بهترین رمان های صوتی عاشقانه ایرانی

علاقه مندی
ارسال به...
33 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,03/5
Loading...
بهترین رمان های صوتی عاشقانه ایرانی

کتاب صوتی نوعی کتاب دیجیتال است و توسط افرادی که صوت دلنشینی دارند، تولید می‌شود. این نوع اثر ادبی دارای مزیت‌های بسیاری است و امروزه مخاطبان زیادی پیدا کرده است. در سایت سلام صدا بهترین رمان های صوتی عاشقانه ایرانی از نویسندگان بنام کشور و با صداهای بسیار زیبا متشر می‌شود. با ما همراه شوید تا ویژگی‌های رمان عاشقانه ایرانی را یاد بگیریم و با نمونه‌هایی از بهترین رمان‌های ایرانی آشنا شویم.

رمان عاشقانه چیست؟

قبل از آن که درباره کتاب صوتی بیشتر بدانیم؛ بهتر است با رمان آشنا شویم. همانطور که می‌دانید ادبیات به صورت شعر و نثر به عرصه ظهور می‌رسند و با کمک کلمات به ذهن و قلب مخاطب راه پیدا می‌کنند.

رمان نیز یکی از انواع آثار منثور است که تجربیات انسان را به صورت کاملا مفصل و داستانی روایت می‌کند. اگر بخواهیم رمان عاشقانه ایرانی را با تمثال‌های آن در آثار ادبی فاخر فارسی بیان کنیم، می توان به لیلی و مجنون، خسرو و شیرین، ویس و رامین و امثال آن اشاره کرد. با این تفاوت که رمان‌ها به صورت نثر نوشته می‌شوند و برای طیف گسترده‌تری از افراد قابل درک هستند.

در واقع می‌توان گفت رمان عاشقانه ایرانی، میانبری برای انسان‌های عصر جدید است تا با دنیای عاشقانه و فراز و فرود مسیر عاشقی آشنا شوند. خواندن یا شنیدن رمان، انسان را وارد دنیایی دیگر می‌کند و با شخصیت‌هایی رو به رو می‌سازد که در پسِ برگه‌های کتاب در حال زندگی و ماجراجویی هستند. با هر جمله‌ای که از رمان عاشقانه ایرانی می‌خوانید یا می‌شنوید، نظاره‌گر دنیای شخصیت‌های عاشق و تنهایی هستید که برای رسیدن به عشق‌شان، از هیچ کاری چشم پوشی نمی‌کنند و بسیار از خود گذشته هستند.

آشنایی با رمان صوتی عاشقانه

کتاب صوتی یک نمونه جذاب و جدید از آثار ادبی می‌باشد. پیشینه کتاب صوتی به سال ۱۹۳۱ باز می‌گردد. هدف از تهیه کتاب صوتی، کمک به نابینایان بوده اما به مرور زمان این نوع اثر ادبی طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر بخواهیم احساسی که از شنیدن کتاب صوتی به خواننده القا می‌شود را با یک حس ناب در کودکی گره بزنیم، باید به قصه گویی مادرها و مادربزرگ‌هایمان اشاره کنیم.

لذت شنیدن داستان از زبان دیگری احساس خاصی است که امروزه توسط کتاب صوتی رمان عاشقانه برای کودکان دیروز تکرار می‌شود. در این روزهای شلوغ و دغدغه های سنین جوانی و میانسالی، به یمن وجود کتاب صوتی می‌توان ساعاتی از روز را به شنیدن روایتی عاشقانه و زیبا اختصاص داد.

بهترین رمان های صوتی عاشقانه ایرانی

بهترین رمان های صوتی عاشقانه ایرانی

گوش سپردن به کتاب صوتی عاشقانه شما را با صدای دلنشین خواننده آن همراه می‌سازد و شما را در دل ماجرایی احساسی غرق خواهد کرد. مزیت‌هایی که برای استفاده از کتاب صوتی رمان وجود دارد، به شرح زیر است:

  • انتشار و تکثیر کتاب صوتی آسان است.
  • نیاز به ماده اولیه ندارد.
  • به لحاظ فیزیکی حجمی ندارد.
  • امکان نت‌برداری به صورت دیجیتالی فراهم می‌باشد.
  • امکان اشتراک فوری بخش‌هایی از کتاب صوتی فراهم است.
  • دسترسی به کتاب صوتی آسان است.
  • تولید کتاب صوتی آسان است و همه می‌توانند یکی بسازند.

