ده سریال برتر جهان

علاقه مندی
ارسال به...
2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
ده سریال برتر جهان از بین بهترین سریال های خارجی
hiword.ir 124بازدید , , 18 اردیبهشت 1403 بدون دیدگاه مشاهده محصول

در این نوشته ده سریال برتر جهان از بین بهترین سریال های خارجی معرفی شده است. سریال های غیر مستند تاریخ سینما که مورد استقبال گسترده و رای مثبت منتقدین و مخاطبین حرفه ای قرار گرفته اند.

معیار انتخاب بهترین سریال های خارجی

یکی از معتبرترین معیارهای مقایسه فیلم و سریال امتیاز آنها در پایگاه داده‌های اینترنتی فیلم‌ها Internet Movie Database یا IMDB ست.

روش امتیازدهی به فیلم ها بدین گونه است:

  • هیات داوران وبگاه متشکل از متخصصین دنیای سینما به فیلم یا سریال امتیاز میدهند(بهترین امتیاز 10 و کمترین امتیاز صفر) و میانگین امتیاز آنان محاسبه می شود
  • کاربران و علاقمندان سینما (که عضو سایت IMDBهستند) به فیلم یا سریال امتیاز میدهند و میانگین امتیاز آنان محاسبه می شود
  • میانگین دو امتیاز به دست آمده به عنوان امتیاز IMDB اعلام می شود

بدیهی است امتیاز فیلم یا سریالی که دومیلیون نفر به آن نمره داده اند معتبرتر از سریالی است که با رای پنج نفر امتیاز IMDB بالایی دریافت کرده است.

فیلم رستگاری شائوشنگ با امتیاز 9.3 (از 2.9 میلیون رای) و سریال بریکینگ با IMBD=9.5 (از2.1 میلیون رای) رتبه اول را دارند.

بهترین فیلم خارجی رستگاری شائوشنگ با امتیاز 9.3 از 2.9 میلیون رای
بهترین فیلم خارجی رستگاری شائوشنگ با امتیاز 9.3 از 2.9 میلیون رای

لذا در رتبه بندی و معرفی سریال ها، افزون بر امتیاز IMDB تعداد رای دهندگان (که رای شان منجر به امتیاز IMDB شده) هم مد نظر قرار گرفته است.

فیلم و سریال های با بیش از دو میلیون رای دهنده

فقط چند فیلم و سریال توانسته اند که امتیاز بیش از دو میلیون نفر را دریافت کنند که عبارتند از:

  • فیلم رستگاری شائوشنگ 2.9 میلیون رای IMBD=9.3
  • فیلم شواله تاریکی 2.9 میلیون رای IMBD=9
  • فیلم تلقین Inception -رای 2.6 میلیون IMBD=8.8
  • سریال بازی تاج و تخت 2.3 میلیون رای IMBD=9.2
  • فیلم فارست گامپ 2.3 میلیون رای IMBD=8.8
  • فیلم باشگاه مشت زنی 2.3 میلیون رای IMBD=8.8
  • فیلم عامه پسند 2.2 میلیون رای IMBD=8.9
  • سریال بریکینگ بد 2.1 میلیون رای IMBD=9.5
  • فیلم میان ستاره ای Interstellar رای 2.1 میلیون IMBD=8.7
  • فیلم ماتریکس 2.1 میلیون رای IMBD=8.7
  • فیلم پدر خوانده 2 میلیون رای IMBD=9.2
  • سریال ارباب حلقه ها 2 میلیون رای- IMBD=8.9

معرفی ده سریال برتر جهان (غیر مستند)

1. سریال افسارگسیخته (بریکینگ بد)

ده سریال برتر جهان - بریکینگ بد
بریکینگ بد رتبه یک بهترین سریال های خارجی

اولین سریال در معرفی ده سریال برتر جهان، بی تردید بریکینگ بد است

از دو میلیون صد هزار نفری که به این سریال امتیاز داده اند، نمره 9.5 از 10 بدست آورده است

برِیکینگ بَد یا اَفسار گُسیخته Breaking Bad؛ یک مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی است که داستان والتر وایت (برایان کرانستون) دانشمند شیمی زحمتکش و بی‌حاشیه‌ای را به تصویر می‌کشد که دبیر دبیرستان است.

