کتاب های شاپور آرین نژاد

شاپور آرین نژاد، الکساندر دومای ایران

علاقه مندی
ارسال به...
2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
شاپور آرین نژاد، الکساندر دومای ایران

شاپور آرین نژاد با نام اصلی رکن‌الدین از نویسندگان مشهور رمان های تاریخی عاشقانه ایرانی است که در سال 1303 در تهران زاده شد و در 43 سالگی و در سال 1344 شمسی بر اثر بیماری درگذشت .

زندگی شاپور آرین نژاد

شاپور آرین نژاد، زمانی که به عنوان کارگر در چاپخانه کار میکرد با دنیای کتاب و به ویژه تاریخ آشنا شد و از آثارش چنین برداشت می شود که کتاب های تاریخی زیادی را خصوصا از تاریخ ایران باستان مطالعه کرده است.

او پس از مدتی، شروع به نوشتن داستان های تاریخی و عاشقانه کرد که به صورت پاورقی در مجلات عامه پسند دهه سی شمسی به چاپ می رسید.

نوشته های آرین نژاد دارای نثری پرهیجان و مملو از احساس بود که با استقبال خوانندگان و مخصوصا دوستداران تاریخ و حوادث تاریخی ایران روبرو شد

شاپور آرین نژاد نویسنده پرکار بود و در زندگی نسبتا کوتاهش با نوشتن 25 جلد کتاب که خدمت شایانی به دوستداران تاریخ ایران کرد،علاقمندانی که دوست داشتند رویدادهای تاریخی را در قالب داستان های جذاب و با نثری ساده بخوانند

آرین‌نژاد همواره به نگارش داستانهای مسلسل، کوتاه، نوول، فانتازی، رپرتاژ و مقالات متنوع در جراید مشغول بود، و به علت اشتیاق به نگارش، مشاغل دیگرش را رها و به‌طور حرفه‌ای به نویسندگی روی آورد.

کتاب ده مرد رشید از مشهورترین آثار ادبی اوست که در احیاء غرور ملی و تفاخر به تاریخ باستانی ایران، در دوران خودش سهم عمده و مؤثری داشت.

در نهایت آرین‌نژاد در ۱۳۴۶ به علت بیماری در جوانی و در سن 43 سالگی درگذشت و در امامزاده عبداله شهر ری به خاک سپرده شد.

در سال ۱۳۶۲ تعدادی از آثارش به همت همسرش و انتشارات دنیای کتاب بازنشر شد.

برخی از این آثار وی هنوز در ایران پرفروشند.

زندگی و آثار الکساندر دوما (پدر) خالق رمان سه تفنگدار |سلام صدا
برخی سبک نوشتاری آرین نژاد را مشابه الکساندر دوما می‌دانند.

کتاب های شاپور آرین نژاد

  • داستانهای واقعی به نام عشقها و خونها
  • فاتح
  • قيام اسماعيله
  • شعله ناكام
  • قهرمان دشت
  • شرف راهزن
  • دليران شوش (۲ جلد)
  • رمان دنباله دارنسل شجاعان
  • رمان دنباله دار نگهبانان تاج و تخت
  • هفت سردار نامی
  • فرزند سرنوشت
  • شب های پاسارگاد
  • ده مرد رشيد در 9 جلد
  • سه مرد رشید
  • انتقام تیرداد
  • سایه آسیا
  • داتام روئین تن
  • قدرت دریاها
  • دلاوران میزگرد
  • ترجمه کتاب بوسه عذرا
این مطلب را هم ببینید
نویسندگان و گربه هایشان

معرفی مختصر کتاب های شاپور آرین نژاد

داستان دليران شوش

داستان دليران شوش

دليران شوش در شرح جنگها و فتوحات خشاريارشاه و هنرنمایی ها و رشادت سرداران و جنگجويان پارسی كه بزرگترين ارتش تاريخ را تا قلب يونان پيش راندند.

کتاب 9 جلدی ده مرد رشید

ده مرد رشید نوشته شاپور آرین نژاد
ده مرد رشید نوشته شاپور آرین نژاد

ده مرد رشيد معروفترين اثر آرین نژاد به رقابتهای سياسی و عشقی پسران اردشير دوم بر سر جانشينی او می پردازد

از متن کتاب ده مرد رشید

پاسارگاد شهری که در ازمنه قدیم نیمی از اوراق زرین تاریخ پر افتخار ما با این نام توام است. شهری که سرنوشت کشورهای بزرگ و سلاطین نامور آن روزگاران در کاخ‌های سر به فلک کشیده‌ی آن به وسیله‌ی شاهان و سرداران ایرانی تعیین می‌شد در حدود 360 سال قبل از میلاد مسیح شاهد حوادث و اتفاقات هیجان‌انگیز و در عین حال عجیبی بود.

مقارن نیمه شب یکی از شب‌های تابستان همان سال بعد از نواختن طبل دوم که رفت و آمد در شهر را قدغن می‌کرد از حاشیه دیوار جنوبی کاخ سلطنتی، سایه‌ای از تاریکی مطلق شب جدا شده، آهسته آهسته درحالی‌که دقت داشت صدای قدم‌هایش شنیده نشود، به طرف محله «تکلا» به راه افتاد.

