کتاب صوتی طبل حلبی با خوانشی جذاب

کتاب صوتی طبل حلبی نوشته گونتر گراس

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی طبل حلبی به مدت 36 ساعت یکی از مشهورترین رمان های تاریخ ادبیات و شاهکار گونتر گراس برنده جایزه نوبل ادبیات 1999 با خوانشی جذاب و شنیدنی به مدت 36 ساعت تقدیم علاقمندان میگردد

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 744 مگابایت
60,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی طبل حلبی با خوانشی جذاب

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی طبل حلبی رمانی با طنز تلخ و گزنده، شاهکار گونتر گراس نویسنده آلمانی برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۹۹ است.

کتاب صوتی طبل حلبی با خوانشی جذاب

قهرمان کتاب صوتی طبل حلبی اسکار ماتزرات است که داستان زندگی نامه خود و خانواده اش را از یک آسایشگاه روانی برای خوانندگان تعریف می کند.

اسکار پسر بچه کوچکی است که نمی خواهد بزرگ شده و  وارد دنیای بزرگسالی شود. او در سه سالگی تصمیم می گیرد رشدش را متوقف کرده و برای همیشه در قد و قواره یک پسربچه ۳ ساله باقی مانده است

البته کوچک از نظر جسمی، نه از نظر توانایی های شخصیتی روحی؛ این پسربچه از نظر هوشی از بسیاری از اطرفیانش جلوتر است و میتواند تمام ماجراها را به سادگی تحلیل کند.

اسکار برای مقابله با همه مشکلات از سیاست گرفته تا خانواده، یک طبل حلبی را به صدا درمی آورد که در تولد سه سالگی اش هدیه گرفته است

اما نکته عجیبتر در شخصیت اسکار کوچک آنست که او با استفاده از صدای جیغ خود می تواند کنترل افراد دیگر را در دست گیرد!

اسکار قادر است که تمام ماجراهایی را که در هر زمانی در طول زندگی برایش اتفاق افتاده به خاطر آورده و علاوه بر آن چیزهایی را که هنوز اتفاق نیفتاده است را پیش بینی کند.

کتاب صوتی طبل حلبی نوشته گونتر گراس

گونتر گراس در رمان طبل حلبی با طنزی تلخ و گزنده به انتقاد از وقایع سیاسی و اجتماعی در دنیای معاصر و به ویژه به نقد جنگ می پردازد.

از آنجا که اتفاقات رمان در خلال جنگ جهانی دوم و در کشور آلمان رخ می دهد گونتر گراس با روایت زندگی اسکار، به طور نمادین تصویری خلاقانه و دقیق از جامعه جنگ زده آلمان ارائه می دهد و تلخی جنگ را به رخ می کشد.

به طوریکه توانایی های اسکار در کتاب صوتی طبل حلبی با شروع جنگ جهانی دوم  آغاز شده و تا پایان جنگ رشد می کند اما پس ازشکست آلمان و پایان جنگ اینبار رشد جسمی اسکار آغاز می شود اما رشد ذهنی او متوقف میگردد و…

تجربیات واقعی گونتر گراس در جنگ جهانی دوم در روایت و خلق حوادث رمان تاثیر داشته است.

در سال ۱۹۷۹ با اقتباس از این کتاب فیلمی ساخته شد که نخل طلا و جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در سال ۱۹۸۰ را از آن خود کرد.

فیلم طبل حلبی نوشته گونتر گراس

کتاب صوتی طبل حلبی داستان بسیار زییایی است که مخاطب با خواندن یا شنیدن آن تا مدتها درگیر شخصیت ها و حوادث تلخ، شیرین و گاه خنده دار آن خواهید شد.

کتاب صوتی طبل حلبی با خوانشی جذاب و شنیدنی به مدت 36 ساعت و در یک فایل زیپ به حجم 700 مگابایت تقدیم علاقمندان میگردد


در باره گونتر گراس نویسنده کتاب صوتی طبل حلبی

گونتر گراس نویسنده کتاب صوتی طبل حلبی

گونتر گراس günter wilhelm grass  نویسنده بزرگ آلمانی سال 1927 در لهستان و در خانواده ای تنگدست متولد شد. او در پانزده سالگی برای گریز از زندگی فقیرانه خانوادگی، به خدمت در ارتش هیتلری رفت و در هفده سالگی در لشکر دهم توپخانه اس اس جنگید. پس از آن مجروح و مدتی اسیر شد

گراس در دانشگاه هنرهای زیبا تحصیل کرد و سرانجام در سال ۱۹۵۹ اولین شاهکارش یعنی کتاب طبل حلبی را نوشت و معروف شد.

کارهای گراس جنبه های قوی سیاسی دارد و خود او نیز فعال سیاسی و در گذشته عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان بوده است و در سال ۲۰۱۳ از سوی مجله سیسرو به عنوان روشنفکر شماره یک آلمانی زبان شناخته شد.

جالب است بدانید او در زمینه طراحی و مجسمه سازی نیز شخصیت معروفی است. به طوریکه در سال ۲۰۰۵ جایزه بهترین تصویر سازی را در آلمان برای کتابی شامل مجموعه داستان های هانس کریستن اندرسن دریافت کرد.

جوایز ادبی گونتر گراس

  • جایزه گئورگ بوشنر (۱۹۶۵)
  • جایزه توماس مان (۱۹۹۶)
  • جایزۀ شاهدخت آستوریاس در (۱۹۹۹)
  • جایزه نوبل ادبیات (۱۹۹۹)
  • دکترای افتخاری از دانشگاه برلین در سال ۲۰۰۵

رمان های ترجمه شده از گونتر گراس

  • سال های سگ ترجمۀ حسن نقره چی
  • شهر فرنگ ترجمۀ کامران جمالی

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه

 دیگر کتاب های ناشر : سلام صدا

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

کتاب های برنده جایزه نوبل ادبیات در تمام سالها

کتاب های برنده جایزه نوبل ادبیات در تمام سالها (1901-1970)

با توجه به علاقمندی همراهان گرامی برای آشنایی با کتاب های برنده جایزه نوبل ادبیات در تمام سالها در این نوشته ضمن معرفی برندگان جایزه نوبل ادبیات (120 نفر از سال 1901 تا سال 2023)، دلیل آکادمی نوبل ادبیات برای اعطای جایزه به آنها هم آمده است. در این نوشته قسمت اول از سال 1901 تا 1970 منتشر شده و فهرست کتاب های برندگان نوبل از سال 1971 تا 2023 در بخش دوم آمده است بر اساس اعلامیه آکادمی نوبل، اعطای جایزه نوبل ادبیات برای مجموعه کارهای …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 2694 بازدید بدون دیدگاه