کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما/چگونه می توانم به باشگاه پنج صبحی ها بپیوندم؟

با زنگ ساعت خود بیدار می شوید، snooze را فشار می دهید و برای چند دقیقه خواب اضافی برمی گردید. آلارم دوباره به صدا در می‌آید، و شما بی‌حرکت بلند می‌شوید تا خاموش شوید و سریع آماده شوید تا برای کار دیر نشوید. آشنا بنظر رسیدن؟ این کاری است که افراد معمولی شما انجام می دهند. از خواب بیدار شو و بگذار روز تمام شود اما آیا می خواهید متوسط ​​باشید؟

اگر می خواهید مانند 5 درصد برتر باشید، باید مانند 95 درصد رفتار نکنید.

راهی برای شروع روزتان با هدف و انرژی وجود دارد، الگویی که به شما کمک می کند کارهای بیشتری انجام دهید و سلامت روحی و جسمی خود را افزایش دهید. همه چیز با بیدار شدن در ساعت 5 صبح شروع می شود.

برای اکثر مردم، بیدار شدن در ساعت 5 صبح بدون نیاز به حضور در جایی، جذاب به نظر نمی رسد. اما اگر می خواهید عالی باشید، از اینجا شروع کنید.

رابین شارما یک گورو رهبری است که دوست دارد به دیگران کمک کند تا کارآمدتر شوند.

در باشگاه 5 صبح: صاحب صبح خود شوید. زندگی خود را بالا ببرید، او از داستانی ساختگی درباره یک مربی میلیاردر استفاده می کند که به یک هنرمند مبارز و یک کارآفرین در مورد اهمیت زود بیدار شدن برای نشان دادن اینکه چقدر برای موفقیت انقلابی است، آموزش می دهد.

او مورد قانع‌کننده‌ای مطرح می‌کند که حتی خواب‌دوست‌ترین افراد را متقاعد می‌کند که برای اینکه واقعاً عالی باشیم، باید روزمان را عمدا شروع کنیم.

در اینجا بزرگترین درسی که از این کتاب آموخته ام وجود دارد:

بیدار شدن در ساعت 5 صبح، خلوت و بهبود وضعیت مغز را برای شما فراهم می کند تا مانند حرفه ای ها عمل کنید.
چهار “امپراتوری داخلی” خود را برای رسیدن به تسلط بر خود متعادل کنید.

وقتی زود از خواب بیدار می شوید زمان را تلف نکنید، از فرمول 20/20/20 استفاده کنید.

بیایید بلند شویم و شروع کنیم!

دیدگاه رابین شارما

رابین شارما Robin Sharma یکی از 5 متخصص برتر رهبری در سراسر جهان محسوب می شود. او همچنین نویسنده کتاب های پرفروش، راهبی که فراری اش را فروخت و وقتی بمیری گریه خواهد کرد، است.

شارما توسط برخی از موفق ترین افراد جهان تحسین می شود. او به ستارگان راک، خانواده سلطنتی، میلیاردرها و مدیران اجرایی مشهور مشاوره داده است.

شارما در سن 25 سالگی شغل خود را به عنوان وکیل ترک کرد تا مدیریت استرس و معنویت را دنبال کند.

دانلود کتاب صوتی راهبی که اتومبیل فراری اش را فروخت

کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما
کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها

خلاصه داستان کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها

باشگاه 5 AM توصیه هایی در مورد اینکه صبح های خود را به شروعی که برای دستیابی به برجسته ترین دستاوردهای خود نیاز دارید، ارائه می دهد. صبح ها اغلب برای مردم کشمکش است.

اما رابین شارما معتقد است فرمول او می تواند به هر کسی کمک کند صبح زود الهام گرفته و تمرکز کند. او همچنین از روش‌هایی پشتیبانی می‌کند که به شما کمک می‌کند خیلی سریع‌تر از بقیه افراد جامعه رشد کنید.

باشگاه 5 صبح حکایتی درباره موفقیت واقعی است. موفقیتی که شما را به یک قهرمان تبدیل می کند. قهرمانی ممکن است عاشقانه به نظر برسد، اما برای هر کسی ممکن است با پذیرش ناراحتی و کار بر روی عادات روزانه برای بهبود خود به آن دست یابد.

