فهرست بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

علاقه مندی
ارسال به...
1 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
فهرست بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

در ادامه مجموعه نوشته های سلام صدا برای معرفی بهترین کتاب ها دنیا در این مطلب فهرست بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم را جمع اوری و منتشر کرده ایم.


این فهرست از لیست های معتبر در پیشنهاد کتاب های خوب از همه زبان ها و در همه دوران هاست که حاصل نظرسنجی در یک کتاب با عنوان For the Love of Books: 115 Celebrated Writers on the Books They Love Most هم منتشر شده است

روش تهیه فهرست بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب

رونالد بی. شوارتز ویراستار مجله تایم پیامی به 115 نویسنده انگلیسی زبان (انگلیسی، آمریکایی، استرالیایی و غیره) فرستاد تا به این پرسش پاسخ دهند: کدام کتاب‌ها بر آنها تأثیر گذاشته است؟

پیشنهاد مجله تایم به نویسندگان معرفی 3 تا 6 کتابی را که عمیق‌ترین تاثیر را بر شما گذاشته‌ اند ، کتاب ها را بر اساس سلیقه شخص خود معرفی کرده و حتی المقدور دلیل انتخاب آنها را شرح دهید

معیار ارزیابی در تهیه فهرست بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

به نویسندگان گته شد که میتوانید همه کتاب‌ها، چه “کتاب‌های عالی و یا بد” ، کتاب‌ها از هر نوع، ژانر و در هر زمان و دورانی و به هر زبانی را در معرفی و پیشنهاد خود نام ببرید

رای دهندگان در تهیه فهرست بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم چه کسانی بودند؟

بسیاری از بزرگان – در ادبیات، هنر، علوم -در نظرسنجی مجله تایم شرکت کرده و پرسشنامه را تکمیل کردند

تعدادی از نویسندگانی بودند که در این نظر سنجی حضور داشته اند

نکاتی از نتیجه نظرسنجی مجله تایم در مورد بهترین کتاب های دنیا

کدام عناوین بیشترانتخاب شده است؟

در کمال تعجب – عنوانی که بیش از همه به آن اشاره شده است ، با اختلاف کتاب “در جستجوی زمان از دست رفته” نوشته مارسل پروست است.

بقیه به ترتیب:

  • آناکارنینا و جنگ و صلح تولستوی به ترتیب در ردیف اول و سوم
  • همراه آنها، در میان پنج کتاب اول، مادام بواری اثر فلوبر، لولیتا اثر ناباکوف و ماجراهای هاکلبری فین اثر مارک تواین بودند.
  • موبی دیک نوشته هرمان ملویل
  • برادران کارامازوف نوشته لئو تولستوی
  • اولیس اثر جیمز جویس
  • جنگ و صلح اثر لئو تولستوی
  • ناتور دشت اثر جی دی سلینجر
  • مجموعه آثار ویلیام شکسپیر
  • ماجراهای هاکلبری فین اثر مارک تواین
  • بیشتر انتخاب‌ها منحصر به فرد بودند، اما همچنان تعداد زیادی آثار همینگوی، آستین ، جیمز جویس، ویلیام فاکنر و نویسندگان مشهور را انتخاب کرده اند

یکی از مفسران با مشاهده دقیق این ترکیبی که از صد و بیست و پنج انتخاب ایجاد شده است، خاطرنشان کرد:

این فهرست نشانگر آن است که ترجیح جمعی و علاقه نویسندگان انگلیسی زبان، به کتاب ها رمانتیک و آثاری است که از عشق و مرگ صحبت می‌کنند

فهرست بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

کتاب مقدس توسط کلیسای مسیحی

نسخه مجاز پادشاه جیمز ترجمه انگلیسی کتاب مقدس انجیل است که در سال 1604 آغاز شد و در سال 1611 توسط کلیسای انگلستان تکمیل شد.

اولین نسخه شامل برنامه هایی منحصر به فرد برای کلیسای انگلستان بود. به عنوان مثال، یک سخنرانی برای نماز صبح و عصر.

این سومین ترجمه رسمی به انگلیسی بود. اولی کتاب مقدس بزرگی بود که توسط کلیسای انگلستان در زمان پادشاهی هنری هشتم سفارش داده شد، و دومی کتاب مقدس اسقف در سال 1568 بود.

در ژانویه 1604، پادشاه جیمز اول انگلستان در کنفرانس همپتون گروهی را تشکیل داد که در آن یک نسخه جدید انگلیسی در پاسخ به مشکلات ترجمه های قبلی شناسایی شده بود، رفع شد.

اولیس اثر جیمز جویس

در جستجوی زمان از دست رفته اثر مارسل پروست

بهترین کتاب های جهان: فهرست 25 کتاب مورد علاقه 100 نویسنده فرانسوی
در جستجو از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

برادران کارامازوف اثر فئودور داستایوفسکی

موبی دیک اثر هرمان ملویل

موبی دیک چیزی بیش از داستان پسری در کشتی شکار نهنگ، بیش از یک قصیده برای افسانه‌ها و حکایت‌های دریایی، و حتی بیش از یک تمثیل متافیزیکی برای مبارزه بین خیر و شر است.

این رمان بزرگ آمریکایی اثر هرمان ملویل، مطالعه‌ای استادانه درباره ایمان، وسواس، و توهم است – و تفسیر اجتماعی عمیق که از تفکر مادام‌العمر او در مورد آمریکا به وجود آمده است. نتیجۀ داستان شما را انگشت به دهان خواهد گذاشت.

جنگ و صلح اثر لئو تولستوی

ناطور دشت اثر جی دی سالینجر

ناطور دشت The Catcher in the Ryeرمانی از جی دی سالینجر است که در سال ۱۹۴۵ منتشر شد.

این رمان که در ابتدا برای بزرگسالان منتشر شد، به بخشی مشترک از برنامه های درسی دبیرستان و کالج در سراسر دوران انگلیسی زبان تبدیل شده است.

داستان درباره هولدن کالفیلد 17 ساله‌ است که از «حقه بازی‌های درون مدرسه» به ستوه آمده است. او که در جستجوی اصالت به نیویورک می‌گریزد، به زودی متوجه می‌شود که این شهر نمونۀ کوچکی از جامعه‌ای است که از آن متنفر است.

با این که ناطور دشت بسیار طعنه‌آمیز و در عین حال عمیقاً پویا است، جدای از نوجوانان، برای متفکران جدی در تمام سنین نیز بسیار جذاب خواهد بود.

