کتاب صوتی رگتایم اثر دکتروف

کتاب صوتی رگتایم اثر دکتروف

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی خلاصه و اقتباس از رمان رگتایم اثر داستانی-تاریخی و شنیدنی به قلم دکتروف و ترجمه ی نجف دریابندری به مدت 90 دقیقه کاری از ایرانصدا

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP
0 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی رگتایم اثر دکتروف

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی رگتایم اثری جذاب به قلم دکتروف (E. L. Doctorow) و ترجمه ی نجف دریابندری است که در سال 1975 به انتشار رسید.

کتاب صوتی رگتایم اثر دکتروف

کتاب صوتی رگتایم یک اثر داستانی-تاریخی است که عمدتاً در منطقه شهر نیویورک و از سال 1902 تا 1912 اتفاق می افتد.

در سال 1998، کتابخانه مدرن (Modern Library)، کتاب رگتایم را در رتبه 86 فهرست صد بهترین رمان انگلیسی زبان قرن بیستم قرار داد.

مجله تایم (Time magazine) این رمان را از سال 1923 تا 2005 در فهرست صد بهترین رمان انگلیسی زبان این مجله قرار داد.

بخشی از کتاب صوتی رگتایم (در حال تولید)

خلاصه داستان کتاب صوتی رگتایم : 

داستان کتاب صوتی رگتایم درباره ی خانواده‌ای ثروتمند است که در نیو راشل نیویورک زندگی می‌کنند.

در کتاب رگتایم از این خانواده با عنوان های پدر، مادر، برادر کوچکتر مادر، پدربزرگ و “پسر کوچک” یا در واقع همان پسر کوچک پدر و مادر یاد شده است.

تجارت خانوادگی آنها شامل تولید پرچم و مواد منفرجه (آتش بازی) است که به دلیل اشتیاق ملی برای اجرای نمایش های میهن پرستانه، منبع ثروت آسانی به حساب می آید.

پدر به مأموریتِ رابرت پری (Robert Peary) در قطب شمال می‌پیوندد و هنگام بازگشت او شاهد تغییراتی در رابطه اش با همسرش است که در غیاب او استقلال را تجربه کرده است.

در کتاب صوتی رگتایم برادر کوچکتر مادر تقریبا یک نابغه در ساخت مواد منفجره و آتش بازی است اما شخصیتی کم اعتماد به نفس و ناراضی است که دائما به دنبال یافتن عشق یا تجربه ی هیجان است.

او شیفته شخصیت اجتماعی بد شهرتی به نام اولین نسبیت (Evelyn Nesbit) می شود، او را زیر نظر می گیرد و نهیاتا وارد یک رابطه کوتاه و نامطلوب با او می شود.

در کتاب صوتی رگتایم ، یک کودک سیاه‌پوست رها شده و سپس مادرش که به شدت افسرده است، سارا، وارد می‌شوند و به خانواده ملحق می شوند.

کول هاوس واکر (Coalhouse Walker)، پدر کودک، مرتباً به آنها سر می‌زند تا محبت‌ و نظر سارا را جلب کند.

او که یک نوازنده حرفه ای، خوش لباس و خوش صحبت است، احترام خانواده را به خود جلب می کند و در ابتدا با نواختن موسیقی رگتایم بر روی پیانوی آنها بر تعصب آنها غلبه می کند.

همه چیز خوب پیش می رود تا اینکه توسط یک گروه آتش نشان نژادپرست تحقیر می شود.

در کتاب رگتایم رهبری این گروه آتش نشان بر عهده ی شخصی به نام ویل کانکلین (Will Conklin) است. ویل ماشینِ واکر را به صورت عمدی خراب میکند تا او را به نوعی آزار داده باشد.

کول هاوس واکر از طریق اقدامات قانونی شروع به پیگیری جبران خسارت وارده بر ماشینش میکند اما دیری نمیگذرد که متوجه می شود به دلیل تعصب ذاتی سیستم نمی تواند امیدی به پیروزی داشته باشد.

