کتاب صوتی رباعیات خیام شامل دکلمه ای زیبا و دل انگیز 265 رباعی

کتاب صوتی رباعیات خیام شامل دکلمه ای زیبا و دل انگیز 265 رباعی

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

مجموعه ای بی نظیر و کمیاب از رباعیات خیام نیشابوری (4 ساعت) شامل دکلمه ی زیبای 265 رباعی + خوانش 25 رباعی با صدای احمد شاملو و همچنین یک ساعت خوانش رباعیات خیام با دکلمه شاملو به همراه آواز استاد محمد رضا شجریان و موسیقی استاد فریدون شهبازیان

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 167MB
32,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد
خرید پستی محصولامکان خرید پستی این محصول وجود دارد

کتاب صوتی رباعیات خیام شامل دکلمه ای زیبا و دل انگیز 265 رباعی

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی رباعیات خیام شامل دکلمه 265 رباعی از اشعار خیام نیشابوری مشهور به عمر خیام Omar Khayyam  است. به همراه آن دکلمه 25 رباعی از رباعیات خیام با خوانش احمد شاملو و آواز محمدرضا شجریان و موسیقی فریدون شهبازیان تقدیم به دوستداران هنر میگردد.

شرحی در باره کتاب صوتی رباعیات خیام

اشعار خیام در زمان حیاتش به دلیل تعصبات مذهبی مردم مخفی بوده و تدوین نشده اند اشعاری که از او به جای مانده توسط تعدادی از دوستان صمیمی او و در حاشیهٔ کتاب‌های شخصی ضبط شده  که پس از مرگش جمع آوری و منتشر شده است به همین خاطر در تعداد دقیق رباعیات خیام و نیز حقیقی یا جعلی بودن بعضی از آن‌ها اختلاف نظر وجود دارد.

خیام عمدتا بعنوان دانشمندی ریاضی‌دان و فیلسوفی شهیر شناخته میشود و این در حالی است که امروزه رباعیات خیام مایهٔ شهرت و افتخارش هستند و مورد توجه ادبیان و نویسندگان بزرگ جهان قرار گرفته و به زبان‌های بسیاری ترجمه شده‌اند.

کتاب صوتی رباعیات خیام شامل دکلمه ای زیبا و دل انگیز 265 رباعی

برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید


دیدگاه دکتر الهی قمشه‌ای، درباره خیام

خیام در سرزمین خویش پیوسته به‌عنوان عارف و دانشمندی بلندمرتبه شناخته شده و رباعیات وی به‌عنوان کتاب مهم و مقدس صوفیان مورد احترام بوده است اما معانی رباعیات خیام همواره مورد بحث بوده و غیر از اهل معرفت که دریافت درستی از این اشعار داشته اند دو دسته موافق و مخالف نیز وجود داشته‌ که هر دو به راه خطا رفته‌اند:

یکی آنها که خیام را شاعری ملحد و منکر الوهیت و جاودانگی روح دانسته و او را طرد کرده‌اند که این دسته را بیشتر ظاهربینان و قشریان مذهبی تشکیل داده‌اند

دسته دیگر نیز که به همین ظاهر قناعت کرده‌اند، خیام را هم‎پیاله خود خوانده و خرابات مغان او را که در آن نور خداست با خراب‌آباد شیطانی و باده نفسانی که عین ظلمت است، اشتباه گرفته‌اند و آنگاه به‌خیال این مشابهت، او را پیرو پیشوای خود خوانده و ستایش کرده‌اند.

برخی دیگر نیز معتقدند عمر خیام فیلسوف و شاعر مادی گرای‎ سده‎ هفتم‎ هجری قمری‎ است که در حوادث سهمگین و خونین تاتار (مغول) خود و به ظاهر خانواده‌اش کشته شدند‎ و نامش در بوته‌ی فراموشی و گمنامی افتاد.

رباعیات معروف خیام را این شاعر سده‎‎ هفتم سروده است و نه‎ عمر‎ بن ابراهیم خیامی نیشابوری فیلسوف متأله مشائی و دانشمند ریاضی معروف!

رباعیات خیام با خوانش احمد شاملو و آواز محمدرضا شجریان
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید

ویژگی‌ رباعیات خیام

از ویژگی‌های رباعیات خیام می‌توان به زبان پارسی خالص آن اشاره داشت. او تمام سعی خود را به کار بسته که تا جایی که ممکن است از لغات عربی استفاده نکند و به‌غیراز تعدادی معدود، لغات عربی در اشعار او وجود ندارد.

صنعت ادبی مورد استفاده‌ در رباعیات خیام  ایجاز است و با تکیه‌بر آن و افکار فلسفی و دانایی‌اش از سبک هیچ شاعری پیروی نکرده و سبک خودش را به وجود آورده است.

خیام در اشعارش به مفاهیم فلسفی اشاره می‌کند او درباره آفرینش هستی متحیر است. او دنیا را فانی و بی‌اعتبار می‌شمارد و در اشعارش به پرستندگان دنیا طعنه می‌زند.

خیام در اشعارش به‌کرات از جبر سخن به میان آورده است و در برابر مرگ و پایان دنیا چاره‌ای جز تسلیم نیافته است.

در اشعار خیام می‌توان به این تفکر دست‌یافت که او به‌نوعی معتقد به تناسخ بشر بوده است. به این شیوه که ذرات بدن ما پس از مرگ به صورت‌های دیگری درمی‌آیند، همچون سبزه و خاک کوزه‌گری که او هردو را به‌نوعی زندگی دوباره انسان تصور کرده است.

محتوای کتاب صوتی رباعیات خیام

با خرید این محصول فایل های زیرتقدیم علاقمندان شعر و ادبیات پارسی میگردد

  1. کتاب صوتی رباعیات خیام را شامل دکلمه زیبای 265 رباعی به مدت 2:50 و در یک فایل زیپ با حجم 167mb
  2. دکلمه 25 رباعی با صدای احمد شاملو به مدت 43 دقیقه و در یک فایل زیپ به حجم 26MB
  3. چهار بیتی های خیام با خوانش احمد شاملو و آواز محمدرضا شجریان و موسیقی فریدون شهبازیان به مدت یک ساعت و در یک فایل به حجم 25MB

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه

 دیگر کتاب های ناشر : سلام صدا

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

کتاب صوتی شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی با صدای اساتید ایران

شاهنامه فردوسی

شاهنامه فردوسی یادگاری ماندگار و جاودان از حکیم ابوالقاسم فردوسی، یکی از بزرگ‌ترین حماسه‌های جهان، مهم‌ ترین مکتوب اندیشهٔ سیاسی ایران‌شهری در دورهٔ اسلامی، اثر حماسی زبان پارسی و حماسهٔ ملی ایرانیان و نیز بزرگترین سند هویت ایشان است، چنان که ضیاءالدین ابن اثیر آن را قرآن ایرانیان خوانده‌است. شاهنامه فردوسی اثری است منظوم در حدود پنجاه‌هزار بیت در بحر متقارب مثمن محذوف (یا مقصور) (فعولن فعولن فعولن فعل (فعول) که سرایش آن حدود سی‌سال به طول انجامید. فردوسی خود در این باره می‌گوید: من این نامه فرخ …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 9903 بازدید بدون دیدگاه