فولیوی یکم اثر ویلیام شکسپیر

فولیوی یکم First Folio مجموعه نمایش‌نامه‌ای از ویلیام شکسپیر است که در سال ۱۶۲۳ میلادی توسط جان همینگز و هنری کاندل منتشر شد

آنا کارنینا اثر لئو تولستوی

آنا کارِنینا رمانی است نوشتهٔ لئو تولستوی، نویسندهٔ روسی داستانی واقع‌گرا دارد و یکی از برترین آثار ادبی جهان شمرده می‌شود.

آنا کارنینا داستانی عشق و خیانت را روایت می‌کند. کتاب پرفروش در تمامی دوران و داستانی زنده از دل ادبیات روسیه بر خواسته است.

ماجراهای هاکلبری فین اثر مارک تواین

ماجراهای هاکلبری فین رمانی اثر مارک توین است که در سال ۱۸۸۴ برای اولین بار چاپ شد. این کتاب درپی رمان تام سایر منتشر شد.

هاکلبری، پسر بچه‌ی شرور و همدست تام سایر را بیوه داگلاس به فرزندی قبول می کند و به مدرسه می فرستد و هاک که تازه به خواندن و نوشتن علاقه مند شده، از پیدا شدن سر و کله پدر لاابالی و سودجویش نگران می شود چرا که تردید ندارد پدرش نقشه هایی شوم در سر دارد.

فرشته‌ای روی ایوان نوشته توماس ولف

کتابچه حاضر دربردارنده داستان‌هایی کوتاه از «توماس ولف»، نویسنده مشهور آمریکایی است. تقریبا تمامی نوشته‌های ولف درباره خودش است.

آثار او پس از آثار«والت ویتمن»، از شخصی‌ترین نوشته‌های آمریکا محسوب می‌شود. داستان «فرشته‌ای روی ایوان»، اولین اثر منتشرشده توماس ولف است که در سال 1929 به چاپ رسیده است.

این اثر باعث آشنایی بیشتر خوانندگان با شخصیت‌های مخلوق رمان‌های بزرگ توماس ولف می‌شود. ولف این داستان را با کمی تغییر در بخشی از رمان «فرشته، رو به سوی خانه کن» هم قرارداده است.

آرزوهای بزرگ اثر چارلز دیکنز

آرزوهای بزرگ Great Expectations، رمانی است از چارلز دیکنز، نویسنده نامدار انگلیسی در سال ۱۸۶۱، در سه جلد منتشر شد

وقایع این کتاب که به صورت خودزندگی‌نامه از قول شخصیت اصلی داستان، کودکی یتیم موسوم به «پیپ»نگاشته شده‌است، از سال ۱۸۱۲، هنگامی که او هفت سال دارد، تا زمستان ۱۸۴۰ اتفاق می‌افتد.

آرزوهای بزرگ را می‌توان به نوعی زندگی‌نامهٔ خودنوشت شخص دیکنز نیز دانست که همچون آثار دیگرش تجربیات تلخ و شیرین او از زندگی و مردم را نمایان می‌سازد.

مادام بواری اثر گوستاو فلوبر

معرفی گوستاو فلوبر خالق رمان مادام بوواری
مادام بوواری از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

نویسنده مادام بواری به دلیل جرأت یافتن در قلب زن زناکار و برشمردن مطالب آن با بی‌غیبتی عمیق، به اتهام «جرم علیه اخلاق و مذهب» محاکمه شد. چه شوکی…

بهشت ​​گمشده اثر جان میلتون

بهشت ​​گمشده  نوشته جان میلتون حماسه بزرگ پروتستان
بهشت گمشده از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب

بهشت گمشده یک شعر حماسی در بیت خالی از جان میلتون، شاعر انگلیسی قرن هفدهم است. در ابتدا در سال 1667 در ده کتاب منتشر شد. اولین چاپ این اثر در ده بخش و ده هزار بند مجزا در سال ۱۶۶۷ منتشر شد

میلتون در نیمه‌های نگاشتن این اثر بزرگ بینایی خود را بر اثر مطالعهٔ زیاد از دست داد و از آن پس آنچه را که در ذهنش بود برای دخترانش بازگو می‌کرد و آنان به نگاشتن آن همت می‌گماردند.

درونمایهٔ اصلی کتاب به نوشتهٔ میلتون توجیه راه و روش خداست نسبت به انسان؛ و روشن شدن گرفتاری بین بینش ابدی و لایزالی خداوندی و ارادی و اختیاری بودن سرنوشت انسان. میلتون در این حماسه پاگانیسم و ادبیات کلاسیک یونانی و مسیحیت را با شعر در هم آمیخته است.

مجموعه اشعار والاس استیونز

والاس استیونز (زاده ۲ اکتبر ۱۸۷۹ – درگذشته ۲ اوت ۱۹۵۵) شاعر مدرنیست آمریکایی بود. او در ریدینگ، پنسیلوانیا به دنیا آمد، در هاروارد و سپس دانشکده حقوق نیویورک تحصیل کرد و بیشتر دوران تحصیل خود را گذراند.

مجموعه شعرهای ویلیام باتلر ییتس

ویلیام باتلر ییتس William Butler Yeats شاعر، نمایشنامه نویس ایرلندی و یکی از برجسته ترین چهره های ادبیات قرن بیستم بود و نقش مهمی در احیای ادبی ایرلند داشت

ییتس با جستار در انواع عرفان، تصوف، فولکلور، ماوراءالطبیعه، اشراق و نو افلاطونیسم، سبکی سمبلیک آفرید که تصاویر و اشعارش الگویی یکپارچه داشت.

درک برخی اشعار وی بدون آشنایی با سیمبلیسم خاص وی دشوار است. علاقه‌اش به علوم غریبه، ادبیات سنتی سلتی و ادبیات وحشت، باعث شهرت او و در نهایت دریافت جایزه ادبی نوبل سال 1923 شد.

ابشالوم، ابشالوم! توسط ویلیام فاکنر

رمان آبشالوم از بهترین کتاب های جهان: فهرست 25 کتاب مورد علاقه 100 نویسنده فرانسوی
رمان آبشالوم از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

رمان آبشالوم، آبشالوم! ا شاهکار بی بدیل ویلیام فاکنر نویسنده شهیر آمریکایی است که در سال 1936 انتشار یافت و به عقیده ی بسیاری از منتقدان و مخاطبان در زمره ی بهترین رمان های آمریکایی و بهترین رمان های جهان قرار گرفته است

رمان آبشالوم داستان زندگی سه خانواده از ایالت‌های جنوبی آمریکا را قبل، در هنگام و پس از جنگ داخلی آمریکا روایت می‌کند و در این میان بیش‌تر بر شخصیت توماس ساتپن متمرکز است.

