کتاب صوتی آریو برزن

کتاب صوتی آریو برزن دلاوری که طعم شکست را به اسکندر چشاند نوشته ثریا جبارزاده - جلد 1

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی آریو برزن دلاوری که طعم شکست را به اسکندر چشاند جلد یک نوشته ثریا جبارزاده رمان تاریخی است در مورد زندگی و دلاوری های آریو برزن سردار بزرگ تاریخ ایران که خود و یارانش تا پای جان از خاک میهن در برابر تجاوز اسکندر مقدونی جنگید

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 400 مگابایت
40,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی آریو برزن

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی آریو برزن دلاوری که طعم شکست را به اسکندر چشاند نوشته ثریا جبارزاده – جلد 1

آریو برزن از سرداران بزرگ تاریخ ایران است که در برابر یورش اسکندر مقدونی به ایران زمین، دلیرانه از سرزمین خود پاسداری کرد و در این راه جان باخت و حماسه‌ی دروازه پارس را از خود در تاریخ به یادگار گذاشته است .

اسکندر مقدونی در سال ۳۳۱ پیش از میلاد، پس از پیروزی در سومین جنگ خود با ایرانیان که به جنگ آربل Arbel یا گوگامل Gqugamele مشهور است ،بابل و شوش و استخر (در استان فارس کنونی) را تسخیر کرده و به سوی پایتخت ایران تخت جمشید حرکت کرد .

کتاب صوتی آریو برزن دلاوری که طعم شکست را به اسکندر چشاند نوشته ثریا جبارزاده - جلد 1

اسکندر برای فتح پارسه، سپاهیان خود را به دو پاره بخش کرد :

بخشی به فرماندهی پارمن یونوس از راه جلگه رامهرمز و بهبهان به سوی پارسه روان شد.

اسکندر خود با سپاهان سبک اسلحه راه کوهستان (کوه کهکیلویه) را در پیش گرفت و در تنگه‌های در بند پارس با مقاومت ایرانیان روبرو گردید.

در جنگ دربند پارس آخرین پاسداران ایران با شماری اندک به فرماندهی آریوبرزن دربرابر سپاهیان پرشمار اسکندر دلاورانه دفاع کردند و سپاهیان مقدونی را ناچار به پس نشینی نمودند.

با وجود آریوبرزن و پاسداران تنگه‌های پارس، گذشتن سپاهیان اسکندر از این تنگه‌های کوهستانی امکان‌پذیر نبود.

از این رو اسکندر به نقشه جنگی ایرانیان در جنگ ترموپیل Thermopyle متوسل شد و با راهنمایی یک اسیر یونانی از بیراهه و گذر از راه‌های سخت کوهستانی خود را به پشت نگهبانان ایرانی رساند و آنان را محاصره کرد

آریوبرزن با 40 سوار و 1000 پیاده و وارد کردن تلفات سنگین به دشمن، خط محاصره را شکست و برای یاری به پایتخت به سوی پارسه یا تخت جمشید کنونی (Persepolis) شتافت.

اما سپاهیانی که به دستور اسکندر از راه جلگه به طرف پارسه رفته بودند، پیش از رسیدن او به پایتخت، به پارسه (تخت جمشید) دست یافته بودند.

آریوبرزن با وجود سقوط پایتخت و در حالی که سخت در تعقیب سپاهیان دشمن بود، حاضر به تسلیم نشد و در پیکار با دشمن پافشرد تا خود و همه یارانش از پای درافتادند و جنگ هنگامی به پایان رسید که آخرین سرباز پارسی زیر فرمان آریوبرزن ، به خاک افتاده بود.

يوتاب خواهر آریوبرزن

خواهر آریوبرزن به نام یوتاب (به معنی درخشنده و بی‌مانند) نیز فرماندهی بخشی از سپاهیان برادر را برعهده داشت و در کوه‌ها راه را بر اسکندر بست.

یوتاب همراه برادر چنان جنگید تا هر دو کشته شدند و نامی جاوید از خود برجای گذاشتند.

اين شيرزن قهرمان تا آخرين لحظه زندگي در کنار برادرش مقابل سپاه اسکندر ايستاد و قهرمانانه جنگيد.

یوتاب خواهر آریو برزن

مي گويند اين شيرزن دست کمی از برادرش آريوبرزن نداشت و سپاهيان مقدونی در عجب بودند که اين زن چگونه می جنگد و خود را به قلب سپاهیان دشمن میرساند و بی مهابا از آنان می کُشد

اگر سفري به کهگيلويه و بويراحمد کرديد مي توانيد به دربند پارس يا تنگ تکاب برويد تا از معبر تاريخي محل دفاع قهرمانان شجاع ايران زمين يعني آریو برزن و خواهرش يوتاب در برابر سپاهيان بي شمار اسکندر ديدن کنيد .