اولین عادت این است که به سادگی ساعت 5 صبح از خواب بیدار شوید و از اولین ساعت روز خود برای پیشرفت استفاده کنید.

کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما
کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها

داستان شماره 1: پنج قانون اساسی

یکی از ویژگی های کلیدی موفقیت شما آماده سازی موثر خواهد بود. بنابراین، رابین شارما این آماده سازی را به پنج اصل تقسیم می کند که باید در نظر بگیرید:

حواس پرتی مرگ خلاقیت است. کسانی که تاریخ می سازند و امپراتوری می سازند، یک ساعت قبل از طلوع فجر به خود اختصاص می دهند. این زمان به آنها فرصت های جدیدی را ارائه می دهد که از چالش های روزانه پیشی می گیرد. این آنها را در مسیر یک روز برجسته قرار می دهد.

این مطلب را هم ببینید
کتاب قصه عشق نوشته اریک سگال

نبوغ به بهانه رشد نمی کند. حتی اگر قبلاً این عادت را ایجاد نکرده‌اید، می‌توانید اکنون آن را ایجاد کنید. منطقی نکنید و به یاد داشته باشید که برای دستیابی به نتایج شگفت‌انگیز تنها کمی تلاش روزانه لازم است.

قسمت اول هر تغییری پیچیده است، وسط آن به هم ریخته و انتهای آن زیباست. چیزهایی که اکنون ساده می یابید زمانی برای شما پیچیده بودند. به زودی به زود بیدار شدن عادت خواهید کرد.

برای رسیدن به 5 درصد برتر، باید کاری را شروع کنید که 95 درصد مردم حاضر به انجام آن نیستند. اکثریت به محض اینکه اینگونه زندگی کنید، شما را دیوانه صدا می کنند. شما با لقب یک عجایب برای برتری هزینه خواهید کرد.

حتی زمانی که می خواهید تسلیم شوید ادامه دهید. موفقیت معمولا نصیب کسانی می شود که بی امان هستند.

کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما
کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها

داستان شماره 2: فرمول سه مرحله ای موفقیت

شارما فرمول سه مرحله ای را ارائه می دهد که می توانید آن را در تمام بخش های زندگی خود اعمال کنید.

اول، شما باید روی بهبود آگاهی خود کار کنید. این سطح بالاتر از بینش و آگاهی تصمیمات روزانه شما را بهینه می کند

بهبود آگاهی منجر به انتخاب های بهتر می شود. در نهایت، هنگامی که انتخاب های روزانه خود را درست انجام دهید، به طور چشمگیری توانایی خود را برای به انجام رساندن سرعت بخشیده و تأثیر قابل توجهی به عنوان یک رهبر خواهید داشت.

بنابراین، این انتخاب های بهتر منجر به نتایج بهتری خواهد شد.

کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما
کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها

داستان شماره 3: چهار کانون تاریخ سازان

شارما تحقیق کرد که تأثیرگذارترین افراد در کجا تمرکز می کنند. حاصل این پژوهش، چهار محوریت او بر تاریخ سازان است.

این چهار محور عبارتند از:

1) ضریب هوشی حروف بزرگ

استعداد طبیعی چیزی نیست که افراد بزرگ را تعریف کند. این میزان پتانسیلی است که آنها از طریق ثبات و بی امان از آن بهره می برند. مهم نیست که یک فرد با چه ورزش یا تخصصی مشغول است. کسانی که مایل به فداکاری و تعهد استثنایی هستند نمادین خواهند شد.

2) رهایی از حواس پرتی

اعتیاد به حواس پرتی مرگ تولید خلاق شماست. تمام لایه های پیچیدگی را از روزهای خود دور کنید. همه چیز را ساده و ساده کنید. کمتر، بیشتر است. فقط روی چند پروژه تمرکز کنید تا بتوانید آنها را استثنایی کنید.

چند پروژه پیشگامانه بهتر از این هستند که توجه شما را در چندین کار پراکنده کنید و نتایج ضعیفی تولید کنید. کیفیت را بر کمیت اولویت دهید.

