قیمت روز انواع میلگرد در وب سایت شرکت آهن ملل اصفهان

تفاوت میلگردهای A1، A2، A3 و A4 در چیست؟

علاقه مندی
ارسال به...
2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
تفاوت میلگردهای A1، A2، A3 و A4
سلام صدا 3999بازدید , 10 آبان 1399 بدون دیدگاه

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با تفاوت میلگردهای A1، A2، A3 و A4 می باشد. همان طور که می دانید میلگردها یکی از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات و مصالح مورد نیاز صنایع ساختمان سازی و پروژه های عمرانی می باشد. مهم ترین کاربرد این مقاطع فولادی در این صنایع مستحکم کردن و مسلح کردن بتن است.

امروزه تولید انواع میلگرد با توجه به صنایع ساختمان سازی و پروژه های عمرانی رو به افزایش است. امروزه این مصالح فولادی بر اساس استانداردهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند که در کشور ما مطابق با استانداردهای روسی انواع میلگردها ساخته می شوند.

در واقع یکی از مهم ترین نکاتی که شما در زمان خرید میلگردها باید به آن توجه داشته باشید استاندارد میلگرد است.

در واقع میلگردها بر اساس عوامل مختلفی به انواع متفاوتی تقسیم می شوند که یکی از این عوامل، استاندارد میلگرد است. انواع میلگرد بر اساس استاندارد شامل میلگردهای A1، A2، A3 و A4 می باشد. این میلگردها نز دارای تفاوت هایی هستند که ما در ادامه به بررسی تفاوت میلگردهای A1، A2، A3 و A4 میپردازیم.

بنابراین اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در مورد تفاوت میلگردهای A1، A2، A3 و A4 افزایش دهید می توانید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

تفاوت میلگردهای A1، A2، A3 و A4

تفاوت میلگردها

میلگرد چیست و تفاوت میلگردهای A1، A2، A3 و A4 کدامند؟

در واقع میلگردها نوعی پروفیل هستند که دارای سطح مقطع دایره ای و توپر می باشند. میلگردها دارای انواع مختلفی هستند و از پرکاربردترین مصالح ساختمانی محسوب می شوند و عموما اکثر افراد نوع فلزی و آجدار این محصول را دیده اند.

عموما این فلز از فولاد تهیه می شود اما باید بدانید که این تنها جنس نیست و از جنس های دیگری نیز برای ساخت این محصول استفاده می کنند و لذا از نظر تولید، میلگردها دارای تنوع بسیار زیادی هستند.

به گونه ای که میلگردها از نظر جنس دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آن می توان به میلگرد اروپایی که از جنس های کربن و منگنز و آلیاژ است، میلگرد با فولاد کربن دار، گالوانیزه، میلگرد با پوشش اپوکسی، میلگرد از جنس فیبر تقویت شده پلیمری یا همان فایبرگلاس پلیمر و میلگرد فولادی زنگ نزن اشاره کرد.

این مطلب را هم ببینید
خوردنی‌های ممنوع در ادیان و فرهنگ های مختلف

لازم به ذکر است که فقط جنس سبب تنوع میلگردها نمی شود و تنها تفاوت میلگردها نیست بلکه معیارهای دیگری چون طول و قطر هم باعث تنوع و تفاوت میلگردها می شوند. اگر می خواهید با معیارها و عوامل دیگری که سبب ایجاد تفاوت میلگردها می شوند و انواع میلگردها را به وجود آورده اند ﺁشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

تفاوت میلگردها

همان طور که اشاره نمودیم میلگردها از نظر جنس، متفاوت می باشند و این مسئله سبب تنوع تولید در میلگردها شد. از این رو شما می توانید انواع میلگرد با جنس های مختلف را در بازار پیدا کنید. همچنین شکل ظاهری میلگردها هم سبب ایجاد تنوع در این مصالح شده است.

در واقع تفاوت میلگردها در شکل ظاهری آن ها را به دو دسته میلگرد ساده و آجدار تقسیم کرده است. علاوه بر این، عوامل دیگری هم سبب ایجاد انواع میلگرد شده است و ﺁن هم از نظر استاندارد ساخت است.