داستان، ساختاری مدرن و غیرخطی دارد و یکی از گوتیک‌ترین آثار فاکنر به‌شمار می‌رود و فاکنر در این رمان از تمامی امکانات و ابزارهای نویسندگی خود، مانند تکنیک‌های روایت، به‌کارگیری اسطوره و نماد و بیان امپرسیونیستی، کمک می‌گیرد تا جریان پیچیده و غامض زندگی را همان‌گونه که زیسته و تجربه کرده، آشکار کند

این مطلب را هم ببینید
آشنایی با قالب ها يا گو نه های ادبی

مجموعه داستان های ویلیام فاکنر

این مجموعه عظیم از داستان های کوتاه ویلیام فاکنر برنده نوبل ادبیات، نشانگر توانایی او در فشرده کردن بینش حماسی اش در روایت هایی ماندگار است

سرباز خوب نوشته فورد مادوکس فورد

وقتی که کتاب یک سرباز خوب برای اولین بار در سال 1915 منتشر شد، تصویر رک و بی پرده ی این رمان از جامعه ای بی اخلاق که فقط به لذت های خود می اندیشد و برتری خود نسبت به دیگران را باور کرده، بسیاری از مخاطبین را از کوره به در برد.

این اثر که شیوه و سبکی پیشگامانه و بی باکانه دارد، توسط داول ساده لوح روایت می شود؛ شخصیتی که فورد با استفاده از آن، کنایه هایی تلخ و گزنده اما فوق العاده هنرمندانه را خلق کرده است.

کتاب چهره مرد هنرمند در جوانی اثر جیمز جویس

کتاب چهره مرد هنرمند در جوانین رمانی نیمه اتوبیوگرافیک نوشته جیمز جویس است که برای اولین بار در سریال The Egoist از سال 1914 تا 1915 منتشر شد و در سال 1916 به صورت کتاب منتشر شد.

چهره ی مرد هنرمند در جوانی، با استفاده از توصیفاتی بسیار واقع گرایانه و تکنیک سیال ذهن، مخاطب را به درون ذهن و ضمیر در حال شکل گیری قهرمان داستان می برد و برای کسانی که می خواهند لحظاتی را در ذهن یکی از تأثیرگذارترین رمان نویسان جهان بگذرانند، معلم و همنشینی منحصر به فرد و فراموش نشدنی است.

لولیتا اثر ولادیمیر ناباکوف

زندگی و آثار ولادیمیر ناباکوف از نویسندگان مشهور جهان و خالق رمان جنجالی لولیتا
لولیتا از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

کتاب لولیتا  Lolita اثر ولادیمیر ناباکوف Vladimir Nabokov نویسنده روسی آمریکایی که در سال 1955 نوشته شده است.

شخصیت اصلی و راوی کتاب لولیتا استاد ادبیات روان‌پریش و غیرقابل اعتمادی به نام هامبرت است که عشقی بیمارگونه به دختری ۱۲ ساله به نام دلورس هیز (Dolores Haze ملقب به لولیتا) دارد و چون پدرخوانده او می‌شود با او وارد رابطه جنسی می‌شود.

رمان لولیتا در ابتدا به زبان انگلیسی نوشته شده و اولین بار در سال 1955 در پاریس توسط المپیا Olympia Press منتشر شد. بعدها آن را توسط ولادیمیر ناباکوف به روسی ترجمه و توسط انتشارات Phaedra در سال 1967 در شهر نیویورک منتشر شد.

لولیتا از آثار کلاسیک و شاهکارهای ادبیات داستانی قرن بیستم محسوب می‌شود و در رتبه چهارم بهترین رمان انگلیسی زبان کتابخانه مدرن قرار گرفته‌است.

به سوی فانوس دریایی اثر ویرجینیا وولف

کتاب صوتی به سوی فانوس دریایی اثر ویرجینیا وولف
به سوی فانوس دریایی از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

کتاب به سوی فانوس دریایی، معروف ترین اثر ویرجینیا وولف است که به نوعی زندگینامه نویسنده است و بیشتر شخصیت های این رمان، همتایی از خود در زندگی واقعی دارند.

به سوی فانوس دریایی مرثیه‌ای است برای دوران کودکی اش، برای خواهر نمیه جانش استلا و سوگنامه ای است برای پدرش و برادرش توبی

این رمان یکی از مشهورترین کتاب‌های جنبش فمینیسم است و خواندنش به همه بانوان و علاقه‌مندان ادبیات پیشنهاد می شود و افزون بر داستان زیبای آن ،خواننده را به تفکر عمیق وامی‌دارد.

این رمان به خانواده رمزی Ramsay و بازدید آنها از جزیره اسکای Isle of Skye در اسکاتلند بین سال های 1910 تا 1920 می پردازد.

سفر به انتهای شب اثر لویی فردیناند سلین

کتاب صوتی سفر به انتهای شب اثر لویی فردینان سلین
سفر به انتهای شب از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

کتاب سفر به انتهای شب شاهکار نویسنده فرانسوی لویی فردینان سلین رمانی تاریخی و انتقادی که زشتی های جامعه را با زبانی صریح و لحنی ملموس و عامیانه به تصویر کشیده است

لویی فردینان سلین Louis-Ferdinand Céline در کتاب صوتی سفر به انتهای شب ،Journey to the End of the Night سفرهای ضد قهرمان داستان، خرده بورژوایی به نام باردامو، را از خرابه های به جا مانده از جنگ جهانی اول به جنگلی در آفریقا، نیویورک و دیترویت را روایت می کند و سرانجام زندگی این شخص را به عنوان دکتری شکست خورده در پاریس به تصویر می کشد.

دن کیشوت اثر میگل دو سروانتس

کتاب صوتی دن کیشوت (دو جلد) نوشته سروانتس

کتاب دن کیشوت نوشته سروانتس (جلد اول) یکی از زیباترین، عالی‌ترین و بزرگ‌ترین داستان‌های جهان و به اعتقاد بسیاری بهترین رمان اسپانیایی است.

