معرفی بهترین کتاب های تاثیر گذار دنیا ( 6 کتابی که باید بخوانید )

بهترین کتاب های تاثیر گذار دنیا

علاقه مندی
ارسال به...
1 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
دانلود کتاب مادران سمی
سلام صدا 2000بازدید 27 خرداد 1402 بدون دیدگاه

کتاب‌ها تاثیرات بسیار زیادی روی انسان دارند. خواندن کتاب‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا دانش خود را افزایش دهید، دیدگاه‌های جدیدی را درک کنید، نگرش و دیدگاه خود را گسترش دهید و حتی می‌تواند به شما کمک کند تا روابط اجتماعی خود را بهبود بخشید. همچنین خواندن کتاب‌ها به شما کمک می‌کند تا ذهنتان را تمرین دهید و عضلات مغزی‌تان را تقویت کنید. این فرایند می‌تواند به شما کمک کند تا تمرکز، حافظه، پردازش اطلاعات و هوش تحلیلی خود را بهبود بخشید. در کل، خواندن کتاب‌ها می‌تواند به شما کمک کند که به قدرتمندترین واسطه‌های یادگیری دست پیدا کنید و با عمق و جزئیات بیشتری در مورد جهان و خودتان آگاهی پیدا کنید.

دانلود کتاب مادران سمی

1- معرفی کامل  کتاب مادران سمی 

اگر شما در کنار مادری بی‌مهر، سختگیر، نادان و دارای مشکلات شخصیتی پرورش یافته باشید، میراث روانی و رفتاری به‌جا مانده از او، همواره چون سایه‌ای در مشکلاتی که روزانه با آنها مواجه هستید، حضور دارد.

این کتاب قدم‌به‌قدم شما را هدایت خواهد کرد تا واقع‌گرایانه رابطه‌ی خود را با مادرتان و خودتان بازسازی کنید و بتوانید زخم‌هایی را که این‌همه درد و آسیب برای شما به همراه داشته است، تشخیص دهید و درمان کنید.

در ابتدا باهم نگاهی نزدیک و صادقانه به رفتارهای غلط مادرتان و تأثیری که در شما داشته است، می‌اندازیم و همچنان که جلو می‌رویم، الگوهای رفتاری او و همین‌طور شما را بررسی می‌کنیم. شما در این کتاب راهکارهای مؤثر را می‌آموزید که موجب تغییر و تحول در آن‌دسته از باورها و رفتارهای شما می‌شود که نقش بازدارنده را در زندگی‌تان دارد.

این کتاب به شما کمک خواهد کرد- شاید برای اولین‌بار ـ که درک درستی از عشق پدرومادر یا هر فرد دیگری در زندگی‌تان به‌دست آورید و این ملاک و محکی قدرتمند و قابل اعتماد در دستان شما برای بازسازی زندگی و تصمیم‌گیری‌های شما خواهد شد.

دانلود کتاب مادران سمی PDF 

2-  معرفی کتاب زیبا و ملعون

رمان «زیبا و ملعون» نوشته اسکات فیتز جرالد (۱۹۴۰- ۱۸۹۶) نویسنده آمریکایی است. شناخته‌شده‌ترین اثر او گتسبی بزرگ است.

زيبا و ملعون همانند ديگر آثار فيتز جرالد در واقع سوگ‌نامه‌اي است براي پايان دوران رمانتيك و شروع دوراني كه فقط واقعيت‌هاي سركوبگر دارد. در واقع نويسنده در اين كتاب از جوانان به‌نوعی توهم زدایی مي‌كند.

فضای کلی کتاب؛ فضای بیهودگی، اتلاف و اجتناب از تلاش است. کتاب سرشار از این شبه واقع‌گرایی‌هاست که ناشی از بستن چشم نویسنده بر خوبی‌های طبیعت انسان است.

زیبا و ملعون می‌تواند برای خواننده، کتابی بسیار دردناک باشد چون در بخش‌هایی از کتاب، تبدیل به شرح‌حال رسواکننده‌ای می‌شود. آگاهی در مورد ازدواج پرسروصدای فیتزجرالد و مشکلات مالی و اعتیاد به الکل او، باعث می‌شود خواندن این قسمت‌ها بیش‌ازحد واقعی شود مانند سرک کشیدن به دفتر خاطرات یک نفر. این کتاب از جنبهای دیگر رمانی در مورد چگونه ننوشتن یک رمان است.

بدون شک، طراوت و تازگی گونه‌های او تصویری به لطافت ململ بود از سرزمینی پر از سایه‌های ظریف و ناشناخته؛ دستش که روی رومیزی پوشیده از لکه می‌درخشید نیز صدفی بود از دریایی بکر در دوردست‌های وحشی».

