کتاب صوتی قمارباز فئودور داستایوسکی

کتاب صوتی قمارباز شاهکار داستایفسکی

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی قمارباز خوانشی از یکی از کتاب های معروف داستایفسکی به همین نام استکتاب قمارباز رمانی از فیودور میخایلوویچ داستایفسکی (۱۸۲۱-۱۸۸۱)، نویسنده روس، که در ۱۸۶۶ منتشر شد.«قمارباز» یکی از آثار درخور و ممتاز داستایوفسکی است که در سن ۴۵ سالگی وی، تنها در مدت ۲۶ روزنگاشته شده است.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 118MB
20,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد
خرید پستی محصولامکان خرید پستی این محصول وجود دارد

کتاب صوتی قمارباز فئودور داستایوسکی

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی قمارباز  فئودور داستایوسکی نويسنده: فئودور داستایوسکی ترجمه جلال آل احمد

دسته: رمان و داستان خارجی , کتاب‌های صوتی فارسی

کتاب صوتی قمارباز خوانشی از یکی از کتاب های معروف داستایفسکی به همین نام است.

کتاب قمارباز رمانی از فیودور میخایلوویچ داستایفسکی Fyodor-Dostoyevsky  (۱۸۲۱-۱۸۸۱)، نویسنده روس، که در ۱۸۶۶ منتشر شد.«قمارباز» یکی از آثار درخور و ممتاز داستایوفسکی است که در سن ۴۵ سالگی وی، تنها در مدت ۲۶ روزنگاشته شده است.

نویسنده خواسته است تجربه تلخی را که درجریان اقامتش در خارج از کشور برای او پیش آمده بود، شرح دهد؛تجربه ای که مبتنی بر عشق او به قمار بود و سبب شد تا او پاکباخته و مقروض به روسیه بازگردد.قهرمان رمان، آلکسی ایوانویچ ، داستان خود را تعریف میکند.

راوی داستان که معلم فرزندان این خانواده است داستان را در حالی روایت می کند که یا از قمارخانه برگشته است و یا در راه قمارخانه است.او معلم سرخانه در نزد ژنرالی است که هروقت به خارج از کشور سفر میکند در شهر (خیالی) رولتنبورگ اقامت میگزیند.آلکسی ایوانویچ سر از پا نشناخته در دام عشق پولینا ، خواهر زن ژنرال، گرفتار میشود که با سنگدلی سرشار از بلهوسی با او رفتار میکند.وی که به شانس خودش در قمار اعتقاد راسخ دارد مدام در اندیشه قمار است و آن را تنها راه محقق شدن خواسته هایش می داند.

رمان دربرگیرنده مناسبات و روابطی است که تمامی انسانها در زندگی روزمره با آن مواجه هستند و مشغله ی شخصیت های داستان نیز از نوع مشغله های ذهنی تمامی انسانها است.دغدغه هایی همچون عشق، ثروت، شهرت و… بدین ترتیب ما با یک روایت کاملاً رئال مواجه هستیم.زندگی در نظر داستایوفسکی همچون یک بازی قمار است که انسان در آن هست تا فقط انتخاب کنی و گردانه را بچرخانی، و اینکه «این انتخاب آیا موفقیت و پیروزی دربردارد یا خیر؟» چیزی فرای دستان قدرت بشریت است.

نکته جالب و ظریفی که در قمارباز داستایوفسکی به چشم می خورد همزمانی اتفاقات و رویدادهای غافلگیر کننده داستان با خارج شدن از قمارخانه است.یعنی تمام اتفاقات که داستان را می بافند زمانی رخ می دهد که یکی از شخصیتها ی داستان از بازی قمار فارغ شده و در حال بازگشت از قمار خانه به مسافرخانه هستند.

بطوریکه گویی آنان به هنگام وارد شدن به قمارخانه گردونه ی زندگی را به حرکت در می آورند و هر بار بر روی عددی – شرایطی- خاص نشانه ی گردونه می ایستد و چگونگی ادامه زندگی شان را رقم می زند.کتاب قمار باز نخستین ترجمه جلال آل احمد از زبان فرانسه و مال پائیز سال ۱۳۲۷ است . جلال در آن موقع ۲۵ ساله بوده است.


کتاب صوتی قمارباز شامل 8 ساعت فایل صوتی(17 فایل mp3) در یک فایل زیپ به حجم 116mb آماده دانلود است


 

دانلود کتاب صوتی مجموعه آثار داستایفسکی

کتاب صوتی مجموعه آثار داستایفسکی

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

  1. علي
    28 آبان 1396

    سلام .
    من فصد خريد داشتم فقط قبلش يه سوال گوينده اين كتاب آرمان سلطان زاده هست و ساخت نشر چشمه ؟؟

    • سلام صدا
      28 آبان 1396

      سلام
      خیر با صدای آقای سلطان زاده نیست.
      کتاب قمارباز ترجمه آقای جلال آل احمد است
      نمونه صدای گوینده را در متن توضیحات کتاب قرار دادم.
      با تشکر

آشنایی با رمان های مشهور جهان ، بهترین رمان های جهان

آشنایی با رمان های مشهور جهان

هر ساله سازمان ها و مراکز مرتبط با کتاب و ادبیات در جهان لیستی از رمان های مشهور جهان را در قالب لیست های با عنوان ده کتاب برتر، صدکتاب برتر و یا هزار کتاب برتر ادبیات جهان را منتشر میکنند، در این نوشته برای آشنایی با رمان های مشهور جهان، بهترین رمان های جهان را به همراهان گرامی سلام صدا معرفی کرده ایم. اگر علاقمند به خواندن بهترین رمان های کوتاه هستید میتوانید نوشته معرفی بهترین رمان های کلاسیک زیر 200 صفحه را مطالعه بفرمایید. برای …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 11086 بازدید 2 دیدگاه