کتاب صوتی دزیره اثر آن ماری سلینکو

کتاب صوتی دزیره,آن ماری سلینکو,کتاب صوتی

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی دزیره اثری تاریخی از آن ماری سلینکو به مدت 33 ساعت ، زندگینامه دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت است که بعدها به همسری ژان باپتیست برنادوت (کارل چهاردهم) پادشاه سوئد درمی‌آید.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 898MB
30,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی دزیره اثر آن ماری سلینکو

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی دزیره Desiree اثری تاریخی از آن ماری سلینکو Annemarie Selinko ،زندگینامه دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت است که بعدها به همسری ژان باپتیست برنادوت (کارل چهاردهم) پادشاه سوئد درمی‌آید.

کتاب صوتی دزیره اثر آن ماری سلینکو

کتاب صوتی دزیره ، معشوقه ناپلئون

در این کتاب صوتی، دزیره دختر آقای فرانسیس تاجر بزرگ ابریشم خاطرات زندگی خود را در دفترچه‌ای یادداشت می‌کند. نامزدی او با ناپلئون بناپارت که در آن زمان افسر جوانی بود پس از دو سال از سوی ناپلئون به هم خورد. او که به‌تازگی مقام و منصب بالاتری کسب کرده بود ازدواج با یک بیوه بانفوذ را به عشق دزیره ترجیح داد.

دزیره با اینکه تا آخر عمر این خیانت را فراموش نکرد ولی پس از چندی با ژان باپتیست ازدواج کرد. ژان به‌عنوان ولیعهد سوئد انتخاب شد و پس از مرگ پادشاه کارل سیزدهم او بر مسند پادشاهی نشست و دزیره ملکه سوئد شد و صاحب پسری به نام اسکار شد که پس از مرگ پدرش به‌عنوان اوسکار اول بر تخت جلوس کرد.

از طرفی هم ناپلئون امپراتور فرانسه گشته بود و در این کتاب وقایع تاریخی پس از انقلاب فرانسه و ماجراهای رخ‌داده در اواخر قرن هجدهم در قالب یک رمان تاریخی و عاشقانه بسیار جذاب توصیف‌ شده‌اند.

شرح دیکتاتوری‌ها، کودتای ناپلئون بناپارت و تمام وقایع دیگر در این کتاب صوتی بسیار شنیدنی است. دزیره برخلاف میلش تا پایان عمر در سوئد ماند و در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

داستان جالب و ماجرا‌ انگیز زندگی او را آن ماری سلینکو نوشته است. او با یکی از نوادگان دزیره آشنا شد و پس از دسترسی به منابع، اقدام به نوشتن خاطرات او در قالب رمان کرد. این کتاب شامل ۴ دفتر و ۵۸ فصل می‌باشد.

عناوین بخش‌های کتاب به شرح زیر است:

  • دفتر اول: دختر یک بازرگان ابریشم، مارسی. شروع ژرمینال سال دوم انقلاب، بیست‌وچهار ساعت بعد، مارسی. شروع ماه مه، مارسی. شروع ماه اوت، مارسی. نیمه سپتامبر، پاریس. آوریل ۱۷۹۸
  • دفتر دوم: خانم مارشال برنادوت، پاریس. روز تاجگذاری ناپلئون دسامبر ۱۸۰۴، در منزل جدیدمان در کوچه آنژو پاریس ژوئیه ۱۸۰۹
  • دفتر سوم: فرشته صلح، هالسینبورگ بیست و دوم دسامبر ۱۸۱۰ امروز وارد سوئد شدم، قصر دروتینگهلم در سوئد اوایل ژوئن ۱۸۱۱
  • دفتر چهارم: ملکه سوئد، پاریس فوریه ۱۸۱۸، قصر سلطنتی استکهلم در سوئد شانزدهم اوت ۱۸۲۳ و… .

کتاب صوتی دزیره لحنی صمیمی و ساده دارد که باعث شده شیرینی و جذابیت این کتاب تاریخی دوچندان شود.

در این کتاب زندگی و شرح‌حال ناپلئون بناپارت از زاویه دیگری نشان داده شده است که بسیار تازگی دارد.

در این کتاب از ناپلئون اسطوره ساخته نشده و حقیقت فردی او نوشته شده است. تمام ضعف‌ها و خشونت‌های او تمام عطوفت، جاه‌طلبی و هر آنچه بوده را در این کتاب از او می‌بینیم، نه آن اسطوره‌ای که در کتاب‌های تاریخی از او ساخته‌اند.

همین ساده‌نویسی و صمیمیت و پرهیز از اغراق است که این رمان تاریخی را در زمره ده کتاب برتر دنیا قرار داده است. کتابی که پس از چاپ آن طولی نکشید که به زبان‌های زیادی ترجمه شد و طرفداران بسیاری پیدا کرد.

زاویه دید این کتاب صوتی به‌صورت اول‌شخص است. زیرا کتاب از زبان دزیره و از روی خاطرات او روایت می‌شود.

قسمت‌هایی از کتاب صوتی دزیره:

«ناگهان حالت تاثری روی چهره‌اش نمایان شد. امشب شروع می‌کنم به نوشتن زندگی آینده‌ام، چون آن‌قدر منقلبم که خوابم نمی‌برد.

به همین علت است که بی‌سروصدا از رختخوابم بیرون آمده‌ام. امیدوارم شعله لرزان شمع، ژولی را که در همین اتاق می‌خوابد، بیدار نکند.

چون اگر بیدار شود، داد و بیداد راه می‌اندازد.

دلیل هم دارد که منقلب باشم، چون فردا با زن‌برادرم سوزان باید بروم پیش نماینده خلق که اسمش آلبیت است و از او خواهش کنم به اتیین کمک کند.

اتیین برادر بزرگم است و جانش درخطر است. دو روز پیش پلیس به‌ طور سرزده آمد و او را بازداشت کرد. نمی‌دانیم چرا. ولی چنین اتفاق‌هایی این روزها زیاد و به‌ آسانی رخ می‌دهد.

هنوز پنج سال نشده که انقلاب بزرگی در کشور ما روی‌داده و خیلی‌ها معتقدند که هنوز تمام نشده است».

کتاب صوتی دزیره اثر برجسته خانم آن ماری سلینکو ، رمانی تاریخی است اما تمام وقایع آن در بستری از روایت های عاشقانه رخ می دهد.

شنیدن این کتاب صوتی به مدت 33 ساعت ،به همه علاقمندان رمان های تاریخی ، کلاسیک و عاشقانه توصیه میشود.


دانلود کتاب صوتی اشراف زادگان دلباخته (چارداش)کتاب صوتی اشراف زادگان دلباخته یا کتاب صوتی چارداش نوشته دایان پیرسون رمان عاشقانه ای شکوهمندتر از بربادرفته و رمان تاریخی از وضعیت اروپا

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

صد کتابی که قبل از مرگ باید بخوانیم

صد کتابی که قبل از مرگ باید بخوانیم

صد کتابی که قبل از مرگ باید بخوانیم : زندگی کوتاه است و در این زندگی کوتاه یکی از بهترین کارهائی که میتوان انجام داد خواندن شاهکارهای ادبیات جهان و تجربه زندگی با شخصیت های مختلف داستانی است و در این راه با توجه به چاپ و نشر هزاران کتاب ، انتخاب کتاب های خوب شاید کاری سخت باشد. لذا برای انتخاب آسانتر کتاب هائی که در اولین فرصت باید خواند مراجعه به نظر منتقدان و نویسندگان و ناشران و علاقمندان ادبیات سیوه ای منطقی است. سلام …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 8417 بازدید بدون دیدگاه