خواندن دون کیشوت Don Quixote از سروانتس Miguel de Cervantes با ترجمه درخشان محمد قاضی برای همیشه در ذهن شما ماندگار خواهد شد.

دیوید کاپرفیلد اثر چارلز دیکنز

داستان دو شهر نوشته چارلز دیکنز

داستان دو شهر (1859) رمانی نوشته چارلز دیکنز است که در لندن و پاریس قبل و در طول انقلاب فرانسه اتفاق می افتد. با 200 میلیون نسخه فروش، پر چاپ ترین بوو اصلی انگلیسی است…

اشعار امیلی دیکنسون توسط امیلی دیکنسون

امیلی الیزابت دیکینسون Emily Elizabeth Dickinson شاعر آمریکایی در شهر امهرست در ایالت ماساچوست آمریکا و در یک خانوادهٔ متشخص و اصیل به‌دنیا آمد. او بیشتر خلوت گزیده بود و زندگی در انزوا را ترجیح می‌داد.

او را شاعر معتکف نیز خوانده‌اند، یا به قول الهی قمشه‌ای دختر مولانا؛ چرا که او بسیار با ابهام سخن می‌گوید. او شاعر قطعهٔ معروفِ “I’m nobody! Who are you?” (من هیچ‌کسم، تو که هستی؟) است.

برخلاف نوشتن‌های مداوم دیکینسون، کمتر از ۱۲ عدد از شعرهایش در طول حیاتش به چاپ رسید. پس از این‌که خواهرش لاوینیا مجموعه‌ای از او که بالغ بر ۱۸۰۰ شعر بود، کشف کرد، نخستین نسخه از شعرهایش ۴ سال پس از مرگش انتشار یافت.

مجموعه اشعار تی اس الیوت

توماس استرنز الیوت شاعر، نمایشنامه نویس و منتقد ادبی آمریکایی بود که مسلماً مهمترین شاعر انگلیسی زبان قرن بیستم بود.

داستان های ارنست همینگوی

ارنست همینگوی قبل از اینکه به عنوان یک رمان نویس به شهرت گسترده ای دست یابد، شهرت ادبی خود را با داستان های کوتاه خود تثبیت کرد.

خاطرات پس از مرگ براس کوباس نوشته ماچادو د آسیس

کتاب خاطرات پس از مرگ براس کوباس رمانی از نویسنده برزیلی ماشادو د آسیس متولد ریو د شهر ژانیرو است.

این رمان در سال 1881 منتشر شد و دارای سبک منحصر به فردی در فصل های کوتاه و نامنظم است که از لحاظ لحن و سبک تغییر می کنند. به جای ساختاری واضح و منطقی از یک رمان عادی واقع گرایانه قرن نوزدهم ، این رمان از دستگاه های سورئال استعاره و ساخت روایت بازیگوشانه استفاده می کند.

این اولین عاشقانه جنبش رئالیستی در برزیل محسوب می شود.

این رمان توسط قهرمان داستان مرده ، براس کوباس روایت می شود که با اشاره به اشتباهات و عاشقانه های ناکام خود ، داستان زندگی خود را از آنسوی قبر روایت می کند.

برگ های علف از والت ویتمن

بَرگ‌های عَلَف Leaves of Grass کتاب شعر بزرگی به زبان انگلیسی از والت ویتمن شاعر و از ستوده شده‌ترین کتاب‌های شعر آمریکایی است.

کتاب خدمتکارم جیوز و داستان‌های دیگر اثری از پی.جی. وودهاوس

مجموعه ای کلاسیک از داستان هایی از پی جی وودهاوس، کمیک نویس بزرگ قرن بیستم در نقش جدید خود به عنوان خدمتکار برای برتی ووستر، اولین وظیفه جیوز خلق یک معبد است…

این کتاب مجموعه داستان‌های کوتاهی است که دو راوی مختلف دارد.راوی برخی از این داستان‌ها آقای ووستر نجیب‌زاده است و خدمتکارش جیوز در آن نقش دارد و برخی دیگر راوی دیگری دارد که اشراف‌زاده‌ای به نام رجینالد پیر است.

هزار و یک شب توسط هند/ایران/عراق/مصر

هزار و یک شب مجموعه ای از داستان ها و داستان های عامیانه خاورمیانه و جنوب آسیا است که در دوران طلایی اسلامی به زبان پارسی گردآوری شده است.

بازی یک نفره صحرا اثر ادوارد ابی

بازی یک‌نفره صحرا Desert Solitaire اثری خودزندگی‌نامه از نویسنده آمریکایی ادوارد ابی است که در ابتدا در سال ۱۹۶۸ منتشر شد.

اشعار ویستن هیو اودن

ویستن هیو اودن Wystan Hugh Audenشاعر انگلیسی-آمریکایی است.

آودن در سال ۱۹۲۸ اولین کتاب شعر و در ۱۹۳۰ مجموعه اشعار را منتشر کرد که منجر به شناخت او به عنوان صدای پیشگام نسل جدید شد.

عامل سوت وید اثر جان بارت

عامل سوت وید رمانی The Sot-Weed Factor از جان بارت نویسنده آمریکایی است که در سال ۱۹۶۰ منتشر شد .

این رمان حماسه‌ای طنزآمیز در دهه های 1680 و 90 در لندن و در ساحل شرقی مستعمره مریلند می گذرد و درباره یک شاعر (ابنزر کوک شاعر ایرلندی) تخیلی است که توسط چارلز کالورت، سومین بارون بالتیمور، عنوان ” شاعر برنده مریلند” را به او داده است و به او مأموریت داده تا نتی برای آواز بنویسد.

آثار ماکس بیربوم

آثار ماکس بیربوهم اولین کتابی بود که توسط کاریکاتوریست، مقاله‌نویس و طنزنویس انگلیسی، مکس بیربوهم منتشر شد. این کتاب در سال 1896 زمانی که بیربوهم 24 ساله بود منتشر شد.

ماکس بیربوم در سال ۱۸۷۲ در لندن پا به عرصه ی وجود نهاد و در ۱۹۵۶ در راپالو دیده از جهان فروبست.

تحصیلاتش را در چارتر هاوس و مترو کالج آکسفورد به اتمام رسانید و این نویسنده از لحاظ ذوق و استعداد، مرد شگفت آوری بود و به عنوان کاریکاتوریست، منتقد تئاتر، مقاله نویس و داستان پرداز شهرت فراوانی به دست آورد.

«ریاکار خوشبخت» و «تاج گل کریسمس» از داستان های مشهور او هستند که شوخ طبعی و بذله گویی بی همتای او را در معرض دید می گذارند.

