کتاب صوتی تام سایر اثر مارک تواین

کتاب صوتی تام سایر اثر مارک تواین

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی تام سایر نوشته مارک تواین درباره کودکی به نام تام سایر است که در دوران قبل از جنگ داخلی آمریکا در سواحل می‌سی‌سی‌پی و در شهر خیالی سن‌پترزبورگ زندگی می‌کند.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 126 مگابایت
15,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی تام سایر اثر مارک تواین

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی تام سایر اثر مارک تواین

کتاب صوتی تام سایر اثر مارک تواین خوانشی از رمان به همین نام اثر مارک تواین است.

کتاب صوتی تام سایر [The Adventures of Tom Sawyer] نوشته سمیوئل لنگهورن کلمنز  Samuel Langhorne Clemens) نویسنده  شهیر آمریکایی با نام  هنری مارک تواین  (Mark Twain)  است.

مارک تواین با دو رمان ماجراهای هاکلبری فین  و ماجراهای تام سایر  به شهرت جهانی رسید.

تام پسری دردسر ساز که به همراه خاله پولی، سیدنی و ماری در خانه ای روستایی زندگی می کند. از وقتی تام پدر و مادرش را از دست داده  پیش خاله اش پولی و پسر و دخترش زندگی می کند.

اما شیطنت های تام آنقدر او را به ستوه می آورد که او مجبور می شود که تقریبا هر روز او را تنبیه کند تا اینکه یک روز تام

در باره کتاب صوتی تام سایر  [The Adventures of Tom Sawyer]:

این کتاب در سال ۱۸۷۶ چاپ شد و نکته جالب اینکه کتاب ماجراهای هاکلبری فین مشهورترین کتاب مارک تواین، ، ادامه این داستان است که بیشتر به زندگی دوست تام سایر، هاکلبری فین، میپردازد.

کتاب صوتی تام سایر سایر درباره کودکی به نام تام سایر است که در دوران قبل از جنگ داخلی آمریکا در سواحل میسیسیپی و در شهر خیالی سنپترزبورگ زندگی میکند.ماجراهای تام سایر، توسط پرویز داریوش به فارسی ترجمه شدهاست.

کتاب صوتی تام سایر چنانکه خود مؤلف نوشته است، گزارش ماجراهایی است که به سر هم درسانش آمده است.

اما اگرچه تصویر هک فین چنانکه بود نگاشته شده است، تام سایر خصوصیتهای سه بچهای را که نویسنده با ایشان آشنایی داشت در وجود یک شخصیت خلاصه می کند.

خرافاتی که در این کتاب به آن وقع گذاشته میشود در آن دورهای که حوادث این داستان اتفاق میافتد، هنوز در میان بچهها و بردگان غرب (امریکا) زنده بود.

«تواین» اثر خویش را به نیت قشر وسیعی مینوشت و میخواست به خوانندگانش یادآور شود که آنها چه بودهاند، چه اندیشههایی داشتهاند، و گهگاه دست به چه اقدامهای عجیبی میزدهاند.

پس با این کتاب، حماسه رئالیست گستردهای آغازمیکرد. میتوان گفت که به بررسی نخستین ساکنان دشتهای غرب وسطا میپرداخت، و این حماسه و بررسی چندی دیگر با ماجراهای هکلبری فین، که همین قهرمانها را در آن بازمییابیم، خاتمه یافت.

ماجراهای تام سایر پیش از هر چیز سرگذشت تام و هک، دو دوست جداییناپذیر است که شبی برای دفن گربهای در قبرستان دهکده به راه افتادند. سرگذشت تام و رفقایش، مثل بقیه کتاب، همانا بهانهای برای توصیف وجوه گوناگون سرزمینی است که دو قهرمان در آن زندگی میکنند.
تام و هک، در جریان آن شب کذایی توی قبرستان شاهد قتلی میشوند. در واقع، جوی سرخپوست و شخصی به نام ماف پاتر، که نیمه مست عنان اختیارش را به دست جو داده است،به اتفاق دکتر ناحیه برای نبش قبری به گورستان میروند.

ناگهان بر سر قیمتی که سرخپوست برای انجام دادن این کار و حفظ سکوت در این باره خواستار میشود، بین سه مرد نزاع در میگیرد و کینه کهنی که سرخپوست در دل دارد بر این نزاع دامن میزند: دکتر به ضرب مشتی موفق میشود که پاتر را گیج کند، اما سرانجام به دست جو، که کارد پاتر را به کار میبرد، کشته میشود. و جو، پس از این کار، بیهوشی پاتر را غنیمت میشمارد و کارد را به دست او میدهد.

وقتی که پاتر به هوش میآید به زور تلقینهای جو خودش را به عامل این جنایت میپندارد. فردای آن روز، قتل کشف میشود و کارد خونآلود هم که بغل جسد به جای مانده است پیدا میشد و پاتر باعث برهمخوردن آرامشش شده است منقلب میشود.

