نمایش رادیوئی در رویای بابل اثر ریچارد براتیگان

کتاب صوتی در رویای بابل اثر ریچارد براتیگان

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی در رویای بابل نمایشی رادیوئی که داستان یک کارآگاه خصوصی‌ را روایت می کند که در خواب و خیال شهر قدیمی و افسانه‌ای بابل، تمام زندگی‌اش را باخته است.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 40 مگابایت
0 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد
خرید پستی محصولامکان خرید پستی این محصول وجود دارد

نمایش رادیوئی در رویای بابل اثر ریچارد براتیگان

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی در رویای بابل اثر ریچارد براتیگان نمایشی رادیوئی است از رمان Dreaming Of Babylon اثر ریچارد براتیگان  Richard Brautigan

داستان این نمایش رادیویی، روایت یک کارآگاه خصوصی‌ ست که در خواب و خیال شهر قدیمی و افسانه‌ای بابل، تمام زندگی‌اش را باخته است.

جوانی ناموفق و جویای کار که خود را کارآگاه خصوصی می‌نامد؛ در حالیکه مقروض و بی‌خانمان و آواره است به وضعیتی دچار شده که حتی در پیاده‌رو به کاسه‌ی یک گدا لگد می‌زند تا موقع جمع کردن پول‌ها چند سنتی گیرش بیاید؛ در اوج گرسنگی و درماندگی؛ به ناگاه پیشنهادی از افراد مرموزی دریافت می‌کند تا در ازای پول قابل توجهی جنازه یک زن را از سرد خانه‌ی شهر بدزدد. پیشنهاد را می‌پذیرد و با کمک دوستی جسد را می‌دزدد و …

براتیگان در در رویای بابل (Dreaming Of Babylon) دو جامعه موازی می‌سازد.

این جامعه موازی جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کند و جامعه ایده‌آل او بابل است.

در جامعه‌ای که به آن نقد می‌کند حتی یک نکته مثبت هم باقی نگذاشته است.کتاب صوتی در رویای بابل اثر ریچارد براتیگانتمام آدم‌های داستان فاسدند و محیط، محیطی بدبو و کِرم‌زده است.

همه شارلاتان و منحرفند و دنبال جنازه‌های زنان هستند. او همه چیز را در آن جامعه مطرح می‌کند و شما باید فاسد باشید تا بتوانید در آن جامعه کارتان را انجام بدهید و پیش بروید.

ریچارد براتیگان (Richard Brautigan) در مقابل جامعه‌اش بابل را مطرح می‌کند که جامعه‌ای آرمانی است و می‌تواند پیشرفت کند.

او از همان شعار آمریکا استفاده می‌کند که جامعه‌ای بی حد و حصر است و می‌توانید بالا بروید و رئیس جمهور شوید.

براتیگان همه چیز را به هجو می‌کشد؛ تمام ارزش‌های جامعه‌ی مدرن را به تمسخر می‌کشد؛ مفهوم ارزش انسان‌ها؛ مناسبات عاشقانه؛ فداکاری برای وطن از دید براتیگان مسخره است.مقابل این جامعه؛ جامعه ایده‌آل شخصیت رمان است که قهرمان داستان آن را در رویای خودش می‌بیند.

رویای بابل که فرسنگ‌ها از آمریکا و ارزش‌های آن دور است و او رویاهایی را می‌بیند که محقق شدن آن رویاها برای یک کارآگاه خصوصی آمریکایی غیر ممکن است

او زندگی در بابل را مطابق میل خود می‌بیند و هر لحظه بدانجا سفر می‌کند و در این کار بسیار زیاده روی می‌کند در حالیکه می‌داند برایش مصیبت است اما ادامه می‌دهد.

ریچارد براتیگان نویسنده و شاعر معاصر آمریکایی بود که آثار او اغلب به دلیل کمدی سیاه و طنز و هجو موجود در آن‌ها شناخته شده می‌باشد.نثر براتیگان به دلیل استفاده از جملات قصار و مختصر و مفیدش بسیار مورد توجه است.

در کنار هم قرار دادن مصادیق سورئال و اجزاء و رویدادهای دنیوی، همچنین بیان رویاگونه‌ای که معمولاً در پس خاطرات شخصی راوی یا شخصیت‌های داستان وجود دارد از ویژگی‌های نوشتاری براتیگان محسوب می‌شوند.

صاحب‌نظران آثار ریچارد براتیگان را از نمونه‌های بارز پست‌مدرنیسم می‌دانند. رمان‌های او اغلب کوتاه و طنزگونه هستند و به دلنشینی و ظرافت مشهور هستند.

کتاب صوتی در رویای بابل اثر ریچارد براتیگان  به مدت 2 ساعت و با حجم 40 مگابایت در اختیار علاقمندان رمان های خارجی قرار گرفته است


 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

 رمان های عاشقانه مشهور جهان که هر کسی باید بخواند

 رمان های عاشقانه مشهور جهان که هر کسی باید بخواند

بهترین رمان های عاشقانه جهان که هر کسی باید بخواند، به همراه کتاب صوتی رمان های عاشقانه مشهور جهان اگر علاقمند به مطالعه رمان های کلاسیک جهان خصوصا رمان های عاشقانه هستید، حداقل پنج شاهکار رمان های عاشقانه در ادبیات جهان را بایستی خوانده باشید!داستان های عاشقانه ای که در نوع خود بی نظیرند و هرگز آنها را فراموش نخواهید کرد. بهترین رمان های عاشقانه جهان 1- رمان عاشقانه غرور و تعصب رمان غرور و تعصب نوشته جین آستین با وجود گذشت بیش از دو قرن که از نگارش …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 4834 بازدید بدون دیدگاه