کتاب صوتی شکر تلخ اثر جعفر شهری باف

کتاب صوتی شکر تلخ اثر جعفر شهری باف

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی شکر تلخ مشهورترین رمان جعفر شهری باف داستانی شنیدنی با نثری ساده که به توصیف مسائل اجتماعی و تاریخی ایران در سال های  1294 تا 1306 هـ. ش پرداخته است

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 440 مگابایت
32,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی شکر تلخ اثر جعفر شهری باف

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی شکر تلخ مشهورترین رمان جعفر شهری باف داستانی خواندنی است که با نثری ساده و روان ضمن توصیف مسائل اجتماعی و تاریخی ایران در سال های 1294 تا 1306 هـ. ش، به رنج زن ایرانی در قالب نوشتاری خاص می پردازد.

درباره کتاب صوتی شکر تلخ

کتاب صوتی شکر تلخ ، طنز تلخی است که با شیرینی بیان شده و نویسنده برای جذابیت داستان خود، همانند شهرزاد قصه گو با روایت حکایت های شنیدنی، مصائب حاکم بر جامعه زمان خود را به  سخره گرفته است.

کتاب شکر تلخ ،سرشار از ضرب المثل و حکایت های و روایت های شفاهی و به اصطلاح کوچه و بازاری و نوعی دانشنامة فرهنگ و زبان عامیانة مردم تهران در آغاز سدة بیستم است.

داستان شکر تلخ ، زاییدة تخیل نویسنده است، اما واقعیت های زندگی جامعه در تار و پودش تنیده شده و با قدرت قریحه و طبع لطیف نویسنده، مخاطب را تا پایان با خود همراه میکند

کتاب صوتی شکر تلخ اثر جعفر شهری باف

داستان کتاب صوتی شکر تلخ

داستان از سال1294 هـ .ش مصادف با سال قحطی، با گشت و گذار میرزا باقر همراه پسر کوچکش جواد در کوچه پس کوچه های محلة عودلجان تهران آغاز می شود.

در حین این گردش، در مقابل دیدگان حیرت زدة جواد، یکی از اهالی در اثر گرسنگی جان می سپارد.

میرزا باقر از ترس وضعیت نامساعد کودک، برای کمک در خانه ای را می زند. از قضا زن زیبارویی به نام عزت که همسر یکی از تجار تهران است، در را می گشاید و بچه را آرام می کند، اما در این حین با اشاراتی از میرزا باقر می خواهد که باز هم به او سر بزند.

میرزا باقر متاهل است و با همسرش کبری زندگی میکند،با این وجود، با پیغام مجدد عزت، به خانة او می رود

شخصیت های اصلی کتاب صوتی شکر تلخ، میرزا باقر و کبری هستند.

میرزا مردی شهوت پرست است که برای رسیدن به خواسته های نفسانی از هیچ گونه عملی فرو گذار نیست. در مقابل کبری همسر فداکارش قرار دارد. علی رغم اینکه بی سواد است، می کوشد تا جواد را به مدرسه بفرستد و در بدترین شرایط با فضای حاکم مبارزه می کند او را می توان به عنوان نماد زن سنتی ایران که به سمت تجدد در تکاپوست، معرفی کرد

کتاب صوتی شکر تلخ به مدت 32 ساعت در یک فایل زیپ به حجم 440 مگابایت آماده دانلود است


زندگی و آثار جعفر شهری را بخوانید

مختصری در باره نویسنده کتاب

جعفر شهری باف نویسنده ، پژوهشگر فرهنگ عامه، و تاریخ نویس اجتماعی معاصر بود که در سال 1293 هـ شمسی و در شب تاجگذاری احمدشاه و آستانۀ جنگ جهانی اول (۱۹۱۴م) در محلۀ عودلاجان تهران و در خانواده ای تنگدست به دنیا آمد.

او آثار خود را با نام هایی مانند شَعر باف، شَعری باف و شهری باف امضا کرده است

آثار استاد جعفر شهری

  • طهران قدیم (۵ جلدی)
  • تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم (۶ جلدی)
  • قند و نمک
  • شکر تلخ
  • حاجی در فرنگ
  • حاجی دوباره
  • انسیه‌خانم
  • گزنه
  • قلم سرنوشت
  • کتاب علی

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه

 دیگر کتاب های ناشر : سلام صدا

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

زندگی و آثار جعفر شهری باف

زندگی و آثار جعفر شهری باف

زندگی و آثار جعفر شهری باف : جعفر شهری باف نویسنده ، پژوهشگر فرهنگ عامه، و تاریخ نویس اجتماعی معاصر بود که در سال 1293 هـ شمسی و در شب تاجگذاری احمدشاه و آستانۀ جنگ جهانی اول (۱۹۱۴م) در محلۀ عودلاجان تهران و در خانواده ای تنگدست به دنیا آمد.  او آثار خود را با نام هایی مانند شَعر باف، شَعری باف و شهری باف امضا کرده است پدرش مردی خشن، تندخو، کینه توز، ستمگر، خودخواه، ریاکار، دروغگو و سراسرعیب و پستی بود که در کودکی او …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 5395 بازدید بدون دیدگاه