بهترین ورژن تری دی مکس چیست؟

علاقه مندی
ارسال به...
1 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
بهترین ورژن تری دی مکس چیست؟
hiword.ir 1517بازدید 16 مرداد 1402 بدون دیدگاه

همواره بهترین ورژن هر نرم افزاری، آخرین ورژن آن است زیرا باگ‌های قبلی را برطرف کرده و آپشن‌های جدیدی به آن اضافه شده است. اما با توجه به تحریم‌های ایران بهتر است از نسخه‌های دارای کرک هر نرم افزار استفاده شود.

بهترین ورژن تری دی مکس چیست؟

تری دی مکس

نرم افزار تری دی مکس، از محصولات شرکت  Autodesk است. نرم افزاری بسیار قدرتمند در زمینه مدلسازی سه بعدی، رندرینگ و انیمیشن است. وکاربردهای زیادی در زمینه معماری داخلی و نما، مدلسازی اجسام مختلف، ساخت کاراکتر و انیمیشن، ساخت بازی های ویدئویی و … دارد.

قابلیت‌های ویژه Autodesk 3ds Max 2024

  • طراحی تخصصی با جزییات بالا مدل‌های سه بعدی
  • مش بندی پیشترفته طراحی‌ها
  • دارای خروجی‌های مختلف برای ارتباط با نرم افزارهای دیگر
  • سازگاری با نرم افزارهای قدرتمند طراحی
  • رندرینگ با کیفیت و ساخت انیمیشن‌هایی یا جزییات و جلوه‌های ویژه مختلف
  • امکان سازگاری با محصولات دیگر شرکت Autodesk
  • ارائه متریال‌های آماده و ویژه

مادیفایر جدید Boolean

یکی از ویژگی های جدید که در 3ds Max 2024 اضافه شده است . Boolean modifier جدید هست. قطعا می‌دانید، قابلیت Boolean در بخش Compound Objects وجود داشت. اما در ورژن جدید در قالب یک modifier اضافه شده و البته این بخش از آبجکت‌های حجمی OpenVDB هم پشتیبانی می‌کند. از نکات ویژه این مدیفایر، وجود طیف وسیعی از حالت‌ها، برای ترکیب چند شی منبع برای ایجاد شی واحد می‌توان نام برد.

پنجره متریال ادیتور Qt

Qt یک استاندارد واحد برای UI نرم‌افزارها است،که نرم آموزش تری دی مکس در ورژن‌های این چند سال اخیر، سعی می‌کند به سمتش بروند و یکی از مواردی که تری دی مکس 2024 شاهد توسعه آن، خواهیم بود. Qt شدن پنجره Slate material editor هست. بزودی شاهد شکل و شمایل جدیدی در تمامی بخش‌های این پنجره از جمله Map ها، Material ها، رنگ ها، المان‌هایی نظیر inputs/outputs، نود ها، متون و … خواهیم بود.

بهترین ورژن تری دی مکس چیست؟

متریال جدید Switcher

متریال جدید Switcher امکان سوئیچ کردن بین تعداد زیادی متریال(تا 9999)را به کاربران می‌دهد. یعنی فقط با زدن یک کلیک به سادگی بین متریال‌های مختلف سوئیچ کنید و دیگر نیازی به assign کردن تک تک آن‌ها به آبجکت‌ها نیست و امکان چیدمان متریال‌های وابسته به این متریال با  نام و ID وجود دارد.

ویژگی دیگر در بخش متریال

اصلاح‌کننده آرایه شامل یک Material ID جدید است که می‌تواند شناسه‌های مواد را بر اساس هر چهره یا هر عنصر کنترل کند. و می‌تواند ابتدا یا انتهای متریال جدید را متناسب با متریال‌های کاربرده شده تغییر دهد.

انیمیشن

به طور کلی می توان گفت در بخش انیمیشن در سال های اخیر، تغییرات چشم گیری بوجود نیامده بود. اما درتری دی مکس 2024 تغییرات زیادی را خواهیم دید.در آپدیت جدید Transform خواهیم داشت، که با اضافه کردن چندین کنترل کننده Transform به یک شی، با عنوان لایه های از داده های انیمیشن ترکیبی ممکن می سازد.

بهترین ورژن تری دی مکس چیست؟

توسعه‌های تری دی مکس 2024 به اینجا ختم نمی‌شود. در بخش مدلسازی هم توسعه‌های خوبی داشته و یک الگوریتم جدید برای Triangulation رو در خودش اضافه کرده که باعث می‌شود هنگام استفاده از این دستور به نتایج بهتری برسیم. در مادیفایر Cap هم یک الگوریتم جدید اضافه شده که آن هم حاصلش نتایج بهتر در توپولوژی مدل هست. بخش Spline ها توسعه داشتن و همینطور ابزار پر کاربرد Retopology هم آپدیت شده است.

1 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

آشنائی با اتاق تميز ،کلیات اتاق تمیز،اصول  طراحی اتاق تمیز

معرفی کتاب ویژه سردبیر

آشنائی با اتاق تميز Clean Romm

کلیات اتاق تمیز ،آشنائی با اتاق تميز ؛ اصول  طراحی اتاق تمیز اتاق تميز clean room اصولا” به محيطی گفته مي شود كه جهت توليد و يا تحقيقات علمي و صنعتي ،در آن فعاليت هاي صورت مي گيرد و در اين محيط مقدار آلاينده‌های زيست محيطی بسيار پايين تر از حد معمول فضای يک محيط بسته می‌باشد. آلاينده‌ های معمول عبارتند از: گرد و غبار, ميکروبهای معلق در فضا و بخار مايعات محيطی. بطور دقيق تر اتاق تميز محيطی با آلايش کنترل شده ذرات معلق در فضاست که …