وایت در ابتدای داستان متوجه می‌شود که مبتلا به سرطان ریه است. او پیش از فرارسیدن مرگش، برای تأمین مالی خانواده‌اش به همراه دانش‌آموز رفوزه پیشین خود، جسی پینکمن شروع به تولید و پخش مت‌آمفتامین (شیشه) می‌کند اما رفته رفته به این کار آلوده شده و تبدیل به سرکردهٔ یکی از بزرگترین گروه‌های مافیای مواد مخدر در جنوب ایالات متحده می‌شود

افسارگسیخته تحسین گسترده منتقدان را به دست آورده و توانست شانزده جایزه امی از مجموع سی نامزدی را به دست بیاورد.

در سال 2013، رکوردهای جهانی گینس رکورد «تحسین برانگیزترین سریال تلویزیونی تاریخ جهان» را به خاطر دریافت ۹۹ درصدی رأی مثبت منتقدان به نام بریکینگ بد ثبت کرد

در سال ۲۰۱۵ یکی دیگر از بهترین سریال های خارجی یعنی مجموعهٔ تلویزیونی بهتره با ساول تماس بگیری از شبکهٔ ای‌ام‌سی پخش شد که سال‌های قبل از شروع به کار والتر وایت و جسی پینکمن را نمایش می‌دهد.

2- سریال بازی تاج و تخت

ده سریال برتر جهان - بازی تاج و تخت
بازی تاج و تخت یکی از بهترین سریال های خارجی

در ادامه معرفیبهترین سریال های خارجی، به سریال بازی تاج و تخت می رسیم که از دو میلیون سیصد هزار نفری که به این سریال امتیاز داده اند، نمره 9.2 از 10 بدست آورده است

سریال بازی تاج‌وتخت Game of Thrones در ژانر درام فانتزی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکهٔ اچ‌بی‌او ساخته شده‌است.

بازی تاج و تخت اقتباسی از مجموعهٔ کتاب آوای یخ و آتش نوشتهٔ جورج آر. آر. مارتین است که نخستین رمان آن بازی تاج‌وتخت است.

این نمایش در پادشاهی متحده، کانادا، کرواسی، ایسلند، مالت، مراکش و اسپانیا فیلم‌برداری شد.

داستان سریال در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس، در نزدیکی پایان یک تابستان ۱۰ ساله اتفاق می‌افتد و چندین خط داستانی را دنبال می‌کند.

اولین داستان به جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنین و پادشاهی هفت اقلیم مربوط می‌شود.

دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی افسانه‌ای از شمال را شرح می‌دهد و سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج‌وتخت است.

این مطلب را هم ببینید
کتاب صوتی دو قرن سکوت نوشته دکتر عبدالحسین زرین کوب

این مجموعه از طریق شخصیت‌هایی که اخلاقیات مبهمی دارند، حول مسائلی چون طبقات اجتماعی، مذهب، وفاداری، فساد، جنگ داخلی و مجازات می‌گردد.

داستان زمانی آغاز می‌شود که تمامی هفت اقلیم در اتحاد به سر می‌برند. تابستانی طولانی وستروس را دربر گرفته و انتظار می‌رود که به‌زودی پایان یابد.

اما با مرگ دستِ شاه (دستیار و مشاور اعظم) اوضاع به‌سرعت تغییر می‌کند؛ شاه رابرت براتیون که پادشاهی را با یک انقلاب از تارگرین‌ها گرفته‌است، از دوست و هم‌رزم قدیمی خود، ند استارک، نگهبان شمال، درخواست می‌کند تا مقام دستِ شاه را بپذیرد.

اوضاع نابه‌سامان کشور و احتمالِ کشته شدن دستِ شاه پیشین ند استارک را مجبور به پذیرفتن این منصب می‌کند. او برای آغاز کار، سرزمین اجدادی خود، وینترفل، را ترک کرده و به کینگز لندینگ، پایتختِ هفت اقلیم، می‌رود.

3- شرلوک از ده سریال برتر جهان

ده سریال برتر جهان - شرلوک
ده سریال برتر جهان – شرلوک

مجموعه تلویزیونی شرلوک Sherlock اقتباسی از داستان‌های کارآگاهی شرلوک هولمز اثر آرتور کانن دویل است

این سریال توسط استیون موفات و مارک گیتیس ساخته شده‌است و در آن بندیکت کامبربچ در نقش شرلوک هولمز و مارتین فریمن در نقش جان واتسون ایفای نقش می‌کنند.

از یک میلیون نفری که به سریال شرلوک امتیاز داده اند، نمره 9.1 از 10 بدست آورده است.

سریال با تحسین گسترده منتقدان و تماشاگران همراه بود و نقدها و نظرات مثبت بسیاری دریافت کرد و از نظر فیلم‌نامه و شخصیت پردازی، کارگردانی و قدرت تیم بازیگری، به خصوص بندیکت کامبربچ ستایش شد.

