5 بهترین کتابخانه های تهران برای دانشجویان

بهترین کتابخانه های تهران برای دانشجویان

علاقه مندی
ارسال به...
3 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
بهترین کتابخانه های تهران برای دانشجویان
hiword.ir 2022بازدید , 2 مرداد 1402 بدون دیدگاه

5 بهترین کتابخانه های تهران برای دانشجویان

کتاب از جایگاه بسیاری بالایی برای تمامی دانشجویان کشور ما برخوردار می باشد و فعالیت علمی هر یک از افراد این قشر بستگی به در دست داشتن کتاب مناسب و خوب دارد. علاوه بر آن قشر دانشجو مدام در حال مطالعه و تحقیق است و طبیعتا به دنبال مکانی می گردد که هم دسترسی به بسیاری از کتاب های خوب دنیا برای آن ها فراهم باشد و هم محیطی آرام برای تحقیق و مطالعه در اختیار داشته باشند. بهترین کتابخانه های تهران برای دانشجویان همان مکانی است که شما به عنوان دانشجو به آن نیاز خواهید داشت.

اگر به دنبال بهترین کتابخانه های تهران برای دانشجویان می گردید با ما در این صفحه همراه باشید. چرا که در این صفحه می توانید به لیستی از بهترین کتابخانه های دانشجویی دسترسی داشته باشید و به سادگی بهترین و کامل ترین آن را پیدا کنید.

خوب است بدانید که علاوه بر کتابخانه یک کافه کتاب در تهران نیز می تواند مکان مناسبی برای شما باشد که ساعت وقت خود را صرف مطالعه در یک محیط دنج و آرام کنید و در صورت تمایل اقدام به خریداری کتاب مورد نظر خود نمایید. طبیعتا اگر عاشق کتاب و کتاب خوانی هستید کافه کتاب می تواند یکی از بهترین و مناسب ترین قسمت های شهر تهران برای شما باشد. در این صفحه نه تنها می توانید در ادامه بهترین کتابخانه های دانشجویی تهران را مشاهده کنید.

 بلکه می توانید با کلیک بر روی عکس زیر لیستی از بهترین کافه کتاب های شهر تهران را نیز مشاهده نمایید.

بهترین کتابخانه های تهران برای دانشجویان

کتابخانه های خوب دانشجویی در تهران بدون شک باید از چند ویژگی اولیه برخوردار باشند :

  • اولا که کتابخانه مورد نظر شما باید کتاب در انواع موضوعات داشته باشد که دانشجویان رشته های مختلف بتوانند از آن استفاده کنند.
  • دوما کتابخانه ای که انتخاب می کنید باید فضایی تعبیه کرده باشد که ساعت ها بتوانید در آن مطالعه نمایید.
  • سوما که نباید از فضا آرام غافل باشید چرا که تمرکز در جاهای شلوغ سخت به دست می آید.
  • در آخر سعی کنید که کتابخانه ای با بهترین تجهیزات رفاهی پیدا کنید که در زمان مطالعه به مشکلی بر نخورید.

با این ویژگی ها چند مورد از بهترین کتابخانه ها دانجشویی در تهران را به شما معرفی می کنیم :

1.کتابخانه ملی ایران

کتابخانه ملی ایران را می توان یکی از بزرگترین و بهترین کتاب خانه های ایران معرفی کرد که یک مکان دانشجویی تمام عیار محسوب می شود. باید بدانید که این کتابخانه برای عموم قابل استفاده نیست و شرایط عضویت آن مخصوص می باشد. حداقل مدرکی که برای ثبت نام در این کتابخانه وجود دارد کارشناسی ارشد می باشد. همچنین در صورتی که جزئی از نخبگان ، مکتشفین ، قهرمانان یا … می باشید می توانید مدارک خود را ارائه کنید و کارت عضویت خود را دریافت نمایید.

از مهم ترین مزایا کتابخانه ملی ایران می توان به این موارد اشاره کرد :

  • دسترسی به بالا ترین میزان منابع علمی و تخصصی در هر رشته.
  • تخصصی بودن هر بخش از کتب
  • تقسیم بندی کتابخانه به سه بخش (کسانی که در بخش های پایین تر عضو هستند نمی توانند به قسمت های بالاتر بروند)
  • واقع شدن این کتابخانه در نزدیکی مترو حقانی و دسترسی آسان
  • محیطی کاملا تخصصی و مناسب برای مطالعه طولانی مدت

شما برای درخواست عضویت در این کتابخانه باید مدارک خود را تحویل دهید و در صورتی که با درخواست عضویت شما مخالفت شد می توانید اعتراض نموده و مجددا درخواست عضویت نمایید. همچنین برای کسب اطلاعات دقیق در مورد شرایط عضویت در این کتابخانه به سایت سازمان اسناد و کتابخانه ملی مراجعه کنید و اطلاعات مورد نظر خود را به دست بیاورید.

بهترین کتابخانه های تهران برای دانشجویان

2.باغ کتاب تهران

یکی از بهترین نقاط گردشگری تهران بدون شک باغ تهران می باشد که شاید بسیاری از ما برای گشت و گذار در بین کتاب های آن سری به آنجا زده باشیم اما تا کنون به عنوان یکی از بهترین کتابخانه های تهران برای دانشجویان به آن نگاه نکرده باشیم. باغ کتاب تهران در دو قسمت می تواند برای دانشجویان و عموم مکانی مناسب برای مطالعه باشد.

