کتاب گویا ما چگونه ما شدیم اثر دکتر صادق زیباکلام

کتاب گویا ما چگونه ما شدیم  یا ریشه یابی علل عقب ماندگی در ایران کتابی اثر دکتر صادق زیباکلام

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

بنا به درخواست ناشر محترم لینک غیرفعال شده است/ کتاب گویا ما چگونه ما شدیم یا ریشه یابی علل عقب ماندگی در ایران کتابی با مضمون تاریخی ، اجتماعی اثر دکتر صادق زیباکلام استاد برجسته علوم سیاسی دانشگاه تهران و از پر فروش ترین کتاب های علوم اجتماعی در چند سال اخیر است.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 371 مگابایت
0 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد
خرید پستی محصولامکان خرید پستی این محصول وجود دارد

کتاب گویا ما چگونه ما شدیم اثر دکتر صادق زیباکلام

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب گویا ما چگونه ما شدیم یا ریشه یابی علل عقب ماندگی در ایران کتابی با مضمون تاریخی –اجتماعی اثر دکتر صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و  از پر فروش ترین کتاب های تاریخی در چند سال اخیر است.

دورنمایه اصلی کتاب صوتی ما چگونه ما شدیم، سیاسی و اجتماعی است و نویسنده با توجه به منابع کمی که در اختیار داشته، تلاش خود را برای علت یابی عقب ماندگی ایران با نگاهی متفاوت داشته است.

برخی از منتقدین تحلیل های بی طرفانه را دلیلی بر محبوبیت کتاب نزد عامه مردم می دانند. به نظر می رسد نگاه منطقی دکتر زیباکلام که به دور از هر گونه غرض ورزی است از چشم خواننده ها پنهان نمانده است.

در بخش پایانی کتاب صوتی ما چگونه ما شدیم ، گزارش جلسات نقد و بررسی کتاب و همچنین نقدهای وارده بر کتاب و پاسخ نویسنده بر آنها  آمده است که به نوبه خود کاری پسندیده و قابل تامل است.

فهرست مطالب کتاب گویا ما چگونه ما شدیم

  • فصل اول: از کجا شروع کنیم؟
  • فصل دوم: ایران چگونه جایی است؟
  • فصل سوم: از صعود تا نزول: ۱۰۰۰-۱۸۰۰ (۴۰۰-۱۲۰۰ هجری)
  • فصل چهارم: تأثیر هجوم قبایل بر ساختارها و نهادهای اجتماعی ایران
  • فصل پنجم: خاموش‌شدن چراغ علم
  • فصل ششم: شرق و غرب: تماس یا تقابل

فایل صوتی پاسخ به یک نقد را بشنوید

از متن کتاب ما چگونه ما شدیم

توجه به این نکته ضروری است آن هم که چطور شد استعمار به ایران آمد و توانست آن را به زیر مهمیز خود بکشد اما هرگز ایرانیان به این فکر نیافتادند که بروند انگلیس یا فرانسه را به استعمار خود درآورند؟

چه شد که کشورهای غربی سر از ایران درآوردند ولی ایرانیان به عقلشان نرسید که راهی آن کشورها شوند؟

پاسخ واقع بینانه تر آن است که ما توان به استعمار درآوردن دیگران را نداشتیم. گرفتن فرانسه، انگلیس و بلژیک جای خود دارد، ما اگر در توانمان بود گرجستان، قفقاز، شیروان، داغستان، ایروان، هرات و …را از دست نمی دادیم.

آنچه جای بحث دارد این است که چرا استعمار توانست به آن درجه از اقتدار و توانمندی برسد که از آن سر دنیا راه بیفتد و بیاید اینجا و ایران را غارت کند و عقب نگه دارد و ما متقابلا به آن درجه از ضعف رسیدیم که نتوانستیم جلویش را بگیریم.

اما مسئله ی اصلی این است که اگر ما ضعیف و عقب مانده نبودیم استعمارگران نمی توانستند بر گردن ما سوار شوند.

در این اثر سعی شده است به جای روش معمول و متداول معلول نگری و معلول نگاری  ریشه یابی علل عقب ماندگی ایران پرداخته شود و  به جای مقصر شمردن دیگران اعم از اعراب، شرق، غرب، استعمار و…. به خود ایران و کالبد شکافی آنچه به لحاظ تاریخی ایران را تشکیل داده است بپردازیم.

شنیدن کتاب گویا ما چگونه ما شدیم یا ریشه یابی علل عقب ماندگی در ایران به مدت 18 ساعت به همه علاقمندان آثار علوم اجتماعی و تاریخی توصیه میگردد.

دکتر صادق زیبا کلام نویسنده کتاب گویا ما چگونه ما شدیم کتاب صوتی ما چگونه ما شدیم
دکتر  زیباکلام نویسنده کتاب گویا ما چگونه ما شدیم

مقدمه کتاب ما چگونه ما شدیم با خوانش دکتر صادق زیبا کلام

بنا به درخواست ناشر لینک غیرفعال است

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

ما چگونه ما شدیم دکتر صادق زیبا کلام

ما چگونه ما شدیم دکتر صادق زیبا کلام

ما چگونه ما شدیم دکتر صادق زیبا کلام یا ریشه یابی علل عقب ماندگی در ایران کتابی با مضمون سیاسی –اجتماعی از پر فروش ترین کتاب های تاریخی در چند سال اخیر است. این کتاب حاصل تلاش دکتر صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران است. پس از انتشار اولین نسخه از کتاب هر سال بیش از یک نوبت کتاب ما چگونه ما شدیم، تجدید چاپ شده است. در این مطلب از  سلام صدا به معرفی و بررسی کتاب دکتر زیباکلام می پردازیم. مقدمه کتاب ما …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 8182 بازدید بدون دیدگاه