کتاب صوتی شبهای سرای اثر میشل دوگرس

کتاب صوتی شبهای سرای اثر میشل دوگرس

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی شبهای سرای اثر میشل دوگرس رمانی تاریخی است که در بستر زندگینامه خانم امه دوبوک دوریوری از اشراف فرانسه به بخش هایی از تاریخ عثمانی و فرانسه می‌پردازد

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 240MB
30,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی شبهای سرای اثر میشل دوگرس

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

 

کتاب صوتی شبهای سرای Sultana اثر میشل دوگرس Prince Michael of Greece and Denmark  ترجمه عبدالرضا هوشنگ مهدوی رمانی تاریخی است که در بستر زندگینامه خانم امه دوبوک دوریوری از اشراف فرانسه ، تاریخ سلسله عثمانی در زمان پادشاهی سلطان عبدالحمید، سلطان سلیم و سلطان محمود می‌پردازد

امه دوبوک دوریوری دخترخاله‌ی ژوزفین همسر ناپلئون، امپراتور فرانسه است که در سال ۱۷۷۳، در جزیره‌ی مارتینیک واقع در دریای کارائیب به دنیا آمد و در دوازده‌سالگی، برای ادامه‌ی تحصیل به فرانسه فرستاده شد. سه سال بعد و در سن 15 سالگی وقتی که در مسیر بازگشت نزد خانواده‏‌اش بود، گرفتار دزدان‌دریایی بربر شد که او را به الجزایر بردند.

او که دختری فوق العاده زیبا بود توسط بیگ ‏الجزایر به سلطان عثمانی پیشکش شد.

در آن دوران از تاریخ ، بربرها تحت سلطه امپراتوری عثمانی در الجزایر حکومت میکردند که فرمانروایان خود را بیگ می نامیدند

میشل دوگرس در در لابه‌لای داستان کتاب صوتی شبهای سرای از زبان امه  وقایع تاریخی مختلفی در دوران سلاطین عثمانی ، انقلاب فرانسه و به قدرت رسیدن ناپلئون بناپارت روایت می کند.

امه شخصیت اصلی داستان پس از به اسارت رفتن به دربتار عثمانی به تدریج جایگاه قابل توجهی پیدا می‌کند و در مقطعی از زندگی خود حتی بر تصمیمات کشوری و سیاست‌های حاکمان تاثیر می‌گذارد.

او که در پیش روی خود سرنوشتی شبیه بسیاری از زنان دیگر سرای را می‌دید تصمیم گرفت زندگی متفاوتی برای خود رقم بزند و به یکی از تاثیرگذارترین زنان تاریخ عثمانی و جهان تبدیل شد.

در بخشی از کتاب صوتی شبهای سرای می شنویم :

«این کاخ تازه را که از این پس از آن من است، به سرای کهنه که سالیان سال در آن می‌زیستم ترجیح می‌دهم. در این جا، نور به فراوانی داخل اتاق‌ها می‌شود. اما چشم‌انداز شهر قسطنطنیه را با این‌که این‌قدر نزدیک است نمی‌توانم ببینم. قسطنطنیه تاریخ است، گذشته‌ی من است. از پنجره‌ی اتاق‌هایم منظره‌ی آرام‌بخش باغ پر گل، ایوان مرمرین کنار دریا و یک کشتی بادبانی را که باشکوه بر بغار بوسفور می‌لغزد و از میان قایق‌های کوچک می‌گذرد و شیاری روی آب به وجود می‌آورد، می‌نگرم. فصل بهار سال ۱۸۱۶ آغاز شده است. پزشک یونانیم به دروغ مرا تسلی می‌دهد، اما می‌دانم تا چند ماه دیگر زنده نخواهم بود.»

کتاب صوتی شبهای سرای اثر میشل دوگرس

در باره نویسنده کتاب صوتی شبهای سرای  :

مایکل (میشل) دوگروس شاهزاده یونانی و اولین پسر عموی شاهزاده فقید فیلیپ ، دوک ادینبورگ ، همسر ملکه الیزابت دوم است، پدر بزرگش در دانمارک به دنیا آمد و پادشاه یونان شد و مادربزرگش یک دوشز فرانسوی بود.

خانواده او صد سال بر یونان حکومت کردند به همین دلیل نام خانوادگی نداشت و به عنوان میشل شاهزاده یونان و دانمارک Prince Michael of Greece and Denmark خطاب می شد. اما هنگامی که به نویسندگی روی آورد با نام حرفه ای میشل دوگروس Michel de Grèce شناخته شد.

او خود را یونانی میداند و در ارتش یونان خدمت کرده و به فرهنگ و ادبیات یونان عشق می ورزد اما اکثر آثارش را به فرانسوی منتشر می کند.

دوگروس در رشته تاریخ تحصیل کرده است، نوشتن را در 25 سالگی شروع کرد و اولین کتابش را در 27 سالگی منتشر کرد.

میشل دوگروس چندین کتاب تاریخی و شرح حال از یونانیان و دیگر شخصیت های اروپایی را به رشته تحریر درآورده است

  • سلطانه  یا شبهای سرای (1983 )
  • لویی چهاردهم ، آن سوی خورشید (1984)
  • زندگی با ارواح (1995)
  • خداحافظی ملکه : داستان زندگی شارلوت ، ملکه مکزیک (1998)
  • شب سفید سنت پترزبورگ (2000) ، رمان تاریخی
  • مهاراجه فرانسوی

کتاب صوتی شبهای سرایبه مدت 17 ساعت و در یک فایل زیپ به حجم 240 مگابایت آماده دانلود است.


دانلود کتاب صوتی دزیره  (رمان تاریخی در باره زندگی ناپلئون بناپارت)

کتاب صوتی دزیره  اثر آن ماری سلینکو

 

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

ده رمان تاریخی مشهور جهان - رمان های تاریخی مشهور جهان

ده رمان تاریخی مشهور جهان

 ده رمان تاریخی مشهور جهان :سایت سلام صدا با آدرس hiword.ir یک کتابخانه صوتی است که در آن کتاب صوتی، شاهکارهای ادبیات ایران و جهان ، کتاب صوتی آثار تاریخی مشهور در خصوص تاریخ ایران و جهان و رمان و کتاب هایی در موضوعات مختلف ارائه میشود. همچنین کتاب صوتی رمان تاریخی ، کتاب های تاریخی ، رمان خارجی و برترین رمان های جهان هم در این سایت ارائه می شود. در این بخش به بررسی ده رمان تاریخی مشهور جهان می پردازیم. ده رمان تاریخی مشهور …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 3330 بازدید بدون دیدگاه