کتاب فرزند سرنوشت

فرزند سرنوشت از مهمترين آثار آرين نژاد است. داستان در خصوص دوران کودکی کورش بر پایه نوشته های هرودوت تاریخ نگار یونانی است.

نويسنده زشتی ها و زیبای‌های زندگی بشر را در زمانی کوتاه، به شکلی استادانه به تصویر کشیده شده است.

داستان پیمان های استوار بین هارپاک، مردوک ، کورش، تاسس، مگابرن داستان عشق مادر و فرزند، داستان دو کاهن یکی مردوک نیک منش و دیگری کاچ دژ کردار، در محراب ژونن، داستان بازی های کودکان، سنگدلی های پادشاه با زندانیان، دستگیری های شبانه و شکنجه های زندانیان و کشتارهای ترسناک دیکتاتور زمان آستیاگس پادشاه ماد همه را بيان مي كند.

بیشتر ماجراها در زمان کوتاه و جای های گوناگون رخ می دهد، در بخشي از كتاب آمده است، آستیاگس پادشاه خوشگذران و جاه طلب ماد خواب می‌بیند، از شکم دخترش ماندانا درخت تاکی روییده که شاخ و برگ آن سراسر آسیا را پوشانده است.

هنگامی که ماندانا عروس پارس ها بود، باردار می شود، آستیاگس او را به اکباتان برده و پس از زاده شدن کورش، دیکتاتور زمان دستور کشتن نوه خود را به هارپاک می دهد.

پس از گذشت چهارده سال، کورش در یک بازی با فرزندان اشراف، بزرگ منشی خود را نشان می دهد و بر آستیاگس روشن می شود که این نوجوان همان نوه ی اوست.

این مطلب را هم ببینید
رمان یک وجب خاک خدا نوشته ارسکین کالدول

آستیاگس در کمال دورویی و ریا چهره ای خوشحال از خود نشان می دهد ولی در پس پرده چنان جنایاتی برای پیش گیری ازآنچه پیشگویان گفته اند، انجام می دهد.

کتاب سایه آسیا

رمان تاریخی سایه آسیا با فصل در تدارک جنگ و در مهمانخانه آپولون در اکباتان پایتخت حکومت ماد شروع می شود، جایی که تعدادی از سپاهیان ماد دور میزی جمع شده و در مورد حمله قریب الوقوع کوروش پارسی به پایتخت حرف می زنند.

از سوی دیگر هم مردم عادی که از ستم های آستیاگ Astuágēs پادشاه ماد ( پدربزرگ کوروش)، به جان آمده اند در گفتگوهای درگوشی،از حمله کوروش به اکباتان اظهار شادی کرده و برای سپاه او آرزوی پیروزی میکنند!

با همین دو جمله از فصل اول کتاب میتوان موقعیت و شرایط زندگی کوروش جوان و پادشاه پارس را دریافت.

هرچند که مخاطب از خواندن یا شنیدن داستان از همین نقطه هم لذت خواهد برد و ضمن شنیدن داستان های شورانگیز عاشقانه و نبردهای حماسی، در جریان رویدادهای تاریخی دوران به قدرت رسیدن هخامنشیان هم قرار خواهد گرفت، اما پیشنهاد می شود ابتدا داستان فرزند سرنوشت را بشنوید تا لذت خواندن و شنیدن داستان زندگی کوروش کامل شود

کتاب دلاوران میزگرد

کتاب صوتی دلاوران میزگرد ادامه داستان زندگی کوروش کبیر در تشکیل حکومت هخامنشیان و نبردهای او در زمان حکمرانی بر ایران زمین است.

این کتاب جلد سوم سه گانه زندگی کوروش کبیر از شاپور آرین نژاد است، هرچند داستان آنرا میتوان مستقلا هم شنید

کتاب داتام روئین تن

کتاب داتام روئین تن نوشته شاپور آرین نژاد رمانی تاریخی است که حوادث آن در دوران امپراتوری هخامنشیان و اردشیر چهارم اتفاق می افتد.

ماجرای این داستان تاریخی به دوره پایانی سلطنت اردشیر سوم مربوط می‌شود. خواجه باگواس مشاور مورد اطمینان اردشیر است كه امور مملكت را قبضه می‌كند و در پی آن، نوعی خوف و وحشت بر جامعه آن روز حاكم می‌گردد

در این هنگام جوانی رشید و پهلوان به همراه پیرمردی كار آزموده در جست و جوی شاهزاده بهمنبرآمده‌اند

کتاب شرف راهزن

کتاب صوتی شرف راهزن نوشته شاپور آرین نژاد سرگذشت واقعی و عبرت انگیز و جذاب عباس گالش، یاغی جسوری است که مدتها آسایش اهالی گرگان و مازندران را برهم زده و دشمن شماره یک ترکمن ها لقب گرفته بود.

نام شخص اول کتاب صوتی شرف راهزن عباس گالش است. گالش در زبان مردم گرگان و برخی مازنی ها به معنای چوپان است.

عباش گالش مردی شریف، با صفا و مهربان و اهل صحرا و طبیعت بود که در اثر حادثه ای تلخ برای خواهرش ناگهان کاملا تغییر شخصیت میدهد و در پی انتقام از مسببین آن حادثه ، اخلاق و مرام را کناری نهاده و راهزن و قاتلی ظالم میشود.

2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...