اسکندر پس از پیروزی بر آریو برزن آن اسیر یونانی را هم به جرم خیانت کشت.

ایستادگی آریوبرزن یکی از چند ایستادگی انگشت شمار در برابر سپاه اسکندر بود. او در نبرد با اسکندر شجاعانه جنگید و او یکی از دلیران ایرانی بود.

علاقمندان به رمان های تاریخی میتوانند جلد اول کتاب صوتی آریو برزن دلاوری که طعم شکست را به اسکندر چشاند به مدت 28 ساعت در یک فایل زیپ به حجم 400 مگابایت با لینک مستقیم دانلود کنند.



کتاب صوتی آریو برزن دلاوری که طعم شکست را به اسکندر چشاند نوشته ثریا جبارزاده - جلد 1
نقشه ایران در زمان هخامنشیان 

دانلود کتاب صوتی از زبان داریوش بر اساس بررسی لوح های کشف شده در تخت جمشید 

آریو برزن در مستندات تاریخی

در کتاب اتیلا نوشتهٔ لویزدول آمده که در آخرین نبرد آریو برزن ، اسکندر که از شجاعت خوشش آمده بود به او پیشنهاد داده بودکه تسلیم شود تا مجبور به کشتن او نشود ولی آریو برزن گفته بود:

شاهنشاه ایران مرا به اینجا فرستاده تا از این مکان دفاع کنم و من تا جان در بدن دارم از این مکان دفاع خواهم کرد.

اسکندر نیز در جواب او گفته بود:

شاه تو فرار کرده .تو نیز تسلیم شو تا به پاس شجاعتت تو را فرمانروای ایران کنم.

ولی آریو برزن جواب داده بود:

پس حالا که شاهنشاه رفته من نیز در این مکان می‌مانم و آنقدر مبارزه می‌کنم تا بمیرم

و اسکندر که پایداری او را دیده بود دستور داد تا او را از راه دور و با نیزه و تیر بزنند و آنها آنقدر با تیر و نیزه او را زدند که یک نقطهٔ سالم در بدن او باقی نماند.

پس از مرگ او را در همان محل به خاک سپردند و روی قبر او نوشتند “به یاد لئونیداس”

دفاع دلاورانه آریوبرزن توسط کالیستنس مورخ رسمی اسکندر مورخ رسمی اسکندر نیز آمده است:

۱۲ اوت سال ۳۳۰ پیش از میلاد، نیروهای اسکندر مقدونی در پیشروی به سوی پرسپولیس پایتخت آن زمان ایران، در یک منطقه کوهستانی سخت‌گذر دربند پارس، بنام تنگ گجستان با یک هنگ ارتش ایران (۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر) به فرماندهی آریو برزن رو به رو شد و از پیشروی باز ایستاد.

این هنگ چندین روز مانع ادامه پیشروی ارتش ده‌ها هزار نفری اسکندر شده بود که مصر، بابل و شوش را پیشتر گرفته بود و در سه جنگ، داریوش سوم را شکست و فراری داده بود.

اگر چنین مقاومتی در نبرد گوگمل Battle of Gaugamela (کردستان کنونی عراق) در برابر ما صورت گرفته بود، شکست مان قطعی بود.

در گوگمل با خروج غیر منتظره داریوش سوم از صحنه، واحدهای ارتش ایران نیز که در حال پیروز شدن بر ما بودند؛ در پی او دست به عقب نشینی زدند و ما پیروز شدیم.

داریوش سوم در جهت شمال شرقی ایران فرار کرده بود و آریو برزن در ارتفاعات جنوب ایران و در مسیر پرسپولیس به ایستادگی ادامه می‌داد.

نقشه مسیر حمله اسکندر مقدونی به ایران و شرق
نقشه مسیر حمله اسکندر مقدونی به ایران و شرق

دانلود کتاب صوتی رکسانه‌ و اسکندر 

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

بهترین رمان های تاریخی ایران-معرفی 25 رمان تاریخی ایران

بهترین رمان های تاریخی ایران

در این نوشته بهترین رمان های تاریخی ایران- معرفی 25 رمان تاریخی ایران را بر اساس استقبال مخاطبین و رای و نظر منتقدین و صاحبنظران عرصه ادبیات معرفی شده است ، اما قبل از آن شرح مختصری در مورد ژانر ادبی رمان تاریخی تقدیم می گردد. رمان تاریخی یکی از گونه های  ادبی پرطرفدار است که تاریخ را با داستان روایت می کند ، داستانی که براساس زندگی و سرگذشت قهرمانان و شخصیت های تاریخی و با حضور شخصیت های خیالی در یک دوره تاریخی نوشته می‌شود …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 4428 بازدید بدون دیدگاه