کتاب صوتی دمیان نوشته هرمان هسه

کتاب صوتی دمیان نوشته هرمان هسه

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی دمیان نوشته هرمان هسه برنده جایزه نوبل ماجرای جوانی به نام امیل سینکلر است که با ورود به عرصه های اجتماعی در می‌یابد با دنیای متفاوتی روبه رو است.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip ۱۲۳ مگابایت
15,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد
خرید پستی محصولامکان خرید پستی این محصول وجود دارد

کتاب صوتی دمیان نوشته هرمان هسه

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی دمیان نوشته هرمان هسه Hermann Hesse  ماجرای جوانی به نام امیل سینکلر است که با ورود به عرصه های اجتماعی در می‌یابد با دو دنیای متفاوت روبه رو است.

یک طرف خانواده، پدر و مادر و خواهران او که دنیایی روشن، زیبا، آرام است و در مقابل آن مدرسه، خیابان و شهر قرار دارند که دنیایی تاریک، زشت و هراس انگیزند

در همین ایام امیل مورد آزار و اذیت یکی از همکلاسی های خود به نام «فرانتس کرومر» قرار می گیرد اما مدتی بعد یکی دیگر از شاگردان مدرسه به نام ماکس دمیان او را از دست کرومر می رهاند و داستان اصلی رمان از همین جا شکل می گیرد.

سینکلر تحت تأثیر دمیان هر چه بیشتر به خویشتن خود آشنا می شود و بعد پیستوریوس کشیش مرتد او را با آبراکساز آشنا می کند و سرانجام سینکلر هویت واقعی خود را می یابد.

سینکلر مانند پرنده ای است که (خود در برهه ای از این رمان آن را به صورت تابلویی نقاشی کرده است) از تخم بیرون می آید و وارد دنیای جدیدی می شود دنیایی که در آن پلیدی و پاکی، خوبی و بدی، سخاوت و شقاوت و … همه و همه در کنار یکدیگر قرار دارند.

دو دنیای متفاوتی که در یک دنیا تجلی یافته اند. سینکلر زمانی که پیستوریوس او را با آبراکساز خدای نیک و بد آشنا می کند، درمی یابد که این دیالکتیک ها از همانجا شروع می شود که خدایش اهریمن و اهورایی را با هم دارد با این دریافت است که پرنده از تخم درآمده که خود امیل سینکلر است. در پی یافتن است. یافتن، شناختن، خویشتن شناسی و بعد دستیابی به هویتی ناب و بی گفت وگو، هویتی که استقلال روحی آدمی را شکل می دهد و از هر انسان یک ابر انسان یا «ابرمرد» می سازد.

داستان کتاب صوتی دمیان را در ۹ بخش مجزا اما مرتبط با یکدیگر خواهید شنید که عبارتند از:

  • سرآغاز
  • دو دنیا
  • قابیل
  • دزد
  • بئاتریس
  • پرنده تلاش می کند از تخم بیرون آید
  • یعقوب و فرشته
  • حوا
  • سرآغاز پایان.

هرمان هسه - کتاب گويای سیذارتاهرمان هسه با استفاده از زبانی نمادین به خلق اثری خارق العاده چون دمیان دست زده است. در واقع استفاده از این زبان نمادین به او کمک کرده است تا مفاهیم را آسانتر در اختیار خواننده بگذارد و در عین حال او را به تفکر وادارد.

مثلاً عنوان شدن این موضوع که امیل سینکلربا خوردن سیب به دنیای بد و وحشتناک فرانتس کرومر وارد می شود آیا نمی تواند یادآور خوردن سیب ممنوع توسط آدم و حوا و ورود به دنیای تاریک و نزول از بهشت و هبوط از افلاک به خاک باشد؟

هرمان هسه در کتاب صوتی دمیان به نفی ارزش های اخلاقی مرسوم جامعه می پردازد و به نقد شرایط اجتماعی دست می زند و در واقع به طرح مباحثی می پردازد که ارزش های اخلاقی جدید را شکل می دهد، زمانی که سینکلر عاشق مادر دمیان می شود یا کمی عقب تر در مدرسه دست به کارهای غیرمعمول می‌زند همه و همه بیانگر روح بی تابی است که در جست جوی هویت خود دست و پا می زند

و سرانجام نیز بدان دست می یابد و در این هنگام است که مثل آدمی مثل همان پرنده ای است که تلاش می کند از تخم بیرون آید «پرنده تلاش می کند از تخم بیرون آید. تخم دنیاست. هر کسی که می خواهد زاییده شود نخست باید دنیا را ویران کند. پرنده به سوی خداوند بال می گشاید نام خداوند آبراکساز است.

بخش هایی از  کتاب صوتی دمیان

برای شریفترین اشخاص یکبار یا دوبار اتفاق می‌افتد که وارد پیکار با حقایق شایان توجه یعنی رقت وحق‌شناسی گردد.

و آن‌ وقت چون یک شعله‌ی درخشان این فکر در من جهیدن گرفت. برای هریک از ما «ماموریتی» وجود دارد، اما نه ماموریتی که بتوان به آزادی انتخابش نمود و با آن بتوان به‌طور دل‌خواه رفتارکرد.

آنچه را که ما اجتماع می‌نامیم یک اجتماع گله‌وار بیش نیست. مردم به یکدیگر پناه می‌برند زیرا از یکدیگر ترس دارند.

کتاب صوتی دمیان نوشته هرمان هسه به مدت 3 ساعت 40 دقیقه در یک فایل زیپ شده به حجم 98 مگابایت آماده دانلود است

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:   دانلود کتاب صوتی سیذارتا 

 Persian Audio book siddhartha by hermann hesse

 

 

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

هرمان هسه

هرمان هسه

هرمان هسه Hesse, Hermann رمان‌نویس و شاعر آلمانی (1877-1962)  هسه در وورتمبرگ Wurtemberg و در خانواده‌ای از مبلغان مذهبی پروتستان زاده شد. تربیتی مذهبی یافت و برای آینده‌اش تحصیل در الهیات درنظر گرفته شد، اما هسه آرزوی پدر و مادر را تحقق نبخشید، بسیار زود تحصیل در رشته علوم الهی را ناتمام گذارد و خود را به میدان زندگی افکند. ابتدا نزد ساعت‌ساز و سپس نزد کتابفروشی در شهر توبینگن Tubingen به شاگردی پرداخت؛ در این شهر بود که با محیط فرهنگی و دانشگاهی و مجامع روشنفکران آشنایی یافت و نزد خود به آموزشی …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 5157 بازدید بدون دیدگاه