شرلوک نامزد و برنده جوایز متعددی همچون جایزه امی، جایزه گلدن گلوب و بفتا شد.

شرلوک در شصت و ششمین جوایز امی ساعات پربیننده موفق شد سه جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد سریال درام برای بندیکت کامبربچ، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سریال درام برای مارتین فریمن و بهترین فیلم‌نامه سریال درام برای استیون موفات را به‌دست آورد.

4- مینی‌سریال چرنوبیل

ده سریال برتر جهان - چرنوبیل
ده سریال برتر جهان – چرنوبیل

مینی‌سریال چرنوبیل Chernobyl (2019) یک درام تاریخی است که فاجعهٔ هسته‌ای نیروگاه چرنوبیل در ۱۹۸۶ در شوروی و تلاش‌ برای پاکسازی آنرا به تصویر می‌کشد.

از 870 هزار نفری که به سریال چرنوبیل امتیاز داده اند، نمره 9.3 از 10 بدست آورده است.

چرنوبیل در هفتاد و یکمین دورهٔ مراسم جوایز امی موفق به دریافت ۱۰ جایزه در بخش‌های مختلف از جمله بهترین مینی‌سریال، بهترین کارگردان تلویزیونی و بهترین فیلمنامه شد.

همچنین در هفتاد و هفتمین دوره جوایز گلدن گلوب نیز، چرنوبیل توانست جایزهٔ بهترین مینی‌سریال یا تله‌فیلم را ببرد و اسکاشگورد هم موفق به دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل در سریال، مینی‌سریال یا تله‌فیلم شد.

این مجموعه نقدهای مثبتی را از طرف منتقدان دریافت کرده‌است و در زمینهٔ اجراها، فیلم‌برداری، دقت تاریخی، فضاسازی، کارگردانی، فیلم‌نامه، موسیقی و لحن نیز تحسین شده‌است.

5- سریال خانواده سوپرانو

ده سریال برتر جهان- خانواده سوپرانو
خانواده سوپرانو از بهترین سریال های خارجی

مجموعه‌ای تلویزیونی خانواده سوپرانو The Sopranos در ژانر درام و مافیایی در شش فصل و هشتاد و شش قسمت است که از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ پخش می شد.

از 470 هزار نفری که به سریال سوپرانو امتیاز داده اند، نمره 9.2 از 10 بدست آورده است.

داستان فیلم مربوط به خانواده مافیایی تونی سوپرانو، رئیس مافیایی خانواده ایتالیایی-امریکایی در شهرهای نیوجرسی و نیویورک است.

خانوادهٔ سوپرانو برای هر فصل نامزد کسب بهترین سریال درام در مراسم امی شد که در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ توانست این جایزه را از آن خود کند؛ جیمز گاندولفینی (در نقش تونی سوپرانو) و ادی فالکو(در نقش همسر تئنی سوپرانو) هر کدام توانستند سه بار برنده جایزه امی برای بهترین بازیگر نقش اصلی سریال‌های درام شوند؛

همچنین مایکل امپریولی و دریا د ماتیو هم هر کدام یک بار در مراسم امی سال ۲۰۰۴ توانستند جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را از آن خود کنند.

این سریال در مجموع دسته‌بندی های مختلف، ۱۱۱ بار نامزد جوایز امی و از این تعداد ۲۱ بار را برنده شد.

این سریال در مراسم گلدن گلوب نیز پرفروغ ظاهر شد و توانست در مجموع از ۲۳ نامزدی، ۵ مرتبه پیروز شود.

به گفته عده زیادی از منتقدان شاخص دنیا سریال خانوادهٔ سوپرانو را برترین سریال قرن ۲۱ و مهم‌ترین سریال تاریخ تلویزیون نام برده‌اند و به او لقب (مادر سریال‌های جنایی مدرن) را داده‌اند

6- سریال اداره Office

ده سریال برتر جهان- سریال اداره
ده سریال برتر جهان- سریال اداره

مجموعه تلویزیونی اداره یا آفیس The Office سریالی مستندنما و کمدی موقعیت شامل ۹ فصل و ۲۰۱ قسمت است که زندگی روزمرهٔ گروهی از کارمندان در شرکتی خیالی را به تصویر می‌کشد.

از 713هزار نفری که به سریال اداره امتیاز داده اند، نمره 9 از 10 بدست آورده است.