کتاب ماجراهای اوگی مارچ نوشته سال بلو

ماجراهای اوگی مارچ (۱۹۵۳) رمانی نوشته ساول بلو است.

ماجراهای اوگی مارچ داستان شخصی به نام اوگی مارچ است که در دوران رکود بزرگ زندگی می‌کند

این رمان در سال ۱۹۵۴ برنده جایزه کتاب ملی برای داستان شد و در لیست ۱۰۰ رمان برتر به انتخاب کتابخانه مدرن و مجله تایم و گاردین قرار گرفت

کتاب هندرسون شاه باران اثر سال بلو

هندرسون شاه باران Henderson the Rain king رمانی روان و ساده سال بلو نویسنده آمریکایی است که در سال 1959منتشر شد و داستان باشکوه و پر انرژی بلو درباره یک میلیونر عجیب و غریب آمریکایی است که خانه‌ای در اعماق آفریقا پیدا می‌کند.

سال بلو در سال ۱۹۷۶ توانست به خاطر «فهم انسانی و تجزیه دقیق فرهنگ معاصر در کارهایش جایزه نوبل ادبیات را از آن خود و همچنین موفق به دریافت جایزه پولیتزر شد

جین ایراثر شارلوت برونته

نقد و بررسی رمان جین ایر
جین ایر از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

جین ایر یک روایت اول شخص از شخصیت اصلی رمان است، کودکی یتیم با چهره ساده، باهوش و صادق. این رمان پنج مرحله متمایز را پشت سر می گذارد

بلندی های بادگیر اثر امیلی برونته

کتاب بلندی های بادگیر نوشته امیی برونته
بلندی های بادگیر از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

روایت غیرخطی است و شامل چندین فلاش بک و دو راوی اصلی است: آقای لاکوود و الن «نلی» دین. این رمان در سال 1801 با ورود آقای لاکوود به Thrushcross Grange آغاز می شود.

کتاب تارزان و قبیله میمون‌ها اثر ادگار رایس باروز

کتاب تارزان و قبیله میمون‌ها رمانی نوشته ادگار رایس باروز است که اولین رمان از مجموعه کتاب‌هایی درباره شخصیت اصلی تارزان است و اولین بار در مجله pulp – All-Story Magazine منتشر شد ..

بیگانه اثر آلبر کامو

بیگانه آلبر کامو از صد کتاب برتر جهان
بیگانه آلبر کامو از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

اولین رمان خارق‌العاده آلبر کامو با نام بیگانه The Stranger از زمانی که برای اولین بار به زبان انگلیسی در سال 1946 منتشر شد، تأثیر عمیقی بر میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان گذاشت.

ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب اثر لوئیس کارول

در سال 1862، چارلز لوتویج داجسون، ریاضیدان خجالتی آکسفورد با لکنت زبان، داستانی در مورد دختر کوچکی ساخت که در سوراخ خرگوش غلت می‌خورد. بدین ترتیب ماجراهای جاودانه آلیس آغاز شد،

مرگ بر اعتبار اثر لویی فردیناند سلین

کتاب مرگ قسطی، رمانی نوشته ی لویی فردینان سلین است که اولین بار در سال 1936 منتشر شد

در کتاب مرگ قسطی، فردیناند، شخصیت جایگزین سلین، یک پزشک در پاریس است و به درمان فقرایی می‌پردازد که به ندرت به او دستمزد می‌دهند، اما از در دسترس بودن او نهایت استفاده را می‌برند.

اولین رمان سلین، «سفر به انتهای شب» و دنباله ی آن، یعنی همین کتاب، نوعی جدید از داستان نویسی را به وجود آوردند و صداقتی را نسبت به افکار و کارهای نویسنده ارائه کردند که مخاطبین تا به حال در هیچ اثری ندیده بودند.

در رمان مرگ قسطی، کاراکتری به نام فردینان باردمو که به نوعی، تداعی کننده ی شخصیت و زندگی خود سلین است، بیماران فقیری را در پاریس معالجه می کند که معمولاً پولی به او نمی دهند اما از وجود او کمال استفاده را می کنند.

روایت داستان به صورت خطی دنبال نمی شود و گهگاه به دنیای خاطرات گذشته و حتی رویا و فانتزی سرک می کشد. این رمان شگفت انگیز از یکی از بزرگترین نویسندگان قرن بیستم، تجربه ای فراموش نشدنی و منحصر به فرد برای مخاطبین است.

بدترین سفر در جهان اثر رابرت فالکون اسکات

بدترین سفر در جهان، خاطرات گروه اکتشاف بریتانیا در قطب جنوب 1910-1913 به رهبری رابرت فالکون اسکات است. این کتاب در سال 1922 توسط یکی از بازماندگان گروه به نام آپسلی چری گرارد نوشته و منتشر شد.

کتاب «بدترین سفر در جهان» داستان سفر پر از بدشانسی و گرفتاری‌های رابرت فالکون اسکالت و گروه همراهنش را به قطب جنوب را بازگو می‌کند.

از این سفر گروهی تنها سه نفر جان سالم به در بردند. آپسلی چری گرارد یکی از این سفر و جوان‌ترین عضو این گروه است.

آقای گرارد از تجربه‌های خود و همسفرانش در این سفر جان‌فرسا استفاده کرده است تا روایتی تکان‌دهنده را برای‌مان شرح دهد. خود آقای گرارد عضو گروه جست و جو شد تا بتواند اسکات و افرادش را پیدا کند که مدت‌ها بود از گرسنگی و سرمای شدید جان خود را از دست داده بودند.

به خاطر توصیف‌ها و نوشته‌های ریزبینانه آقای گرارد سفر اسکات و گروهش به قطب جنوب برای همیشه در ذهن‌ها ماندگار شده است.

این مطلب را هم ببینید
نقد و بررسی رمان در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست

قلب تاریکی اثر جوزف کنراد

داستان ماجرایی را شرح می دهد که مارلو، یک انگلیسی، ماموریت خارجی را از یک شرکت تجاری بلژیکی به عنوان کاپیتان کشتی قایق در آفریقا گرفت.

لرد جیم اثر جوزف کنراد

رمان بزرگ گناه و رستگاری کنراد به دنبال اولین همسر سوار بر پاتنا است، جوانی خام با رویاهای قهرمانی که در اقدامی بزدلانه، کشتی خود را رها می کند.