چند دوست داشته باشید، اما با آنها عمیق باشید. این تضمین می کند که هر یک از روابط شما برای هر دو طرف موفق باشد. همانند پروژه ها و وظایف خود، تمرکز بر ایجاد روابط مستحکم به جای ایجاد دوستی های سطحی متعدد بسیار بهتر است. شما می خواهید دوستانی داشته باشید که همیشه بتوانید به آنها اعتماد کنید.

مدیریت زمان خود را متوقف کنید و تمرکز خود را مدیریت کنید. ممکن است به نظر برسد که نازک کردن خود باعث صرفه جویی در وقت شما می شود. اما تمرکز شما در نهایت مهمترین چیز است.

3) تمرین تسلط شخصی

تمام اعمال شما در محیط شما نتیجه اتفاقاتی است که در درون شما می افتد. ثروت شما همیشه به دنبال بی باکی شماست، و تأثیر شما در جهان کاملاً به شکوه، نجابت، سرزندگی و درخشندگی شما نسبت داده می شود که در آگاهی خود به آن دسترسی داشته اید.

خارجی همیشه درونی را بیان می کند. خلاقیت، بهره وری، شکوفایی، عملکرد و تأثیر شما بر روی کره زمین همیشه بیانگر آنچه در درون شما می گذرد است. بازتاب های درونی شما همیشه در رفتارهای بیرونی شما ظاهر می شود.

نابراین، زمانی که منفی یا حواس پرت هستید، خود را به چالش بکشید. اگر بتوانید بر دنیای درون خود مسلط شوید، بر دنیای بیرون نیز تسلط خواهید داشت.

4) انباشتن روز

هر روز در تصویر بزرگتر زندگی شما به همان اندازه مهم است. بنابراین، زندگی خود را بر اساس هر روز بسازید و بر تصویر بزرگتر زندگی خود تمرکز کنید. هر یک از روزهای خاص شما نمایانگر زندگی ارزشمند شما در مینیاتور است. کاری که ما امروز انجام می دهیم آینده خود را می سازیم. بنابراین، همیشه به طور مداوم و بی وقفه به تمرکز خود پایبند باشید.

کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما
کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها

داستان شماره 4: راز نابغه صبح

وقتی ساعت پنج صبح از خواب بیدار می شویم، سکون، تنهایی و سکوت مغز ما را تحریک می کند. امواج مغزی ما از بتا به آلفا و به تتا تغییر می کند و سپس، داروخانه ای از تسلط در مغز ما تحریک می شود. این تغییرات به ما کمک می کند تا افکار پیشگامانه ای را ایجاد کنیم که قبلاً ممکن نبود.

سطح کورتیزول در مغز کاهش می یابد، در حالی که سطح دوپامین و سروتونین افزایش می یابد. قشر جلوی مغز سپس استراحت می کند، که به ما اجازه می دهد وارد حالت جریان شویم. جریان حالتی از ذهن است که ما واقعاً درگیر فعالیتی هستیم که دنبال می کنیم و زمان را از دست می دهیم. این حالت در صبح زود به راحتی قابل دستیابی است زیرا در آن زمان است که ما فاکتورهای مورد نیاز را داریم.

کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما
کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها

داستان شماره 5: چهار امپراتوری داخلی

برای اینکه یک نابغه باشیم و در دراز مدت پیشرفت کنیم، باید مراقب خودمان باشیم. شارما اینها را امپراتوری های داخلی ما می نامد و چهار مورد از مهمترین آنها را ارائه می دهد:

  • ذهنیت: به جنبه روانی وجود ما مربوط می شود، به عنوان مثال، تفکر و خوش بینی ما.
  • مجموعه قلب: به هوش هیجانی ما مربوط می شود. چقدر در مدیریت احساسات خود خوب هستیم؟
  • مجموعه سلامت: به آمادگی جسمانی ما مربوط می شود.
  • مجموعه روح: مربوط به معنویت است. چگونه به آن قدرت عالی متصل می شویم؟
این مطلب را هم ببینید
لیست کتاب های برنده نوبل ادبیات (1971-2021)

با مراقبت از این چهار امپراتوری، همه ما می توانیم به چیزهای قابل توجهی دست یابیم و اهداف زندگی را که برای همیشه داشته ایم به دست آوریم.

