آشنایی با مفهوم پیج اتوریتی-نمره ای که رتبه بندی صفحه خاصی از سایت را پیش بینی میکند

علاقه مندی
ارسال به...
1 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
آشنایی با مفهوم پیج اتوریتی-نمره ای که رتبه بندی صفحه خاصی از سایت را پیش بینی میکند
سلام صدا 1350بازدید , 17 دی 1397 بدون دیدگاه

آشنایی با مفهوم پیج اتوریتی-نمره ای که رتبه بندی صفحه خاصی از یک سایت را پیش بینی می کند. با توجه به اینکه در آنالیز سئوی سایت از مفاهیم و اصلاحات مختلفی استفاده میشود که  هر یک از این اصطلاحات  نشانگر متریک های مختلف سئوی سایت و حاوی اطلاعات ارزشمندی برای وبمستران هستند  و لذا آشنایی با این مفاهیم برای تحلیل بهتر سایت ضروری است، لذا سلام صدا  بر آن شده که به منظور استفاده حداکثری از همه اطلاعات خروجی از آنالیزور سئو، شرح و توضیح این مفاهیم را در اختیار همراهان خود قرار دهد و در این نوشته مفهوم پیج اتوریتی توضیح داده شده است

مفهوم پیج اتوریتی چیست؟

پیج اتوریتیPage Authority  که در آنالیز سئو با علامت اختصاری PA نشان داده میشود نمره ای است که توسط Moz ایجاد شده و رتبه بندی  صفحه خاصی از یک سایت را در میان در صفحات مربوط به نتایج موتورهای جستجو (SERP) پیش بینی می کند.

پیج اتوریتی نمره ای بین یک تا 100 دارد که برای  هر صفحه از یک سایت از یک تا 100 متغیر است،هر چه این نمره بیشتر باشد نشانگر اعتبار و محبوبیت صفحه مورد نظر در موتورهای جستجو است .

مبانی محاسبه پیج اتوریتی

پیج اتوریتی PA  هر صفحه از یک سایت  بر اساس محتوا، اطلاعات و داده های آن صفحه محاسبه میشود و  البته محاسبه این نمره الگوریتم پیچیده ای داشته و عوامل متعددی مانند نمره اتوریتی دامنه DA در آن موثر است.

این مطلب را هم ببینید
چرا طول عمر نهال بادام به خاک نهالستان بستگی دارد؟

برای محاسبه نمره پیج اتوریتی PA  صفحه نمونه ای را که در آن تمامی عوامل سئو در بهترین حالت خود رعایت شده در نظر گرفته و نمره این صفحه ی ایده آل را 100 در نظر میگیرند ،حال  برای محاسبه پیج اتوریتی صفحات سایت های دیگر ؛ آنها را با استفاده از تکنولوژهای پیشرفته بانک اطلاعاتی با صفحه نمونه مقایسه کرده و نمره هر صفحه مشخص میشود.

الگوریتم (دستورالعمل ها و مبانی) مورد استفاده برای محاسبه Page Authority به طور مداوم تغییر کرده و به روز میشود لذا ممکن است پیج اتوریتی یک صفحه خاص در طول زمان تغییر کند.

مفهوم پیج اتوریتی,پیج اتوریتی

نمره  پیج اتوریتی  “خوب”  چه عددی است؟

با توجه به مبانی محاسبه پیج اتوریتی ، این نمره بعنوان یک ابزار مقایسه ای استفاده میشود لذا بهتر است  موقع آنالیز سئوی یک صفحه ، از نمره بدست آمده برای اینکه کدام صفحه قوی تر و معتبر تر است استفاده شود .

به طور کلی نمره بالای 30 نشانگر اعتبار نسبی آن صفحه است و  PA50  نشانگر آن است که صفحه و سایت شما از نظر موتورهای جستجو سایت خوبی است.

نکته دیگری که در مورد مقایسه نمره پیج اتوریتی میتوان گفت روش محاسبه لگاریتمی این امتیاز است. بدین معنا که  افزایش مقدار PA از نمره 10 به 20 ( افزایش 10 نمره)  بسیار آسانتر از افزایش همین مقدار در نمره 50 تا 60 است.

مقایسه بین “پیج اتوریتی” PA  و “اتوریتی دامنه” DA

دامین اتوریتی DA   نمره ای است  که به کل دامنه (سایت و تمامی صفحاتش)  داده می شود اما پیج اتوریتی امتیازی است  که  یک صفحه خاص از دامنه (سایت ) شما تعلق می گیرد ، در حالی که   pa  با استفاده از معیارهای مربوطه اعتبار و رتبه بندی یک صفحه واحد را اندازه می گیرد ،  دامین اتوریتی  قدرت کل دامنه یا زیر دامنه های  یک سایت را  البته با استفاده از مجموعه معیارهای خاصی  اندازه گیری می کند که با توجه به یکسان نبودن الگوریتم اندازه گیری PA  و  DA این دو امتیاز  از بسیاری جهات ، متفاوت از یکدیگر هستند.

این مطلب را هم ببینید
کتاب بانو در آینه تمام داستان‌های کوتاه ویرجینیا وولف

چگونه میتوان پیج اتوریتی صفحات سایتی را اندازه گیری کرد؟

در ادامه آشنایی با مفهوم پیج اتوریتی راه های اندازه گیری و محاسبه آن توضیح داده شده است

در سراسر وب دهها سایت مانند MOZ برای اندازه گیری و محاسبه آنلاین پیج اتوریتی وجود دارد که میتوان با پرداخت هزینه های اشتراک و خرید پنل های مربوطه سئوی سایت و تمام صفحات سایت خود را تحلیل کرده و قدرت و ضعف صفحات مختلف را بررسی و تحلیل نمود.

چگونه می توان بر نمره PA تاثیر گذاشت و آنرا بهبود بخشید؟

از آنجایی که  محاسبه نمره پیج اتوریتی الگوریتم پیچیده داشته و عوامل زیادی در آن موثرند لذا برای بهبود این نمره نیز بایستی فاکتورهای زیادی را در نظر گرفت و این یعنی بهبود همه جانبه سئوی سایت!

با توجه به الگوریتم های موجود روز ، برخی از عوامل موثر بر PA عبارتند از

  • نشر محتوای قوی و یونیک در صفحات سایت
  • افزایش تعداد  لینک خارجی با کیفیت (در سایت های معتبر)
  • افزایش تعداد لینک داخلی در صفحات سایت و دقت در سالم بودن این لینک ها
  • انتشار مطالب سایت (همراه با لینک) در شبکه های اجتماعی

به طور کلی می توان گفت نمره بیشتر از ۴۰  نشان دهنده قدرتمند بودن صفحات سایت شما ست. معمولا سایت های تازه تاسیس  PA   کمتر از ۲۰ دریافت می کنند که با گذر زمان و افزایش تعداد لینک ها و انتشار محتواهای قوی، این نمره روند صعودی پیدا خواهد کرد.

1 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...