کتاب صوتی سفر به انتهای شب اثر لویی فردینان سلین

کتاب صوتی سفر به انتهای شب اثر لویی فردینان سلین

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی سفر به انتهای شب شاهکار نویسنده فرانسوی لویی فردینان سلین رمانی تاریخی و انتقادی که زشتی های جامعه را با زبانی صریح و لحنی ملموس و عامیانه به تصویر کشیده است

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 347 مگابایت
30,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی سفر به انتهای شب اثر لویی فردینان سلین

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی سفر به انتهای شب شاهکار نویسنده فرانسوی لویی فردینان سلین رمانی تاریخی و انتقادی که زشتی های جامعه را با زبانی صریح و لحنی ملموس و عامیانه به تصویر کشیده است

لویی فردینان سلین Louis-Ferdinand Céline در کتاب صوتی سفر به انتهای شب ،Journey to the End of the Night سفرهای ضد قهرمان داستان، خرده بورژوایی به نام باردامو، را از خرابه های به جا مانده از جنگ جهانی اول به جنگلی در آفریقا، نیویورک و دیترویت را روایت می کند و سرانجام زندگی این شخص را به عنوان دکتری شکست خورده در پاریس به تصویر می کشد.

کتاب صوتی سفر به انتهای شب اثر لویی فردینان سلین

سفر به انتهای شب ، مخاطبین را وارد دنیایی بی رحم و شوکه کننده می کند و پایان عجیب و پیش بینی ناپذیر آن تا مدت ها در ذهن خوانندگان این اثر باقی خواهد ماند.

این کتاب نخستین رمان سلین است که در ۱۹۳۲ چاپ شد و تاحدودی داستان خود او  و اثری نیمه-خودزندگی‌نامه و نیمه‌تخیلی است

سلین از روزهای جوانی خودش می‌گوید که بیشتر به ولگردی و خوشگذرانی گذشته‌است.

باردومو همانند سلین یک پزشک و فردی بداخلاق است. دیگران و رسم و رسوم جاری بین آنان را به دیده تحقیر می‌نگرد، همواره غرغر می‌کند و علاقه دارد حرفش را در قالب جملات قصار بیان کند. اسم او (فردینان) هم مشابه اسم نویسنده است.

این داستان برنده جایزهٔ نودو Maurice Nadeau شد.

چارلز بوکوفسکی، شاعر و نویسندهٔ آمریکایی دربارهٔ این اثر می‌گوید:

«سفر به انتهای شب بهترین کتابی‌ست که در دوهزار سال گذشته نوشته شده‌است.»

کتاب صوتی سفر به انتهای شب با حدود  26 ساعت فایل صوتی mp3 در حال تهیه است


کتاب صوتی سفر به انتهای شب اثر لویی فردینان سلین

جملاتی از کتاب صوتی سفر به انتهای شب

وسط این تاریکی که آنقدر غلیظ بود که به نظر می رسید اگر دست ها را یک کم باز کنی دیگر آن ها را نمی بینی، من فقط یک چیزی می دیدم، اما همین یک چیز را با یقین کامل می دیدم؛ که توی این تاریکی وسوسه ی آدمکشی به شکل بی حساب و بی انتهایی پنهان شده.

یک ساعت، توی دنیایی که همه چیزش به کشت و کشتار ختم می شود، برای خودش چیزی است .

غم عالم به انواع مختلف سر آدمیزاد فرود می آید، اما همیشه ترتیبی برای این فرود آمدن می دهد.

کتاب صوتی سفر به انتهای شب اثر لویی فردینان سلین

 

در باره لویی فردینان سلین نویسنده کتاب صوتی سفر به انتهای شب

لویی فردینان سلین نویسنده ی شهیر فرانسوی، در سال ۱۸۹۴ در پاریس، دیده به جهان گشود .

پدرش یکی از کارمندان بیمه فرانسه بود و لویی هم به دلیل علاقه ای که به پزشکی داشت، رشته ی پزشکی خواند و تا آخر عمر نیز طبابت کار اصلیش بود .

نویسندگی یکی از علایق ویژه ی او بود و طبیعتا می توان گفت که از دوران دانشگاه میل به نوشتن در او تبدیل به یک دغدغه شد و همین موجب شد که در سال ۱۹۳۲ نخستین رمان خودش را به نام مسافر در انتهای شب به چاپ برساند.

این رمان یکی از بهترین رمان هایی بود که در آن سال فرانسه به خود دید.

این رمان با پیروزی بزرگی هم در سطح فروش و هم در سطح اقبال ادبیاتی های فرانسه مواجه شد و به شهرت لویی بعنوان یک نویسنده صاحب سبک کمک بسیاری کرد .

اما متاسفانه، این پیروزی ها برای او مدت زمان زیادی در فرانسه دوام نیاورد. چرا که بعد از اینکه منتقدین ادبی فرانسه آثار او را به دقت بررسی کردند به این نتیجه رسیدند که نوشته های او، مبانی ضد یهودی دارد.

