کتاب صوتی گل سرخی برای امیلی نوشته‌ی ویلیام فاکنر ترجمه نجف دریا بندری

کتاب صوتی گل سرخی برای امیلی نوشته‌ی ویلیام فاکنر

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی گل سرخی برای امیلی نوشته‌ی ویلیام فاکنر رمان‌نویس آمریکایی و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات ۱۹۵۰ و جایزه پولیتزر و خالق شاهکار خشم و هیاهو

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 64 مگابایت
25,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد
خرید پستی محصولامکان خرید پستی این محصول وجود دارد

کتاب صوتی گل سرخی برای امیلی نوشته‌ی ویلیام فاکنر ترجمه نجف دریا بندری

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی گل سرخی برای امیلی نوشته‌ی ویلیام فاکنر رمان‌نویس آمریکایی و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات و ترجمه استاد نجف دریا بندری

موضوع کتاب صوتی گل سرخی برای امیلی

ژان پل سارتر فیلسوف فرانسوی می گوید: آنهایی که همه چیز را می خواهند، نمی توانند عاشق شوند.

در کتاب صوتی گل سرخی برای امیلی ، این مطلب نمودی عینی پیدا می کند. امیلی از یک طرف خواهان حفظ اصالت خانوادگی خود است و از طرفی دیگر با فردی از طبقه پایین آشنا می شود و این که او یکی را بر دیگری ترجیح نمی دهد، این نکته را در ذهن متبلور می کند که امیلی قدرت عاشق شدن ندارد. اگر هومر را می خواهد، برای این است که رخوت و تنهایی خود را از یاد ببرد نه چیز دیگر.

داستان گل سرخی برای امیلی مانند سایر داستان هایی که فالکنر نوشته است ، درسرزمین خیالی وکناپاتافا  Yoknapatawpha County می گذرد؛ سرزمینی که فالکنر آن را کشف کرده و زیر نقشه آن نوشته است : “منحصرا متعلق است به ویلیام فالکنر”.

در واقع می توان گفت فاکنر با کشف چنین سرزمینی، به کشف جهان داستانی بکر و تازه ای دست زده است تا مفاهیم خود را به وسیله آن به خواننده القاء کند.

سبک نگارش داستان، ادامه سبک منحصر به فرد فالکنر است .

درسرزمین خیالی وکناپاتافا  Yoknapatawpha County
سرزمین خیالی وکناپاتافا  Yoknapatawpha County

او داستان خود را از زمان حال شروع می کند و خواننده خود را به گذشته ارجاع می دهد و پس از سیر و سیاحتی چند در گذشته – که وقایع داستان در آن شکل گرفته است – دوباره او را به زمان حال برمی گرداند؛ چیزی که در داستان کوتاه ” گل سرخی برای امیلی” نیز نمود یافته است.

می توان حرکت از حال به گذشته و برگشت دوباره به زمان حال را به تعبیر ادوارد مورگان فورستر به پرواز پرنده ای شبیه دانست که از شاخه ای می پرد و پس از گشت و گذار فراوان ، باز روی همان شاخه می نشیند.

بدیهی است که فاکنر خواننده خود را با خود به وقایعی که در گذشته رخ داده است ، می کشاند؛ اما این بازگشت به گذشته ، چنان نیست که وقایع را براساس توالی زمانی یک به یک بیان کند؛ بلکه خواننده در زمان های مختلف گذشته گم می شود و خود را در زمان تودرتویی می بیند که همه گذشته قهرمان در آن جاخوش کرده است.

کتاب صوتی گل سرخی برای امیلی نوشته‌ی ویلیام فاکنر ترجمه نجف دریا بندری به مدت 4:30 و در یک فایل زیپ با حجم 64 مگابایت آماده دانلود است


ویلیام فاکنر نویسنده کتاب صوتی خوشه های خشم

درباره ویلیام فاکنر نویسنده کتاب

ویلیام فاکنر William Faulkner یکی از بزرگترین و پر آوازه ترین نویسندگان امریکا است. نویسنده ای که با قلم بینظیرش همواره حماسه انسانهای معمولی ولی شگفت انگیز امریکا را روایت می کند.

او همزمان صاحب حماسه هومر،شیوایی تولستوی و قدرت هوگو است تا با خلق اثری چون خشم و هیاهو با سبک روایت نو و تازه‌اش خواننده را مسحور می‌کند و در مشهورترین دانشگاه‌های دنیا به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های رمان مدرن قرن بیستم تدریس شود.

خشم و هیاهو به تنهایی برای تمام عمر یک نویسنده کافی است اما فاکنر آثار بسیار دیگری با همان قدرت پدید آورده است.

ویلیام فاکنر در ۱۹۵۰ برنده جایزه نوبل ادبیات شد و بعد از آن نیز جایزه پولیتزر را برای کتاب شهر در سال ۱۹۵۷ دریافت نمود.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

ده نویسنده برتر جهان

ده نویسنده برتر جهان

معرفی ده نویسنده برتر جهان سایت سلام صدا با آدرس hiword.ir یک کتابخانه صوتی است که در آن کتاب صوتی، رمان خارجی ، شاهکارهای ادبیات ایران و جهان ، کتاب صوتی آثار تاریخی مشهور در خصوص تاریخ ایران و جهان ، برترین رمان های جهان و کتاب هایی در موضوعات مختلف ارائه میشود. در این بخش به بررسی ده نویسنده برتر جهان می پردازیم. ده نویسنده برتر جهان 1-ویلیام شکسپیر از ده نویسنده برتر جهان این مرد واقعاً پرکار بود و یکی از ده نویسنده برتر جهان …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 5065 بازدید بدون دیدگاه