کتاب صوتی در باره معنی زندگی نوشته ویل دورانت

کتاب صوتی در باره معنی زندگی نوشته ویل دورانت

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی در باره معنی زندگی اثری تاثیرگذار و اندیشه‌ برانگیز از ویل دورانت نویسنده کتاب عظیم بزرگ تاریخ تمدن است. او در این کتاب، دیدگاه‌های خود و شماری از اندیشمندان و صاحب‌نظران جهان معاصر را برای انگیزه و معنای زندگی گردآورده است

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 57MB
30,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی در باره معنی زندگی نوشته ویل دورانت

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی در باره معنی زندگی اثری تاثیرگذار و اندیشه‌ برانگیز از ویل دورانت Will Durant نویسنده کتاب عظیم بزرگ تاریخ تمدن است.

او در کتاب On The Meaning Of Life دیدگاه‌های خود و شماری از اندیشمندان و صاحب‌نظران جهان معاصر را برای انگیزه و معنای زندگی گردآورده است.

این کتاب به صورت ویژه برای آن دسته از افرادی نوشته شده است که درباره دلیل بودن، زندگی کردن و منشاء انگیزه‌ی ادامه دادن به نوعی بن‌بست رسیده اند و میخواهند به جوابی واضح برای پرسش‌های فلسفی خود برسند.

ویل دورانت برای آنکه نظر و دیدگاه سایرین را هم در باره معنای زندگی دریابد ، به تعداد زیادی  از شخصیت های معاصر خودش در قرن بیستم نامه ای می نویسد و از آنان می خواهد به این پرسش ها پاسخ دهند:

  1. سرچشمه‌های الهام و انرژی شما چیست؟
  2. هدف یا انگیزۀ نیروبخش زحمت و تلاش شما چیست؟
  3. از کجا تسلّی‌خاطر و شادمانی می‌یابید و دستِ آخر، گنج‌تان در کجا نهفته؟

شخصیت هایی که به پرسش معنی زندگی جواب داده اند

از مهمترین افرادی که به این نامه ویل دورانت در کتاب صوتی در باره معنی زندگی پاسخ داده اند میتوان به شخصیت های زیر اشاره کرد:

پشت جلد کتاب صوتی در باره معنی زندگی

“روزی مردی به نزد ویل دورانت، مورخ و اندیشمند مشهور، رفت و از او درخواست کرد دلیلی به دست او بدهد که چرا نباید خودکشی کند.

دورانت در آن وقت محدود، جواب هایی به او داد و مدتی بعد، نامه ای برای بیش از صد شخصیت مشهور فرستاد و درباره‌ی معنی زندگی از آنها نظر خواست و پاسخ های رسیده را به همراه دیدگاه خود، در این کتاب منتشر کرد.”

پاییز سال ۱۹۳۰، ویل دورانت در خانه‌اش در لِیک‌هیلِ نیویورک، سرگرم جمع کردن برگ‌ها بود.

مرد خوش‌پوشی نزدیکش شد و با صدایی آرام به او گفت قصد دارد خودش را بکُشد مگر آنکه فیلسوف بتواند دلیل معتبری برای او بیاورد که این کار را نکند.

دورانت که فرصتی برای پرداخت فلسفی به این موضوع نداشت، نهایت تلاشش را کرد تا دلیلی برای ادامۀ زندگی به دست آن مرد بدهد. خود دورانت بعدها ماجرا را چنین به یاد می‌آورد:

“به او پیشنهاد کردم کاری برای خودش دست‌وپا کند، ولی او یکی داشت. گفتم غذای خوبی بخورد، ولی او گرسنه نبود. معلوم بود که دلیل‌های من تأثیری روی او نگذاشته بود. نمی‌دانم چه بر سرش آمد. در همان سال چندین نامۀ اعلام خودکشی دریافت کردم؛ بعدها متوجّه شدم که ۲۸۴۱۴۲ خودکشی بین سال‌های ۱۹۰۵ تا ۱۹۳۰ در ایالات متحده رخ داده است.”

او در همان سال نامه‌‌های بسیاری از افرادی که قصد خودکشی داشتند دریافت کرد و در ذهنش این سوال پیش آمد که معنی زندگی چیست؟ آیا پرسشی باارزش‌تر از این در جهان وجود دارد؟

دانشمندان و بزرگان، تلاش‌های بسیاری برای جواب این سوال مهم کرده‌اند. دورانت نامه‌ای را به نگارش درآورد نامه‌ای مملو از پرسش‌های فلسفی همراه با طنینی شاعرانه که مهم‌ترین آن معنی زندگی از دیدگاه آن‌ها بود.. و برای صد نفر ارسال کرد.