پس از اینکه این نوشته ها به صورت گسترده ای در فرانسه پخش شد. لویی را به عنوان یک خائن معرفی کردند و همین موجب شد که او از فرانسه به آلمان و سپس به دانمارک مهاجرت کرد.

با مهاجرت سلین به دانمارک، همه کتاب هایش از بازار کتاب فرانسه جمع شد. اما در دانمارک نیز زندگی آرامی را پشت سر نگذاشت.

پس از اینکه سلین زندگی خود را در دانمارک را شروع کرد، اینبار به جرم اقدام علیه امنیت ملی فرانسه ، دستگیر و پس از مدتی از دانمارک اخراج شده و به فرانسه استرداد شد.

سلین را پس از بازگشت به فرانسه بدون برگزاری دادگاه و به صورت غیابی و بدون حضور وکیل ، مجرم شناخته شده و زندانی کردند و او سالها زیادی را در زندان سپری کرد.

پس از اینکه دوران محکومیتش به پایان رسید دوباره به جمع مردم فرانسه بازگشت و بابت فعالیت هایش عذرخواهی کرد .

این عذر خواهی آنچنان که باید و شاید امری موثر در زندگی او نبود ، چرا که بسیاری از آثار او دیگر به هیچ وجه حتی دیده هم نشدند، حال چه برسد به اینکه در زمره ی آثار برتر فرانسه قرار بگیرند .

اما پس از سالها دوباره روزگار به سلین روی خوش نشان داده و با ترجمه و انتشار آثار او به زبان های دیگر، نویسندگان و منتقدین زیادی در سراسر جهان به سبک و ادبیات او علاقمند شده و همین موجب شد تا سلین جایگاه خود را در ادبیات جهان پیدا کند .

با وجود آنکه این نویسنده شهیر در کشور خود محبوب نیست اما در ادبیات جهان وی جایگاه ویژه ای داشته و در لیست صد نویسنده برتر جهان نیز قرار گرفته است .

دغدغه سلین در آثارش پرداختن به انسان مدرن با تمام ویژگی هایش بود و او از زوال انسان هایی  می نویسد که زیر چرخ مدرنیته به نابودی و انزوا کشیده شده است

لویی فردینان سلین به زبان معیار نمی نوشت و تلاش می کرد که  در نوشته هایش از زبان عامیانه بهره گیرد

او یکی از شانس های اصلی دریافت جایزه ی گنگور بود که حتی موفق به کسب آن نیز شد ، اما جایزه را به او ندادند ، چرا که معتقد بودند که نوشته های او کثیف است و ارزش آن را ندارد که مورد بازخوانی قرار گیرد. این ها همه حاصل مدتها زحمت و تلاش وی در راستای روشن سازی تفکر عمومی بوده است .

او سعی می کرد به جای اینکه روشنفکر نمایی کند، کاری کند که لایق  و شایسته اش باشد و همین هم  از سوی مردم  مورد توجه قرار گرفت

سلین در حالیکه تا پایان عمر از سوی دولت فرانسه در لیست سیاه نویسندگان بود در سال ۱۹۶۱ جهان را بدرود گفت.

آثار لویی فردینان سلین

  • سفر به انتهای شب، ترجمۀ فرهاد غبرائی، ‏‫ت‍ه‍ران‌‏‫: نشر ج‍ام‍ی
  • مرگ قسطی، ترجمۀ مهدی سحابی، ت‍ه‍ران‌: نشر مرکز
  • دسته دلقک‌ها، ترجمۀ مهدی سحابی، تهران: نشر مرکز
  • معرکه، ترجمۀ سمیه نوروزی، تهران: نشر چشمه‏‫
  • گفت‌وگوهایی با پروفسور ایگرگ، ترجمهٔ افتخار نبوی‌نژاد، تهران: انتشارات فرهنگ جاوید
  • قصر به قصر، ترجمۀ مهدی سحابی، تهران: نشر مرکز
  • شمال، ترجمۀ محمود سلطانیه، تهران: نشر جامی
  • ریگودون، منتشرشده پس از مرگ در ۱۹۶۹، ترجمۀ افتخار نبوی‌نژاد، تهران: انتشارات فرهنگ جاوید

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

کدام نویسنده از دریافت جایزه نوبل ادبیات خودداری کرد

کدام نویسنده از دریافت جایزه نوبل ادبیات خودداری کرد

کدام نویسنده از دریافت جایزه نوبل ادبیات خودداری کرد : جایزه نوبل جایزه‌ ی معتبری است که در سال ۱۸۹۵، بنابر وصیت آلفرد نوبل Alfred Nobel شیمیدان سوئدی پایه‌گذاری شد. این جایزه هر ساله در رشته های فیزیک شیمی، پزشکی، ادبیات، اقتصاد و صلح؛ به افرادی تعلق می‌گیرد که بیشترین خدمت را به مردم کرده باشند. در همین راستا جایزه نوبل ادبیات بر اساس وصیت‌نامهٔ آلفرد نوبل هر سال باید به کسی اعطا شود که «در حوزهٔ ادبیات، برجسته‌ترین مجموعه‌آثار را در جهتی آرمانی یا ایدئال» خلق …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 4118 بازدید بدون دیدگاه