کتاب صوتی سایه دیکتاتور زندگی تحت حکومت آگوستو پینوشه 

کتاب صوتی سایه دیکتاتور ( زندگی تحت حکومت آگوستو پینوشه ) اثر هرالدو مونیز

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی سایه دیکتاتور ( زندگی تحت حکومت آگوستو پینوشه ) اثر هرالدو مونیز سفیر سایق شیلی در سازمان ملل در مورد به قدرت رسیدن و دیکتاتوری پینوشه در مدت حکومتش در شیلی است

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 270MB
30,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی سایه دیکتاتور زندگی تحت حکومت آگوستو پینوشه 

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی سایه دیکتاتور ( زندگی تحت حکومت آگوستو پینوشه ) در مورد چگونگی به قدرت رسیدن و سیاست استبدای پینوشه در مدت زمامداریش در شیلی است که توسط هرالدو مونیز سیاستمدار و سفیر سابق شیلی در سازمان ملل نگاشته شده و خانم زینب کاظم خواه آنرا به فارسی برگردانده و  به همت انتشارات ثالث منتشر شده است.

ژنرال آگوستو خوزه رامون پینوشه اوگارته Augusto José Ramón Pinochet Ugarte از فرماندهان نظامی شیلی و از دوستان و همراهان رئیس جمهوری وقت بود که در کودتای ۱۱ سپتامبر سال ۱۹۷۳شیلی دولت منتخب سالوادور آلنده را سرنگون کرد و به مدت ۱۷ سال زمام امور این کشور را در فضایی از رعب و وحشت برای مخالفان و منتقدان تا سال ۱۹۹۰ به عهده داشت.

پینوشه در سال ۱۹۹۰ و در پی بالا گرفتن اعتراضات مردمی و احزاب سیاسی ، قبل از ترک مقام خود قوانینی وضع کرد که به موجب آن پس از کناره گیری از قدرت از مصونیت قضایی برخوردار شود تا جرایم او قابل تعقیب نباشد.

هرچند که نهایتا با فشار مخالفان و افکار عمومی ،بالاخره دادگاه عالی شیلی مصونیت او را لغو کرد و او می‌توانست به خاطر قانون‌شکنی محاکمه شود اما هرگز محکومیتی برای او در نظر گرفته نشد

پس از به فرجام رسیدن کودتای نظامیان در سال ۱۹۷۳ علیه دولت چپ سالوادور آلنده ، آگوستو پینوشه بر موج کودتا سوار شده و هزاران نفر را روانه زندان کرد و و بر اساس برخی مستندات ارائه شده هزاران نفر از مخالفان ناپدید شدند.

پس از برکناری پینوشه و  به دلیل اتهاماتی که علیه او وجود داشت افکار عمومی و خصوصا کمونیست‌ ها به شدت خواهان دستگیری و محاکمه او بودند و با مرگ او  احساس یاس در میان مردم و خصوصا چپی‌ها به علت دادگاهی نشدن پینوشه به علت اتهامات نقض حقوق بشر در دوران زمامداریش وجود دارد.

در نوامبر ۲۰۰۶ پینوشه مسؤولیت آنچه که در دوران او انجام شده را پذیرفت گرچه هرگز به دلیل این کار محاکمه نشد. بسیاری از هواداران وفادارش نیز پس از آنکه در سال ۲۰۰۴ معلوم شد او درگیر یک اختلاس ۲۷ میلیون دلاری بوده، او را رها کردند.

وی سرانجام در ۱۰ دسامبر ۲۰۰۶ به سن ۹۱ سالگی و بدون آنکه برای جنایایاتش محاکمه و بازخواست شود در سانتیاگو درگذشت.

کتاب صوتی سایه دیکتاتور ( زندگی تحت حکومت آگوستو پینوشه ) اثر هرالدو مونیز به مدت 20 ساعت و در یک فایل زیپ به حجم 270 مگابایت آماده دانلود است

کتاب صوتی سایه دیکتاتور زندگی تحت حکومت آگوستو پینوشه 

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

زندگی در سایه استبداد ژنرال پینوشه

زندگی در سایه استبداد ژنرال پینوشه

ژنرال پینوشه با نام کامل آگوستو خوزه رامون پینوشه اوگارته Augusto José Ramón Pinochet Ugarte ، از فرماندهان نظامی ارتش شیلی بود که طی کودتایی در سال ۱۹۷۳ دولت سوسیالیست سالوادور آلنده را سرنگون کرده و به مدت ۱۷ سال و تا سال 1990 حکومتی استبدادی و سرکوبگر را در شیلی رهبری کرد آگوستو پینوشه در سال ۱۹۱۵ در شهر بندری والپاریزو در شیلی به دنیا آمد. پدرش ورا و مادرش آولینا در حدود قرن نوزده میلادی به شیلی مهاجرت کرده بودند و از جمله مهاجرین شیلیایی …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 5226 بازدید بدون دیدگاه