کتاب برادران سیسترز نوشته پاتریک دویت ترجمه پیمان خاکسار

علاقه مندی
ارسال به...
2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
کتاب برادران سیسترز نوشته پاتریک دویت ترجمه پیمان خاکسار
رومینا 4514بازدید , , 14 خرداد 1399 بدون دیدگاه

برادران سیسترز نوشته پاتریک دویت با مضمونی طنزگونه، روایتی متفاوت را از ماجراهای وسترن بیان می کند. نویسنده در این اثر سعی دارد ماجراهای خونبار در غرب وحشی را با نگاهی متفاوت و بیانی خنده دار به خواننده القا کند. این کتاب را به عنوان یکی از جذاب ترین داستان های طنز تلخ به دوستداران این ژانر تقدیم میکنم

در باره کتاب برادران سیسترز

کتاب The Sisters Brothers اتفاقات سال 1851 در اورگان و کالیفرنیا را به شیوه طنز روایت می کند. طنز به کار رفته در این نوشتار با آنچه که رایج است، تفاوت دارد. در واقع روایات شبیه به رمان هستند ولی طراحی خطوط اصلی داستان به طرز خطرناکی صحنه های خونبار را به سخره گرفته است.

کتاب برادران سیسترز نوشته پاتریک دویت
کتاب برادران سیسترز

آشنایی با نویسنده کتاب

پاتریک دویت Patrick_deWitt به سال 1975در بریتیش کلمبیا به دنیا آمد. در همان دوران کودکی به همراه خانواده مدتی را در کالیفرنیا و سپس واشنگتن سپری کرد. دویت در حال حاضر به عنوان معروف ترین رمان نویس و نمایشنامه نویس کانادایی شناخته می شود.

رمان برادران سیسترز دومین اثر این نویسنده کانادایی است که جوایز بسیاری را برای وی به ارمغان آورده است. این کتاب در امریکا و کانادا بسیار پر فروش است. نسخه فارسی برادران سیسترز ترجمه پیمان خاکسار نشر چشمه هم اکنون در دسترس علاقمندان قرار دارد.

خلاصه داستان برادران سیسترز

نویسنده در این اثر تلاش میکند سیاهی و خشونت دوران مربوط به تب و تاب طلا را به تصویر کشد. چارلی و ایلای دو برادر قهرمان داستان در واقع دو آدم کشی حرفه ای و جایزه بگیر هستند. هم به لحاظ نام خانوادگی و هم به جهت شغل دلهره آور آدم کشی، این دو برادر چندان محبوب نیستند.

برادران سیسترز نوشته پاتریک دویت
برادران سیسترز نوشته پاتریک دویت

اما این دو برادر نفرت انگیز از نظر شخصیتی تفاوت های زیادی با هم دارند. روح سیاه چارلی با روح سرد ایلای در طول داستان در تضادی غلو آمیز قرار دارد.

این مطلب را هم ببینید
زندگی و آثار علی اشرف درویشیان-نویسنده ای متعهد و ستایش گر آزادی

برای مثال ایلای با همه بی رحمی، دل رحمی و محبتی شگفت انگیز دارد که گاهی منجر به ایجاد صحنه های طنز آلودی می شود. به نظر می رسد ایلای از حرفه آدمکشی دل خوشی ندارد و با بخشیدن هر آنچه از این راه عایدش می شود، سعی در بخشایش گناهان خود دارد.

نویسنده در نگارش کتاب سعی دارد با طنازی، اوج سنگدلی دو برادر را به تصویر بکشد. تضاد لبخند و اندوه، سنگدلی و دل رحمی، سیاهی و سپیدی را می توان در کتاب برادران سیسترز به خوبی مشاهده کرد.

بخش هایی از کتاب برادران سیسترز

چارلی مشمئز شد “فقط یه مشنگ همچین پولی می‌ده”

مرد گفت :”صددرصد باهاتون موافقم و مفتخرم که ورود شما رو به شهر مشنگ‌ها خوش‌آمد بگم. ضمناً امیدوارم تبدیل شدن شما به یک مشنگ تمام‌عیار تجربه‌ی خوشایندی باشه”

پیرزن به چارلی گفت:

” هر قلبی صدای خاص خودشو داره. مثل ناقوس که صدای این یکیش با اون یکیش فرق می‌کنه. صدای قلب تو آزاردهنده‌ترین صداییه که به عمرم شنیدم جوون. گوش‌هام درد گرفت از شنیدنش. همون طور که چشم‌هام از نگاه کردن به چشم‌هات درد گرفتن”

فیلم برادران سیسترز

جالب است بدانید که در سال 2018 فیلمی به همین نام  The Sisters Brothers از روی کتاب اصلی ساخته شد که بسیار مورد توجه اهالی سینما قرار گرفت.

خواندن این رمان بی نظیر را به همه دوستداران تفکر و کتاب های طنز توصیه می کنیم. فایل صوتی این کتاب را از طریق وب سایت سلام صدا دریافت کنید.

فیلم برادران سیسترز
فیلم برادران سیسترز
2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...