کتاب صوتی افسانه شیدایی رمانی عاشقانه نوشته گلرخ بیات

کتاب صوتی افسانه شیدایی رمانی عاشقانه نوشته گلرخ بیات

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی افسانه شیدایی (22ساعت) نوشته گلرخ بیات رمانی عاشقانه ،خانوادگی و اجتماعی است که با داستانی جذاب و پرکشش ،عمیق‌ترین مشکلات جوانان را موشکافی کرده است.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 300MB
35,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی افسانه شیدایی رمانی عاشقانه نوشته گلرخ بیات

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی افسانه شیدایی نوشته گلرخ بیات رمانی عاشقانه ، خانوادگی و اجتماعی است که با داستانی جذاب و پرکشش ، عمیق‌ترین مشکلات جوانان و نوجوانان و مسائل اجتماعی روز را موشکافی کرده است.

کتاب صوتی افسانه شیدایی دو راوی دارد: نوشین و شیدا، که هر دو از دید اول شخص جریانات را تعریف می‌کنند. داستان اصلی متعلق به شیدا است، اما موازی با آن از زندگی و دغدغه‌های نوشین هم می‌خوانیم.

نوشین پرستاری جوان در بیمارستانی است که شیدا به خاطر سوختگی در صورت و گردن در آن بستری است. شیدا همراهی ندارد، به همین خاطر نوشین شب‌ها کنار او می‌ماند و روزها هم از او پرستاری می‌کند.

هم‌نشینی نوشین و شیدا و داستانی که شیدا از زندگی‌اش تعریف می‌کند، جریان اصلی داستان را می‌سازد. شیدا دختر کوچک خانواده است و خواهرش «مریم» نه سال از او بزرگ‌تر است.

نویسنده توانسته در روایت هم‌زمان این دو داستان، تعادل خوبی ایجاد کند. خط داستان چندان پراکنده نیست و مخاطب را گمراه نمی‌کند. لحن شخصیت‌ها و انتخاب کلمات نویسنده به خوبی نشان می‌دهد که هر لحظه با کدام داستان و کدام راوی سروکار داریم. و این خود نشان‌دهنده‌ی قلم خوب و شخصیت‌پردازی درست نویسنده هم هست.

قهرمان یا به زبان بهتر، قهرمانان کتاب صوتی افسانه شیدایی ، نوجوانان هستند. کسانی که دوران پرآشوب و آشفته‌ی دوران بلوغ را می‌گذرانند. انتظار می‌رود بزرگ‌ترها در چنین دوران حساسی، بیشتر مراقب روحیه و احساسات این افراد باشند. اما همان‌طور که در کتاب صوتی افسانه شیدایی هم خواهید شنید، کم نیستند خانواده‌هایی که با بی‌اطلاعی و ناآگاهی، باعث تشدید احساسات ضد و نقیض نوجوانان می‌شوند و آن‌ها را به سمت کارهای خطرناک و جدی‌تری سوق می‌دهند.

شیدا دختری است که اگر همراهی صمیمی و درست‌کار کنارش بود، قطعا سرنوشت متفاوتی پیدا می‌کرد. از کودکی همیشه مریم «دختر خوب» و شیدا «دختر بد» بوده است. مادر شیدا که حالا چندان حال و حوصله‌ی یک نوجوانِ پرانرژی را ندارد، همیشه او را با خواهرش مقایسه می‌کند.

شیدا برای این که مورد توجه و محبت خانواده قرار بگیرد، سعی می‌کند خودش را بزرگ‌تر از چیزی که واقعا هست نشان دهد. اینجا جایی است که خانواده‌اش با یک کلام ساده و رفتاری ملایم می‌توانند او را متوجه شرایطی که در آن قرار دارد، بکنند. اما تا زمانی که مادرش او را با القابی ناشایسته و نامناسب خطاب قرار می‌دهد، شیدا هم مدام روی رفتارهای‌اش اصرار بیشتری می‌کند.

غفلت خانواده‌ها از وضعیت بحرانی چنین نوجوانانی می‌تواند عواقبی داشته باشد و زندگی‌های زیادی را به نابودی بکشاند. این وسط کسی مقصر نیست، اما همه قربانی هستند. دانش ناکافی خانواده‌ها و سرسری گرفتن خیلی از اتفاقات و رفتارها، نتیجه‌ی زنجیره‌ی اشتباهی از یک نوع سبک زندگی است که از گذشته تا امروز همچنان باقی مانده است. تنها زمانی می‌توان افراد سالم و در کنار آن جامعه‌ی سالمی داشت که بتوان دانش خانواده‌ها و افراد را در مهارت‌های زندگی و اجتماعی افزایش داد.

گلرخ بیات نویسنده کتاب صوتی افسانه شیدایی رمانی عاشقانه

درباره نویسنده کتاب صوتی افسانه شیدایی خانم گلرخ بیات

گلرخ بیات نویسنده‌ی ایرانی متولد سال 56 است. این نویسنده تا امروز چند کتاب نوشته که همه‌ی آن‌ها با استقبال زیادی از سوی طرف‌داران رمان‌های فارسی روبه‌رو شده‌اند. بیات نویسنده‌ای است که در همیشه در بطن داستانی جذاب سعی می‌کند برخی مسائل مهم اجتماعی و فرهنگی جامعه‌ی امروز را هم بیان کند. «سهم ما» و «دخترِ توی آینه» از دیگر آثار این نویسنده هستند.

کتاب صوتی افسانه شیدایی به مدت 22 ساعت به دوستداران رمان های عاشقانه و اجتماعی تقدیم میگردد

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

ده رمان عاشقانه معروف جهان

معرفی ده رمان عاشقانه معروف جهان

بررسی ده رمان عاشقانه معروف جهان سایت سلام صدا با آدرس hiword.ir یک کتابخانه صوتی است که در آن کتاب صوتی، شاهکارهای ادبیات ایران و جهان، کتاب صوتی آثار تاریخی مشهور در مورد تاریخ ایران و جهان و رمان و داستان هایی در موضوعات مختلف ارائه میشود. همچنین کتاب صوتی رمان عاشقانه هم در این سایت ارائه می شود. در این بخش به بررسی ده رمان عاشقانه معروف جهان یا به عبارتی بهترین رمان های عاشقانه جهان می پردازیم. معرفی ده رمان عاشقانه معروف جهان غرور و …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 3909 بازدید بدون دیدگاه