کتاب صوتی گرترود نوشته هرمان هسه

کتاب صوتی گرترود نوشته هرمان هسه

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی گرترود در واقع سرگذشت نویسنده آن یعنی هرمان هسه است و فلسفه عمیق او را در مسأله تنهایی روایت می کند. 

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 230 مگابایت
30,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی گرترود نوشته هرمان هسه

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی گرترود نوشته هرمان هسه شاعر ،داستانسرا و نقاش آلمانی و برنده جایزه نوبل ادبیات ۱۹۴۶ است که داستان آهنگسازی معروف به اسم کان و رابطه پیچیده‌اش با دو هنرمند دیگر است.

کتاب صوتی گرترود نوشته هرمان هسه

کتاب صوتی گرترود  (Gertrud ) در واقع سرگذشت نویسنده است و فلسفه عمیق او را یعنی مسأله تنهایی را روایت می کند. در نظر هسه زندگی تنهایی است، انسان همیشه تنهاست و هنرمند تنهاتر از دیگران.

داستان گرترود اعترافات یک آهنگساز معروف به اسم کان است، همچنانکه “روسهالده” (Rosshalde) اعترافات یک نقاش است و این دو اثر را می‌توان مکمل یکدیگر دانست.

موسیقیدان به شکست دردناک عشق گرفتار می‌شود و از دختری که دوست دارد، جدا می شود تا دوستی شان به هم نخورد.

نقاش داستان روسهالده به عکس موفق می‌شود که با دلدار ازدواج کند و از او صاحب فرزند شود، اما او نیز تنهاست و خوشبختی اش چیزی ظاهری است. 

هرمان هسه چنین می‌اندیشد که هر روز که می‌گذرد ما را نسبت به آنچه دوست داریم، بیگانه‌تر می‌کند، زن بدون هیچگونه شادی در انتظاری پوچ به سر می‌برد، فرزند نیز که در عالم صفا به بازی سرگرم است، همان تنهایی پدر و مادر را احساس می‌کند.

این اثر هسه هم مثل رمان‌های دیگرش در مورد کمال‌گرایی و تخیلات ریز و درشت فلسفی آدم‌ها است.

هرکدام از شخصیت‌های رمان هسه بخشی از تفکرات، احساسات و دریافت‌های عمیق او را از زندگی نشان می‌دهند.

کتاب صوتی گرترود نوشته هرمان هسه
کتاب صوتی گرترود نوشته هرمان هسه

داستان کتاب صوتی گرترود

هاینریش موث خواننده اپرا است او افسرده و خودآزار است؛ اما گرترود زنی مهربان و با اعتماد به نفس است و کان از همان ابتدا مجذوبش می‌شود.

برخلاف انتظار کان، رابطه عاشقانه‌‌ای میان هاینریش و گرترود، که هر دو برای پیوستن به اپرای کان آمده‌اند، شکل می‌گیرد.

آنها ازدوج می‌کنند ولی ازدواج‌شان به خاطر نوع نگاه متفاوتی که به زندگی دارند و تفاوت‌های بنیادین دیگر به شکست می‌انجامد.

شکستی فاجعه‌بار که زندگی هردو را تحت تاثیر قرارمی‌دهد؛ اما در کنار این فاجعه، اتفاق دیگری هم در حال وقوع است. اتفاقی دور از انتظار.

رابطه تراژیک گرترود و هاینریش منبع الهامی برای کان می‌شود تا موفق‌ترین اپرای زندگی‌ هنری‌اش را بسازد.

کتاب صوتی گرترود به مدت 8 ساعت فایل صوتی mp3 در یک فایل زیپ به حجم 230 مگابایت آماده دانلود است


هرمان هسه
هرمان هسه نویسنده کتاب صوتی گرترود

در باره هرمان هسه

هرمان هسه Hesse, Hermann رمان‌نویس و شاعر آلمانی (1877-1962) در وورتمبرگ Wurtemberg و در خانواده‌ای از مبلغان مذهبی پروتستان زاده شد.

تربیتی مذهبی یافت و برای آینده‌اش تحصیل در الهیات درنظر گرفته شد، اما هسه آرزوی پدر و مادر را تحقق نبخشید، بسیار زود تحصیل در رشته علوم الهی را ناتمام گذارد و خود را به میدان زندگی افکند.

ابتدا نزد ساعت‌ساز و سپس نزد کتابفروشی در شهر توبینگن Tubingen به شاگردی پرداخت؛ در این شهر بود که با محیط فرهنگی و دانشگاهی و مجامع روشنفکران آشنایی یافت و نزد خود به آموزشی وسیع دست زد.

ابتدا تنها هدفش سرودن شعر بود.

اولین هرمان هسه با عنوان “ترانه‌های رمانتیک” Romantische Lieder در 1899 انتشار یافت که او را سخت تحت نفوذ مکتب رومانتیسم آلمان، خاصه نوشته‌های “نووالیس” Novalis، نشان می‌داد؛

اگرچه بعضی از نشانه‌های رمانتیسم در سراسر زندگیش باقی مانده، در سن پختگی به هیچ وجه آثارش به مکتب خاصی بستگی ندارد و سبک شخصی او را می‌نمایاند.

شهرت عظیم هسه پس از انتشار رمان “پیتر کامنزیند” Peter Comenzind (1904) آغاز شد که اقبال بسیار یافت، این رمان که در شیوه رمانتیسم جدید آلمان نوشته شده بود، زندگی جوانی را شرح می‌دهد که دهکده محدود و کوچک خود را ترک می‌کند تا سراسر جهان را زیر پا گذارد، اما او جویای هنر است و به زندگی از خلال زیبایی‌ها می‌نگرد و هسه به وسیله او می‌تواند نظرهای شخصی را درباره هنر و سرنوشت آن بیان کند و در جریان این جهانگردی برتری زندگی طبیعی را بر تمدن شهری نشان دهد و تمدن غرب را سخت به باد انتقاد گیرد.

پیتر، قهرمان کتاب، پس از سرخوردگی از سیر و سیاحت به سرگردانی خویش پایان می‌دهد و به دهکده کوچک بازمی‌گردد و کمر اصلاح آن را برمی‌بندد.

هسه در این اثر مسائل کودکی و نوجوانی را مطرح کرده وکسانی را وصف می‌کند که در جستجوی شناخت شخصیت خویشند و غالباً عصیان و میل گریز، زندگیشان را به خطر می‌اندازد.

همین موضوع در رمان دیگر به نام “زیر چرخ” (Unterm Rad 1905) دنبال می‌شود.

در باره زندگی و آثار هرمان هسه بیشتر بدانید

کتاب های برنده نوبل ادبیات- از سال 1971 تا 2021

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

کتاب صوتی سیذارتا کتاب گویای سیذارتا اثر هرمان هسه

کتاب صوتی سیذارتا اثر هرمان هسه

کتاب صوتی سیذارتا اثر هرمان هسه کتاب صوتی سیذارتا اثر هرمان هسه داستان پسری برهمنی به نام سیذارتا است که از درس‌های پدر و فرهیختگان، روحش سیراب نمی‌شود و آرامش به دست نمی‌آورد و در یافتن خویشتن خویش تلاش می کند. او پی می‌برد که آموزش کافی نیست و باید خود جست‌وجو کند و راه را طی کند و بر خویشتن خویش چیره شود و …. سیذارتا که در کرانه رودخانه و در کنار زورق‌ها پرورش می‌یابد. دوستی دارد به نام «گوویندا» که با هم به درس‌های …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 1840 بازدید بدون دیدگاه