آشنایی با جاذبه ‌های گردشگری طبس

علاقه مندی
ارسال به...
2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
آشنایی با جاذبه ‌های گردشگری طبس
hiword.ir 292بازدید , 19 اسفند 1402 بدون دیدگاه

آشنایی با جاذبه ‌های گردشگری طبس

جاذبه ‌های گردشگری طبس کدامند؟ طبس یکی از شهرهای کویری و قسمتی از شهر یزد به‌شمار می‌رود. موقعیت مکانی طبس در غرب خراسان جنوبی بوده و دارای مناطق بکر و بسیار زیبایی است. همین موضوع باعث شده تا تعداد گردشگران برای بازدید این شهر روز به روز افزایش یابند و هتل‌های مجهزی نیز در این شهر ساخته شوند. تنها باید بلیط هواپیما طبس را خریداری کرده و با رفتن به این شهر از جاذبه‌های آن لذت ببرید. در ادامه به معرفی مکان‌های دیدنی در این شهر زیبا می‌پردازیم.

آشنایی با جاذبه ‌های گردشگری طبس

معرفی جاذبه ‌های گردشگری طبس

طبس از جمله شهرهایی است که شما می‌توانید مکان‌های گردشگری و جذاب زیادی را در آن مشاهده کنید. درواقع، علیرغم کویری بودن، این شهر جاهای دیدنی زیادی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

  1. باغ گلشن

این باغ زیبا در بین دو کویر نمک‌زار ایران واقع شده و از زیباترین باغ‌های ایران است که طراحی آن از روی چهار سبک باغ اصفهان صورت گرفته است. ویژگی منحصر به فرد و خاص این باغ این است که در آن نهری دائمی جریان داشته و به همین دلیل، سرتاسر باغ گل و گیاهانی زیبا و چشم‌نواز دارد. از دیگر جاذبه‌های این باغ می‌توان به استخرهای طبیعی و آبشارهای آن اشاره کرد. در نزدیکی این باغ زیبا هتل‌های زیبایی نیز وجود دارند.

  1. کال جنی از جاذبه ‌های گردشگری طبس

بسیاری از افراد معتقدند که در این دره انواع جن و پری زندگی می‌کنند؛ همین موضوع باعث شده تا گردشگران بیشتر درباره این مکان کنجکاو شده و تمایل به بازدید آن پیدا کنند. موقعیت مکانی این دره در 35 کیلومتری شهرطبس بوده و معمولاً صداهای عجیب و وحشتناکی از این دره به گوش می‌رسد. مردم محلی معتقدند که این دره محل زندگی ارواح و جن‌ها بوده و به همین دلیل، آن را کال جنی می‌نامند. این کال دارای تونل‌ها و خانه‌های قدیمی بوده بسیاری از افراد معتقدند که این مکان در زمان ساسانیان ساخته شده و زرتشتیان در آن زندگی می‌کردند.

  1. رودخانه نمک طبس
این مطلب را هم ببینید
برنده جایزه والتر اسکات ۲۰۲۳:رمان این روزها از لوسی کالدول

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که از عکاسی و دیدن مناظر طبیعی لذت می‌برید، این رودخانه عالی‌ترین مکان برای شما به‌شمار می‌رود. درواقع، در این مکان بلورهای نمکی زیادی وجود دارند که در هیچ جای دنیا نمی‌توان مانند آن‌ها را پیدا کرد.

  1. قلعه اسماعیلیان

از دیگر جاذبه ‌های گردشگری طبس می‌توان به قلعه اسماعیلیان که نام دیگرش قلعه طبس است اشاره کرد. این قلعه از محکم‌ترین قلعه‌های زمان اسماعیلیان بوده که علیرغم فرسایش و زلزله، هنوز بخش‌های زیادی از آن را می‌توان دید.

  1. چشمه مرتضی علی از جاذبه های گردشگری طبس

چشمه‌های آبگرم از مهمترین جاذبه‌های گردشگری به‌شمار می‌روند. در شهر طبس چشمه‌ای به نام چشمه مرتضی علی وجود داشته که آب آن تلفیقی از آب گرم و سرد بوده و در یک طرف رودخانه آب گرم و در طرف دیگر رودخانه آب سرد وجود دارد. این چشمه نه‌تنها باغ‌ها و مزارع مختلف را آبرسانی کرده، بلکه یکی از درمان‌های موثر برای بیماری‌های پوستی و عضلانی نیز به‌شمار می‌رود.

