کتاب صوتی خالکوب آشویتس

کتاب صوتی خالکوب آشویتس

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی خالکوب آشویتس نوشته هدر موریس ماجرای واقعی لاله سوکولوف و گیتا فارمنووا از اردوگاه آشویتس را روایت می‌کند.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 240 مگابایت
40,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی خالکوب آشویتس

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی خالکوب آشویتس ماجرای واقعی لاله سوکولوف و گیتا فارمنووا از اردوگاه آشویتس را روایت می‌کند. داستان با آشنایی هدر موریس نویسنده نیوزلندی با پیرمردی یهودی به نام لاله و روایت خاطراتش از دوران جنگ جهانی دوم شکل میگیرد.

هدر موریس از سال 2003 سال‌ها با لاله گذراند و خاطرات او را از رنج های اردوگاه آشویتس در سال 1942 یادداشت کرد و این داستان تاریخی را در سال 2018 چاپ و منتشر کرد.

خالکوب آشویتس The Tattooist of Auschwitz داستانی از عشق و فداکاری است که به دلیل شرایطی که در آن اتفاق افتاده، بسیار تکان دهنده و به یادماندنی است.

کتاب صوتی خالکوب آشویتس از هدر موریس
کتاب صوتی خالکوب آشویتس از هدر موریس

در آوریل 1942 و در اوج جنگ جهانی دوم لاله سوکولوف یهودی اسلواکیایی توسط نازی ها به زور به اردوگاه های کار اجباری در آشویتس منتقل شد.

لاله مرد جوانی بود که یک روز از زندگی، غذای خوب، آسایش و عشق در یک خانه خوب لذت می برد و روز بعد در قطارحمل چهارپایان عازم آشویتس بود.

کتاب صوتی خالکوب آشویتس از هدر موریس
کتاب صوتی خالکوب آشویتس از هدر موریس

هنگامی که مسئولین اردوگاه متوجه می‌شوند که لاله توانایی صحبت به چند زبان را دارد او به عنوان Tätowierer (کلمه آلمانی به معنای خالکوب) انتخاب کرده تا بر شماره زندانیان را بر روی بازویشان خالکوبی کند

لاله که بیش از دو سال و نیم در زندان بود، شاهد جنایات و وحشیگری های بود، با استفاده از موقعیت ممتاز خود و با به خطر انداختن جانش،جواهرات و پول یهودیان کشته شده را با غذا و دارو مبادله میکرد تا بلکه تعدادی از زندانیان هم نوع خود را زنده نگه دارد.

یک روز در ژوئیه 1942، لاله زندانی شماره 32407، به زن جوان وحشتزده ای که منتظر است تا شماره 34902 را روی بازویش خالکوبی شود،آشنا می شود و به او دلداری می دهد.

لاله سوکولوف و گیتا فارمنووا
لاله سوکولوف و گیتا فارمنووا

نام این زن گیتا است و دوستی عمیقی بین لاله و او شکل میگیرد به طوریکه لاله به او قول می دهد که اگر از اردوگاه جان سالم به در ببرد با او ازدواج می کند.

بازآفرینی شرایط دلخراش و در نهایت امیدوارکننده از تجربیات لاله سوکولوف به عنوان مردی که بازوهای هزاران زندانی را با نماد هولوکاست خالکوبی کرد، گواه آن است که تحمل تاریکترین لحظات با عشق و انسانیت ممکن می شود.

کتاب صوتی خالکوب آشویتس از هدر موریس
کتاب صوتی خالکوب آشویتس از هدر موریس

نقد و بررسی کتاب خالکوب آشویتس

ارزیابی زندگی واقعی کسی که بارها به چشمان مرگ چشم دوخته و توانسته از یکی از تاریک ترین و وحشتناک ترین فصل های تاریخ بشر جان سالم به در ببرد، بسیار دشوار است

او به عنوان مردی فروتن با رفتار و کارهای خود نه تنها زنده ماند، بلکه در میانه وحشت بذر عشق، امید را در میان زندانیان کاشت

اگر صبح از خواب بیدار شوید، روز خوبی است.

آنچه در آشویتس یا هر اردوگاه کار اجباری در طول جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد، نفرت انگیز، وحشیانه، غیرانسانی و دلخراش بود.

تصور غالبی که در داستان های جنگ جهانی دوم روایت می شود عموما این است که این افراد توانستند ببخشند، عشق را پیدا کنند، خوشبختی را پیدا کنند و پس از آن زندگی عادی برگردند اما داستان لاله یک قدم جلوتر است و آن اینکه در تاریک‌ترین مکان دنیا عشق واقعی خود را یافت و سپس موفق می شود جان سالم به در برده و عشق خود گیتا ازدواج کند.

در داستان کتاب صوتی خالکوب آشویتس به همان اندازه که وحشت وجود دارد زیبایی هم وجود دارد.

چیزی که خالکوب آشویتس را از دیگران متمایز می‌کند، روایت ساده اما قدرتمند زندگی روزمره در اردوگاه کار اجباری است.

داستان لاله واقعیت روزمره او را در اردوگاه نازی ها روایت می کند، وحشتی که به یک روال عادی تبدیل شده بود

ملاقات‌های او با شخصیت‌های تاریخی وحشتناکی مانند دکتر جوزف منگله بر اعتبار تاریخی این داستان افزوده است


کتاب صوتی خالکوب آشویتس به مدت 8:44 در یک فایل زیپ به حجم 240 مگابایت آماده دانلود است

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

بهترین رمان های تاریخی ایران-معرفی 25 رمان تاریخی ایران

بهترین رمان های تاریخی ایران

در این نوشته بهترین رمان های تاریخی ایران- معرفی 25 رمان تاریخی ایران را بر اساس استقبال مخاطبین و رای و نظر منتقدین و صاحبنظران عرصه ادبیات معرفی شده است ، اما قبل از آن شرح مختصری در مورد ژانر ادبی رمان تاریخی تقدیم می گردد. رمان تاریخی یکی از گونه های  ادبی پرطرفدار است که تاریخ را با داستان روایت می کند ، داستانی که براساس زندگی و سرگذشت قهرمانان و شخصیت های تاریخی و با حضور شخصیت های خیالی در یک دوره تاریخی نوشته می‌شود …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 1817 بازدید بدون دیدگاه