این مطلب را هم ببینید
کتاب صوتی بهشت گمشده اثر جان میلتون

دانلود کتاب زیبا و معلون بصورت رایگان از سایت فا فایل

3- دانلود کتاب صندلی ها نسخه PDF

بسیاری باور دارند با گذر زمان و پا به سن گذاشتن، تجربه سالیان باعث می‌شود انسان‌ها درک صحیح‌تری از معنای زندگی داشته باشند. پیرمرد و پیرزن نمایشنامه صندلی‌ها هم قصد دارند تجربه سال‌ها فعالیت در خدمت به بشریت را با مهمانان خود در میان بگذارند.

پیرمرد و پیرزن نمایش حافظه خوبی ندارند و بسیاری از خاطرات خود را ناقص به یاد می‌آورند. بااین‌حال، پیرمرد مصمم است فلسفه خود را که پس از سال‌ها زندگی به آن رسیده است، در اختیار دیگران قرار دهد. به‌همین دلیل، زوج سالخورده مهمانانی را دعوت می‌کنند که به‌نظر می‌رسد خیالی باشند و برای هرکدام یک صندلی در نظر می‌گیرند. همچنین، پیرمرد سخنرانی را دعوت کرده است تا از طرف او فلسفه‌اش را برای مهمانان توضیح دهد. هنگامی که سخنران، که برخلاف مهمانان انسانی واقعی است، وارد می‌شود، پیرمرد و پیرزن با خیال راحت صحنه را ترک می‌کنند و همه‌چیز را به او می‌سپارند. اما سخنران چه فلسفه‌ای را به مهمانان ارائه خواهد داد؟

دانلود بصورت رایگان کتاب صندلی ها از سایت فا فایل

دانلود کتاب جنگ جهانی زد pdf

4- دانلود کتاب جنگ جهانی زد مکس بروکسل

کتاب جنگ جهانی ز به قلم نویسنده داستان‌های تخیلی مکس بروکس است.

این کتاب در سال 2006 منتشر شد. کتاب جنگ جهانی ز در همان چاپ اول مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرد. داستان کتاب جنگ جهانی ز روایتگر یک‌سری مصاحبه‌ها از مردم سراسر دنیا است.

در این کتاب حدود بیست سال از آغاز همه گیری ویروس زامبی و حدود ده سال از جشن پیروزی بر این ویروس می‌گذرد.

در این کتاب نماینده سازمان ملل با بسیاری از بازماندگان ویروس زامبی در سراسر دنیا مصاحبات گسترده‌ای انجام می‌دهد. ویروس زامبی یک ویروس بسیار خطرناک و کاملا ناشناخته است.

منشا ویروس زامبی کاملا شناخته نیست. اما شواهد نشان می‌دهند ابتدا در یک روستای دور افتاده چین دیده شده‌است. گفته می‌شود ویروس زامبی یک ویروس باستانی است و به دلیل اختلالات زمین شناسی آزاد شده‌است. این ویروس توسط حاملین چینی به سراسر جهان می‌رسد.

دولت چین با سهل انگاری و سرپوش کورکورانه در این مسئله باعث آلودگی و در نتیجه مرگ و میر بسیاری در سراسر دنیا می‌شود. این ویروس زمانی که  وارد آمریکا می‌شود، دولت به آن توجی نمی‌کند.

زیرا آنرا مانند دیگر بیماری‌های فصلی می‌بیند. غافل از اینکه ویروسی مرگ‌بار است. زمانی که این ویروس به هر کشوری آفریقایی یا آسیایی مانند کره شمالی می‌رسد.

دولتمردان با اشتباهات خود در زمینه پیشگری فجایع بزرگی را رقم می‌زنند. همانطور که بیان شد این کتاب مجموعه‌ای از مصاحبات مردم سراسر دنیاست.

مکس بروکس استادانه لحن و زبان هر فرد را بیان می‌کند. از دکتر چینی، سرباز آمریکایی و فرد سرشناس هندی همگی لحن و سبک گفتار خاص خود را دارند. این کتاب در 5 فصل اصلی هشدارها، سرزنش‌ها، هراس بزرگ، جنگ تمام عیار و وداع‌ها نوشته شده‌است.

داستان کتاب جنگ جهانی ز از کتاب تاریخ شفاهی جنگ جهانی دوم  و فیلم‌های زامبی الهام گرفته شده‌است.

دریافت کتاب جنگ جهانی زد مکس بروکسل از فا فایل

دانلود کتاب داستان من pdf

5- خرید کتاب داستان من مرلین مونرو

کتاب «داستان من» نوشته‌ی «مریلین مونرو»  است.

