کتاب صوتی حکایت دختران قوچان ، از یادرفته های انقلاب مشروطیت

کتاب صوتی حکایت دختران قوچان

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی حکایت دختران قوچان به مدت 12 ساعت در باره فروش دختران قوچانی به ترکمانان و ارامنه عشق آباد در بهار سال 1323هجری قمری در دوران حکومت آصف‌الدوله در خراسان و به اسارت رفتن زنان باشقانلو در ماه رمضان همان سال در زمان حکمرانی سالار مفخم و حمله ترکمانان به ناحیه بجنورد می باشد.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 255 مگابایت
25,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی حکایت دختران قوچان ، از یادرفته های انقلاب مشروطیت

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی حکایت دختران قوچان ، از یادرفته های انقلاب مشروطیت نویسنده: افسانه نجم آبادی در باره فروش دختران جوان قوچانی به ترکمانان و ارامنه عشق آباد در بهار سال 1323 هجری قمری در دوران حکومت آصف‌الدوله در خراسان و به اسارت رفتن زنان باشقانلو در ماه رمضان همان سال در زمان حکمرانی سالار مفخم و حمله ترکمانان به ناحیه بجنورد می باشد.

اگرچه فقر رعیت و ظلم حاکم و حکومت و حتی دخترفروشی واقعه‌ای بی‌سابقه نبود ولی همزمانی‌اش با جنبش مشروطه این دو حادثه را به سرعت تبدیل به یکی از داستان‌های تظلم «ملت» علیه «دولت» ساخت و براهمیت و حساس بودن این موضوع دامن زد و بدین ترتیب بود که زبانزد عام و خاص گشت.

داستان فروش دختران حکایتی شد که دهان به دهان گشت، از سرمنبرها نقل شد، در شبنامه ها و انتباه نامه ها، رساله های «سیوال وجواب» و مناظرات، کاریکاتورها و تصنیف های سیاسی به شعر و طنز و طرح بازنگاری شد .

کتاب صوتی حکایت دختران قوچان از دو بخش تشکیل یافته است که در بخش اول کتاب، مؤلف گزارش و شرح کامل ودقیقی از داستان فروش دختران و به اسارت رفتن زنان باشقانلو که از متون و منابع مختلف تاریخی استخراج نموده را شرح می دهد و پس از مطالعه دقیق این اسناد و مدارک و مقایسه روایت‏های گوناگون از این ماجرا، روایتی مستند و کامل از این ماجرا ارائه می دهد.

در بخش دوم کتاب صوتی حکایت دختران قوچان که بخش مهم و اصلی می باشد نویسنده به تجزیه و تحلیل این وقایع (فروش دختران قووچانی و به اسارات رفتن زنان باشقانولو)، بررسی نقش عوامل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در اهمیت یافتن این رویدادها و نفش و تاثیری که این اتفاقات در انقلاب مشروطه داشته و مطرح شدن این واقعه در مجلس اول و دوم مشروطه و تظلم خواهی ملت پرداخته است.

همچنین مؤلف در این بخش تلاش کرده است به این سؤال پاسخ دهد؛ به چه دلایلی این ماجرا در انقلاب مشروطه اهمیت نیافت و از عوامل خیزش مردم تلقی نگردید و خیلی زود به دست فراموشی سپرده شد.

  کتاب صوتی رمانهای تاریخی 

کتاب صوتی حکایت دختران قوچان شامل 12 ساعت فایل صوتی mp3 است که در یک فایل زیپ به حجم کل 255 مگابایت آماده دانلود است.

نمونه صدا خوانش کتاب:

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

پرفروش ترین رمان‌های ایرانی در ۵ دهه اخیر

بهترین رمان های ایرانی در 5 دهه اخیر

بهترین رمان های ایرانی در پنجاه سال اخیر و پرفروش ترین های آنها؛ از پرسش هایی است که بسیاری از اهل مطالعه به ویژه دوستداران رمان های ایرانی می خواهند بدانند ، چرا که این مطلب به نوعی ذائقه و سلیقه داستان خوانی جامعه را مشخص میکند و از طرفی پرطرفدارترین رمان های فارسی مشخص می شوند ادبیات و جامعه، هر دو در حال تحرک و تحول هستند و بر هم تاثیر متقابل می‌گذارند؛ نویسنده تحت تاثیر محیط و زمانی است که در آن زندگی می‌کند و …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 6254 بازدید بدون دیدگاه