محاکمه:

اتهام سرخپوست که چون تام درصدد برداشتن نقاب از چهرهاش برمیآید، از پنجره فرار میکند، پشیمانی تام که به غاری پناه برده است، رو به رو شدنش با سرخپوست که میخواهد که از وی انتقام بگیرد، و خلاصه مرگ جو، صحنههای حماسهای هستند که نوجوان در آن میان به صورت قهرمان درمیآید.

هر چه باشد، ماجراهای تام سایر از حیث ارزش به پای هکلبری فین نمیرسد و علت این امر آن است که تواین، در پشت نقاب این سیما، عکسالعملهای کودکی خویش و ماجراهای خودش را دنبال و بررسی میکرد.


نویسنده این دو قهرمان را در کتابهایی چون تام سایر: کاراگاه ‍‍[Tom Sawyer: Detective] و تام سایر در خارجه [Tom Sawyer Abroad] که بعداً در 1878 و 1894 انتشار یافته است، دوباره به میان آورد.

این کتابها، کتابهایی است که قهرمانانشان در باطن اشخاص حقیقی هستند و جنایت مورد بحث، چنانکه خود نویسنده میگوید،از جریان محاکمهای که در سویس صورت گرفت الهام گرفته شده است


قهرمانان این ماجرا دو برادر دوقلو و مطلقاً مشابه یکدیگر هستند. یکی از این دو برادر دزدی است که همدستانش در تعقیب او هستند زیرا که محصول دزدیشان را ربوده است و دیگری عنصر بیکارهای است که در روستا زندگی میکند.

یکی از این دو برادر کشته میشود و همه گمان میبرند که مقتول برادر دوم است، زیرا که برادر اول سالهاست که ناپدید شده است. عموی پیر تام متهم به این قتل میشود زیرا دلایلی وجود داشت که از مقتول کینهای به دل داشته باشد اما تام کشف میکند که مقتول برادر دیگر است و برادر دومی به این قصد جای او را گرفته است که وسیله اتهام عمو سیلاس و خانهخرابی او را فراهم بیاورد. کشف این نکته در جریان محاکمه صورت میگیرد و درست به هنگامی که گمان برده میشد که سرنوشت عموی پیر روشن شده است.


کتاب صوتی تام سایر در میان همه داستانهای مارک تواین داستانی است که صفات مشخصه قلم نویسنده را کمتر میتوان در آن پیدا کرد.

در چاپ نهایی آثار مارک تواین، داستان معروف«سرقت فیل سفید» و «دیدار با یک مصاحبهگر» را که به عکس گویاترین نمونه روح هجایی و طنز او شمرده میشوند، با اینکه از لحاظ ادبی ارزشی کمتر از آثار دیگرش دارند، در همان جلد میبینیم.

تام سایر در خارجه داستان سفری با بالون است که قهرمان داستان بر فراز اقیانوس، صحرای بزرگ افریقا و مصر صورت میدهد و داستان این سفر، در خلال چند واقعه، به زبان دوست جداییناپذیرش هک بازگفته میشود.

همسفرهای دیگر عبارتاند از جیم، برده سیاهپوست، و دیوانهای که سازنده بالون است و سرانجام توی اقیانوس میپرد و سه نفر دیگر را توی بالون رها میکند تا گلیمشان را خودشان از آب بیرون بکشند.

در مقابل مسائل متعددی که آن وقت پیش میآید، تنها تام مثل آدم باهوش و آرام رفتار میکند و سرعت عمل بسیار نشان میدهد. دو نفر دیگر به بحث و جدل میپردازند و ایرادها و اعتراضهای بیپایانی برمی انگیزند.

تواین، در جریان این گفتگوها که اغلب بسیار خوشمزه است نه تنها به توصیف سه سیما توفیق مییابد بلکه سه طرز تفکر مختلف را هم وصف میکند و توصیفهایش اغلب جنبه هجو دارد.


کتاب صوتی تام سایر اثر مارک تواین به مدت 5:45 ساعت در یک فایل زیپ به حجم 126 مگابایت آماده دانلود است.

 


 کتاب صوتی زندگی سخت نوشته مارک تواین را هم ببینید

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه

 دیگر کتاب های نویسنده : مارک تواین

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

 نویسندگان برتر تاریخ - چارلز دیکنز

 نویسندگان برتر تاریخ – چارلز دیکنز

نویسندگان برتر تاریخ – چارلز دیکنز زادروز ۷ فوریه ۱۸۱۲ مرگ ۹ ژوئن ۱۸۷۰ نویسنده ؛ روزنامه نگار ؛ رمان نویس چارلز دیکنز در لندپورت پورتسی متولد شد. او دومین پسر جان دیکنز، کارمند اداره کارپردازی بحریه بود. پدرش اهل لاابالی‌گری و وامداری بود و کار را به جایی رساند که او را به زندان مارشالسی انداختند. به همین دلیل دیکنز ۱۲ ساله را برای تأمین معاش خانه به کارخانهٔ واکس سازیِ وارن فرستادند. او تا آزادی پدرش از زندان هم‌چنان مجبور به کار بود تا بالاخره …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 6987 بازدید بدون دیدگاه