در طبقه همکف قسمتی تحت عنوان لمکده آماده شده است که شما می توانید مدتی کوتاه در آن استراحت کنید یا ساعاتی را برای انجام دادن یک پروژه دانشجویی در آن گذر نمایید. به موازات این قسمت در طبقه دوم میز های مطالعه ای مشاهده می کنید که به طور مخصوص برای مطالعه دانشجویی و دانش آموزی قرار داده شده است و شما می توانید ساعت ها برای درس خواندن ، مطالعه ، تحقیق و … از آن استفاده کنید.

اما باید در نظر داشته باشید که این مکان به عنوان یکی از بهترین کتابخانه های تهران برای دانشجویان معروف است و افراد زیادی به آن مراجعه می کنند. به منظور جلوگیری از ایجاد ازدحام در این میان باید به سایت باغ کتاب تهران مراجعه کنید و اقدام به ثبت نام و رزرو صندلی نمایید.

نکاتی که برای استفاده از این کتابخانه باید در نظر داشته باشید به این شرح است :

  • هرچند که این مجموعه از 10 صبح باز می شود اما قسمت مطالعه ان از صبح زود شروع به فعالیت می کند و قابل استفاده می باشد.
  • استفاده از لمکده رایگان اما برای استفاده از مکان مخصوص مطالعه باید هزینه بپردازید.
  • در این قسمت مکان خاصی برای استفاده از کتب به طور عمومی و رایگان وجود ندارد با این وجود شما می توانید از طبقه اول به خرید کتاب اقدام نمایید.
  • پیشنهاد می کنیم در روز های شلوغ و آخر هفته ها به کتابخانه باغ کتاب مراجعه نکنید چرا که ممکن است ازدحام آنجا برای شما مشکل ایجاد کند.
  • تجهیزات این مجموعه کامل می باشد و شما هیچ مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.
  • این کتابخانه بدون شک بهترین کتابخانه برای انجام فعالیت های گروهی دانشجویان می باشد چرا که صحبت در آن بدون مانع است.

3.کتابخانه مرکزی شهرداری تهران

این کتابخانه به طور تخصصی در زمینه جمع آوری کتاب ها و اسناد معماری ، رشته های عمران ، نقشه کشی و … فعالیت می کند و یکی از بهترین کتابخانه های تهران برای دانشجویان رشته ریاضی و مهندسی می باشد. شما بدون شک در این کتابخانه می توانید به لیستی از کامل ترین کتاب های ریاضی دسترسی داشته باشید و از آن بهره مند شوید.

این کتابخانه نرسیده به تقاطع طالقانی می باشد و دسترسی به آن برای شما از طریق مترو میسر می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات در مورد شرایط ثبت نام در این کتابخانه به سایت این مجموعه مراجعه نمایید.

4.کتابخانه حسینیه ارشاد

این کتابخانه نه تنها از بهترین کتابخانه های تهران برای دانشجویان می باشد بلکه یک مکان ایده آل برای دانش آموزان می باشد. در حقیقت این کتابخانه به دو بخش تقسیم می شود که یکی از آن ها مختص به بزرگسالان و افراد بالغ می باشد و دیگری برای افرادی است که تا 16 سال سن دارند. در نتیجه نوجوانان و کودکان می توانند کارت عضویت مخصوص به خود را در دسترس داشته و از این کتابخانه بهره ببرند.

دانشجویانی که محدودیت هایی همچون مشکل در بینایی و شنوایی رو به رو هستند می تواند در این کتابخانه از کتب مخصوص این افراد استفاده و بهره ببرند. شما می توانید از ساعت 9 صبح تا 6 عصر در نیمه دوم و 9 صبح تا 7 عصر در نیمه اول به این کتابخانه مراجعه کنید.

5.کتابخانه جندی شاپور ایران مال

شاید تا کنون اسم کتابخانه جذاب ایران مال با معماری به سبک قرن 16 میلادی به گوشتان خورده باشد. بدون شک این کتابخانه یکی از بهترین اماکن گردشگری برای تهرانی ها یا مسافران تهران می باشد اما خوب است بدانید با بازگشایی تالار مطالعه کتابخانه جندی شاپور این مکان به یکی از بهترین کتابخانه های تهران برای دانشجویان غرب کشور نیز تبدیل شده است.

خوب است بدانید که امکان استفاده از کتابخانه این مکان برای شما میسر می باشد و علاوه بر آن در کنار این کتابخانه یکی از بهترین شهرکتاب های تهران نیز قرار دارد که می توانید از آن بهره ببرید. همچنین ایران مال می تواند تمامی تجهیزات مورد نیاز شما را در این زمان فراهم کند.

این کتابخانه در غرب تهران و در انتهای اتوبان همت غرب در طبقه 2 مجموعه ایران مال واقع شده است.

در این مطلب ما سعی کردیم تا لیستی از بهترین کتابخانه های تهران برای دانشجویان را به شما معرفی کنیم. خوب است بدانید که شما با می توانید در هر منطقه ای که هستید کتابخانه شهرداری منطقه خود را پیدا کرده و از آن بهره مند شوید.

3 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!