کتاب صوتی وقتی نفس هوا می‌شود نوشته پال کلانیتی

کتاب صوتی وقتی نفس هوا می‌شود نوشته پال کلانیتی

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی وقتی نفس هوا می‌شود زندگی نامه یا تجربه نامه خود نوشتی به قلم پال کلانیتی ، رزیدنت جراحی مغز و اعصاب هندی-آمریکایی است .
این کتاب در سال 2016 منتشر شد و عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال ۲۰۱۶ نیویورک تایمز را به دست آورد

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 15mb
0 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد
خرید پستی محصولامکان خرید پستی این محصول وجود دارد

کتاب صوتی وقتی نفس هوا می‌شود نوشته پال کلانیتی

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی وقتی نفس هوا می‌شود زندگی نامه یا تجربه نامه خود نوشتی به قلم پال کلانیتی ، رزیدنت جراحی مغز و اعصاب هندی-آمریکایی است .

این کتاب در سال 2016 و با نام اصلی When Breath Becomes Air BY Paul Kalanithi  منتشر شد.

موضوع کتاب صوتی وقتی نفس هوا می‌شود :

پال وقتی متوجه می شود که به سرطان پیشرفته ریه مبتلا شده ، دچار دگرگونی فکری میشود و با شرح داستان زندگی خود و بیمارانش به جستجوی معنای زندگی می پردازد

نوشتن مثل جراحی مغز و اعصاب نیست اما مورد کمیابی است که یک جراح مغز و اعصاب همزمان در ادبیات هم مهارت بالایی داشته باشد اما پال چنین بود.

اما زندگی نویسنده به نوبه ی خود عجیب است ، او ابتدا تصمیم میگیرد که بر خلاف نظر خانواده که پزشکی شغل خانوادگیشان بوده در رشته ادبیات تحصیل کند اما در سال های پایانی تحصیلاتش متوجه میشود که ادبیات به تنهایی برای درک پیچیدگی های روح و روان بشر کافی نیست.

پال کلانیتی خود در باره این تصمیمش چنین میگوید:

 ” من نمی توانم این سوال را رها کنم که اخلاق ،زیست شناسی ، ادبیات و فلسفه از کجا در هم تنیدند؟”

و او دریافت که ادبیات انگلیسی جایی نیست که بتواند به تنهایی به سوالاتش پاسخ گوید و تصمیم گرفت پایان نامه دکتری ادبیات خود را کنار گذاشته و به طور دیر هنگام برای دانشکده پزشکی آماده شود و این کار را هم کرد.

در کتاب صوتی وقتی نفس هوا می‌شود خواهیم شنید که وقتی که پال به مرحله رزیدنتی در جراحی مغز و اعصاب رسیده بود ، به ناگهان متوجه بیماری سرطان خود میشود و تحول و دگرگونی روحی او  نیز از همین جا آغاز میشود.

خودش میگوید که نمی دانستم پنج یا ده سال دیگر زنده ام ، نمی دانستم که بایستی ازداوج کنم و بچه دار شوم یا نه و البته او هم ازدواج کرد و هم 8 ماه قبل از مرگش صاحب فرزند شد!

شایان ذکر است که پال کلانیتی در مارس 2015 درگذشت و بخش پایانی کتاب را همسرش نوشته و کامل کرده است.

کتاب وقتی نفس هوا می‌شود نوشته پال کلانیتی

کتاب وقتی نفس هوا می‌شود نوشته پال کلانیتی به محض چاپ مورد توجه خوانندگان و منتقدین قرار گرفته و عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال ۲۰۱۶ نیویورک تایمز را به دست آورده است.

جوایز و افتخارات این کتاب عبارتند از:

  • فهرست کوتاه جایزه کتاب خوش آمدید در سال ۲۰۱۷
  • جایزه پولیتزر در سال ۲۰۱۷
  • جایزه ژان میلفسکی در سال ۲۰۱۷
  • برگزیده منتقدین پایگاه Goodreads در سال ۲۰۱۶

در ادامه میتوانید این نمایش رادیویی که تلخیصی از کتاب توسط ایران صدا است را  به مدت 65 دقیقه و در یک فایل زیپ به حجم 60 مگابایت دانلود فرمایید.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

 پکیج نمایش های رادیویی

پکیج نمایش های رادیویی

پکیج نمایش های رادیویی شامل 112 نمایش رادیویی به مدت حدود 300 ساعت  با حجم کل 7.7 گیگابایت این پکیج عظیم حاصل ساعت ها جمع آوری فایل نمایش های رادیویی است که پس از ویرایش فایل های صوتی (افزایش کیفیت صدا – تغییر بیت ریت و حذف صداهای اضافی در دو  DVD رایت شده است پکیج نمایش های رادیویی بنا به درخواست مکرر کاربران عزیز سایت سلام صدا جمع آوری و در دسترس علاقمندان قرار گفته است. بدین ترتیب به جای آنکه علاقمندان نمایش های رادیویی ساعت …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 5021 بازدید بدون دیدگاه