لرد جیم، رمانی نوشته ی جوزف کنراد که اولین بار سال 1899 منتشر شد داستان خدمه ی یک کشتی مسافربری به همراه دریانوردی جوان و بریتانیایی به نام جیم، در شرایطی سخت و بغرنج، کشتی را به حال خود رها می کنند.

کمدی الهی اثر دانته آلیگری

شاهکار شعری دانته آلیگیری، کمدی الهی، که در جمع جاودانه آثار بزرگ ادبی تعلق دارد، یک درام انسانی و یک سفر رؤیایی فراموش نشدنی از جهنم به دوزخ و در پایان به بهشت و رستگاری

سه گانه دپتفورد اثر رابرتسون دیویس

در ساعت دو دقیقه به شش در 27 دسامبر 1908، زندگی سه نفر با مسیر یک گلوله برفی به طور جدایی ناپذیری به هم گره می خورد. دانستبل رمزی ده ساله وجود دارد، قربانی مورد نظر…

کتاب پسران هاردی اثر فرانکلین دبلیو دیکسون

پسران هاردی، فرانک و جو هاردی، شخصیت های خیالی هستند که در سریال های معمایی مختلف برای کودکان و نوجوانان ظاهر می شوند.

جنایت و مکافات اثر فئودور داستایوفسکی

معرفی و بررسی کتاب جنایت و مکافات
جنایت و مکافات از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

این یک داستان قتل است که از دیدگاه یک قتل روایت می‌شود و حتی بی‌گناه‌ترین خواننده را نیز درگیر عظمت‌های خود می‌کند. این یک بازی موش و گربه است بین یک قاتل جوان عذاب دیده و یک شاد…

شرلوک هلمز کامل اثر آرتور کانن دویل

شرلوک هلمز سر آرتور کانن دویل از اولین حضورش در سالانه کریسمس بیتون در سال 1887 یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های داستانی بوده است.

کنت مونت کریستو اثر الکساندر دوما

کنت مونه کریستو که در برابر سال‌های پرآشوب دوران پس از ناپلئون می‌گذرد، ماجراهای ادموند دانتس، یک ملوان جوان باهوش را بازگو می‌کند که به دروغ متهم به خیانت شده است. …

میدل مارچ اثر جورج الیوت

رمان میدل مارچ و نویسنده اش جورج الیوت
میدل مارچ از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

میدل مارچ Middlemarch رمانی نوشته جورج الیوت، (نام مستعار خانم مری آن ایوانز، بعدها ماریان ایوانز) است. این هفتمین رمان او است که در سال 1869 آغاز شد و سپس در آخرین رمان کنار گذاشته شد.

مرد نامرئی اثر رالف الیسون

این رمان به بسیاری از مسائل اجتماعی و فکری پیش روی آمریکایی های آفریقایی تبار در اوایل قرن بیستم می پردازد، از جمله ناسیونالیسم سیاه پوست، رابطه بین هویت سیاه پوست

رالف الیسون مرد نامرئی را در سال ۱۹۵۲ منتشر کرد. این رمان یکسال پس از انتشار، جایزۀ ملی کتاب امریکا را از آن خود کرد.

الیسون توانسته است در این کتاب مسئلۀ اختلاف نژادی مطرح کند، بی آنکه آن را به مسائل سیاسی بیالاید.

او معتقد بود «ادبیات منزه» است. داستانِ مرد نامرئی دربارۀ مرد سیاهپوست امریکایی است که چون در زمانه‌ای پر از دشمنی و تعصب زندگی می‌کند، هویت خود را از دست می‌دهد و نامرئی می‌شود.

گتسبی بزرگ اثر اف اسکات فیتزجرالد

کتاب صوتی گتسبی بزرگ، نوشته اسکات فیتزجرارد (دانلود کتاب صوتی)
گتسبی بزرگ از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

این رمان به دورانی می پردازد که خود فیتزجرالد آن را «عصر جاز» نامیده است. به دنبال شوک و هرج و مرج جنگ جهانی اول، جامعه آمریکا از سطح بی‌سابقه‌ای از رونق در طی “غرش…” برخوردار شد.

هواردز اند توسط ادوارد مورگان فورستر

Howards End عبارت کلیدی فورستر، این رمان را در مورد یک خانه روستایی انگلیسی به نام هاواردز اند و تأثیر آن بر زندگی افراد ثروتمند و مادی‌گرا آگاه می‌کند.

هواردز اند رمانی نوشته ادوارد مورگان فورستر درباره قراردادهای اجتماعی، کدهای رفتار و روابط در انگلستان اواخر قرن است.

زنی با اراده و باهوش حاضر نمی شود که تظاهرهای خانواده انگلیسی شوهرش زندگی او را خراب کند. برخی هاواردز را شاهکار فورستر می دانند.

گذری به هند نوشته فوستر

گذری به هند در پس زمینه راج بریتانیا و جنبش استقلال هند در دهه 1920 روایت می شود. داستان حول محور چهار شخصیت می چرخد: دکتر عزیز، دوست بریتانیایی اش سیریل …

اشعار رابرت فراست

رابرت لی فراست (زاده ۲۶ مارس ۱۸۷۴ – درگذشته ۲۹ ژانویه ۱۹۶۳) شاعر آمریکایی بود. آثار او ابتدا قبل از انتشار در آمریکا در انگلستان منتشر شد. او به خاطر رفتار واقع بینانه اش بسیار مورد توجه است…

حماسهٔ فورسایت اثر جان گالسورثی

حماسهٔ فورسایت The Forsyte Saga که برای اولین بار در سال ۱۹۲۲ با این نام منتشر شد، مجموعه‌ای از سه رمان و دو داستان کوتاه است که بین سال‌های ۱۹۰۶ تا ۱۹۲۱ توسط نشر هینمن منتشر شدند.

نویسندهٔ این کتاب جان گالزورثی در سال ۱۹۳۲ به خاطر خلق این مجموعه جایزهٔ نوبل ادبیات دریافت کرد.

اولین بخش از حماسهٔ فورسایت، رمان مرد دارایی نام داشت که در سال ۱۹۰۶ منتشر شد.

بعد از آن داستان کوتاه «تابستان هندی فورسایت» در ۱۹۱۸، رمان در منصب و داستان کوتاه «بیداری» هر دو در ۱۹۲۰ و رمان رها کردن در ۱۹۲۱ منتشر شدند.

صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز

زندگی و آثار گابريل گارسيا ماركز کتاب صوتی صد سال تنهایی اثر ماندگار گابریل گارسیا مارکز
صد سال تنهایی از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

یکی از آثار ماندگار قرن بیستم، صد سال تنهایی، رمانی محبوب و تحسین شده است که در سراسر جهان شناخته شده است و دستاورد نهایی یک خودروی برنده جایزه نوبل…

طبل حلبی اثر گونتر گراس

گونتر گراس نویسنده کتاب صوتی طبل حلبی
طبل حلبی از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

طبل حلبی که به عنوان بزرگترین رمان آلمانی نوشته شده پس از پایان جنگ جهانی دوم تحسین شده است، زندگی نامه اسکار ماتزرات سی ساله است که کابوس طولانی نازی ها را پشت سر گذاشته و…

کتاب تبصره 22 اثر جوزف هلر

کتاب تبصره 22 یک رمان طنز و تاریخی از نویسنده آمریکایی جوزف هلر است که برای اولین بار در سال 1961 منتشر شد. این رمان که در مراحل بعدی جنگ جهانی دوم از سال 1943 به بعد اتفاق می افتد، اغلب نقل قول می شود.

در قلب داستان تبصره ی 22، شخصیتی بی همتا به نام یوساریان قرار دارد. او که در نیروی ارتش، توپچی است و همیشه از زیر کارها در می رود، قهرمانی زیرک است که برای نجات جانش از خطرات بی پایان جنگ، به هوشمندانه ترین شکل ممکن از خلاقیت خود استفاده می کند.

مشکل او، سرهنگی است که مدام، تعداد مأموریت های موردنیاز برای تکمیل دوره ی خدمت سربازان را افزایش می دهد. یوساریان، حتی اگر هم بتواند به هر طریقی از انجام این مأموریت های مرگ بار شانه خالی کند، از قانونی همنام با عنوان کتاب، راه گریزی ندارد.

این قانون بیان می کند که اگر کسی با تمایل خود به شرکت در مأموریت های خطرآفرین و مرگبار ادامه دهد، دیوانه و مجنون تلقی خواهد خواهد شد، اما اگر این شخص، درخواست رسمی و مورد نیاز برای معاف شدن از این مأموریت ها را ارائه دهد، دقیقا همین ارائه ی درخواست، ثابت می کند که او دیوانه نیست و بنابراین، شرایط لازم برای معاف شدن از مأموریت ها را ندارد!

در زمان ما اثر ارنست همینگوی

هنگامی که داستان در زمان ما در سال 1925 منتشر شد، توسط فورد مادوکس فورد، جان دوس پاسوس و اف. اسکات فیتزجرالد به دلیل استفاده ساده و دقیق از زبان برای انتقال طیف گسترده ای از احساسات پیچیده تحسین شد.

کتاب در زمان ما دومین اثر ارنست همینگوی است که همراه با کتاب “سه داستان و ده شعر” در سال ۱۹۲۳ منتشر شدند. هر چند “در زمان ما” کمی بعد از کتاب اول در پاریس منتشر شد.

کتاب «خورشید همچنان می‌دمد» شاهکار ارنست همینگوی

این رمان به بررسی زندگی و ارزش های به اصطلاح “نسل گمشده” می پردازد و تجربیات جیک بارنز و چندین آشنا را در سفر زیارتی آنها به پامپلونا برای جشن سالانه

کتاب خورشید همچنان می‌دمد اولین رمان ارنست همینگوی است که اگرچه داستان آن به فضای بعد از جنگ مرتبط است اما رد جنگ هنوز در آن حضور دارد.

ایلیاد اثر هومر

دانلود کتاب صوتی ایلیاد اثر هومر ترجمه سعید نفیسی
ایلیاد از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

اودیسه اثر هومر

سفرای کبار اثر هنری جیمز

این کمدی سیاه، یکی از شاهکارهای دوره پایانی جیمز، سفر قهرمان داستان، لوئیس لمبرت استرتر به اروپا در تعقیب نامزد بیوه اش را دنبال می کند.

تصویر یک زن اثر هنری جیمز

کتاب صوتی تصویر یک زن اثر هنری جیمز جز صد کتاب مشهور چهان
تصویر یک زن از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

داستان در مورد ایزابل آرچر، یک آمریکایی جذاب است که شرایط او را به اروپا آورده است. ایزابل پیشنهاد ازدواج با یک همسال انگلیسی و یک بولداگ مانند نیوانگلند را رد می کند.

اندرسونویل نوشته مک کینلی کانتور

اندرسونویل رمانی نوشته مک کینلی کانتور درباره اردوگاه اسیران جنگی کنفدراسیون، زندان اندرسونویل، در طول جنگ داخلی آمریکا (1861-1865) است. این رمان در ابتدا در …

ظلمت در نیمروز اثر آرتور کوستلر

ظلمت در نیمروز به عنوان یک تصویر تخیلی بی‌نظیر از سیاست کابوس‌های زمانه ما است. قهرمان آن یک انقلابی سالخورده است که توسط حزبی زندانی و تحت شکنجه روانی قرار گرفته است.

ظلمت در نیمروز Darkness at Noon معروفترین رمان آرتور کستلر است که آن را در سال ۱۹۴۰ منتشر کرد. کستلر از یهودیان مجارستان بود که در سال ۱۹۴۵ تابعیت بریتانیا را کسب کرد.

اگرچه در این داستان نام هیچ شخصیت یا مکان واقعی آورده نشده‌است، و از استالین هم با نام «شخص اول» یاد شده اما وقایع داستان به روشنی شوروی سال ۱۹۳۸ میلادی را بازنمایی می‌کنند.

شخصیت اصلی داستان روباشوف نام دارد که یکی از رهبران انقلاب ۱۹۱۷ و از اعضای کمیته مرکزی حزب کمونیست شوروی بوده که در جریان محاکمات فرمایشی نظام استالین دستگیر، زندانی و در نهایت محکوم به اعدام می‌شود.

کتاب روند عشق اثر آلیس مونرو

کتاب روند عشق The Progress of Love یک کتاب داستان کوتاه از آلیس مونرو است که در سال 1986 منتشر شد.

در داستان های جذاب این کتاب، زنی مطلقه به خانه ی دوران کودکی اش بازمی گردد و با خاطره ی رابطه ی پرفراز و نشیب اما عمیق پدر و مادرش رو به رو می شود؛ حادثه ای که کودکی را تا آستانه ی غرق شدن پیش برد از اعتماد متزلزل و شکننده ی میان فرزندان و والدین پرده برمی دارد؛ مردی جوان با به یاد آوردن حادثه ای وحشتناک در کودکی، با احساس مسئولیتی که همیشه نسبت به برادرش احساس کرده، دست و پنجه نرم می کند.