سارا در تلاشی برای کمک به او کشته می‌شود و کول هاوس پولی که برای عروسی‌شان پس‌انداز کرده بود را خرج یک تشییع جنازه گزاف می کند. تشییع جنازه ای که لایق عشق او، سارا، باشد.

از اینجا به بعد در کتاب صوتی رگتایم واکر دست به یاغی گری می زند. او خسته و ناامید از منابع قانونی در اقدامی شروع به کشتن آتش نشانان و بمب گذاری کردن آتش نشانی ها میکند.

هدف واکر در کتاب رگتایم از کارهایش این است که شهر را مجبور کند تا نیاز های اورا بشنوند و برآورده کنند. نیاز های او شامل : بازگرداندن ماشینش به حالت اول و سپرده شدن کانکلین به او برای اجرای عدالت می باشد.

کول هاوس با گروهی از مردان جوان عصبانی که همگی خود را «کول هاوس واکر» می‌خوانند، به کمپین خود ادامه می‌دهد و برادر کوچکتر مادر به او می‌پیوندد.

برادر کوچکتر مادر از دانش خود در مورد مواد منفجره در راستای کمک کردن به کمپین واکر استفاده میکند.


دکتروف خالق کتاب صوتی رگتایم

درباره ی دکتروف خالق کتاب صوتی رگتایم :

دکتروف با نام کامل ادگار لورنس دکترووف ( Edgar Lawrence Doctorow ) در 6 ژانویه 1931 چشم به جهان گشود و در 21 ژوئیه 2015 در سن 84 سالگی در گذشت.

دکـترووف زاده ی برانکس نیویورک است.او در سنین نوجوانی و جوانی بخاطر عدم علاقه به ریاضی و علوم زمانش را صرف مجله ادبی مدرسه می‌کرد.

در نهایت اولین آثار ادبی وی هم در همین نشریه منتشر شد.

دکترووف به کالج کنیون در اوهایو رفت و فلسفه خواند.

پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به مدت یک سال در دانشگاه کلمبیا در رشته نمایش انگلیسی تحصیل کرد.

پس از آن به نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا پیوست و به عنوان سرجوخه در سال‌های 1944-1945 در آلمان تحت اشغال متفقین خدمت کرد.

او پس از بازگشت از جنگ به‌عنوان خواننده و ارزیاب فیلم‌نامه در نیویورک مشغول به کار شد.

از آنجا که بیشتر فیلم‌نامه‌های وسترن می‌خواند، تحت تأثیر فضا و شخصیت‌های وسترن، اولین رمان خود را با عنوان به عصر سختی‌ها خوش آمدید در سال 1960 منتشر کرد.

معروف تربن رمان دکـتروف رگتایم نام دارد که در سال 1975 منتشر شده است.

گفته می شود دکترووف بیش از اندازه به سیگار کشیدن علاقه داشته و در نهایت هم به علت سرطان ریه و عوارض ناشی از آن در منهتن نیویورک در گذشت.

کتاب صوتی رگتایم اثر دکتروف

فیلم ماجراهای رگ تایم The Adventures of Ragtime 1998

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه

 دیگر کتاب های ناشر : ایران صدا

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

آشنایی با رمان های مشهور جهان ، بهترین رمان های جهان

آشنایی با رمان های مشهور جهان

هر ساله سازمان ها و مراکز مرتبط با کتاب و ادبیات در جهان لیستی از رمان های مشهور جهان را در قالب لیست های با عنوان ده کتاب برتر، صدکتاب برتر و یا هزار کتاب برتر ادبیات جهان را منتشر میکنند، در این نوشته برای آشنایی با رمان های مشهور جهان، بهترین رمان های جهان را به همراهان گرامی سلام صدا معرفی کرده ایم. اگر علاقمند به خواندن بهترین رمان های کوتاه هستید میتوانید نوشته معرفی بهترین رمان های کلاسیک زیر 200 صفحه را مطالعه بفرمایید. برای …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 2151 بازدید بدون دیدگاه