  1. طاق شاه عباسی

طاق شاه عباسی از مهمترین جاذبه ‌های گردشگری طبس بوده که در روستای خرو قرار دارد. فاصله این روستا تا شهر طبس حدود 27 کیلومتر است. به این اثر لقب نازکترین سد جهان را نیز داده‌اند. این سد زیبا کمی بالاتر از چشمه مرتضی علی قرار دارد. تصورکنید نازک‌ترین سد جهان در کشور شما واقع شده و حتی بسیاری از افراد از کشورهای مختلف برای بازدید این سد به آن سفر می‌کنند؛ به همین دلیل، شما نباید بازدید از این اثر ارزشمند را از دست دهید.

  1. ارگ طبس (کهن دژ)

مردم بومی این منطقه آن را با نام کهن دژ نیز می‌شناسند. این بنا از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی شهرطبس محسوب شده که این روزها، قسمت زیادی از آن ویران شده است. این قلعه زیبا و تاریخی زمانی پذیرای افراد مهمی مانند ناصر خسرو بوده و در زمان خود از زیباترین و مهم‌ترین قلعه‌ها به‌شمار می‌رفت.

این مطلب را هم ببینید
اموزش تنظیمات تلویزیون سامسونگ برای اتصال به گوشی

بهترین زمان سفر به طبس چه فصلی است؟

بهترین زمان برای سفر به طبس اواخر پاییز و زمستان است. در این زمان، آب و هوا خنک و دلپذیر است و می توانید از گشت و گذار در جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر لذت ببرید. اگر به دنبال تجربه طبیعت گردی هستید، اواخر پاییز و اوایل زمستان بهترین زمان برای سفر به طبس است.

در این زمان، هوا خنک است و می توانید از پیاده روی و گشت و گذار در کویر و جاذبه های طبیعی آن لذت ببرید. اگر به دنبال تجربه تاریخ و فرهنگ طبس هستید، زمستان بهترین زمان برای سفر به این شهر است. در این زمان، هوا ملایم است و می توانید از بازدید از جاذبه های تاریخی آن لذت ببرید.

خرید بلیط هواپیما از فلای تودی

فلای تودی یک سامانه جامع برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل است که به شما کمک می کند تا سفر خود را به بهترین نحو برنامه ریزی کنید. با استفاده از فلای تودی می توانید: به بلیط هواپیما از ایرلاین های مختلف دسترسی داشته باشید و قیمت ها را مقایسه کنید. بلیط هواپیما را به صورت آنلاین و با چند کلیک ساده خریداری کنید.

از خدمات پشتیبانی 24/7 فلای تودی استفاده کنید. هتل های مختلف در سراسر جهان را جستجو و رزرو کنید. از تخفیف ها و پیشنهادات ویژه فلای تودی بهره مند شوید.

سخن آخر

طبس از جمله شهرهای کویری بوده که جاذبه ‌های بسیار زیادی دارد. این شهر حالت گرم و خشک داشته و در نزدیک یزد قرار دارد. اگر شما هم عاشق دیدن تعداد زیادی بناهای تاریخی هستید، این شهر بهترین انتخاب برای شما به‌شمار می‌رود. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کافی درباره جاذبه ‌های گردشگری طبس را به دست آورید.

2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

کرمانشاه شهر خلاق خوراک در جهان

معرفی کتاب ویژه سردبیر

کرمانشاه شهر خلاق خوراک در جهان

کرمانشاه شهر خلاق خوراک در جهان شد و به عنوان تنها شهر ایران در بین 49 شهر از سراسر جهان با عنوان شهر خلاق خوراک قرار گرفت Kermanshah has been recognized as he 37th creative city of gastronomy by UNESCO پروژه معرفی شهرهای خلاق جهان Creative City(UCCN) از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد معروف به یونسکو UNESCO در سال 2004 راه اندازی کرد. هدف این شبکه تقویت همکاری های بین المللی متقابل بین شهرهای عضو به منظور سرمایه گذاری در خلاقیت به عنوان محرک …