رمان صوتی آخرین سفر زرتشت

رمان صوتی آخرین سفر زرتشت

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

در این کتاب نویسنده سعی کرده است تا زندگی فیزیکی و اتفاقاتی که برای اشو زرتشت افتاده است را در قالب یک داستان قرار دهد تا خوانندگان بتوانند بیشتر با نوع اندیشه ها و زندگی آن پیامبر آشنا شوند.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 152MB
0 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

رمان صوتی آخرین سفر زرتشت

رمان صوتی آخرین سفر زرتشت  به قلم فرهاد کشوری ، نویسنده سعی کرده است تا زندگی فیزیکی و اتفاقاتی که برای اشو زرتشت افتاده است را در قالب یک داستان قرار دهد تا خوانندگان بتوانند بیشتر با نوع اندیشه ها و زندگی آن پیامبر آشنا شوند

زرتشت مشغول عبادت میثرا یا خدای عهد و پیمان در معبد است که آزار و اذیت گاوها و فرو کردن چاقو بر پهلوهایشان را می بیند.

کشتن حیوانات یک رسم از سوی میثرا یا میترا خدای عهد و پیمان بوده است و با قربانی کردن حیوانات در واقع مردم نذر خود را ادا می نمودند.

زرتشت هم با دیدن چنین صحنه هایی رنج می کشد و فریاد بر می آورد و با انزجار از معبد خارج می شود….

مردمان آن روزگاران بسیار در خرافه پرستی و کژاندیشی فرو رفته بودند و آیین خود را منحرف ساختند و میترا را خدای خود دانستند .

خارج از ابعاد داستانی و حقیقی یا ناحقیقی بودن داستان، نویسنده با استفاده از فارسی ترین واژگان و به کار نبردن حتی یک واژه ی بیگانه حال و هوایی کاملاً ایرانی و داستانی حماسی داده و در جاودانگی و زیبایی این اثر کوشیده است.

با خواندن آگاهانه ی این کتاب و پیش زمینه ای از تاریخ فرهنگ و تمدن ایران و بکار رفتن نوع زندگی،آداب و رسوم اقوام مختلف آن روزگاران یعنی دوران پیش از اسلام متوجه می شویم که نویسنده اطلاعاتی کامل از ایران داشته و با شیوه ای خاص در این داستان بی نظیر به کار برده است و این فن موثر باعث می شود تا همگان از آیین،آداب و رسوم،نوع  پوشش ،خوراک ، مسکن ، زبان و همه چیز آن دوران آگاه شوند و این کاری است بس شگرف

در جای جای این داستان می خوانیم اقوام مختلفی با باورهای غلطی که داشته اند با این حال خوی پاک زیستن ایرانی فرزانگی و نیک زیستن را در می یابیم.

مثلا در رویا رویی دو نفر به هم با جملات پاکی زی و شاد زی از هم استقبال می نموند که این خود نمونه ی بارز و مشهود ایرانی زیستن به معنای واقعی کلمه با هر دین و شریعتی است.

البته در بعضی از بخشهای این داستان که زرتشت به سفر می رود و در سفر با اقوام کوته فکر و کژاندیشی روبرو می شود می توان معدود بودن این نوع اقوام و آدمیان را به خوبی درک کرد و این حاکی از دوستداشتن خداوند و مهر و محبتی است که ارزانی این سرزمین اهورایی در طول تاریخ نموده است.

و می خوانیم که زرتشت آغازگر راهش از سوی اهورامزدا را بر پایه ی پندار نیک،گفتار نیک،کردار نیک اعلام می کند.

نکته ی قابل توجه این داستان،سفر است.زرتشت برای رهایی از خرافات و انحرافات و برای بدست آوردن دانایی سفر می کند.

شنیدن رمان صوتی آخرین سفر زرتشت به علاقمندان آثار تاریخی توصیه میگردد.

آثار مشابه : کتاب صوتی داستان جاويد اثر نویسنده معاصر کشورمان اسماعیل فصیح 

کانال سلام صدابرای شنیدن آنلاین کتاب های صوتی به کانال تلگرام سلام صدا مراجعه فرمایید.اینستاگرام کتاب های صوتی سلام صدا

برای دیدن توضیحات و مشخصات کتاب های صوتی به اینستاگرام سلام صدا مراجعه فرمایید.

فاقد لینک

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!