کتاب صوتی داتام روئین تن

کتاب صوتی داتام روئین تن نوشته شاپور آرین نژاد

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی داتام روئین تن نوشته شاپور آرین نژاد رمانی تاریخی است که حوادث آن در دوران امپراتوری هخامنشیان و اردشیر چهارم اتفاق می افتد.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 270 مگابایت
30,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی داتام روئین تن

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی داتام روئین تن نوشته شاپور آرین نژاد رمانی تاریخی است که حوادث آن در دوران امپراتوری هخامنشیان و اردشیر چهارم اتفاق می افتد.

داستان کتاب صوتی داتام روئین تن

رمان تاریخی داتام روئین تن، ماجرایی تاریخی است که شاپور آرین نژاد با تخیل بی نظیر خود به آن شاخ و برگ داده و به عنوان داستانی زنده و هیجان انگیز در اختیار دوستداران رمان های تاریخی قرار گرفته است

ارشک که با نام سلطنتی اردشیر چهارم بر تخت نشست، دوازدهمین شاه هخامنشی در سال‌های ۳۳۸ تا ۳۳۶ پیش از میلاد بود.

کتاب صوتی داتام روئین تن, داتام روئین تن

اردشیر چهارم در منابع یونانی با نام ارشک شناخته شده‌، فرزند اردشیر سوم و آتوسا دختر اردشیر دوم و آخرین پسر اردشیر سوم بوده‌ است و زمانی که به سلطنت می‌رسد بسیار جوان بوده است

وقتی که اردشیر سوم به دست باگواس خواجه مسموم و به قتل رسید، باگواس ارشک را به این امید که بتواند او را کنترل کند بر تخت سلطنت نشاند

با به تخت‌نشینی اردشیر سوم، دولت هخامنشی بار دیگر احیا می‌شود. او چندین شورش در بخش‌های مختلف شاهنشاهی را سرکوب و مصر را یک‌بار دیگر ضمیمه امپراتوری کرد.

ارشک که در تلاش برای رهایی از تأثیرات باگواس بود و لذا سعی کرد تا خواجه را مسموم کند اما موفق نشد، در عوض خودش به دستور باگواس مسموم شد و درگذشت.

پس از آن باگواس پسر عمویِ ارشک به نام داریوش سوم را بر تخت سلطنت نشاند.

کتاب صوتی داتام روئین تن به مدت 10 ساعت فایل صوتی mp3 در یک فایل زیپ به حجم 270 مگابایت آماده دانلود است


کتاب صوتی داتام روئین تن نوشته شاپور آرین نژاد
کتاب صوتی داتام روئین تن

از متن کتاب صوتی داتام روئین تن

مردی که مرگ را مغلوب میکرد!

چهارصد و سی ودو سال بمیلاد مسیح باقی است و اردشیر چهارم بر فلات پهناور پارس بزرگ در نهایت قدرت و صلابت سلطنت میکند

ماه دوم نیسان (مطابق ارديبهشت) این سال اردوی فاتح پارس به فرماندهی آرته‌بان قویترین سردار پارسی، پس از هفت سال جنگ و خونریزی در کشورهای اسپارت، تب، یونان و قبرس در میان ابراز احساسات شدید و شور و هیجان مردم حق شناس و میهن پرست پاسارگاد وارد این شهر گردیده و اینک قریب دو ماه از تاریخ مراجعت سپاه فاتح میگذرد و یکنوع آرامش و آسایش کامل توام با خوف و وحشت بر کشور حکومت میکند!

دیودور سیسیلی Diodorus Siculus مورخ شهیر و باستان شناس نامی، اردشیر چهارم را چنین توصیف میکند:

در قساوت قلب، سفاکی و خونریزی بی‌نظیر بود. حتی یکنفر از اعضاء خانواده خود را زنده و سالم نگذاشت. زیرا که میترسید برای تاج و تخت سلاله هخامنش مدعی خطرناکی باشند!

به یقین میتوانم او را نرون پارس معرفی کنم. همچنانکه در دوران سلطنت او جز خوف و وحشت، نگرانی و ترس و اضطراب چیزی حکومت نمیکرد.

با اینحال نمیتوانم از ذکر این نکته بگذرم که آرسس Arses (اردشیر چهارم) با سپاهیان نیرومند خود مخصوصا با داشتن فرمانده دلیری چون آرته باد موفق بانجام کاری بزرگ شد که خشایارشاه و کورش بزرگ آنرا آغاز کرده بودند و قبل از آرسس سایر سلاطین هخامنشی توفیق انجام آنرا نیافتند.

این کار سترگ همانا فتح یونان، اسپارت و تب بود. رفتار خشن اردشیر تخم کینه و عداوتی را که در قلوب یونانی ها از زمان خشایارشاه کشت شده بود، بثمر رسانید و سالها بعد سردار انتقامجو و نابغه‌ای چون اسکندر مقدونی فرزند فبلیپ را با دریای سپاه به مرزهای ایران سرازیر کرد.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

بهترین رمان های تاریخی ایران-معرفی 25 رمان تاریخی ایران

بهترین رمان های تاریخی ایران

در این نوشته بهترین رمان های تاریخی ایران- معرفی 25 رمان تاریخی ایران را بر اساس استقبال مخاطبین و رای و نظر منتقدین و صاحبنظران عرصه ادبیات معرفی شده است ، اما قبل از آن شرح مختصری در مورد ژانر ادبی رمان تاریخی تقدیم می گردد. رمان تاریخی یکی از گونه های  ادبی پرطرفدار است که تاریخ را با داستان روایت می کند ، داستانی که براساس زندگی و سرگذشت قهرمانان و شخصیت های تاریخی و با حضور شخصیت های خیالی در یک دوره تاریخی نوشته می‌شود …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 1626 بازدید بدون دیدگاه