اتفاقات جالب در زندگی نویسندگان مشهور

علاقه مندی
ارسال به...
15 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,67/5
Loading...
اتفاقات جالب در زندگی نویسندگان مشهور

اتفاقات جالب در زندگی نویسندگان مشهور

ماجرای تولستوی و آنا كارنینا

نویسندگان بزرگ در جهان ادبیات داستانی گاهی آن قدر با فضا و شخصیت ‌های آثار خود عجین شده‌اند كه باعث اتفاقات جالب شده است ، نوشتن در ذات خود دارای رمز و رازهایی است كه گاهی ممكن است نویسنده را به مسیر‌های غیر قابل پیش بینی بكشاند .

یعنی روایت داستانی آن قدر به صورت خودجوش پیش می‌رود كه شخصیت‌ ها خود برای خود سرنوشت لازم را انتخاب می‌كنند.

معروف است كه لئو تولستوی در جلسه‌ای كه برای نقد و بررسی رمان «آنا كارنینا» حضور داشت ، ناگهان یك زن گریه كنان به او نزدیك شد و گفت :

«شما نویسنده ‌ها آدم‌های بی‌رحم و سنگدلی هستید چون یك شخصیت را می‌پرورانید تا خواننده با او حس همذات پنداری پیدا كند . اما ناگهان او را به زیر چرخ ‌های قطار پرتاب می‌كنید ، همان بلایی كه بر سر آنا كارنینا آوردید ، آخر چرا؟»

لئو تولستوی لحظاتی به فكر فرو می‌رود و بلافاصله می‌گوید :

«باور كنید من همه تلاشم را برای نجات ایشان به كار گرفتم ، حتی بارها با او حرف زدم . اما او بر خلاف میل من رفتار كرد و خودش را نابود كرد ، من هرگز چنین سرنوشتی را برای آنا انتخاب نكرده بودم» .

اتفاقات جالب در زندگی نویسندگان مشهور- ماجرای مسمومیت فلوبر

گوستاو فلوبر یكی از نویسندگان بزرگ جهان نویسنده‌ای است كه از او به عنوان یك نویسنده طرفدار حقوق زنان یاد می‌كنند .

فلوبر در شاهكار خود یعنی «مادام بواری» سویه ‌های دیگری از روان ‌شناسی زن‌ها را به نمایش گذاشته است ، كسانی كه این اثر را خوانده‌اند قطعاً صحنه مشهور زهر خوردن شخصیت اول كار یعنی «اما» را به یاد دارند .

جالب است بدانیم كه گوستاو فلوبر درست بعد از نوشتن این بخش از كار به شدت دچار سرگیجه و تهوع می‌شود به ‌گونه‌ای كه سر از تخت بیمارستان در می‌آورد و پزشك معالج او پس از چند آزمایش اعلام می‌كند كه او مسموم شده است .

این مطلب را هم ببینید
 نویسندگان برتر تاریخ - چارلز دیکنز

پیوند شخصیت ‌های داستانی و زندگی لحظه به لحظه آن‌ها با نویسندگان گاهی تا جایی پیش می‌رود كه تفكیك آن‌ها كار بسیار دشواری به حساب می‌آید.

کتاب صوتی مادام بواری نوشته گوستاو فلوبر

اتفاقات جالب در زندگی نویسندگان مشهور-دریازدگی همینگوی

یكی دیگر از ماجراهای خواندنی مربوط به ارنست همینگوی نویسنده معروف آمریكایی است ، همینگوی رمانی به نام «پیرمرد و دریا» دارد كه به زعم منتقدان ادبیات داستانی یكی از شاهكارهای اوست .

نكته اول در باره این رمان بازنویسی چهل باره آن است كه می‌تواند به خودی خود برای نویسندگان جوان سرمشق باشد .

حساسیت همینگوی آن هم در اوج شهرت تا جایی است كه سال‌ها وقت‌اش را صرف نوشتن این كار می‌كند .

نكته خواندنی در باره این كار آن است كه همینگوی در طول نوشتن پیرمرد و دریا بارها سر از بیمارستان در می‌آورد و پزشكان معالج مشكل خستگی زیاد و دریازدگی را در مورد او تشخیص می‌دهند . در حالی كه نویسنده در زمان نوشتن این كار كیلومتر‌ها از دریا فاصله داشته است .

ارنست همینگوی نویسنده کتاب وداع با اسلحه
دانلود کتاب صوتی وداع با اسلحه 
خرید مجموعه صوتی آثار همینگوی 

اتفاقات جالب در زندگی نویسندگان مشهور-بورخس و شخصیت ‌هایش

معروف است كه «لوئیس بورخس» نویسنده بزرگ آرژانتینی همیشه با شخصیت‌ های داستانی‌اش زندگی می‌كرد و حتی در محافل دوستانه هم گویی در جای دیگری بود .

