کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش نوشته:نینا سنکوئیچ

کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش نوشته:نینا سنکوئیچ

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

این کتاب برای همه است. برای آن‌ها که می‌خواهند با خواندن کتابی، درباره‌ی کتاب‌ها بدانند و با خواندن یک کتاب، در لذت خواندن چندین کتاب دیگر نیز شریک باشند.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3 90 مگابایت
15,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد
خرید پستی محصولامکان خرید پستی این محصول وجود دارد

کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش نوشته:نینا سنکوئیچ

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش نوشته:نینا سنکوئیچ  Nina Sankovitch

مواجهه با اندوهِ از‌دست‌دادن کسی یا چیزی که دمی با آن‌ها روزگار گذرانده‌ایم، بخش ناگزیر و جدایی‌ناپذیر زندگی هر انسانی در طول هر دوره از تاریخ است، اما این نحوه رویایی با این اندوه یا غمِ جانکاه است که کیفیت زندگی هر آدمی را عمق می‌بخشد.

در باره نویسنده‌ی کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش

کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش,تولستوی و مبل بنفش,کتاب صوتینینا، راوی و نویسنده‌ی کتاب  یکی از هزاران انسان مدرنی است که در بین روزمرگی و خوگرفتن به ملال و اندوه ازدست‌دادن شریک تجربه‌های کودکی‌اش، یعنی خواهر بزرگ‌ترش آن‌ماری، راه و روشی خاص پیش می‌گیرد تا در خلال آن به زندگی عادی خویش بازگردد و از اندوه و تلاش برای مواجه با آن، فرصت زیستن دوباره و امید به زندگی را برای خود و اطرافیانش که همچون او با غم‌ِ ازدست‌دادن مواجه هستند، رقم بزند.

📌«یک سال، هر روز یک کتاب!» این نسخه‌ی پیچیده‌شده‌ای است که نینا برای خودش و برای تمام لحظه‌هایی که ناتوان از تحمل و صبوری در برابر رنج و اندوه است، می‌پیچد.

او برای کنارآمدن با غم، برای خودش فراموشی را تجویز نمی‌کند.

او برای کنار آمدن با غم، مواجه با غم را تجویز می‌کند.

برای همین است که به کتاب‌ها روی می‌آورد تا همچون راهنمایانی فانوس‌به‌دست، در غم او شریک باشند و همراه با شخصیت داستان‌ها، هزار زندگی نازیسته را زندگی کند و هزار غم تجربه‌نکرده را به جان بخرد.

✅در جایی از کتاب از زبان نینا می‌خوانیم که «یگانه پاسخ به اندوه، زندگی‌کردن است.

زندگی‌کردن همراه نظرداشتن به گذشته.

به‌خاطرآوردن آن‌هایی که ازدست داده‌ایم و درعین‌حال، با امید و اشتیاق به جلو گام‌برداشتن و آن حس امیدواری و فرصت‌داشتن را ازطریق محبت، سخاوتمندی و هم‌دردی انتقال‌دادن.»

نینا، مادر چهار فرزند و زنی سردوگرم چشیده است که برای رهایی و فارغ‌شدن از غم مرگِ خواهر، یک سال از عمرش را وقت خواندن می‌کند؛ خواندنی منظم و متعهدانه!

او تمام برنامه‌های این یک سال زندگی‌اش را بر مبنای کتاب‌خوانی‌اش پایه‌ریزی می‌کند و از خلال همین خواندن‌های مداوم است که تجربه‌های متفاوتی برای او رقم می‌خورد.

نینا در انتخاب کتاب‌ها برای خواندن بر خود سخت نمی‌گیرد و هر روز متناسب با حال‌وهوای خودش کتابی را انتخاب می‌کند.

گاهی به کتابی جدی که نظر منتقدان زیادی را به خود جلب کرده، روی می‌آورد و گاهی دل می‌سپارد به رابطه علت‌ومعلولی داستان‌های جنایی و معمایی.

از نظر نینا هر کتاب و روایتی، حرفی برای گفتن دارد و این ما هستیم که آنچه را منتظر دریافتش هستیم، از میان کلمه‌ها و روایت‌های نویسنده درمی‌یابیم.

  •  کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش بیشتر از اینکه روایت برنامه کتاب‌خوانی یک زن در دهه چهل یا پنجاه زندگی‌اش باشد، رساله‌ای در باب اخلاق، مهربانی، انتخاب کتاب، ارزشمندی خانواده، تجربه اندوه و… است.

این کتاب را نمی‌توان داستان یا رمان دانست، اما روایت نینا از روزهای کتاب‌خوانی و یادآوری خاطرات، توجه به جزئیات، نتیجه‌گیری‌ها و…

این کتاب را به کتابی با روایتی داستانی تبدیل کرده که صرفاً حالتی گزارش‌گونه ندارد که مخاطب مشتاق را خسته و ناامید کند.

در کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش نینا علاوه‌براینکه از برنامه کتاب‌خوانی‌اش روی مبل بنفشِ اتاق مطالعه‌اش می‌گوید، به کودکی‌اش سفر می‌کند، از رنج پدرش در زمان جنگ می‌گوید و تصویری دقیق از آن‌ماری، خواهری که مرگش برای او جانکاه است، ارائه می‌هد.

او هر فصل این کتاب را با ذکر نقل‌قولی از یک نویسنده و یا گزیده‌ای از یک کتاب شروع می‌کند و بیراه نیست اگر بگوییم این کتاب، کتابی برای کتاب و در ستایش کتاب است.

زیرا موضوع اصلی و درون‌مایه کتابی به چیزی جز کتاب و تأثیرات آن اشاره ندارد.

کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش برای آن‌هایی است که دل‌ سپرده کتاب‌اند و برای آن‌هایی‌ست که هنوز با اطمینان کامل قدم در راه خواندن و وقف خویش در ادبیات نگذاشته‌اند و هنوز تردید دارند که ادبیات می‌تواند آن‌ها را نجات بدهد یا نه؟!

این کتاب برای همه است.

برای آن‌ها که می‌خواهند با خواندن کتابی، درباره‌ی کتاب‌ها بدانند و با خواندن یک کتاب، در لذت خواندن چندین کتاب دیگر نیز شریک باشند.

( به قلم خانم فاطمه بهروزفخر )

در ادامه مطلب کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش را به مدت 3:45 و به حجم 90 مگابایت دانلود کنید.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه

 دیگر کتاب های ناشر : ایران صدا

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

لئو تولستوی

زندگی و آثار تولستوی خالق جنگ و صلح

تولستوی خالق جنگ و صلح بزرگترین رمان در ادبیات روسیه بود. کتابی که بسیاری  ما هم آنرا خوانده و لذت برده ایم. روزشمار زندگی تولستوی لئو تولستوی Leo Tolstoy در خانواده ای اشرافی و ثروتمند، در دهکده یاسنایا پالیانا در 160 کیلومتری جنوب مسکو متولد شد. او مادرش را در دو سالگی و پدرش را در نه سالگی از دست داد و زیر نظر دیگر افراد خانواده و مربیان خارجی تربیت یافت. تولستوی در سال 1844 در دانشگاه به تحصیل زبان های شرقی و حقوق پرداخت و در …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 5037 بازدید بدون دیدگاه