کتاب صوتی شوهر آهو خانم نوشته علی محمد افغانی

کتاب صوتی شوهر آهو خانم شاهکاری بی‌نظیر از علی محمد افغانی

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی شوهر آهو خانم با دو خوانش و صدای آقا و خانم به مدت 33 ساعت -این رمان یکی از از معروف ترین داستان ایرانی در شخصیت پردازی و فضاسازی است که و سراسر آن عشق و نفرتی است که کاملا قابل درک است، امیدواریم از آن لذت ببرید

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 460 مگابایت
35,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد
خرید پستی محصولامکان خرید پستی این محصول وجود دارد

کتاب صوتی شوهر آهو خانم نوشته علی محمد افغانی

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی شوهر آهو خانم اثری زیبا و تاثیرگذار از علی محمد افغانی است.

این کتاب بین سال‌های 1333 تا 1337، درست زمانی که نویسنده به علت عضویت در سازمان افسران حزب توده دستگیر شده و به زندان افتاده بود، نوشته شد.

علی محمد افغانی پس از آن که از زندان آزاد شد، در سال 1340 با هزینه‌ی شخصی خود اقدام به چاپ این اثر کرد.

پس از گذشت تنها سه ماه از انتشار این کتاب و استقبال بی‌نظیر مردم، انجمن کتاب از میان داستان‌های ایرانی که در طول سال 1340 منتشر شده بود، رمان شوهر آهوخانم را به عنوان بهترین کتاب برگزیده سال انتخاب کرد

روزنامه کیهان درباره‌ی آن چنین نوشت:

«تنها یکى دو ماه پس از انتشار کتاب بود که منتقدان و کتاب‌شناسان متوجه شدند شاهکارى در ادبیات فارسى به وجود آمده است.

«شوهر آهوخانم» نخستین رمان ایرانى است که در نزدیک به ۹۰۰ صفحه منتشر شده است و خواننده با خواندن چند صفحه از کتاب احساس مى‌کند که دریچه دنیاى تازه‌اى به رویش گشوده مى‌شود.

قهرمانان این کتاب همه سیماهاى آشنا و مردم کوچه و بازارند، که خواننده به ناچار خود را با غم‌ها و شادى‌هایشان شریک مى‌بیند.»

این کتاب، پیش از انقلاب بارها تجدید چاپ و پس از انقلاب نیز بارها در تیراژهای بیش از 10 هزار نسخه‌ای منتشر شد.

خلاصه کتاب صوتی شوهر آهو خانم

داستان در یک روز زمستانی در سال 1313 در کرمانشاه آغاز می‌شود. «سید میران سرابی» شوهر آهوخانم، نانوا و رئیس صنف نانوایان کرمانشاه است.

او در برهه‌ای از زمان و در حالیکه دارای چهار فرزند و زنی وفادار و زحمتکش است، عاشق زنی جوان و زیبا به نام «هما» می‌شود.

هما که دارای دو فرزند و زنی مطلقه است، به خانه حسین خان ضربی که یک مطرب است، پناه می‌برد و در مراسم عیش و نوش به رقاصی می‌پردازد.

سید میران که مردی مذهبی است و از قبل با هما آشنا و هم‌کلام شده است، شیفته زیبایی و دلبری‌های او می‌شود و در نهایت تصمیم می‌گیرد او را به خانه خود بیاورد و به طور رسمی با او ازدواج کند.

از طرف دیگر آهو خانم که زنی بزرگوار و نمونه، اما از قشر بی‌پشتوانه و بی‌حق و حقوق جامعه است، برای حفظ کانون زندگی خود تلاش می‎‌کند اما نه تنها به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد، بلکه سید میران با کتک زدن او جلوی چشم دیگران، هما را زن خانه و زندگی‌اش می‌داند.

هما زنی بالهوس، سرکش و متجدد است و می‌خواهد خارج از عرف جامعه و سنت‌های دور و برش رفتار کند، اما در نهایت به دلایل گوناگون به گمراهی و تباهی کشیده می‌شود.

در خانه سید میران که اعضای آن با یک‌دیگر دچار تنش شده‌ و اوضاعی متشنج بر آن حاکم است، سید میران رفتارهایی بدتر از قبل از خود بروز می‌دهد. هر لحظه به خشم و شهوت او افزوده می‌شود و رفتاری زننده با آهو خانم دارد.

از طرف دیگر در دوره کشف حجاب به هما اجازه می‌دهد که در محیط خارج از خانه لباس‌هایی غیرموجه و هوس‌انگیز بپوشد، برای اولین بار صورت خود را با تیغ می‌تراشد و با هما شراب می‌نوشد.

هما نیز که به تساوی حقوق زنان و مردان می‌اندیشد، از «اصلاحات» رضاشاه حمایت می‌کند، اما چه سود که اتفاقات بعدی داستان طوری پیش می‌روند که از هما چیزی جز دنیای مبتذلی که زمینه‌ی سقوط او را فراهم کرده است، چیز دیگری باقی نمی‌ماند.

حرکت او به جلو کورکورانه و از روی نادانی و بدون آگاهی است. سید میران نیز که در تحولات اجتماعی درگیر شده است، به مرور تمام ثروتش را از دست می‌دهد و به سمت قاچاق می‌رود.