آکادمی سلطنتی زبان یا (Royal Academy of Language) رمان عاشقانه را نوعی روایت داستانی از شخصیت‌هایی می‌داند که فراز و نشیب‌های زندگی عاشقانه‌شان همراه با مشکلاتی که در مسیر زندگی و رسیدن به هم دارند، بیان می‌کند. به این ترتیب رمان عاشقانه باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

  • پایانی خوش
  • شرح احساسات
  • جرقه یا فاجعه
  • قهرمان رمان‌های عاشقانه

و نکته آخر آنکه، امروزه رمان عاشقانه ایرانی در خلال ماجرایی دیگر روایت می شود تا جذابیت داستان بیشتر شده و مخاطب فقط در یک مسیر قرار نگیرد و چالش بیشتری در ذهنش ایجاد شود.

بهترین رمان های صوتی عاشقانه ایرانی در سلام صدا

سلام صدا ناشر قانونی کتاب های صوتی ارزان و رایگان به ویژه رمان های صوتی عاشقانه است.

در این سایت می‌توانید بهترین رمان های صوتی عاشقانه ایرانی را به صورت کتاب صوتی رایگانِ از نویسندگان مشهوری چون: فهیمه رحیمی، هما پوراصفهانی، نادر ابراهیمی، سعیده شفیعی؛ مهناز حاج سید جواد جواهری، مریم جعفری و بسیاری نویسندگان مطرح کشور دانلود کنید.

در ادامه به معرفی بهترین رمان‌های عاشقانه ایرانی که در سایت سلام صدا به صورت دیجیتالی موجود هستند، می‌پردازیم.

بهترین رمان های صوتی عاشقانه ایرانی در سلام صدا

کتاب صوتی عسل تلخ

رمان عسل تلخ یک اثر بی نظیر از ف.دقیقی (فاطمه دقیقی) است که در دو جلد چاپ شده و اولین جلد آن در سال ۱۳۸۵ منتشر شد

کتاب صوتی عسل تلخ رمان عاشقانه نوشته ف دقیقی
عسل تلخ از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی

خانم دقیقی در عسل تلخ داستان مادری تنها را روایت می‌کند که از فرزند خود دور مانده و به زندان افتاده است. این مادر تنها به دلیل ازدواج ناموفقی که داشته، زندگی سختی را پشت سر می‌گذارد و در ادامه ماجرا از زندان آزاد شده و به دنبال فرزند خود می‌گردد. او در کمال ناباوری با حقیقت تلخی مواجه می‌شود و می‌فهمد فرزندش فروخته شده است.

کتاب صوتی حریم عشق

رمان حریم عشق یکی دیگر از بهترین رمان های صوتی عاشقانه ایرانی در سایت سلام صدا است که توسط رویا خسرونجدی نوشته شده است.

کتاب صوتی حریم عشق
رمان حریم عشق از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی

افسردگی یکی از موضوعاتی است که در خلال این داستان روایت می‌شود و نیکا دختری است که در جریان درمان یکی از بیماران پدرش قرار میگیرد. در مدت زمانی که کیانوش تحت درمان است و بعد از خوب شدن، اتفاقاتی رخ می‌دهد که در این رمان برای مخاطب روایت می‌گردد.

کتاب صوتی بوسه تقدیر

بوسه تقدیر یک داستان عاشقانه ایرانی است که با شور و هیجان دو عاشق دلباخته با نام‌های نگین و شهاب آغاز می شود.

کتاب صوتی بوسه تقدير نوشته فريده شجاعی
رمان بوسه تقدیر از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی

این دو باهم پیمان می‌بندند و قدم در سرنوشت یکدیگر می‌گذارند. اما قبل از وصال و جاری شدن عقدشان، مشکلات زیادی بر سر راه نگین قرار می‌گیرد.

فریده شجاعی که نویسنده این کتاب است و در سال ۱۳۹۰ آن را منتشر کرده است، روایتگر داستان نگین و مشکلات خانوادگی‌اش می‌باشد.

کتاب صوتی او، یک زن

رمان او یک زن اثری بسیار زیبا و فاخر در بین بهترین رمان های صوتی عاشقانه ایرانی است که توسط خانم چیستا یثربی نوشته شده و داستانی اجتماعی است

معرفی بهترین رمان های صوتی عاشقانه ایرانی :کتاب صوتی او، یک زن
رمان او یک زن از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی

خانم یثربی قلمی روان دارد و عموما به مشکلات جامعه زنان و دختران می‌پردازد. در این رمان زندگی دختری نوجوان روایت می‌شود که به اجبار تن به ازدواج می‌دهد و مشکلات زیادی را پیش روی خود دارد.

کتاب صوتی عشق مرز ندارد

شهره وکیلی از دیگر نویسندگان رمان‌های عاشقانه ایرانی است. او در رمان عشق مرز ندارد ، داستان یک عشق مخفیانه را روایت می‌کند که برای شهیر، مشکلات زیادی را به همراه داشته است.

