کتاب صوتی قصر نوشته فرانتس کافکا

کتاب صوتی قصر نوشته فرانتس کافکا

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی قصر خوانشی حرفه ای و شنیدنی از رمان مشهور فرانتس کافکا که توسط امیرجلال الدین اعلم به فارسی ترجمه شده است.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 500 مگابایت
45,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی قصر نوشته فرانتس کافکا

کتاب صوتی قصر خوانشی حرفه ای و شنیدنی از رمان مشهورفرانتس کافکا Franz Kafka است که همانند سایر آثار او به زبان آلمانی نوشته شده‌است و توسط امیرجلال الدین اعلم به فارسی ترجمه شده است.

درباره کتاب صوتی قصر

رمان قصر با عنوان انگلیسی The Castle در ۲۰ فصل نگاشته شده که فصل بیستم و پایانی آن ناتمام مانده است اما از محتوا و جریان داستان چنین برمی آید که رمان بعد از آن چندان ادامه ندارد.

به دلیل مرگ زودهنگام کافکا در سال ۱۹۲۴ و در سن 41 سالگی او این فرصت نیافت تا فصل آخر را به پایان رساند.

کتاب صوتی قصر در ادبیات جهان رمانی فاخر وبه شمار می رود هر چند که فرانتس کافکا معتقد بود نوشته هایش به اندازه‌ای که باید، خوب نیستند و هیچ وقت قصد نداشت آن‌ها را منتشر کند.

او حتی برای دوستش وصیت کرده بود که تمام آثارش را بعد از مرگش از بین ببرد. ولی بعد از مرگ کافکا، دوستش به وصیت او عمل نکرد و تمام کارهای کافکا را به همان شکل منتشر کرد.

شایان ذکر است که برخی از صاحبنظران ناتمام ماندنِ رمان قصر را نقطه قوتی برای این اثر می‌دانند.

کتاب صوتی قصر نوشته فرانتس کافکا
کتاب صوتی قصر نوشته فرانتس کافکا

کتاب صوتی قصر نوشته فرانتس کافکا به مدت 13:30 در یک فایل زیپ به حجم 500 مگابایت آماده دانلود است

قسمتی از فصل اول کتاب صوتی قصر بشنوید:

قسمتی از متن پشت جلد کتاب صوتی قصر

کتاب صوتی قصر نوشته فرانتس کافکا
کتاب صوتی قصر نوشته فرانتس کافکا

رمان قصر نقطه پایانیِ روح و ذهن است، جایی در وجود است که دیگر فراسویی ندارد…

در کار کافکا، خواننده با منظره‌ی تکان دهنده‌ی روحی بس حساس روبه‌رو می‌شود که در برابر چشم‌انداز نفریدگی جاودان نه می‌تواند عاقل باشد، نه لاابالی و استهزاگر، نه تسلیم، و نه عاصی…

جهانی که این روح ادراکش می‌کند هر آینه به جهان خود خواننده می‌ماند. قصری که قصر است و صرفا چیزی را نمادین می‌گرداند که همه قصرها نمادینش می‌گردانند: یعنی قدرت و اقتدار، تلفن‌خانه‌ای که بیشتر از برقرار کردن ارتباط آشفتگی پدید می‌آورد.

دیوانخانه‌ای که غرق در سیلاب ظاهرنمایی و پرونده بازی است. سلسله مراتب ناشناخته‌ای از صاحب منصبان که یافتن مسئول رسیدگی به پرونده خاصی را محال می‌گرداند.

دیدارها و گفت‌وگوها و مصاحبه‌های بی‌شمار که همیشه از موضوع پرت‌اند.

به واقع جهانی است آشنا و رنجناک، ولی عقل آفرینده‌ای که آن را فرا آورده نیک می‌داند که این جهان برای همیشه نفرین شده است…

کافکا در نقطه‌ای می‌نویسد که در آن جهان چون از خلاء روحی بسیار سنگین شده است آغاز بر آن می‌نهد که به درون ژرفاهای اهرمین زده‌ی بی اعتقادی که گمان وجودش بر دل کسی نمی‌گذشت فرو رود…

با این همه، قدرت نه فقط تجربه کردن این جهان بلکه شاعرانه آفریدنش می‌باید سرچشمه‌ای در بیرون داشته باشد.

فقط ذهنی می‌تواند درباره تلاش و تکاپوی روح گم گشته‌ای در سرزمینی دشمن با همچو نیروی آفرینشگرانه تامل کند که دست کم در یکی از توهایش خاطره‌ی جایی را زنده نگه داشته باشد که روح در آن حقیقتا احساس آسودگی و آشنایی بکند.

کافکا در یکی از مانوی‌ترین گفته‌هایش، از قدرت تک کلاغی برای نابود کردن آسمان سخن می‌گوید، ولی می‌افزاید که این هیچ چیزی را در ردِ آسمان ثابت نمی‌کند، زیرا آسمان بسادگی دلالت بر ناممکن بودن کلاغها دارد.


کتاب صوتی قصر نوشته فرانتس کافکا
کتاب صوتی قصر نوشته فرانتس کافکا

داستان کتاب صوتی قصر

داستان کتاب صوتی قصر روایت مردی به نام کا (K) است که ظاهرا به عنوان مساح وارد دهکده‌ای می‌شود که در بالاترین نقطه‌اش قصری قرار گرفته و رییس قصر زندگی مردم دهکده را تحت کنترل دارد اما هیچ یک از مردم حق ورود به قصر را نداشته و کلا نمی‌دانند که آنجا چه خبر است.

ما از همان ابتدا وارد دنیایی می‌شویم که شرایط عجیب، پیچیده و متناقضی دارد. همه می‌دانند برای ورود به قصر باید حتما جواز داشته باشند، ولی کسی به دنبال جواز نیست و حتی نمی‌دانند که این جواز را از چه راهی می‌توانند به دست بیاورند.

رمان قصر می‌تواند نقد خیلی محکمی به نظام دیوانسالار باشد. نظامی مضحک که در آن هزار صاحب منصب قرار گرفته‌اند و ظاهر همیشه مشغول کارند ولی پرونده‌های مردم چون کوهی روی هم تلنبار شده و تمامی ندارند.

سلسله مراتبی که پشت سر هم قطارند و بعد از گذر از هر کدام به در بسته جدیدی می‌خوری ولی شناخت یا دیدن اینکه چه کسی در راس این هرم قدرت وجود دارد امری غیرممکن و محال است.

قدرتی که صاحب منصب‌ها با در دست داشتنش تنها در جهت سوءاستفاده از مردم بهره می‌گیرند.

قصری که پر از قدرت است. پر از تلفن‌هایی که ظاهرا برای ارتباط شکل گرفته‌اند. ولی ارتباط از طریق آن تلفن‌ها ممکن نیست!

و همه این امور طوری طراحی شده که انگار به جای آسان ساختنِ ارتباطات در جهتِ پیچیده ساختن هرچه بیشتر پیش می‌روند.


معرفی برترین رمان‌های فلسفی جهان به قلم نویسندگان و فلاسفه مشهوری مانند سارتر، کافکا ، نیچه و …

معرفی برترین رمان‌های فلسفی جهان به قلم نویسندگان و فلاسفه مشهوری مانند سارتر ، یالوم ، کافکا ، نیچه و ...  به انتخاب مراجع رسمی

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه

 دیگر کتاب های ناشر : سلام صدا

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...