منتقدان نام این مجموعه را در چندین فهرست از برترین مجموعه‌های تلویزیونی قرار داده و جوایز مختلفی مانند جایزه پیبادی در سال ۲۰۰۶، دو جایزه از جایزه انجمن بازیگران فیلم، یک جایزه گلدن گلوب برای بازیگری کرل و چهار جایزه امی ساعات پربیننده را کسب کرده‌است.

مجلهٔ رولینگ استون در سال ۲۰۱۶ این مجموعه را یکی از ۱۰۰ مجموعهٔ تلویزیونی برتر تاریخ نامید.

7- سریال بهتره با سال تماس بگیری

ده سریال برتر جهان- بهتره با سال تماس بگیری
ده سریال برتر جهان- سریال بهتره با سال تماس بگیری

مجموعه تلویزیونی بهتره با سال تماس بگیری Better Call Saul یک درام حقوقی و جنایی است که داستان آن به نوعی پیش درآمد سرایل بریکینگ بد محسوب می‌شود.

از 649 هزار نفری که به سریال اداره امتیاز داده اند، نمره 9 از 10 بدست آورده است.

بهتره با سال تماس بگیری با تحسین منتقدان و مخاطبان مواجه شد و در زمینهٔ بازیگری، شخصیت‌ها، داستان، کارگردانی و فیلم‌برداری‌اش مورد ستایش قرار گرفت.

این مطلب را هم ببینید
سریال مگه تموم عمر چند تا بهاره | ساخته سروش صحت در فیلیمو

بسیاری از منتقدان آن را جانشینی ارزشمند برای بریکینگ بد و یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی تمام ادوار نامیدند که برخی نیز آن را برتر از بریکینگ بد دانسته‌اند.

این مجموعه افتخارات گوناگونی کسب کرد و نامزد دریافت ۴۶ جایزهٔ امی ساعات پربیننده و چهار جایزهٔ گلدن گلوب بود.

بهتره با سال تماس بگیری در زمان پخشش رکورد پربیننده‌ترین افتتاحیه از قبل برنامه‌ریزی‌شده در تاریخ تلویزیون کابلی را داشت.

8- سریال شنود از بهترین سریال های خارجی

ده سریال برتر جهان-  شنود
ده سریال برتر جهان- سریال شنود

مجموعه تلویزیونی شنود یا وایر The Wire سریالی جنایی-درام در پنج فصل و ۶۰ قسمت است که توسط نویسنده و خبرنگار سابق پلیس دیوید سیمون نوشته شده‌است.

از 378 هزار نفری که به سریال شنود امتیاز داده اند، نمره 9.3 از 10 بدست آورده است.

تمام فصل‌های سریال “شنود” نقدهای مثبتی از منتقدان تلویزیونی برجسته دریافت کرده‌اند، به ویژه فصل‌های دوم تا پنجم که تحسین جهانی را به دنبال داشتند و برخی از منتقدان آن را بهترین برنامه‌های معاصر و یکی از بهترین مجموعه‌های درام تمام دوران نامیده‌اند.

9- سریال جوخه برادران

ده سریال برتر جهان-جوخه برادران
جوخه برادران از بهترین سریال های خارجی

جوخه برادران Band Of Brothers یک مجموعه تلویزیونی کوتاهی است که در 10 قسمت تولید شده و در خصوص جنگ جهانی دوم می‌باشد.

از 528 هزار نفری که به این سریال امتیاز داده اند، نمره 9.4 از 10 بدست آورده است.

داستان سریال نیز در خصوص گروهی از سربازان آمریکایی، از روزی که دوره‌های آموزشی خود را طی می‌کنند تا روز پیروزی در جنگ است.

گروه برادران روایتی داستانی از یکی از مشهورترین گروهان‌های نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا است.

با شروع آموزش پرش در کمپ توکوا، جورجیا، گروهان پنجم را از طریق فرود هوایی آمریکا در نرماندی، عملیات باغ بازار، محاصره باستونی، تهاجم به آلمان، آزادسازی اردوگاه کار اجباری و تا پایان جنگ و تسلیم ژاپن اشاره دارد.

سرگرد ریچارد وینترز شخصیت اصلی مجموعه است که برای انجام ماموریت‌های شرکت و حفظ افرادش در کنار هم کار می‌کند. در حالی که مجموعه دارای یک گروه بزرگ بازیگران است، هر قسمت به‌طور کلی بر روی یک شخصیت متمرکز است.

