کتاب صوتی وضعیت آخر اثر تامس هریس

کتاب صوتی وضعیت آخر اثر تامس هریس

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی وضعیت آخر نوشته ی تامس هریس اولین بار در سال 1967 به چاپ رسید. نظریه ی تحلیل رفتار متقابل، سه وضعیت ذهنیِ «والد»، «بزرگسال» و «کودک» را به عنوان پایه های تعیین کننده ی کیفیت ارتباطات بینافردی مشخص می کند. این کتاب بیان می کند که ما در مرحله ای ابتدایی در زندگی، «جایگاهی» را برای خودمان در نظر می گیرم که به شکلی انکارناشدنی، بر احساسات ما درباره ی خودمان و به خصوص در رابطه با دیگران تأثیرگذار خواهد بود

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 600 مگابایت
30,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی وضعیت آخر اثر تامس هریس

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی وضعیت آخر با عنوان انگلیسی I’m Ok, You’re Ok برای اولین بار به قلم روانشناس مشهور تامس هریس Thomas Anthony Harris در سال 1969 منتشر شد و از آن زمان به بعد به زبان های مختلف از جمله فارسی ترجمه، چاپ و عرضه شده است.

کتاب صوتی وضعیت آخر اثر تامس هریس

کتاب وضعیت آخر با عنوان انگلیسی I’m Ok, You’re Ok

کتاب صوتی وضعیت آخر را می‌توان یک کتاب مناسب برای یادگیری تحلیل رفتار متقابل دانست.

در این کتاب به همه‌ی سرفصل‌های آموزش مقدماتی تحلیل رفتار، اعم از ساختار شخصیت، ویژگی‌های شخصیت والد و بالغ و کودک، تجزیه و تحلیل رفتار متقابل، آلودگی بالغ به والد، آلودگی بالغ به کودک، نوازش و سازماندهی زمان اشاره شده است.

هم‌چنین به موضوعات پیشرفته‌تر مانند بازی های اریک برن، ساختار شخصیت در مقاطع مختلف زندگی و تحلیل رفتار در محیط خانواده هم توجه شده و نکات ارزشمندی در این زمینه مطرح شده است.

احتمالاً نام چهار وضعیت کلی در رابطه را شنیده‌اید:

  • من خوب نیستم، تو خوب نیستی
  • من خوب نیستم، تو خوبی
  • من خوب هستم، تو خوب نیستی
  • من خوبم و تو هم خوبی

این چهار وضعیت را تامس هریس مطرح کرده و به بحث تحلیل رفتار افزوده است (فصل سوم کتاب صوتی وضعیت آخر).

اصطلاح وضعیت آخر هم از همین‌جا آمده است. یعنی وضعیتی که فرد به نتیجه برسد: «من خوبم و تو هم خوبی

 

با شنیدن کتاب صوتی وضعیت آخر درمی یابید که انسان تنها یک شخصیت نداشته بلکه بنابر دیدگاه تام هریس هر کسی دارای سه شخصیت است :

بالغ (Adult)، والد (Parent) یا کودک (Child) ؛ و درک این موضوع سرآغاز یادگیری تحلیل رفتار متقابل است و این سه‌گانه‌ی شخصیتی را می‌توان قلبِ تحلیل رفتار متقابل دانست.

کتاب صوتی وضعیت آخر اثر تامس هریس

تام هریس و اریک برن فرض را بر این می‌گذارند که ما انسان‌ها، در هر لحظه، در یکی از سه حالتِ بالغ، والد و کودک هستیم.

باید بدانید منظور از والد و کودک، اعضای خانواده ی ما نیست و این جنبه های درونی ما هست.

  • شخصیت والد ما در حقیقت همان شخصیتی هست که والدین ما به آن شکل داده اند، منظور از والدین تنها پدر و مادر نیست و هر شخص دیگری که برای ما دارای اعتبار هست و به آن اهمیت می دهیم مانند، فامیل ها، معلم، همسایه و… نیز تأثیر گذار هستند.

این شخصیت از طریق تمام مواردی که از این افراد دیدیم و شنیدیم، بدون اینکه ما متوجه شویم، شکل گرفته و در وجود ما، در قالب یک شخصیت ایجاد شده است.

به عنوان مثال، بیشتر امر و نهی های ذهنی شما، می تواند برخورد شخصیت والد شما در آن لحظه باشد.