بورخس آن قدر در ساخت فضاهای داستانی‌اش حساسیت به خرج می‌داده كه ماجراهای مربوط به شخصیت‌ها را شخصاً تجربه می‌كرده است . یعنی این كه اگر بنا بوده یك شخصیت به مدت چند شبانه روز در تاریكی زندگی كند نویسنده این كار را پیش از او تجربه می‌كرده تا كارش واقعی‌تر به نظر آید .

«گابریل گارسیا ماركز» نویسنده شهیر كلمبیایی و برنده جایزه ادبی نوبل خاطره جالبی از بورخس دارد ؛ او می‌گوید :

زمانی كه در پاریس زندگی می‌كردم همیشه آرزو داشتم بورخس را ببینم .

چون او هم در آن زمان مقیم پاریس بود.

روزی داشتم قدم می‌زدم كه بورخس را در آن سوی خیابان دیدم و با اشتیاق خودم را به او رساندم و پرسیدم :

«ببخشید شما جناب بورخس هستید؟»

بورخس با همان آرامش همیشگی‌اش گفت :

«بعضی وقت ها!»

ماركز این چنین نتیجه می‌گیرد كه بورخس راست می‌گفت چون ذهنیت او هیچ گاه به شكل صد در صد متعلق به خودش نبود و هر لحظه در قالب یك شخصیت داستانی فرو می‌رفت .

این مطلب را هم ببینید
مجموعه کتاب صوتی آثار گابریل گارسیا مارکز

اتفاقات جالب در زندگی نویسندگان مشهور-بالزاك و بابا گوریو

بالزاك نویسنده معروف فرانسوی از آن جمله نویسندگانی است كه هموطنانش هنوز هم آثار او را در حجم بسیار بالایی مطالعه می‌كنند .

این نویسنده در یكی از شاهكارهایش یعنی «بابا گوریو» شخصیتی را خلق می‌كند كه به گونه‌ای نماینده قشر مرفه فرانسه در آن دوران است .

این مرد كه تمام زندگی‌اش را متعلق به دو دخترش می‌داند و عاشقانه آن‌ها را دوست دارد . تصمیم می‌گیرد كه تمام ثروت خود را به دو دخترش تقدیم كند ، اما فرزندان قدرنشناس او حتی در زمان مرگ هم به سراغش نمی‌آیند .

نكته خواندنی در این میان در گیری‌های كلامی و شبانه بالزاك با دو شخصیت دختر داستان است .

می‌گویند بالزاك گاهی با صدای بلند آن دو دختر را به اسم صدا می‌زد و حتی التماس می‌كرد كه در لحظات آخر سری به پدر پیرشان بزنند ، بخشی دیگر از این ماجرای خواندنی زمانی است كه باباگوریو می‌میرد و بالزاك چند روز برایش گریه می‌كند .

کتاب صوتی بابا گوریو اثر انوره دو بالزاک

ادامه اتفاقات جالب در زندگی نویسندگان مشهور

جورج الیوت در واقع یک زن بود با نام  مری آن اوانز. اما چون در آنزمان نویسندگان زن به اندازه مردان مورد توجه نبودند او با نام مردانه جورج الیوت می نوشت. .  اوانز با عنوان جورج الیوت ،چندین رمان نوشت که در میان بهترین های تمام دوران مورد توجه قرار گرفته است.

استندال رمان نویس فرانسوی دارای یک بیماری شناخته شده بالینی بود که امروزبه نام وی شناخته شده است:  سندرم استندال .

 علائم این بیماری شامل غش ، تنگی نفس و تپش قلب در هنگام  دیدن آثار هنری نفیس است. نام استندال برای این بیماری انتخاب شد زیرا تقریباً پس از دیدن کلیسای سانتاکروس فلورانس از بین رفت.

علاقمندان به کتاب های معروف و مطرح جهان میتوانند فایل صوتی این کتاب ها را در دسته کتاب صوتی آثار علمی دانلود کنند.

15 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,67/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

آشنایی با رمان های مشهور جهان ، بهترین رمان های جهان

معرفی کتاب ویژه سردبیر

آشنایی با رمان های مشهور جهان

هر ساله سازمان ها و مراکز مرتبط با کتاب و ادبیات در جهان لیستی از رمان های مشهور جهان را در قالب لیست های با عنوان ده کتاب برتر، صدکتاب برتر و یا هزار کتاب برتر ادبیات جهان را منتشر میکنند، در این نوشته برای آشنایی با رمان های مشهور جهان، بهترین رمان های جهان را به همراهان گرامی سلام صدا معرفی کرده ایم. اگر علاقمند به خواندن بهترین رمان های کوتاه هستید میتوانید نوشته معرفی بهترین رمان های کلاسیک زیر 200 صفحه را مطالعه بفرمایید. برای …