او ثروت و زن دومش را به شکل فاجعه‌باری از دست می‌دهد و نقطه عطف داستان، پناه بردن سید میران به همسر اول خود، آهو خانم است.

آهو خانم شخصیت بارز و ستم‌کشده‌ی داستان پس از گذشت تمام ماجراها و تلخی‌ها برای دومین بار زندگی مشترکش را از سر می‌گیرد و برای حفظ آن بیش از پیش تلاش می‌کند.

افغانی در این کتاب هفت سال از زندگی سید میران، آهو خانم و هوویش را به نمایش می‌گذارد و بدون این‌که هیچ ریزه‌کاری از قلمش افتاده باشد، به ساخت صحنه‌هایی دقیق، باورپذیر و به شدت واقعی می‌پردازد. در نتیجه مجموعه‌ای از تمام اتفاقات درستی که در این کتاب رخ داده، آن را پرکشش، جذاب و همواره برای مخاطب شنیدنی کرده است.

دورنمایه کتاب صوتی شوهر آهو خانم

کتاب شوهر آهوخانم شاهکاری بی‌نظیر و یکی از مهم‌ترین رمان‌های فارسی در 50 سال اخیر ایران است.

این کتاب محتوایی کاملا عینی و اجتماعی دارد که در آن به مسائل زنان، فرهنگ چندهمسری در دوره خاصی از تاریخ و نشان دادن تصویر آدم‌های واقعی پرداخته می‌شود.

فیلمی نیز با اقتباس از این اثر و با همین نام، به کارگردانی «داوود ملاپور» در سال 1347 ساخته شده است.

داستان وقتی به دل می نشیند که بتوان با شخصیت هایش ارتباط برقرار کرد، دوست شان داشت ،از آن ها متنفر بود و یا درکشان کرد. وقتی شخصیت پردازی داستان درست باشد مخاطب با آن ها ارتباط برقرار کرده و قصه به دلم  می نشیند .

کتاب شوهر آهوخانم یکی از معروف ترین داستان ایرانی در شخصیت پردازی و فضاسازی است که و سراسر آن عشق و نفرتی است که کاملا قابل درک است، امیدواریم از آن لذت ببرید

کتاب صوتی شوهر آهو خانم نوشته علی محمد افغانی

در باره علی محمد افغانی نویسنده کتاب صوتی شوهر آهو خانم :

علی محمد افغانی متولد سال ۱۳۰۳ در شهر کرمانشاه و نویسنده نخستین رمان واقعی به زبان فارسی، یعنی شوهر آهو خانم است.

افغانی درابتدای دهه ۱۳۴۰ با رمان بزرگ شوهر آهوخانم وارد جامعه ادبیات داستانی ایران شد این در حالی بود که تا قبل از انتشار رمان شوهر آهوخانم ، نامی از او در میان نویسندگان رمان نویس نبود، گرچه زندانیان سیاسی پس از کودتا و یا آنها که اخبار کوتاه محاکمات نظامی پس از کودتا را دنبال کرده بودند، شاید هنوز نام او را بخاطر داشتند.

هر صفحه از رمان که نوشته بود، برگی بود از زندگی واقعی مردم کوچه و بازار به معنای توده مردم، و این یک رویداد مهم ادبی بود.

کتاب های علی محمد افغانی :

  • شادکامان دره قره سو
  • شوهر آهوخانم
  • بافته‌های رنج
  •  بوته‌زار
  • محکوم به اعدام
  • دکتر بکتاش
  • همسفرها
  • دختردایی پروین
  • صوفی صحنه، دزد کنگاور
  • دنیای پدران و فرزندان
  • حاج‌الله باشی
  • خداحافظ دخترم
  • کتاب صوتی سیندخت

اگر دوست دارید خلاصه ای کتاب صوتی شوهر آهوخانم را بشنوید:

کتاب صوتی شوهر آهو خانم افغانی به مدت 33 ساعت و در یک فایل زیپ به حجم 460 مگابایت آماده دانلود است.

دانلود فایل pdf  کتاب شوهر آهوخانم


دانلود کتاب صوتی سیندخت نوشته علی محمدافغانی

کتاب صوتی سیندخت نوشته علی محمد افغانی

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه

 دیگر کتاب های ناشر : سلام صدا

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

ده رمان عاشقانه معروف جهان

معرفی ده رمان عاشقانه معروف جهان

بررسی ده رمان عاشقانه معروف جهان سایت سلام صدا با آدرس hiword.ir یک کتابخانه صوتی است که در آن کتاب صوتی، شاهکارهای ادبیات ایران و جهان، کتاب صوتی آثار تاریخی مشهور در مورد تاریخ ایران و جهان و رمان و داستان هایی در موضوعات مختلف ارائه میشود. همچنین کتاب صوتی رمان عاشقانه هم در این سایت ارائه می شود. در این بخش به بررسی ده رمان عاشقانه معروف جهان یا به عبارتی بهترین رمان های عاشقانه جهان می پردازیم. معرفی ده رمان عاشقانه معروف جهان غرور و …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 8183 بازدید بدون دیدگاه