کتاب صوتی شور ذهن نوشته ایروینگ استون

کتاب صوتی شور ذهن نوشته ایروینگ استون رمان زندگینامه زیگموند فروید

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی شور ذهن نوشته ایروینگ استون ترجمه آقایان اکبر تبریزی و فرخ تمیمی رمان زندگینامه زیگموند فروید که با داستانی تاریخی، خواننده را به سفری در دنیای پیچیده ی ذهن انسان برده تا درک درستی از انگیزه ها، ایده ها، احساس و رفتار فروید و بیمارانش کسب کند

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 459 مگابایت
50,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی شور ذهن نوشته ایروینگ استون

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی شور ذهن نوشته ایروینگ استون رمان زندگینامه زیگموند فروید که با داستانی تاریخی، خواننده را به سفری در دنیای پیچیده ی ذهن انسان برده تا درک درستی از انگیزه ها، ایده ها، احساس و رفتار فروید و بیمارانش کسب کند

فهرست مطالب کتاب صوتی شور ذهن

کتاب شور ذهن با عنوان اصلی The Passions of the Mind دارای 918 صفحه و شامل مقدمه و 16 فصل به شرح زیر است:

  • مقدمه
  • کتاب اول: برج دیوانگان
  • کتاب دوم: جان شیفته
  • کتاب سوم: گذرگاه تنگ
  • کتاب چهارم : بیگانه ای در پاریس
  • کتاب پنجم: نسخه تجویز پزشک
  • کتاب شششم: پایان شب سیه
  • کتاب هفتم: جزیره گمشده آتلانتیس
  • کتاب هشتم: غار تاریک ذهن
  • کتاب نهم: بشر فانی را شادکام ندان
  • کتاب دهم: مطرود
  • کتاب یازدهم: کمک از کجا میرسد
  • کتاب دواردهم: گروه
  • کتاب سیزدهم: گردهمایی
  • کتاب چهاردهم : راه مثبت هموار نیست
  • کتاب پانزدهم: حارمجدون
  • کتاب شانزدهم: سفر دریایی خطرناک

 تقسیم بندی محتوای کتاب صوتی شور ذهن

به طور کلی کتاب صوتی شور ذهن را می توان در دو بخش تقسیم بندی کرد:

بخش اول کتاب

بخش اول کتاب داستان به روایت دوران جوانی زیگموند فروید Sigmund Freud اختصاص یافته است:

مبارزات او با جاه ‌طلبی‌های تحصیلی‌، مشکلاتش در یافتن حوزه تخصصی‌اش و انگیزه قوی او برای حمایت مالی از والدینش و دوست دختر و همسر آینده اش مارتا

شاید جذاب ترین بخش کتاب هم همین بخش باشد ،زیرا در این بخش دغدغه ها و چالش های فروید را به عنوان مرد جوانی در برابر خواسته ها ، مشکلات و  ناامنی‌ها زندگی به تصویر کشیده شده است.

تلاش او برای چاپ مقاله و کسب مقبولیت در جامعه دانشگاهی و واکنش های احساسی او به طردها، شبیه زندگی یک محقق جوان امروزی است.

فروید تحصیل را در رشته پزشکی شروع کرد، اما مدت ها نتوانست در مورد تخصصش تصمیم بگیرد. او در زمینه بافت شناسی، بیماری های داخلی، مغز و اعصاب و روانپزشکی تخصص داشت.

ناتوانی او در انتخاب مسیر درست باعث، رنج زیادی در او شد زیرا انتخاب درست این مسیر، به این معنی استقلال مالی ، ازدواج و آینده او بود

با اینکه تحصیلاتش را با تاخیر به پایان رساند، اما همه کارها را با فداکاری و انرژی کامل انجام می داد و ساعات طولانی را صرف مطالعه، کار در آزمایشگاه و مداوای  بیماران در بیمارستان می کرد.

فروید جوان را پزشکی بسیار فداکار و صبور توصیف کرده اند که برای شناخت و کشف بیماری و نوع درمان بیماران، با دقت و وسواس و تفکر عمل میکرد.

در نهایت عدم دستیابی به موقعیت دانشگاهی مورد درخواستش ؛ او را به کار به عنوان یک پزشک خصوصی واداشت که البته این شکست ، عزت نفس او را شدیدا تضعیف کرد، زیرا او همیشه رویای یک حرفه آکادمیک را در سر می پروراند و خود را به عنوان یک استاد محترم پزشکی می دید.

اما شکست فروید در دستیابی به کرسی استادی دانشگاه و اجبار او به کار در مطب خصوصی، برای تاریخ رواشناسی خوش شناسی بزرگی شد چرا که آزادی او در مطالعات و انجام تحقیقات دلخواه ،در نهایت  موجب ارائه و تدوین نظریه های فروید در روانشاسی شد.