کتاب صوتی عشق مرز ندارد نوشته شهره وكيلی
عشق مرز ندارد از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی

اگر علاقه‌مند به رمان‌های گریه‌دار هستید و دوست دارید درد عشق را با تمام وجود حس کنید، خواندن این کتاب پیشنهاد می‌شود.

رمان صوتی تنها یکبار پرواز کن

دریا شخصیت اصلی در رمان تنها یکبار پرواز کن اثر نسرین قدیری است.

رمان صوتی تنها یک بار پرواز کن نوشته: نسرین قدیری
تنها یکبار پرواز کن از بهترین رمان های صوتی عاشقانه ایرانی

دریا زنی چهل ساله، زیبا و تنهاست که یک دختر مجرد با نام ماهان دارد. کامیار مردی تمام و کمال، خوش تیپ و خوش قلب است که خیلی اتفاقی قلب مادر و دختر را تسخیر می‌کند. از آنجایی که ماهان و کامیار قصد ازدواج با هم را دارند، دریا دلباخته خواستگار دخترش شده و شرمگین از این احساس دچار سختی‌های زیادی می‌گردد.

رمان صوتی اشک دریا

فیروزه علی محمدی رمان اشک دریا را توسط نسل نواندیش در سال ۱۳۸۸ انتشار داده است.

کتاب صوتی اشک دريا نوشته فيروزه علی محمدی
اشک دریا از بهترین رمان های صوتی عاشقانه ایرانی

داستان عاشقانه این رمان حکایت عشقی عمیق و گره خورده با دوران کودکی یلدا را روایت می‌کند که برای رسیدن به پسر عمه‌اش مسعود هرکاری می‌کند. یلدا در این فکر است که تنها راه خوشبختی‌اش با مسعود هموار می باشد، اما حقیقت چیز دیگری است.

دانلود کتاب صوتی اشک دريا نوشته فيروزه علی محمدی

کتاب صوتی سجاده و صلیب

خانم هما پوراصفهانی از دیگر نویسندگانی است که می‌توان رمان‌های زیبایشان را از سایت سلام صدا دانلود کرد.

رمان سجاده و صلیب روایتگر عشق میان دو دین متفاوت است. دختری مسیحی و پسری مسلمان که مشکلات زیادی را پیش روی خود دارند و عشق‌شان از یک نفرت عمیق شکل می‌گیرد.

کتاب صوتی سجاده و صلیب یا جدال پرتمنا نوشته هما پور اصفهانی
سجاده و صلیب از بهترین رمان های صوتی عاشقانه ایرانی

دانلود کتاب صوتی سجاده و صلیب نوشته هما پور اصفهانی

اگر از مرور خاطرات حس خوبی می‌گیرد و دوست دارید یادآوری عاشقانه دو نفر را بشنوید، رمان صوتی گل های شب بو نوشته مریم جعفری یه عنوان یکی از بهترین رمان های صوتی عاشقانه ایرانی به شما پیشنهاد می‌گردد. این کتاب در سال ۱۳۸۵ توسط انتشارات شادان منتشر شده است.

کتاب صوتی خیال تو

کتاب صوتی خیال تو نوشته: فهیمه رحیمی رمان عاشقانه
رمان خیال تو از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی

کتاب صوتی پنجره

اگر علاقمند به شنیدن رمان صوتی عاشقانه ایرانی هستید ، کتاب صوتی پنجره اثر خانم فهیمه رحیمی انتخاب خوبی است. در این رمان صوتی داستانی عاشقانه و زیبا را خواهید شنید که تا مدتها به یادتان خواهد ماند.

رمان پنجره داستان دختری با چشمان تیله ای ست که عاشق معلم ادبیات شان که البته همسایه شان نیز هست می شود.کاوه که پسری خشن و منطبت هست

چندین بار در کلاس درس از خطاهای او می گذرد(کاری که هیچ وقت با دانش آموزان دیگر انجام نداده یعنی گذشت) پس در رفت و آمدهای خانوادگی و درسی که با هم دارند مینا به عشق خاموش او نیز پی می برد ولی او (کاوه) وادار به پذیرش چیزی می شود که برای مینا ضربه ای وحشتناک است..

33 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,03/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی

معرفی کتاب ویژه سردبیر

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی

رمان های عاشقانه همواره مورد توجه خوانندگان و به ویژه مخاطبین جوان بوده و همواره از پرفروشترین کتاب ها در ایران و جهان هستند به همین دلیل در این نوشتار تلاش کرده ایم که بهترین رمان های عاشقانه ایرانی را بر اساس نظر مخاطبان و منتقدان و تعداد فروش آنها تقدیم کنیم. گفتیم که کتاب های عاشقانه همواره در لیست پرفروش ترین کتابها هستند، دلیل این استقبال روشن است چرا که عشق یک واقعیت عینی در زندگی همه انسان هاست و اگر راستش را بگوئیم این عشق …