کتاب اشراف زادگان دلباخته

کتاب چارداش ( اشراف زادگان دلباخته ) نوشته دایان پیرسون

علاقه مندی
ارسال به...
6 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
کتاب چارداش ( اشراف زادگان دلباخته ) نوشته دایان پیرسون

کتاب چارداش ( اشراف زادگان دلباخته ) نوشته دایان پیرسون رمانی عاشقانه شکوهمندتر از بربادرفته و توصیفی است از وضعیت مردم مجارستان در اوایل قرن بیستم وضع اشراف اصیل مجار طبقه متوسط به ویژه نجبای قدیمی که با رفتار متین و در عین حال تنبل گونه خود به مراتب از همسایه های سرمایه دار خودشان کمتر ثروت داشتند.

در این رمان جنبه های تاریخی مجارستان حوادث ریز و درشت عصر جدید انقلاب و گسست زندگی ملاکان و اشراف پدیدار شدن نسلی جدید نیز توصیف شخصیت های گونه گونه و خانواده هایی از طبقات مختلف از جمله کالدی ها در یک سو و مالکین جدید مانند رکس رسی ها و فیرنک ها و مانند ان روایت می شود.

داستان کتاب چارداش ( اشراف زادگان دلباخته ) نوشته خانم دایان پیرسون

زیگموند فرنک ، بانکدار یهودی مجارستانی ، با اقتدار بر خانواده اش حکومت می کند و به عنوان یک مجارستانی مغرور احساس می کند که باید شان و شخصیت خانواده را حفظ کند. همسرش ، مارتا ، پشت سرش مخفیانه قمار می کند ، و دو پسرش به راهنمایی احتیاج دارند ، دختر کوچکترش با زیبایی خیره کننده اش قلب هر مردی می برد و البته فرزند ارشدش ، آماله دختری است که می ترسد هرگز عاشق نشود و همه ی این داستان در مقطعی از تاریخ اتفاق می افتد که همه چیز در مجارستان (و در واقع اروپا) در حال تغییر است و جنگ جهانی اول و فجایع وحشتناک آن در حال شکل گیری است .

اشراف زادگان دلباخته داستانی پرازفرازونشیب درمورد خانواده های اشرافی مجارستان. درمورد جنگ و انقلاب و کمونیسم، عدالت خواهی و حق طلبی، عشق و نفرت، انزوا و طرد شدن و به خاطره پیوستن روزهای خوش.

کودکان پر شور و نشاط بزرگ شدند و دوران نوجوانی خود را سپری کردند و جوان های افسونگر دلفریب پا به سن گذاشته و پیرها مردند و از تمام آنها فقط خاطره ایی باقی ماند. در دوردستها. خاطره هایی از روزهای سکوت و آرامش و شادی و آسودگی. از روزهای نشاط و آرزو برای رسیدن به فرداهایی شادتر در کنار خانواده. اما جنگ با آن چهره پلیدش تمام پاکیها و خوبیها را شست و برد و آنچه بر جای گذاشت، تنها جسدهای تکه شده، فقر و تنگدستی و بی آبرو شدن آبرومندان بود.

جوانان با نشاط نقص عضو شدند و زیبا رویان بیوه و بسیاری از مادران عزادار همسران و فرزندان. سالها سپری شد ولی نتیجه آن، تنها بی سامانی و اعصاب و روان لگد مال شده مردم بود.”

کتاب Csardas اثر نویسنده انگلیسی دایان پیرسون Diane Pearson اولین بار در سال 1975 با فروش بیش از نیم میلیون نسخه منتشر شد.

این مطلب را هم ببینید
کتاب صوتی آثار ایروینگ استون

کلمه چارداش در عنوان کتاب چارداش (به مجاری: Csárdás ) نوعی رقص محلی مجارستانی است.

کتاب صوتی اشراف زادگان دلباخته نوشته خانم دایان پیرسون

6 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...