کتاب صوتی شور ذهن نوشته ایروینگ استون رمان زندگینامه زیگموند فروید

بخش دوم کتاب صوتی شور ذهن

بخش دوم کتاب ، داستان زندگی زیگموند فروید را به عنوان یک دانشمند سرشناس اما بحث برانگیز در قرن بیستم و در وین به تصویر می کشد.

ایروینگ استون با دقت زیادی داستان چگونگی شکل گیری و توسعه مفاهیم و نظریه های روانشناسی فروید – هپتنوتیزم و  شیوه درمان «تداعی آزاد»- را بیان کرده است.

داشتن نگرش پزشکی محض نسبت به بیماران روانی که شیوه پیشرو در آن زمان بود، «درمان با روش آزانه سخن گفتن» فروید را بسیار محبوب کرد.

ایده ها و روش های درمان فروید در مورد حالات روانی عمدتاً مبتنی بر ذهن و شهود عالی او بود، زیرا در آن زمان هیچ روش علمی و عینی در روانشناسی وجود نداشت که بتوان بر آنها تکیه کند.

فروید با بهره گیری از دانش عالی پزشکی و تفکر فلسفی خود ،ایده هایش را در مورد عملکرد ذهن، ضمیر ناخودآگاه و تاثیر روابط عاطفی بر ذهن و رفتار را کشف و ارائه کرد، خصوصا در مورد ذهن پیچیده زنان که تا آنزمان هیچ پزشک و روانشناسی با این دقت در این وادی ورود نکرده بود.

در کتاب صوتی شور ذهن  نویسنده با شخصیت پردازی و روایت داستانی حقایق تاریخی، به خواننده اجازه می دهد تا انگیزه ها، طرز تفکر، احساس و رفتار فروید و دنیای پیچیده ی ذهن انسان را به خوبی درک کند.

ایده های فروید به طرز ماهرانه ای در روایتی داستانی چنان درهم تنیده شده اند که برای خواننده جذاب است و هرگز موجب خستگی او نمی شود

نویسنده با توصیف دقیق شهرها و ساکنان آن، خواننده را به همراهی با فروید؛ به کوچه‌ پس کوچه های وین قرن نوزدهم می برد و نشان می دهد که نمی توان اندیشه های فروید را بدون در نظر گرفتن این پیشینه تاریخی و شرایط آن زمانه تفسیر کرد.

وین در دهه 1880،پایتخت پر زرق و برق اروپا بود و تصویرپردازی ایروینگ استون از معماری، فرهنگ و کافه های وین آنزمان تخیل مخاطب را تحریک می کند.

اگرچه این کتاب در دسته بیوگرافی قرار گرفته اما به عنوان داستانی جذاب با همه جزئیات رمان های قرن نوزدهم، خواندنی و شنیدیی است، به ویژه برای کسانی که به ذهن انسان و روانشناسی علاقمندند و یا در این رشته تحصیل میکنند کتاب بسیار ارزشمندی است.

کتاب صوتی شور ذهن به مدت 35 ساعت در یک فایل زیپ به حجم 459 مگابایت آماده دانلود است


کتاب صوتی رنج و سرمستی سرگذشت میکل آنژ پیکرتراش ایتالیایی نوشته ایروینگ استون
ایروینگ استون

در باره ایروینگ استون نویسنده کتاب صوتی شور ذهن

ایروینگ استون Irving Tannenbaum Stone نویسنده آمریکایی است که بواسطه رمان هایی که درباره زندگینامه شخصیت های تاریخی مشهور نوشته مشهور گشته است.

ایروینگ استون به عنوان استاد مسلم رمان بیوگرافی شهرت جهانی دارد و هیچ نویسنده ای برای توصیف این داستان جاویدان شایسته تر از او نیست، او در این کتاب لحظه های شیرین زندگی و ماجراهای دلپذیر این محقق بزرگ را به تحریر می کشد. رمانی بس جذاب و دل انگیز.

کتاب های ایروینگ استون

مشهورترین آثار استون همگی زندگینامه هستند عبارتند از:

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه

 دیگر کتاب های ناشر : سلام صدا

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

زندگی و افکار نیچه به همراه معرفی و تحلیل کتاب غروب بت ها

زندگی و افکار نیچه به همراه معرفی و تحلیل کتاب غروب بت ها

بی تردید بسیاری از اهل مطالعه و دوستداران فلسفه نام نیچه را شنیده اند با توجه به تاثیری که  آثار این فیلسوف آلمانی بر فلسفه غرب و تاریخ اندیشه مدرن بر جای گذاشته است در این نوشته بخش هایی از زندگی و افکار نیچه به همراه معرفی و تحلیل کتاب غروب بت ها شامل مطالبی مانند جنون و مرگ نیچه، نیچه و مسئله سقراط و عقل در فلسفه تقدیم شده است. زندگی و افکار نیچه فریدریش ویلهِلم نیچه  Friedrich Wilhelm Nietzsche  در اکتبر سال ۱۸۴۴ در شهر …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 3429 بازدید بدون دیدگاه