پس آیا اصلاً عجیب است که پرسش جاودان فلسفه این باشد که «معنی زندگی چیست؟» و آیا سؤالی مهم‌تر از این می‌تواند وجود داشته باشد؟ دانشگاهیان و فرزانگان، میلیاردها سلول مغز جمعی را در طول قرون و اعصار متمادی صرف تلاش برای صورت‌بندی پاسخ به این پرسش ابدی کرده‌اند.

او آن نامه را برای صد نفر فرستاد و از آن‌ها دعوت کرد نه تنها به پرسش بنیادی معنی زندگی (به نحو انتزاعی) جواب بدهند بلکه بگویند خودشان (به طور عینی و خاص) در زندگی چگونه معنی، هدف و رضایتمندی یافتند.

به تعبیر دورانت:

“سرچشمه‌های الهام و انرژی شما چیست؟ هدف یا انگیزۀ نیروبخش زحمت و تلاش شما چیست؟ از کجا تسلّی‌خاطر و شادمانی می‌یابید و دستِ آخر، گنج‌تان در کجا نهفته؟؟”

ویل دورانت برنده جایزه پولیتزر و مدال آزادی است.

فایل صوتی پاسخ آندره مورا

فایل صوتی پاسخ آندره مورا نویسنده فرانسوی به نامه ویل دورانت در باره جستجوی معنی زندگی :

جملات زیبا از کتاب صوتی در باره معنی زندگی

  • در چشم سگ‌ها چیزی جز ورّاج‌هایی بی‌عقل نیستیم که با زبانمان صداهای زیادی درست می‌کنیم؛ و در چشم پشه‌ها هم صرفاً مادۀ غذایی هستیم.
  • بزرگترین اشتباه در تاریخ بشر، کشف حقیقت بود. کشف حقیقت، ما را آزاد نکرد مگر از پندارهایى که تسلى مان مى دادند و از قیدهایى که ما را حفظ مى کردند. کشف حقیقت ما را خوشبخت نکرد، چون حقیقت زیبا نیست و شایستگى آن را ندارد که با این همه شور و اشتیاق دنبال شود. حالا که به آن نگاه مى کنیم حیرت مى کنیم که چرا اینقدر براى یافتنش بى تاب بوده ایم چون هر دلیلى براى وجود داشتن را از ما گرفته است به جز لذت هاى لحظه اى و امید ناچیز فردا را.
  • هر چیز معنوی وقتی به فروش می‌رسد یا به نمایشی رنگ و وارنگ بدل می‌شود، می‌میرد.
  • به واسطۀ حکمتِ قانون گذارانمان، فقط آدم هاى باهوش ممکن است از باردارى جلوگیرى کنند، درحالیکه احمق ها دستور دارند تولید مثل کنند و بر جمعیت نوع خود بیفزایند. راز فسادِ سیاسى ما و مواد خام “ماشین هاى”شهرى مان، در همین تولید مثل بى قاعده ى اراذل و اوباش نهفته است. دموکراسى از پا مى افتد چون “همیشه اکثریتى از احمق ها وجود دارد.”
  • هیچ کس حق ندارد اعتقاد بورزد، مگر آنکه شاگردىِ شک را کرده باشد.
  •  دین امیدهاى انسان را در جایى مستقر مى‌کند که معرفت هرگز نمى‌تواند به آن دست پیدا کند: یعنى فراسوى قبر.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

معرفی برترین رمان‌های فلسفی جهان به قلم نویسندگان و فلاسفه مشهوری مانند سارتر ، یالوم ، کافکا ، نیچه و ...  به انتخاب مراجع رسمی

برترین رمان‌های فلسفی جهان

معرفی برترین رمان‌های فلسفی جهان به قلم نویسندگان و فلاسفه مشهوری مانند سارتر ، یالوم ، کافکا ، نیچه و …  به انتخاب مراجع رسمی چاپ و نشر کتاب مانند آمازون ، نیویورک تایمز و سایت  goodreads عشق به دانستن و پرسش‌گری، احساسی پایان‌ناپذیر در بشر است. از روزی که بشر خود را در جهان شناخت، به دنبال پاسخ سوالات اساسی خود بوده است. من که هستم؟ آمدنم بهر چه بود؟ این سوالات و این عشق به دانایی در اصطلاح علوم انسانی به فلسفه شهرت دارد. کلمه …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 5175 بازدید بدون دیدگاه