کتاب صوتی کهن دیارا : شرح خاطرات فرح پهلوی

علاقه مندی
ارسال به...
43 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
3,74/5
Loading...
کتاب صوتی کهن دیارا

کتاب صوتی کهن دیارا یکی از کتب تاریخی نوشته شده در مورد کشورمان ایران است که به سبک خاطره نویسی و با زاویه دیدی متفاوت، به شرح وقایع دوره پهلوی می پردازد. نویسنده این کتاب فرح دیبا، ملقب به فرح پهلوی ، آخرین شهبانوی ایران و همسر محمدرضا شاه است. با وجود فراز و نشیب های فراوانی که برای نوشتن، چاپ و ترجمه این کتاب تاریخی وجود داشت، هم اکنون کتاب صوتی کهن دیارا با کیفیت بالا برای دانلود در اختیار شما عزیزان قرار دارد.

درباره کتاب صوتی کهن دیارا

فرح پهلوی که پس از پیروزی انقلاب در خارج از کشور زندگی می کند، خاطرات زندگی خود را در قالب یک کتاب پنج قسمتی به رشته تحریر در آورده است. در سال 1383 هجری شمسی، خاطرات فرح پهلوی در قالب کتابی به نام کهن دیارا ، به زبان فرانسه به چاپ رسید. نسخه چاپی کتاب کهن دیارا در ابتدا در پاریس منتشر شد. اما این کتاب مدتی بعد توسط یک مترجم ناشناس به زبان فارسی نیز ترجمه شد و توسط انتشاراتی با نام فرزاد به چاپ رسید.

کتاب صوتی کهن دیارا نوشته فرح پهلوی

در بخش اول کتاب صوتی کهن دیارا به خاطراتی از سال های اولیه زندگی فرح پهلوی یعنی دوران کودکی وی، سال های تجرد و تحصیل در پاریس و حتی نحوه آشنایی او با محمدرضا پهلوی که در نهایت ازدواج این دو تن می انجامد، پرداخته شده است.

در قسمت دوم این کتاب صوتی خاطراتی از فعالیت های سیاسی و اجتماعی فرح دیبا در دوران سلطنت محمد رضا پهلوی و میزان نفوذ او در تصمیمات مهم کشوری خواهید شنید. نویسنده در این بخش از کتاب به شرح وظایف و فعالیت های خود به عنوان ملکه ایران، خواهد پرداخت.

این مطلب را هم ببینید
کتاب های ممنوعه در ایران و دلیل ممنوعیت آن ها

سومین بخش از کتاب صوتی کهن دیارا به شرح وقایع و خاطرات بیماری محمدرضا شاه و فرار خاندان پهلوی از کشور اختصاص دارد. وی در این بخش به توصیف اندوه فراوان خاندان سلطنتی به هنگام ترک وطن پرداخته است.

در بخش چهارم کتاب کهن دیارا می توانید خاطرات و رویدادهای آوارگی خاندان پهلوی پس از خروج از کشور و سرانجام بیماری و مرگ رضا شاه را از دیدگاه فرح پهلوی بشنوید و از روزگار ملکه سابق ایران و فرزندان او در آن دوران باخبر شوید.

در نهایت، بخش پایانی و پنجم یان اثر تاریخی به زندگی فرح پهلوی و فرزندان وی پس از مرگ رضا شاه، خودکشی دو تن از فرزندان خاندان پهلوی و چالش هایی که این خانواده در خارج از کشور با آن مواجه هستند، اختصاص دارد.

43 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
3,74/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

  1. Farzad Karimi
    05 فروردین 1398

    لینک کتاب صوتی کهن دیارا موجود نیست.

  2. 3pehr
    26 فروردین 1398

    لینک دانلود این کتاب سانسور شده ؟!!

    • hiword.ir
      07 اردیبهشت 1398

      درود بر شما
      به زودی لینک کتاب در سایت قرار میگیرد