داستان شماره 6: پنج حقیقت علمی که بر عادات موفق حاکم است

شارما از علم برای هدایت برنامه صبحگاهی خود استفاده می کند. بر اساس تحقیقات، او پنج حقیقت علمی را به شما ارائه می دهد که به شما در ایجاد عادات کمک می کند:

اراده قوی چیزی نیست که شما با آن متولد شوید. این مهارتی است که می توانید با تمرین مداوم آن را توسعه دهید.

بیدار شدن در ساعت 5 صبح یک آموزش عالی برای خودکنترلی برای بقیه روز شماست. اگر بتوانید به خودتان فشار بیاورید که زودتر از سایر افراد از خواب بیدار شوید، می توانید خود را برای انجام هر کاری تحت فشار قرار دهید.

درست مانند یک عضله، نظم و انضباط شخصی اگر تحت فشار قرار گیرد رشد خواهد کرد. بنابراین، ما باید فعالانه شرایط استرس نسبی را ایجاد کنیم. این تجربیات باعث ایجاد قدرت طبیعی خواهد شد.

وقتی خسته هستید، اراده ضعیف می شود. بنابراین، برای رسیدن به تسلط، باید برای بازیابی و مدیریت خستگی تصمیم گیری زمان بگذارید.

ایجاد یک عادت جدید و حفظ طولانی مدت آن از یک الگوی چهار بخشی واضح پیروی می کند. بعدا به این موضوع خواهیم پرداخت.

همانطور که خودکنترلی را در یک زمینه از زندگی خود توسعه می دهید، در نهایت آن را در همه زمینه ها بهبود خواهید داد. به همین دلیل است که عضویت در باشگاه 5:00 صبح به شما در هر کاری که انجام می دهید برتری رقابتی می دهد.

کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما
کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها

داستان شماره 7: عادت سازان قهرمانانه این سه ارزش را به اشتراک می گذارند

شارما توضیح می دهد که ماهرترین عادت سازان با سه ارزش کلیدی زندگی می کنند. اینها هستند:

پشتکار و ثبات کلید پیروزی است. البته هر کسی می تواند فقط برای یک روز عالی باشد. اما برای قهرمان شدن به طور مداوم عالی بودن چیزی است که لازم است.

میزان احترام شما به خودتان در نهایت با میزان تلاشی که برای تکمیل کاری که شروع کرده اید تعیین می کند.

نحوه تمرین وقتی که کسی شما را تماشا نمی کند دقیقاً چگونه عمل می کنید وقتی که مخاطب دارید.

داستان شماره 8: قوس عادت مادام العمر

قوس عادت مادام العمر الگوی اتوماسیون چهار بخشی است که قبلاً به آن اشاره کردیم.

اولین مرحله ماشه است. این نشانه ای است که عادت را آغاز می کند. زمانی که این عادت شروع شد، برای ادامه آن باید از آیین خاصی پیروی کنیم. سپس، پس از تکمیل عادت، وقت آن است که به خودمان پاداش دهیم. در نهایت، هنگامی که آن پاداش لذت بخش است، آن زمان است که تکرار به تصویر می آید.

داستان شماره 9: پروتکل نصب عادت

طبق تحقیقات، حدود 66 روز طول می کشد تا هر عادتی خودکار شود. گفتنی است، این 66 روز به سه مرحله تقسیم می شود.

مرحله اول تخریب است، جایی که ما عادت های قدیمی خود را از بین می بریم و سعی می کنیم عادت جدیدی را اجرا کنیم.

22 روز بعدی بخشی از مرحله نصب است. این مرحله چالش برانگیزترین مرحله از هر سه است. نصب جایی است که ما سعی می کنیم این عادت را در زندگی خود نصب کنیم. ما با چگونگی تأثیر عادت و تأثیر آن بر بقیه عادات ما سروکار داریم.

آخرین مرحله ادغام است. ادغام جایی است که عادت ها به آرامی شروع به تبدیل شدن به یک پاسخ خودکار می کنند.
استوری شات شماره 10: سه جیب فرمول 20/20/20

ساعت اول روز شما باید به سه قسمت 20 دقیقه ای ورزش، تأمل و مطالعه تقسیم شود.

کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما
کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها

دانلود کتاب صوتی بیندیشید و در آرامش ثروتمند شوید