مونرو با ارائه ی داستان های جذابی که ما را به شخصی ترین گوشه و کنارهای زندگی روزمره می برند، جنبه های ناشناخته ی زیادی را درباره ی خودمان، انتخاب هایمان و تجربه مان در عشق آشکار می سازد.

منتخب داستان های آلیس مونرو توسط آلیس مونرو

داستان های منتخب مجموعه ای از داستان های کوتاه آلیس مونرو است که توسط مک کللند و استوارت در سال 1996 منتشر شد. این مجموعه داستان هایی را که قبلاً در هشت کتاب قبلی او منتشر شده بود، جمع آوری می کند.

داستان های فلانری اوکانر

داستان های فلانری اوکانر، مجموعه ای از داستان های کوتاه است که نخستین بار در سال 1971 چاپ شد.

انتشار این مجلد خارق‌العاده، سهم عظیم فلانری اوکانر را در ادبیات داستانی آمریکا به‌طور جدی ثابت کرد.

داستان انسان خوب سخت پیدا می‌شود توسط فلانری اوکانر

مجموعه ای که شهرت اوکانر را به عنوان یکی از استادان آمریکایی داستان کوتاه تثبیت کرد.

انسان خوب سخت پیدا می‌شود A Good Man Is Hard to Find داستانی کوتاه است که توسط فلانری اوکانر در سال ۱۹۵۳ نوشته شده‌است.

این داستان در مجموعه داستانهای کوتاه به همین نام، وجود دارد. کارهای تفسیری مفسران غالباً روی مفهوم بحث‌برانگیز نهایی تمرکز می‌کنند.

کتاب یک معما برایم بگو اثر تیلی اولسن

یک معما برایم بگو Tell Me a Riddle مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه بود که بیشتر از زبان مادران روایت می‌شد

اختلالات کوچک اثر گریس پیلی

کتاب زائر سینما اثر واکر پرسی

کتاب زائر سینما The Moviegoer داستان Binx Bolling، یک دلال سهام جوان در نیواورلئان پس از جنگ را روایت می کند. افول سنت‌های جنوبی، مشکلات خانواده‌اش و تجربیات آسیب‌زای او در کره…

سه زندگی اثر گرترود استاین

گرترود استاین نویسنده آمریکایی قطعاً چندین دهه از زمان خود جلوتر بود. او با تزریق عناصر تجربی و آوانگارد به آثار خود، روش خود را “کوبیسم ادبی” توصیف کرد – یک درک …

نرو ولف اثر رکس استات

نرو ولف Nero Wolfe یک شخصیت تخیلی، کارآگاه خصوصی است که در سال 1934 توسط نویسنده معمایی آمریکایی رکس استات خلق شد. دستیار شخصی وولف، آرچی گودوین، موارد کارآگاه را روایت می کند…

سفرهای گالیور اثر جاناتان سویفت

از طنزپرداز نثر برجسته در زبان انگلیسی، کلاسیک بزرگی که چهار سفر قابل توجه جراح کشتی لموئل گالیور را بازگو می کند. برای کودکان این یک فانتزی مسحورکننده باقی می ماند؛…

پسر: یک سگ اثر آلبرت پیسون ترهون

Lad: A Dog یک رمان آمریکایی است که در سال ۱۹۱۹ توسط آلبرت پیسون ترهون نوشته شده و توسط ای پی داتون منتشر شده است. این رمان که از دوازده داستان کوتاه برای اولین بار در مجلات منتشر شد، بر اساس زندگی …

مجموعه شعرهای دیلن توماس توسط دیلن توماس

دیلن مارلایس توماس (۲۷ اکتبر ۱۹۱۴ – ۹ نوامبر ۱۹۵۳) شاعر و نویسنده ولزی بود که از جمله آثارش می‌توان به اشعار «آرام به آن شب بخیر نرو» و «و مرگ هیچ سلطه‌ای ندارد»، اشاره کرد.

والدن اثر هنری دیوید ثورو

کتاب والدن نوشته هنری دیوید ثورو
کتاب والدن از بهترین کتاب ها برای عاشقان کتاب به انتخاب مجله تایم

والدن یک کتاب آمریکایی است که توسط هنری دیوید ثورو، ماورایی‌گرای مشهور نوشته شده است، که تاملی بر زندگی ساده در محیط طبیعی است.

کاندید اثر ولتر

کاندید Candide, یک طنز فرانسوی است که در سال 1759 توسط ولتر، فیلسوف عصر روشنگری نوشته شده است. Candide با لحن طعنه آمیز و نامنظم، خارق العاده و… مشخص می شود.

Omeros اثر درک والکات

شعری در پنج کتاب، با طرح روایی دایره‌ای، با نام یونانی هومر، که به طور همزمان دو جریان تاریخ را ترسیم می‌کند: تاریخ مرئی که در رویدادها ترسیم شده است – داستان قبیله‌ای…

آتش سوزی غرورها اثر تام ولف

طنز مدرن آمریکایی تام وولف داستان شرمن مک کوی، یک “استاد جهان” وال استریت را روایت می کند که همه چیز را در اختیار دارد – یک آپارتمان در خیابان پارک، شغلی که ثروت، قدرت و اعتبار به ارمغان می آورد، …

دوک فریب اثر جفری ولف

دوک وولف یک نمونه بی عیب و نقص از کلاب‌باز آمریکایی بود – یک خلبان جنگنده که یک بار مهندس هوانوردی شد. دوک وولف یک شکست خورده بود که از یک سریال بیرون رفت…

خانم دالووی اثر ویرجینیا وولف

داستان این رمان که از دو داستان کوتاه «خانم دالووی در خیابان باند» و «نخست وزیر» ناتمام خلق شده، مربوط به تدارکات کلاریسا برای مهمانی است که قرار است میزبان آن باشد. بذله گویی…

اورلاندو نوشته ویرجینا وولف

وولف در پرشورترین و فانتزی ترین رمان خود شخصیتی را خلق کرده است که از قید و بندهای زمان و جنسی رها شده است. اورلاندو که در عصر الیزابت به خاطر ثروت و موقعیت به دنیا آمد، یک جوان نجیب است…

1 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...