معرفی 10 کتاب به عنوان بهترین کتاب های سال 2021 به انتخاب آمازون

لیست بهترین کتاب های آمازون 2021

علاقه مندی
ارسال به...
2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
لیست بهترین کتاب های آمازون 2021
سلام صدا 3400بازدید , , , , 14 دی 1400 بدون دیدگاه

با پایان سال 2021 ، پلتفرم‌های مختلف همچون آمازون ، گودریدز Goodreads ، گاردین، نیویورک تایمز و… مجموعه‌ای از بهترین کتاب های سال را که در 365 روز از سال گذشته مورد توجه مخاطبین و ویراستاران قرار گرفته را معرفی میکنند.این فهرست ها راهنمای خوبی برای شناسایی بهترین کتاب ها در موضوعات مختلف هستند. در این نوشته لیست بهترین کتاب های آمازون 2021 تقدیم علاقمندان شده است

لیست بهترین کتاب های آمازون 2021

داستان چقدر زیبا بودیم نوشته توسط ایمبولو امبوه

لیست بهترین کتاب های آمازون 2021, بهترین کتاب های آمازون 2021, بهترین کتاب های آمازون, کتاب های آمازون 2021

ایمبولو امبیو Imbolo Mbue  نویسنده مشهور کامرونی پس از انتشار کتاب اولش رویای آمریکایی Behold the Dreamers  ، دومین رمان خود را با نام  چقدر زیبا بودیم  را منتشر کرد،  رمانی که در لیست بهترین کتاب های آمازون 2021 قرار گرفته است.

داستان رمان چقدر زیبا بودیم در سال 1980در روستای خیالی کوساوا در آفریقایی آغاز می شود

 جایی که نمایندگان یک شرکت نفتی آمریکایی برای دیدار با مردمی آمده اند، که فرزندانشان به دلیل ویرانی های زیست محیطی (زمین های باریک، آب مسموم) ناشی از حفاری و خطوط لوله ، در حال مرگ هستند.

در این رمان ، پرده از چند دهه قدرت و فساد شرکت ها چند ملیتی در آفریقا برداشته شده است

امبیو با ارائه تصویری از دریچه دید شهروندان پیر و جوان کوساوا ،اقدامات استعماری و ویرانگر شرکت های بزرگ را برای کسب سود و منافع شخصی را زیر ذربین می برد.

صمیمیت ها نوشته کیتی کیتامورا

لیست بهترین کتاب های آمازون 2021
لیست بهترین کتاب های آمازون 2021 – صمیمیت ها نوشته کیتی کیتامورا

کتاب صمیمیت ها  Intimacies اثر کتی کیتامورا در لیست بهترین کتاب های آمازون 2021 ، درباره زنی است که میان حقایق بسیاری گیر کرده است.

او برای کار به عنوان مترجم در دادگاه بین المللی لاهه به نیویورک آمده است. زنی که به چندین زبان مسلط است و در پی آن است که با ورود به پرونده جنایتکاران جنگی از وطنش دفاع کند

او همچنین داستان های شخصی جنجال برانگیزی دارد که در رمان خواهید خواند.

 کیتامورا در رمان صمیمیت ها هم مانند مانند کتاب قبلی‌اش، رمان جدایی شناخت اطرافیان ما را نه به‌عنوان یک هدف، بلکه به عنوان راهی برای جلب شفقت و عبور از رنج های انسان دیده است

اشعار عاشقانه دابلیو. ای. ب. دوبوآس

اشعار عاشقانه دابلیو. ای. ب. دوبوآس  The Love Songs of W.E.B. Du Bois نوشته آنری فانون جفرز Honorée Fanonne Jeffers

لیست بهترین کتاب های آمازون 2021
لیست بهترین کتاب های آمازون 2021 – اشعار عاشقانه دابلیو. ای. ب. دوبوآس

اشعار عاشقانه دابلیو. ای. ب. دوبوآس ، اولین رمان جفرز، شاعر مشهور آمریکایی، همزمان حرف های زیادی برای گفتن دارد: 

، بررسی نژاد و کاوش در تاریخ و روند بلوغ فکری آمریکا.

این داستان بین داستان آیلی پرل گارفیلد، دختر سیاه پوستی که در پایان قرن بیستم زندگی میکند، و «آهنگ های» اجدادش، بومیان آمریکا و آفریقایی آمریکایی های برده شده ای که در دوران شکل گیری ایالات متحده زندگی می کردند، می گذرد.

این مطلب را هم ببینید
کتاب شاخه زرین یکی از برجسته‌ترین آثار جیمز فریزر

همانطور که داستان های آنها به هم نزدیک می شود، “آهنگ های عشق” تصویری فراموش نشدنی از زندگی سیاه پوستان را ایجاد می کند که نشان می دهد چگونه گذشته هنوز هم در امروز طنین انداز است.

