کتاب صوتی شب سراب نوشته ناهید پژواک

کتاب صوتی شب سراب نوشته ناهید پژواک

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی شب سراب اثر ناهید پژواک روایت دیگری از داستان بامداد خمار نوشته فتانه حاج سید جوادی است که از زاویه دید، رحیم تعریف میشود

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 439 مگابایت
50,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی شب سراب نوشته ناهید پژواک

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی شب سراب به قلم ناهید پژواک روایت داستان زندگی دختراشراف‌زاده‌ای به نام محبوبه است که دلباخته شاگرد نجاری به نام رحیم میشود و با  خانواده‌ی خود را مجبور به قبول این ازدواج می‌کند.

شب سراب و بامداد خمار

شخصیت های داستان شب سراب همان شخصیت های داستان بامداد خمار نوشته فتانه حاج سید جوادی هستند، با این تفاوت که نویسنده در شب سراب داستان را از زاویه دید رحیم روایت کرده است.

خانم حاج سید جوادی در رمان بامداد خمار داستان را از دید شخصیت زن یعنی محبوبه و ناهید پژواک در شب سراب داستان را از نگاه شخصیت مرد قصه، یعنی رحیم نگاشته است.

نقد و بررسی و خلاصه رمان عاشقانه بامداد خمار نوشته فتانه حاج سید جوادی رمان عامه پسند
شب سراب نوشته ناهید پژواک

کتاب صوتی شب سراب اثر ناهید پژواک

ناهید پژواک انگیزه‌ خود را از نوشتن این داستان، مظلوم نمایی بیش از حد شخصیت زن در رمان بامداد خمار اعلام کرده و می‌گوید که یک بار از نزدیک شاهد بوده که چطور زنی هنگام دعوا با شوهرش، وسایل خانه را تکه و پاره کرده است و خواندن همین صحنه در کتاب بامداد خمار او را بر آن داشته که از دید شوهر این زن، وقایع را بازنویسی کند.

شروع قصه در کتاب صوتی شب سراب نیز از همان زمان کتاب صوتی بامداد خمار است .

در کتاب اول مخاطب با خانه اشرافی و خانواده متمول محبوبه و خواستگاران او و رفت و آمدهای پی‌در‌پی‌اش به مغازه رحیم آشنا می‌شود و  کتاب دوم با خانه فقیرانه و شروع کار رحیم در مغازه نجاری آغاز می‌شود.

رحیم در عین فقر و یتیمی، شخصیتی کاملا مثبت دارد و به قول معروف سرش به کار خودش گرم است تا اینکه مادرش به وی پیشنهاد ازدواج می‌دهد و او این کار را خیالی بیش نمی‌داند، چرا که با وضعیت موجود آن‌ها ، امکان چنین کاری وجود ندارد.

پس رحیم تمام فکرش را روی کار و پیشرفت در حرفه نجاری متمرکز میکند تا این‌که اولین برخورد میان او و محبوبه پیش می‌آید.

دختر به عنوان یک مشتری به مغازه رفت و آمد می‌کند و می‌انگارد که شاگرد نجار نیز به وی علاقه دارد. (از دید محبوبه در بامدادخمار)

اما از دید رحیم ماجرا به شکل دیگری است، او اصلا در فکر چنین مسایلی نبوده و رفتار محبوبه را حمل بر بچگی‌اش می‌کند. ( از دید رحیم در شب سراب )

 این داستان جذاب و عاشقانه و پر حادثه  اثر ناهید پژواک را از طریق کتاب صوتی شب سراب به مدت  بشنوید و لذت ببرید.

پادکست تحلیلی بر رمان های بامداد خمار و شب سراب


نقد و بررسی و خلاصه رمان عاشقانه بامداد خمار نوشته فتانه حاج سید جوادی رمان عامه پسند

دانلود کتاب صوتی بامداد خمار نوشته فتانه حاج سید جوادی (اینجا کلیک کنید)

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

نقد و بررسی و خلاصه رمان عاشقانه بامداد خمار نوشته فتانه حاج سید جوادی رمان عامه پسند

نقد و بررسی و خلاصه رمان عاشقانه بامداد خمار

نقد و بررسی و خلاصه رمان عاشقانه بامداد خمار  موفق ترین رمان معاصر ایرانی اثر فتانه حاج سید جوادی نوشته ای از احمد کریمی حکاک رمان عاشقانه بامداد خمار اثر فتانه حاج سید جوادی وقتی منتشر شد در زمان خود یک اتفاق بود، رمانی عامه‎پسند و بسیار پرفروش که یک سرو گردن از سایر رمان های این ژانر مانند آثار فهیمه رحیمی و مودب پور  بالاتر بود، ترو تمیز و با نثری ساده، اما شسته رفته که در آثار عامه‎پسند نمی‎توان سراغ گرفت. اما شاید برای خواننده …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 14370 بازدید بدون دیدگاه