چگونه پیامکی بنویسیم که مخاطب را جذب کند؟

علاقه مندی
ارسال به...
1 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
چگونه پیامکی بنویسیم که مخاطب را جذب کند؟
hiword.ir 291بازدید 21 اسفند 1402 بدون دیدگاه

یکی از مهم‌ترین راه‌های تبلیغات و ارتباط در دنیای امروز، استفاده از پنل‌های پیامکی و ارسال اس ام اس های تبلیغاتی، خدماتی و اطلاع‌رسانی است. در این روش به‌سرعت و بدون نیاز به هیچ پیش زمینه‌ای، می‌توان با مخاطب‌های زیادی ارتباط گرفت و صدای کسب‌وکار برند خود را به گوش کاربران جدیدی رساند.

در این میان بهتر است بدانید اصلی‌ترین ابزار برای بازاریابی پیامکی، نوشتن یک متن خوب است. ممکن است شما در شبکه‌های اجتماعی بتوانید به کمک محتوای تصویری، مخاطب را به سمت تبلیغات خود جذب کنید. اما در تبلیغات اس ام اسی، تنها ابزار شما متن پیامک‌تان است. به همین دلیل نوشتن یک متن پیامک خوب، از اهمیت بالایی برخوردار است. بیایید با روش‌های نوشتن یک متن پیامک خوب آشنا شویم.

چگونه یک متن پیامک خوب بنویسیم؟

برای نوشتن یک متن اس ام اس استاندارد باید ابعاد مختلفی را برای نگارش پیامک در نظر بگیرید. زیرا به این ترتیب می‌توانید مخاطب خود را جذب کنید و تبلیغات موثری داشته باشید.

مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید

باید ببینید کسب‌وکار شما در چه زمینه‌ای است، مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه افرادی قرار است از شما خرید کنند. سپس بر اساس تحلیل مخاطبان و علاقه‌مندی‌هایشان، متن پیامکی خود را تنظیم کنید. اگر مخاطب شما قشر جوان باشد ولی شما متنی بسیار خشک و جدی بنویسید، تاثیر خوبی روی آن‌ها نخواهید گذاشت.

متن خود را مختصر و مفید بنویسید

یک متن پیامک خوب باید مختصر باشد و در عین حال تمامی اطلاعات مورد نظر شما را نیز در بر بگیرد. استفاده از متن‌های طولانی و بلند بالا، مخاطب را خسته می‌کند و آن‌ها از خواندن ادامه متن شما صرف نظر خواهند کرد.

شروع جذابی داشته باشید

وقتی پیامک شما به گوشی مخاطبان ارسال می‌شود، اولین چیزی که در صفحه موبایل دیده می‌شود، خط نخست اس ام اس است. سعی کنید شروع جذابی داشته باشید تا مخاطب ترغیب شود ادامه متن پیامک شما را نیز بخواند.

این مطلب را هم ببینید
آشنایی با جاذبه ‌های گردشگری طبس

کلمات کلیدی را در متن خود مشخص کنید

هدف شما از ارسال پیامک چیست؟ تخفیف؟ تبریک؟ هرچیزی که هدف شما از نوشتن اس ام اس است را به کمک اموجی و یا علائم نگارشی از سایر متن متمایز کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد و مخاطب با یک نگاه کلی بتواند منظور شما را بفهمد.

چگونه پیامکی بنویسیم که مخاطب را جذب کند؟

پیشنهادات جذاب ارسال کنید

هرچه پیشنهاد شما جذاب‌تر باشد، مخاطب اشتیاق بیشتری برای استفاده از کالا و خدمات شما خواهد داشت. همچنین با ایجاد ضرورت در مخاطب، به آن‌ها این حس را القا کنید که کالا و خدمات شما قطعا مورد نیازشان است. پیامک گزینه بسیار مناسبی برای ارسال پیشنهادات لحظه‌ای هم به حساب می‌آید. پس از فرصت‌های فروش خود به خوبی استفاده کنید.