 هیچ کس در این باره صحبت نمی کند نوشته پاتریشیا لاکوود

لیست بهترین کتاب های آمازون 2021
لیست بهترین کتاب های آمازون 2021

پاتریشیا لاکوود برای نخستین بار اشعارش را در اینترنت منتشر کرد که اشعار بکر و بی‌نظیرش مورد استقبال و تحسین مخاطبین قرار گرفت و نهایتا  کتاب این اشعار در سال 2013 به چاپ رسید

او در سال 2017 داستان پدر کشیش را بر اساس زندگی خود و با زبانی طنز  منتشر کرد

پدر کشیش در مورد زندگی نویسنده است که به دلیل مشکلات مالی مجبور می شود که همراه همسر خود برای مدتی به خانه پدری نقل مکان کرده و با پدر خود که یک کشیش است زندگی کند.

پدر گرگ لاکوود مانند هیچ یک از کشیش های کاتولیک که تا به حال دیده اید نیست. او مردی است که شورت ورزشی می پوشد، عاشق فیلم های اکشن است و به گیتار الکترونیکی علاقه زیادی دارد.

اگرچه کشیش ها مجاز به ازدواج نیستند اما او ازدواج کرده و یک دختر دارد. دختری که تمام دوران کودکی و نوجوانی خود را در مراسمات و آموزه های مذهبی گذرانده است اما در 21 سالگی ازدواج می کند و به همراه همسر خود از شهر خارج می شود.

دختر این کشیش شاعر هتاکی است که مدت ها پیش کلیسا را ترک کرده است. اما حالا به دلیل مشکلاتی که برای او و همسرش پیش آمده مجبور به بازگشت به خانه پدر و مادرش شده است تا در کنار آن ها زندگی کند.

اینجا است که دو دنیای مختلف این دختر و پدر با یکدیگر برخورد می کند.

کتاب پدر کشیش شهرت زیادی برای نویسنده به همراه داشت.

کتاب پدر کشیش پس از انتشار به عنوان یکی از 10 کتاب برتر نیویورک تایمز انتخاب شد و در سال 2019 نیز به عنوان یکی از بهترین کتاب های قرن بیست و یکم به انتخاب نشریه گاردین در رتبه 87 قرار گرفت.

لاکوود در کتاب هیچ کس در این باره صحبت نمی کند لذت ها و محرومیت های زندگی را که بین تعاملات آنلاین و  دنیای واقعی تقسیم شده است را روایت کرده و  این ناهماهنگی را به هنر تبدیل می کند.

نتیجه آن کتابی شاعرانه و عالی با نگارشی صمیمی، فلسفی، خنده دار و در نهایت عمیقاً تکان دهنده است

باز گشت به ابتدای لیست بهترین کتاب های آمازون 2021

وقتی از درک جهان دست برداریم نوشته بنجامین لاباتوت 

لیست بهترین کتاب های آمازون 2021
لیست بهترین کتاب های آمازون 2021- وقتی از درک جهان دست برداریم

 بنیامین لباتوت به طرز ماهرانه ای داستان بزرگترین متفکران قرن بیستم را به هم پیوند داده تا لذت و عذاب پیشرفت های علمی را همزمان روایت کند:

دستاوردهای عظیم پیشرفت های علمی برای جامعه و همچنین هزینه های سنگین انسانی آنها

 سفر اوبه لبه های دانش – که توسط الکساندر گروتندیک (ریاضیدان ) ، ورنر هایزنبرگ (فیزیکدان ) و فریتز هابر(شیمیدان )  ارائه شده و پیوند آن با سایر کشفیات علمی  ، تصویری اجمالی از یک جهان با پتانسیل بی حد و حصر در  توسعه علمی ، هسته تاریک این مشفیات ارائه می دهد.

 پی آمدها و مسائلی که برخی از آگاهان به آنها ، ترجیح میدهند به حال خود رها شود

باز گشت به ابتدای لیست بهترین کتاب های آمازون 2021

سه گانه کپنهاگ: کودکیجوانان؛ وابستگی نوشته تووه دیتلوسن 

لیست بهترین کتاب های آمازون 2021: سه گانه کپنهاگ
لیست بهترین کتاب های آمازون 2021 : سه گانه کپنهاگ

خاطرات پر زرق و برق دیتلوسن که برای اولین بار در دهه 1960 و 70 در دانمارک در یک جلد جمع آوری و منتشر شد، جزئیات تربیت بد، مسیر شغلی و اعتیاد او را شرح می دهد:

این مطلب را هم ببینید
صد کتاب برتر تاریخ به انتخاب آمازون و گاردین

روایتی قدرتمند از مبارزه برای آشتی دادن هنر و زندگی

 او در 14 سالگی به صفوف کارگری پیوست، در اوایل 20 سالگی به شاعری مشهور تبدیل شد و پس از دو ازدواج ناموفق، با یک دکتر روان‌پریش ازدواج کرد و در 30 سالگی به طرز ناامیدکننده‌ای به مواد افیونی معتاد شد

