کتاب صوتی ایراندخت نوشته بهنام ناصح

کتاب صوتی ایراندخت نوشته بهنام ناصح

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی ایراندخت نوشته بهنام ناصح به مدت 6 ساعت رمانی تاریخی و عاشقانه است که داستان آن در زمان حکومت ساسانیان حدود سال 625 میلادی و در شهر جی رخ میدهد.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 80مگابایت
25,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی ایراندخت نوشته بهنام ناصح

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی ایراندخت نوشته بهنام ناصح رمانی تاریخی و عاشقانه است که داستان آن در زمان حکومت ساسانیان حدود سال 625 میلادی و در شهر جی رخ میدهد.

خلاصه ای از کتاب صوتی ایراندخت :

ماجراهای کتاب در زمان خسرو پرويز رخ میدهد ایامی که دوران اوج ساسانیان به سر آمده و زوال آنها آغاز مي‌شود.

قهرمانان اصلی داستان ايراندخت و روزبه از دو طبقه اجتماعی متفاوت هستند. بر اساس نظام طبقاتی آن ايام، ایران دخت دختر یاز از طبقه پايين‌دست و پيشه‌ور و روزبه از طبقه‌ ی روحانيون و مغان (طبقه‌ي بالاتر) است.

روزبه جوانی ایرانی است که با پدرش گُشتاسب و عمه‌اش زندگی می‌کند. پدر از مُغ‌های بلند مرتبه‌ی حکومتی و نگهبان آتشکده شهر جی است .

روزی پدر به تردید روزبه در آیین زرتشتی, پی می‌برد و تلاش میکند تا به روش های پدرسالارنه آن دوران او را به راه بیاورد اما بعدها در می‌یابد که او در جلسات دین مسیحیت شرکت کرده و ….

ایراندخت اما دختری از طبقه فرودستِ جامعه که او مادر و دایی اش از راه سبد بافی روزگار میگذرانند ، ایراندخت روزی در آتشکده لحظه‌ای کوتاه با روزبه روبرو شده و دلباخته اس میگردد اما دریغا که جرئت بروز احساسش را ندارد …

این رمان تاریخی بر اساس برخی وقایع و شخصیت های اواخر دوران ساسانی با نوشتار و بیانی امروزی نگاشته شده و به نقد و بررسی حکومت دینی و استبدای دوران ساسانی و همچنین حاکمان دینی مسیحیت می پردازد.

کتاب صوتی ایراندخت برشی از تاریخ ایران است که با استفاده از تکنیک‎هایی ادبی ، ضمن روایت داستانی عاشقانه و جذاب ،شرایط و معضلات حاکم بر جامعه آن دوران را بازگویی کرده است

در این اثر زندگی دو شخصیت اصلی به صورت موازی روایت می شود و نویسنده با درایت توانسته است در ابتدای داستان این دو را با همدیگر مرتبط کرده، ولی در ادامه داستان، دوباره شاهد جدایی راه زندگی  این دو از همدیگر هستیم

با وجود روایت احساسی و جذاب از یک داستان عاشقانه در این رمان، در مجموع شاید وزن اجتماعی اثر نسبت به ژانر عشقی ‎اش بیشتر باشد.

کتاب صوتی ایراندخت به مدت 6 ساعت در یک فایل زیپ به حجم 80 مگابایت آماده دانلود است


کتاب صوتی ایراندخت نوشته بهنام ناصح

مختصری در باره نویسنده کتاب:

بهنام ناصح نویسنده معاصر ایرانی متولد سال 1352 رشت است.

بهنام ناصح رمان ایراندخت ،«پروانه‌ای روی شانه»، «خاطرات خانه‌ی ابری» و بازنویسی جوامع الحکایات سدیدالدین عوفی و سردبیری مجله اینترنتی ماندگار را در پرونده کاری خود دارد.

ناصح برای نوشتن رمان ایراندخت درشانزدهمین دوره جایزه کتاب فصل ایران مورد تقدیر قرار گرفت. وی سال بعد به جایزه گام اول دست یافت.


بهترین رمان های تاریخی ایران

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه

 دیگر کتاب های ناشر : سلام صدا

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

بهترین رمان های تاریخی ایران-معرفی 25 رمان تاریخی ایران

بهترین رمان های تاریخی ایران

در این نوشته بهترین رمان های تاریخی ایران- معرفی 25 رمان تاریخی ایران را بر اساس استقبال مخاطبین و رای و نظر منتقدین و صاحبنظران عرصه ادبیات معرفی شده است ، اما قبل از آن شرح مختصری در مورد ژانر ادبی رمان تاریخی تقدیم می گردد. رمان تاریخی یکی از گونه های  ادبی پرطرفدار است که تاریخ را با داستان روایت می کند ، داستانی که براساس زندگی و سرگذشت قهرمانان و شخصیت های تاریخی و با حضور شخصیت های خیالی در یک دوره تاریخی نوشته می‌شود …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 2867 بازدید بدون دیدگاه