لحنی صمیمانه داشته باشید

استفاده از کلمات جدی و رسمی، از صمیمیت متن پیامکی شما می‌کاهد. پس بهتر است خود را یک دوست خوب در نظر بگیرید که قصد دارد پیشنهادات مناسبی به مخاطبان ارائه کند.

راه‌های ارتباطی خود را در متن اس ام اس قرار دهید

اصلی‌ترین دلیل شما برای ارسال پیامک، ارتباط‌گیری و فروش است. اگر قرار است شبکه‌های اجتماعی خود را تبلیغ کنید، لینک آن‌ها را در متن پیامک قرار دهید. اگر می‌خواهید مردم به فروشگاه شما مراجعه کنند آدرس و لوکیشن را در پایان اس ام اس خود ذکر کنید. قرار دادن راه‌های ارتباطی در اس ام اس، بسیار مهم و حیاتی است.

مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی و خدماتی

تمامی روش‌های بازاریابی، مزایا و معایب خاص خود را دارند. بیایید با برخی از مهم‌ترین مزایای ارسال پیامک آشنا شویم.

قابلیت ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات

برخی از افراد پیامک‌های تبلیغاتی را بر روی سیمکارت‌های خود مسدود کرده‌اند که به آن‌ها لیست سیاه مخابرات گفته می‌شود. این افراد هیچ گونه اس ام اس تبلیغاتی دریافت نمی‌کنند. اما تصور کنید کسب‌وکار شما در حوزه‌های خدماتی فعال است و قرار است برای مثال نوبت پزشک را برای مخاطبان ارسال کند. در این زمان باید از خطوط خدماتی استفاده کنید تا پیام شما به دست بلک لیست مخابرات نیز برسد. تعرفه خطوط خدماتی با توجه به نوع اپراتور آن‌ها یکدیگر متفاوت است.

این مطلب را هم ببینید
وبسایت مالتینا 4 سالگی خود را جشن میگیرد!

هزینه پایین تبلیغات

تبلیغات پیامکی تقریبا هزینه بسیار پایین‌تری نسبت به سایر روش‌های تبلیغات دارد و به همین دلیل بسیار به‌صرفه است. این در حالی است که بازدهی این نوع تبلیغ و سرعت دریافت تبلیغات شما توسط مخاطب بسیار بالاست.

چگونه پیامکی بنویسیم که مخاطب را جذب کند؟

قابلیت ارسال لینک در متن اس ام اس

شما به راحتی می‌توانید لینک وبسایت و یا شبکه‌های اجتماعی خود را در متن پیامک قرار دهید تا از این طریق نیز ورودی داشته باشید و آن‌ها را به دیگران معرفی کنید. همچنین می‌توانید لینک لوکیشن فروشگاه خود را برای آن‌ها ارسال کنید تا راحت‌تر به فروشگاه شما دسترسی داشته باشند.

برگزاری نظرسنجی و مسابقه

حتما تاکنون شما هم نظرسنجی‌های مختلف درباره کیفیت غذا و یا کالا و خدمات را دیده‌اید. همچنین مسابقاتی که در تلویزیون برگزار می‌شود و در آن شرکت می‌کنید همگی به کمک پنل‌های پیامکی قابل اجرا هستند.

قابلیت گزارش‌گیری

وقتی شما قرار است از یک روش بازاریابی برای تبلیغ استفاده کنید، باید گزارش آن را نیز مشاهده کنید. با این کار می‌توانید از میزان اثربخشی بازاریابی خود مطلع شوید. بعد از ارسال پیامک نیز می‌توان گزارش ارسال‌ها را از طریق پنل پیامکی مشاهده کرد. با این ترتیب خواهید دید ارسال‌های شما به چه میزان در فروش تاثیر داشته است.

خلاصه اینکه

اگر می‌خواهید یک بازاریابی پیامکی خوب و مفید داشته باشید، دقت و توجه به متن پیامک بسیار ضروری است. به کمک روش‌هایی که در این نوشته ذکر کردیم، می‌توانید یک متن خوب بنویسید و از بازاریابی پیامکی خود اطمینان خاطر داشته باشید.

1 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...