  • شخصیت کودک ما نیز از دوران کودکی ما شکل گرفته، به گونه ای که هر واکنشی در برابر اتفاقات گوناگون بروز می دادیم، همان ها را به همراه خود داریم و در بزرگ‌سالی نیز در مواجه شدن با برخی اتفاقات، دقیقاً همان واکنش ها را نشان می دهیم؛ مانند برخی لحظات غم و یا شادی که در آن لحظه مانند دوران کودکی خود با آن موضوع برخورد می کنیم و واکنش نشان می دهیم.
  • شخصیت بالغ ما به طبع مغز منطقی و اندیشه های ما هست. زمانی که اطلاعات و انتخاب ها را در کنار یکدیگر قرار می دهیم و با بررسی آن ها به یک تصمیم و یا یک نتیجه ی منطقی می رسیم، در حقیقت در نقش بالغ خود زندگی می کردیم.

در اصل بهترین حالت، تسلط بالغ بر روی والد و کودک است که در این کتاب به شما کمک می شود تا بهتر بتوانید خود شخصیت هایتان را بشناسید و روی این آن ها کنترل داشته باشید.

کتاب صوتی وضعیت آخر به مدت 15 ساعت فایل صوتی mp3 با اجرای حرفه ای آقای سهیلی در قالب یک فایل زیپ به حجم 600 مگابایت آماده دانلود است


کتاب صوتی وضعیت آخر اثر تامس هریس

در باره تامس هریس نویسنده کتاب صوتی وضعیت آخر

هریس مدرک لیسانس خود را در سال 1938 از دانشگاه آرکانزاس ، و دکترای خود را از دانشکده پزشکی دانشگاه تمپل در سال 1940 دریافت کرد.

پس از فارغ التحصیلی، به عنوان کارآموز پزشکی به نیروی دریایی پیوست. هنگامی که در زیردریایی USS Pelias بود که در دسامبر 1941 در پرل هاربر مورد حمله قرار گرفت و در نتیجه شنوایی دائمی خود را از دست داد.

پس از اتمام دوره کارآموزی خود در سال 1942، هریس آموزش روانپزشکی خود را در بیمارستان سنت الیزابت در واشنگتن دی سی آغاز کرد.

او پس از اتمام دوره دستیاری خود به نیروی دریایی بازگشت. در اواخر جنگ به عنوان افسر ارشد روانپزشکی در بیمارستان کشتی USS Haven خدمت کرد

هریس در نهایت رئیس شعبه روانپزشکی نیروی دریایی شد و در سال 1954 به خدمت خود به عنوان فرمانده پایان داد.

پس از بازنشستگی، هریس رئیس بخش مؤسسات در ایالت واشنگتن شد. در طول این مدت، او نقش مهمی در خنثی کردن شورش در زندان با حداکثر امنیت در Walla Walla ایفا کرد.

با این حال، او خیلی زود از کار بوروکراتیک خسته شد و در سال 1956 یک مطب روانپزشکی خصوصی در ساکرامنتو، کالیفرنیا افتتاح کرد.

هریس و دوست و همکار دیرینه اش اریک برن ، بنیانگذار تجزیه و تحلیل رفتار متقابل بود، که از زمانی شروع شد که هر دو نفر از معدود روانپزشکان ارتش ایالات متحده بودند .

او همچنین یکی از اعضای مؤسس سمینار تحلیل رفتار متقابل سانفرانسیسکو بود که بیش از یک دهه به صورت هفتگی برگزار می شد

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه

 دیگر کتاب های ناشر : سلام صدا

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

زندگی و افکار نیچه به همراه معرفی و تحلیل کتاب غروب بت ها

زندگی و افکار نیچه به همراه معرفی و تحلیل کتاب غروب بت ها

بی تردید بسیاری از اهل مطالعه و دوستداران فلسفه نام نیچه را شنیده اند با توجه به تاثیری که  آثار این فیلسوف آلمانی بر فلسفه غرب و تاریخ اندیشه مدرن بر جای گذاشته است در این نوشته بخش هایی از زندگی و افکار نیچه به همراه معرفی و تحلیل کتاب غروب بت ها شامل مطالبی مانند جنون و مرگ نیچه، نیچه و مسئله سقراط و عقل در فلسفه تقدیم شده است. زندگی و افکار نیچه فریدریش ویلهِلم نیچه  Friedrich Wilhelm Nietzsche  در اکتبر سال ۱۸۴۴ در شهر …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 3719 بازدید بدون دیدگاه