سه منبع مهم آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی

علاقه مندی
ارسال به...
2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
سه منبع مهم آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی
hiword.ir 390بازدید 29 بهمن 1402 بدون دیدگاه

ساده ترین دروس تخصصی برای آزمون آموزگاری کدام دروس هستند؟ جواب این سوال به خودتان بستگی دارد اما در این مقاله سه مورد از ساده ترین دروسی را معرفی میکنیم که بیشتر داوطلبان آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی با آن میتوانند به راحتی ارتباط برقرار کنند و در زمان بسیار کمی شانس خود را برای قبولی در آزمون استخدامی آموزگاری افزایش دهند.

سه منبع مهم آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی

1- کتاب راهنمای نهج القرآن راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم ابتدایی

با دیدن این منبع شاید فکر کنید که قرار است شش کتاب که از اول تا پایه ششم ابتداییست را مطالعه کنید، اما خیر این منبع تنها یک کتاب است که سوالات ساده ای را در آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی به خود اختصاص می دهد. تصویر کتاب نهج القران راهنمای دروس معلم قرآن اول تا ششم ابتدایی را در زیر می بینید.

سه منبع مهم آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی

کتاب نهج القرآن 299 صفحه می باشد که بیشتر فضای محتوایی آن بدون مطلب است و در هر صفحه حدود 10 تا 12 خط است که اگر بصورت فشرده نوشته میشد تنها 80 الی 90 صفحه بود. حدود 4 الی 5 سوال ازین منبع و 2 سوال مشترک با هدیه های آسمانی در آزمون استخدامی گذشته داشته است که اگر از آن صرف نظر کنید یک منبع مطالعاتی مهم را از دست داده اید.

بعنوان مثال در آزمون اردیبهشت آموزگار ابتدایی سوال راحت و ساده زیر طرح شده بود:

سوال: با توجه به نحوه اشاره صحیح در روخوانی، در دو آیه شریف (والضٌحی و الرحمن)، در مجموع چند اشاره ثابت و چند اشاره متجرک وجود دارد؟

  1. 4 ثابت و 3 متحرک
  2. 3 ثابت و 3 متحرک
  3. 4 ثابت و 4 متحرک
  4. 3 ثابت و 4 متحرک
این مطلب را هم ببینید
بهترین درب های ضدسرقت برای کتابخانه های با ارزش و بزرگ چیست؟

جواب این سوال در صفحه 15 همین کتاب است. تصویر زیر:

سه منبع مهم آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی

شما فقط با حتی یکبار مطالعه این مبحث می توانستید به راحتی پاسخ این سوال را در آزمون آموزگار ابتدایی اردیبهشت 1402 دهید. پس این منبع را از دست ندهید. اگر دوست دارید نمونه سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی در ادوار گذشته را مطالعه کنید می توانید جهت دانلود منابع و نمونه سوالات کتاب راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم دبستان به سایت ماهان داک (MAHANDOC.IR) مراجعه کنید.

2- راهنمای معلم هدیه های آسمانی

فقط و فقط دو کتاب راهنمای معلم هدیه های آسمان پایه سوم و ششم منبع سوالات تخصصی آموزگار ابتدایی هستند. البته در بخش سوالات مفاهیم پایه متون و روشهاى یاددهى قرآن و هدیه آسمانى که شامل 15 سوال می شود. از این دو کتاب حدود 10 سوال و بصورت مشترک با نهج القرآن حدود 2 سوال بصورت مشترک می آید.

پس با مطالعه نکردن این منابع سوالات مشترک را نیز از دست خواهید داد. بعنوان مثال سوال زیر بصورت مشترک بین دو درس آمده است.

سوال: کدام مورد به اشتراک دو برنامه درسی قرآن و هدیه های آسمانی اشاره دارد؟

  1. روش آموزش پیمانه ای، از شیوه های مشترک تدریس قرآن و هدیه های آسمان است.
  2. تدریس دو درس قرآن و هدیه های آسمان، توسط آموز گار پایه الزامی نيست.
  3. حفظ پیام قرآنی و احادیث، به منظور تثبیت یادگیری از اهداف مشترک دو درس قرآن و هدیه های آسمان است.
  4. قرائت نماز در درس قرآن و احکام نماز، در درس هدیه های آسمان آموزش داده می شود.
این مطلب را هم ببینید
کتاب بانو در آینه تمام داستان‌های کوتاه ویرجینیا وولف

با مطالعه رویکرد و اهداف سه کتاب راهنمای معلم هدیه های پایه سوم و ششم و کتاب نهج القران به راحتی میتوانستید به سوال پاسخ دهید و میدانستید پاسخ گزینه 4 است.

کتاب راهنمای معلم هدیه های آسمان پایه سوم 142 صفحه و کتاب راهنمای معلم هدیه های آسمان 126 صفحه است. پیشنهاد میکنم قبل از مطالعه این دو کتاب نمونه سوالات تستی راهنمای معلم هدیه های آسمان تعلیم و تربیت دینی سوم و ششم دبستان را از ماهان داک تهیه کرده و مطالعه کنید تا با نحوه سوال دهی و تست زنی و همچنین با پاسخ نامه تشریحی با منابع آن آشنا شوید.

3- نمونه سوالات آموزگار ابتدایی ادوار گذشته

تا قبل از سال 1402 آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی تنها دو حیطه عمومی و تخصصی داشت که از سال 1402 به بعد حیطه تخصصی جای خود را به حیطه اختصاصی داد و برای حیطه تخصصی منابع جدیدی شامل کتاب های راهنمای دروس قرآن، هدیه های آسمان، فارسی، علوم تجربی و ریاضی جز منابع این حیطه اختصاص گرفتند.

داوطلبانی که زمان مطالعه زیادی ندارند و نمی توانند کلیه منابع را مطالعه کنند می توانند از سوالات تستی پکیج جامع آموزگار ابتدایی استفاده کنند. در این پکیج ها نمونه سوالات ادوار گذشته در سه حیطه عمومی اختصاصی و تخصصی نمونه سوالات مهمی جمع آوری شده است و مناسب همین داوطلبان است. در این پکیج نه تنها کلیه سوالات پاسخ داده شده است بلکه بیشتر سوالات پاسخ نامه تشریحی دارند که همزمان با مطالعه سوالات به نحوی دارید بخش های مهم درسنامه ها را مطالعه می کنید.

2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...