در کشور ما عموما میلگردها بر اساس استاندارد روسی تولید می شوند که بر این اساس 4 نوع میلگرد به نام های A1، A2، A3 و A4 تولید می شوند. حال تفاوت میلگردهای A1، A2، A3 و A4 در چیست؟

تفاوت میلگردهای A1، A2، A3 و A4

تفاوت میلگردهای A1، A2، A3 و A4 در چیست؟

در واقع آگاهی و دانستن تفاوت میلگردهای A1، A2، A3 و A4 بسیار مهم است خصوصا برای افرادی که در حوزه ساختمان سازی و عرصه آهن آلات مشغول به فعالیت هستند. در این راستا می توان گفت مهم ترین تفاوت میلگردهای A1، A2، A3 و A4 در شکل ظاهری آن ها است. برای اینکه بهتر با تفاوت میلگردهای A1، A2، A3 و A4 آشنا شوید بهتر است که کاملا با ویژگی های آن ها اشنا شوید.

میلگرد A1: این نوع میلگرد صاف و بدون عاج است و جنس آن از فولاد نرم است و عموما از این نوع میلگرد در عملیات های جوشکاری و آهنگری استفاده می شود.

میلگردA2 : این میلگرد یک نوع میلگرد نیمه سخت است که دارای آج های ساده و مارپیچ از ابتدا تا انتهای میله است و هیچ جا قطع نمی شود. این میلگردها بر اساس شکل ظاهری خود به میلگردهای مارپیچ ساده هم شناخته می شوند. یکی از مهم ترین تفاوت میلگردهای A1 و A2 در میزان مقاومت ان ها است. معمولا میلگردهای A2 مقاومت بیشتری از میلگردهای نوع اول دارند.

میلگرد A3: این نوع از میلگردها میلگردهای نیمه سخت با آج های مارپیچ می باشند. معمولا آج آن ها جناقی یا هشتی شکل است. که یکی از بهترین راه های شناسایی میلگرد A3 از A2 همین شکل آج ها می باشد. آج های میلگرد A3 به صورت ضربدری و آج های نوع دوم به صورت منفرد و موازی می باشد.

این مطلب را هم ببینید
کتاب صوتی خرده عادت ها اثر جیمز کلیر

این نوع میلگردها به عنوان میلگرد خشک یا ترد در ساختمان سازی شناخته می شوند و به هیچ وجه نمی توان روی ان ها عملیات جوشکاری انجام داد.

عمده ترین کاربرد این میلگردها در صنعت ساختمان سازی به عنوان میلگردهای طولی تیرها و ستون ها است. مقاومت این میلگردها از میلگردهای  A1 و A2 بیشتر است که از مهم ترین تفاوت میلگردها محسوب می شود.

تفاوت میلگردها

تفاوت میلگردها

از دیگر تفاوت میلگردهای A3 و A2 این است که میلگردهای A3 تردتر و شکننده تر هستند در صورتی که میلگردهای A2 انعطاف پذیرتر می باشند.

میلگرد A4: این میل ها جزء میلگردهای سخت هستند این میل ها دارای آج های دوکی هستند. که سبب متفاوت شدنشان با سایر میلگردها شده است.

از آنجایی که این نوع میلگردها نسبت به سایر میل ها از استحکام بالاتری برخوردار هستند و همچنین استفاده از ﺁن ها سبب ﺁسان شدن علیات ها و صرفه جویی در پروژه ها می شود لذا امروزه این میلگردها به پرکاربردترین میل ها تبدیل شده اند. لازم به ذکر است بدانید قیمت این نوع میلگرد نسبت به A2  و A3 بیشتر است.

همان طور که می دانید اهمیت میلگردها در صنایع ساختمان سازی و پروژه های عمرانی بسیار زیاد است و لذا هر شخصی که در این عرصه مشغول به فعالیت است باید انواع میلگردها را به خوبی بشناسد.

حال اگر در زمینه با مشکل مواجه شده اید ما به شما شرکت آهن ملل اصفهان که یک مرجع قیمت میلگرد و تامین کننده مطمئن آهن آلات در سطح کشور است را معرفی می نماییم.

شرکت آهن ملل اصفهان؛ مرجع قیمت میلگرد و تامین کننده مطمئن آهن آلات

شرکت آهن ملل اصفهان یک شرکت معتبر و با سابقه در عرصه آهن آلات و فولاد است که با ارائه بهترین خدمات و محصولات در این عرصه کمک زیادی به مردم کرده است.

برای اطلاع از قیمت روز انواع میلگرد کافی است به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید تا با به روزترین قیمت میلگرد ﺁشنا شوید.

قیمت های این وب سایت همگام با نوسانات بازار می باشد. همچنین اگر در خرید و شناخت انواع میلگرد دچار مشکل شده اید می توانید از مشاوران و کارشناسان خبره ای که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند راهنمایی بگیرید.

2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...