این مطلب را هم ببینید
بهترین نصاب پرده در تهران و منطقه تجریش تهران چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

به خواندن کتابی دعوت شده‌ایم که داستان زندگی یکی از مشهور‌ترین و جذاب‌ترین هنرپیشگان تاریخ سینما را در خود جای‌ داده است. «نورما جین مورتنسون» که او را با نام «مریلین مونور» می‌شناسیم، بازیگر، خواننده و مانکن دهه‌ی پنجاه آمریکایی، خود دست‌به‌قلم شده است و در این کتاب از زندگی پرفراز و نشیبش می‌گوید. از زندگی چندین ساله در پرورشگاه و سپرده‌شدن به 11 خانواده مختلف تا کار در اسلحه‌سازی و چاپ عکسی از او روی مجله‌ی رسمی ارتش «یانک» که زندگیش را برای همیشه تغییر داد. چون مریلین شدن، آرزوی بسیاری از زنان بوده و هست.

زنی که بتواند با درخششی بی‌نظیر نگاه‌ها را تسخیر کند و با وجود زندگی کوتاه خود، به یک سمبل در طول تاریخ تبدیل شود. حال مونرو دریچه‌های زندگی‌اش در آن‌سوی لنز دوربین‌ها را به‌ رویمان باز کرده است تا با او از زاویه‌ای دیگر آشنا شویم. بخشی از متن کتاب را می‌خوانیم: «فکر می‌کردم کسانی که با من زندگی می‌کنند، پدر و مادرم هستند.

به‌آن‌ها می‌گفتم مامان، بابا… تا اینکه یه روز زنی که به او می‌گفتم مامان، صدام کرد و گفت: دیگه به من نگو مامان. تو الان اون‌قدر بزرگ شدی که همه‌چی رو درک کنی. ما فقط ازت تو این پانسیون نگهداری می‌کردیم و من هیچ نسبتی باهات ندارم.

مادرت فردا می‌آد دیدنت. اگه دوست‌داشتی بهش بگو مامان.; فقط تشکر کردم اما در مورد مردی که به او بابا می‌گفتم چیزی نپرسیدم. او پستچی بود… .»  

دانلود کتاب سرگذشت من مریلین مونرو از فا فایل

6-  نام کتابی که روی شما تاثیر گذار بود !

لطفا در قسمت نظرات همین پست به ما بگویید که چه کتاب روی شما تاثیر گذار بود ، و توانست از نظر روحی و فیزیکی زندگی شما را تغییر بدهد؟

خواندن کتاب یک فرایند آموزشی و سرگرم‌کننده است. برای برداشت بهینه از کتاب، می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

  1. انتخاب کتاب مناسب: انتخاب کتابی که با علاقه شما سازگار باشد، اولین گام در خواندن کتاب است.
  2. خلاصه‌سازی: قبل از شروع به خواندن، می‌توانید یک خلاصه از مفاهیم اصلی کتاب را بخوانید. این کار به شما کمک می‌کند تا با محتوای کلی کتاب آشنا شوید.
  3. نوشتن یادداشت‌ها: در حین خواندن، نوشتن یادداشت از نکات مهم و ایده‌هایی که به ذهن شما می‌رسد، به شما کمک می‌کند بهتر یاد بگیرید.
  4. تمرکز: خواندن کتاب به تمرکز بالا نیاز دارد. برای این کار، می‌توانید در یک محیط آرام و بدون مزاحمت خواندن را شروع کنید.
  5. تفسیر: در پایان هر فصل، می‌توانید به تفسیر مطالب پرداخته شده در آن فصل بپردازید و سعی کنید با سوالات خود رابطه دهید.
  6. تلاش برای یادگیری: برای بهتر یادگیری، می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند توضیح دادن یادگیری به دیگران، تمرین و تکرار استفاده کنید.
  7. تفکر منفعت‌بخش: در پایان خواندن، سعی کنید به دنبال راه‌هایی برای استفاده از اطلاعات یادگرفته شده در زندگی خود باشید.

امیداورم از این کتاب ها لذت برده باشید برای خواندن کتاب های بیشتر حتما به سایت فا فایل سر بزنید.

1 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

با بهترین رمان های دنیا به سراسر جهان سفر کنید

معرفی کتاب ویژه سردبیر

با بهترین رمان های دنیا به سراسر جهان سفر کنید

یکی از ویژگی کتاب های رمان اینست که می توانیم بر بال خیال و فارغ از مرزهای سیاسی مرسوم به سراسر جهان سفر کنیم، اگر شوق سفر و ماجراجویی در کشورهای جهان را در دنیای رمان ها دارید ، در این نوشته راهنمای این سفر گردآوری شده است: با بهترین رمان های دنیا به سراسر جهان سفر کنید برای سفر به سراسر جهان با بهترین رمان های دنیا کافی است مقصد خود را انتخاب کنید و سپس کتاب را باز کرده و با ورود به دنیای تازه …