 با وجود تمام  فراز و نشیب های دراماتیک زندگی او، در این  کتاب  با زبانی طنز و صراحت خیره ‌کننده‌ای نه تنها واقعیت‌های خشن جهان، بلکه انگیزه‌های درونی  ما را آشکار میکند

باز گشت به ابتدای لیست بهترین کتاب های آمازون 2021

چگونه کلمه گذشت : حسابی با تاریخ برده داری در سراسر آمریکا  نوشته کلینت اسمیت

لیست هترین کتاب های آمازون 2021 :چگونه کلمه گذشت
لیست بهترین کتاب های آمازون 2021 :چگونه کلمه گذشت

اسمیت، شاعر و روزنامه‌نگار، برای این کتاب قابل تأمل، از مکان‌های کلیدی تاریخ برده‌داری و میراث امروزی آن، از جمله مونتیسلو اثر توماس جفرسون بازدید کرد: آنگولا، زندان ایالتی لوئیزیانا؛ و یک قبرستان کنفدراسیون

 اسمیت با مصاحبه‌های پراکنده با گردشگران، راهنماها، فعالان و مورخان محلی که در طول راه با آنها ملاقات می‌کند، همراه با مطالعه‌های دقیق از دانش و تأمل شخصی تحسین‌برانگیز، آینه‌ای از رابطه پرتنش آمریکا با گذشته‌اش را به تصویر می‌کشد، و ترکیبی قوی از نیت‌های خوب  جهل عمدی و تحریف آشکار را به تصویر می‌کشد..

باز گشت به ابتدای لیست بهترین کتاب های آمازون 2021

کودک نامرئی: فقر، بقا و امید در یک شهر آمریکایی نوشته آندریا الیوت

لیست بهترین کتاب های آمازون 2021
لیست بهترین کتاب های آمازون 2021

الیوت در سال ۲۰۱۳  برای گسترش مجموعه‌های تحسین‌شده‌اش برای تایمز ،  داسانی کوتس، یک دختر مدرسه‌ای بی‌خانمان نیویورکی و خانواده‌اش را سال‌ها از طریق پناهگاه‌ها، مدارس ودادگاه‌ها دنبال کرد. 

کتابی که او تهیه کرده است – با گزارش دقیق، نوشته ظریف و مملو از عشق شدید و مشاهدات زیرکانه داسانی و مادرش – روایتی تلخ از مبارزه یک خانواده با فقر، بی خانمانی و اعتیاد در شهر و کشوری است که در پرداختن به آن بدون شفقت و مهربانی ناکام مانده است

در روز ژوئن نوشته آنت گوردون رید

لیست بهترین کتاب های آمازون 2021
لیست بهترین کتاب های آمازون 2021

گوردون رید در کتاب در روز ژوئن تاریخ و خاطراتی روشنگر، تأثیرگذار و شجاعانه را در یک جلد می روایت می کند

.نویسنده با بررسی پیچیدگی‌های نژادی و اجتماعی تگزاس، ایالت زادگاهش، از خوانندگان می‌خواهد که از بحث‌های داغ کنونی کوتاه آمده و نگاهی دقیق‌تر به تاریخ و شگفتی‌هایی که می‌تواند ارائه دهد داشته باشند. 

چنین دیدگاهی برای او آسان است زیرا او بخشی از تاریخ بود – اولین کودک سیاه پوستی که در تگزاس شرقی به مدرشه رفت

تجربه به او آموخت که که سفید پوستان و سیاه پوستان توجه به نژاد و رنگ پوست را در سنین پایین یاد می‌گیرند که این نوع تفکر می تواند برای هر دو نژاد تهدید کننده باشد.

دنباله دار قرمز: زندگی کوتاه و هنر درخشان سیلویا پلات  نوشته هدر کلارک

لیست بهترین کتاب های آمازون 2021
لیست بهترین کتاب های آمازون 2021

هدر کلارک  با جسارت فراوان ،  بیوگرافی جدیدی از سیلویا پلات شاعر آمریکایی را روایت کرده و تحقیقی صریح در مورد خودکشی او را در سال 1963 و در سن  30 ارائه کرده است.

نویسنده برای ارائه این تصویر به دقت و در بیش از 1000 صفحه اسناد و مدارک تحقیق کرده است. 

کلارک شاعر انگلیسی در کتاب زندگی کوتاه و هنر درخشان سیلویا پلات مصمم است  تا بابررسی مجدد هزاران صفحه اسناد موجود، سیلویا پلات را از شهرت دیوانگی نجات دهد و « عنوان او را به یکی از مهمترین نویسندگان آمریکایی قرن بیستم تغییر دهد»،

در این کتاب استعداد ادبی نادر ، محیط خانوادگی و روشنفکری سیلویا پلات به تصویر کشیده شده و نقل‌قول‌هایی از نامه‌ها، خاطرات، شعر و نثر پلات آمده است.

باز گشت به ابتدای لیست بهترین کتاب های آمازون 2021

2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...