از آنجایی که سریال بر اساس رویدادهای تاریخی است، سرنوشت شخصیت‌ها منعکس کننده سرنوشت افرادی است که بر اساس آنها ساخته شده‌اند. بسیاری از آنها یا می‌میرند یا زخم‌های جدی می‌بینند که منجر به فرستادن آنها به خانه می‌شود. سایر سربازان پس از درمان در بیمارستان‌های صحرایی بهبود می‌یابند و دوباره به یگان‌های خود در خط مقدم می‌پیوندند. تجربیات آنها و موانع اخلاقی، ذهنی و فیزیکی که باید بر آنها غلبه کنند، در روایت داستان نقش اساسی دارند.


فیلم ارباب حلقه ها - دو برج
فیلم ارباب حلقه ها – دو برج

از جمله سریال هایی که بیش از دو میلیون نفر به آن امتیاز داده و رتبه IMDB آن هم بالاست (8.9) سریال زیبای ارباب حلقه ها The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring است که چون هدف معرفی سریال های با امتیاز بالای 9 بود، در این نوشته معرفی نشده است اما علاقمندان به فیلم آنرا خوب می شناسند

10 – سریال دکتر هاوس

سریال دکتر هوس از بهترین سریال های روانشناسی
سریال دکتر هاوس از ده سریال برتر جهان

در ادامه معرفی ده سریال برتر جهان یکی از سریال های روانشناختی ، بیمارستانی به نام دکتر هاوس معرفی می شود

دکتر هاوس یا هاوس ام.دی. House M.D که به اختصار با نام هاوس نیز شناخته می‌شود، سریالی آمریکایی در گونهٔ درام پزشکی است که از ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ از شبکهٔ فاکس طی هشت فصل پخش شد.

دکتر گریگوری هاوس شخصیت اصلی داستان است که یک نابغهٔ پزشکی و مردم‌گریز است و به مصرف داروی مسکن اعتیاد دارد.

او مسئول یک تیم تشخیص افتراقی در بیمارستان خیالی پرینستون پلینزبورو می‌باشد.

ایدهٔ اصلی این مجموعه توسط پل آتاناسیو مطرح شد، در حالی که دیوید شور که نامش به عنوان خالق اصلی سریال مطرح می‌شود، بیش‌تر در خلق شخصیت اصلی داستان یعنی دکتر هاوس نقش داشت.

در باره شخصیت دکتر هاوس، اخیرا کتاب «دکتر هاوس و فلسفه:‌ همه دروغ می‌گویند»‌ ترجمه و منتشر شده که به بررسی منش دکتر هاوس می‌پردازد.

برای گرفتن نظر تخصصی پزشکان در مورد سریال سریال دکتر هوس وبگاهی ایجاد شده که تعداد زیادی از پزشکان سراسر دنیا نظرات خود را در مورد این سرای نوشته اند:

این دیدگاه یکی از پزشکان در مورد سریال سریال دکتر هوس است:

حقیقتا نوشتن برای یکی از بهترین شخصیت های تاریخ تلویزیون و هسته اصلی این سریال کار سختی است.

گرگوری هاوس مردی یک دنده، نکته سنج، دانا، شوخ طبع و بی نهایت کنجکاو که خودش را در پشت نقاب بی رحمی و بی خیالی پنهان کرده است.

هاوس روی عصای چوبی خود همیشه در حال لنگ زدن در بیمارستان است. در یک دست عصا و در دست دیگر به واسطه دردهای روحی و جسمی اش همیشه جلد پلاستیکی وایکدن دیده می شود.

همیشه با لباس شخصی است و تنها برای شوخی یا پیش برد نقشه های خلاف قانونش روپوش پزشکی تن می کند.

سریال ترکی حکیم اوغلو محصول ۲۰۱۹ ترکیه با نقش‌آفرینی بازیگرانی چون تموچین اسن، اوکان یالابیک، ابرو اوزکان، بلچیم بیلگین، کاآن ایلدریم اقتباسی از سریال دکتر هوس است

سریال دکتر حکیم اوغلو از بهترین سریال های روانشناسی

ده سریال برتر جهان- قسمت دوم

  1. سریال دوستان (فرندز) Friends
  2. سریال لیست سیاه  The Blacklist
  3. ریک اند مورتی Rick and Morty
  4. کاراگاه حقیقی True Detective
  5. سریال فرینچ Fringe
  6. وست وردر Westworld
  7. سریال صد  The 100
  8. سریال آیینه سیاه Black Mirror
  9. زندگی پس از مرگ (سریال تلویزیونی)  After Life
  10. سریال بانشی Banshee

برای آشنایی با سریال های بالا پادکست معرفی ده سریال برتر جهان را بشنوید

2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...