کتاب صوتی رنج و سرمستی نوشته ایروینگ استون

کتاب صوتی رنج و سرمستی سرگذشت میکل آنژ پیکرتراش ایتالیایی نوشته ایروینگ استون

مشخصات محصول

  • زمان: 36 ساعت
خلاصه کتاب

کتاب صوتی رنج و سرمستی نوشته ایروینگ استون در چهار جلد و به مدت 36 ساعت سرگذشت میکل آنژ نقاش و پیکر تراش بنام ایتالیایی است

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 540MB
36,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی رنج و سرمستی نوشته ایروینگ استون

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی رنج و سرمستی سرگذشت میکل آنژ پیکرتراش ایتالیایی نوشته ایروینگ استون

میکل آنژ با نام کامل میکل میکلانجلو دی‌لودوویکو بوناروتی سیمونی Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni نقاش و پیکر تراش بنام ایتالیایی و یکی از برجسته ترین هنرمندان تاریخ و مشهورترین چهره عصررنسانس در ایتالیا است.

میکل آنژ دوران کودکی خود را در فلورانس Florence گذارند و در آنجا با وجود مخالفت پدر به یادگیری هنر نقاشی و مجسمه سازی پرداخت . ابتدا در کارگاه نقاشی یکی از اساتید آن روزهای فلورانس ( دومنیکو ژیرلاندیو ) به یادگیری نقاشی پرداخت با اینکه سودای پیکر تراشی در سرش شعله می کشید .

میکل آنژ بر خلاف میل خود و زیر نظر استاد به نقاشی روی دیوار رو آورد تا اینکه شانس به او روی خوش نشان داده و در باغ یکی از بزرگان شهر آموزش پیکر تراشی به دستور لورنزو مدیچی بر قرار شد . میکل آنژ این فرصت را از دست نداد و بلافاصله به شاگردی در این باغ پرداخت .

استعداد او به سرعت شناسایی شد و میکل آنژ وارد محفلی از دوستان مدیچی شد که پیرو علم و دانش و فرق از تعصبات دینی بودند و به هنر و فلسفه یونانی عشق میورزیدند . اقبال میکل آنژ رو به انتها بود زیرا لورنزو مدیچی بزرگترین حامی او از دنیا رفت و متعاقب مرگ مدیچی بی نظمی بزرگی فلورانس را فراگرفت به طوری که جان بسیاری از هنرمندان و مشخصا دوستان مدیچی مورد تهدید قرار گرفت .

میکل آنژ فلورانس را به مقصد بولونیا ترک کرد.در بولونیا مورد مهری دوستان مدیچی قرار گرفت اما با این وجود توانست قرار داد ساخت دو مجسمه مذهبی را ببندد. میکل آنژ با ساخت این مجسمه ها دوباره نام خود را با سر زبانها انداخت به طوری که شورای شهر فلورانس از او دعوت تا پرده ای مقابل هنرمند بزرگ آن دوران یعنی داوینچی ترسیم کند .

میکل آنژ به تدریج به هنرمند سرشناس تبدیل میشود تا جاییکه شخص پاپ اعظم از او برای ساخت بزرگترین مقبره تاریخ که جلال و جبروت پاپ را نشان دهد دعوت به عمل آورد . سفارش پاپ به گونه ای بود که حتی ذهن خیال پرداز میکل آنژ به وسوسه در آمد . اما پاپ دمدمی مزاج بود و این بیش از هرچیز میکل آنژ را می آزرد . در همین زمان مسابقه ای در شهر فلورانس برگزار شد . موضوع مسابقه تراشیدن مجسمه ای از قطعه سنگی بود که سالها پیش هنرمند دیگری آن را به به صورت نا مناسبی تراش داده بود . میکل آنژ مجسمه عظیم داوود را – که به نظر همگان طرح آن غیر ممکن بود و در تعادل بی نظیر است – از سنگ تراشید .

مجسمه داوود میکل آنژ را به بزرگترین پیکر تراش دوران خود تبدیل کرد . از این پس سیل سفارشات به میکل آنژ سرازیر شد . اما میکل آنژ هنوز در خدمات پاپ بود و پاپ میکل آنژ را به کاری که از آن نفرت داشت یعنی نقاشی دیواری مجبور کرد . میکل آنژ شاهکار نقاشی سن سیستین را خلق کرد . این هنرمند بزرگ در طول دوران هنری خود درگیر سلیقه مختلف پاپ ها و وارثان آنها قرار داشت و به همین خاطر نتوانست بسیاری از آثار خود را کامل کند

 

مجسمه داوود - کتاب صوتی رنج و سرمستی

مجسمه داوود اثر میکل آنژ

مجسمه داوود کتاب صوتی رنج و سرمستی سرگذشت میکل آنژ پیکرتراش ایتالیایی نوشته ایروینگ استون

مجسمه موسی اثر میکل آنژ

مجسمه مریم اثر میکل آنژ

کتاب صوتی رنج و سرمستی سرگذشت میکل آنژ اثر ایروینگ استون از بهترین نمونه های ادبیات زندگینامه نویسی است .

ایروینگ استون Irving Stone برای نوشتن این زندگینامه چندین سال را در ایتالیا به مطالعه آثار میکل آنژ پرداخت و نتیجه آن را در کتاب خود منتشر کرد . کتاب روایت خود را از کودکی میکل آنژ آغاز میکند و همراه با رنج میکل آنژ برای پیکرتراش شدن و سرمستی او در دنیای هنر ، داستانی زیبا از لحظات مهم زندگی میکل آنژ ارائه میدهد . موفقیت کتاب نه بخاطر مستندات آن بلکه به خاطر خیالات استون در هنگام نوشتن زندگینامه است که آن را از یک گزارش معمولی زندگی به رمانی زیبا و مهیج تبدیل کرده است به طوری که خواننده همدل با میکل آنژ در روح مشتاق او شریک میشود .

پدر میکل آنژ همواره با هنرمند شدن میکل آنژ مخالف بوده و هنرورزی را شغل بی درآمدی میدانسته که برای خاندان اصیل او نقطه ننگی به حساب میاید . میکل آنژ اما به این اعتقادات پدر بی محلی میکند و ساعت ها وقت خود را درمعدن سنگی در فلورانس به تراشیدن سنگ سپری میکند . او نقاشی را به خاطر بی بعد بودن دوست ندارد و همواره فکرش در گرو مرمر ، سنگ و مجسمه های عظیم خدایان است . استادان او با اینکه به استعداد او واقف هستند اما از کله شقی او میرنجند .

میکل آنژ همیشه درگیر نزاع هایی با خانواده خود ، سفارش کننده ها و مقامات مذهبی است . او همانند داوینچی جسد انسانها را برای دست یابی به تصویری برتر از انسان کالبد شکافی میکند . در اوج دوران تعصب مذهبی به نقاشی از مدل برهنه میپردازد و حتی تصویری برهنه بر سقف کلیسای سن سیستین پیاده میکند . در دورانی که هنرمندانی همچون داوینچی پیکر تراشی را خوار میشمارند این هنر تعالی می بخشد .

ایروینگ استون نویسنده کتاب صوتی رنج و سرمستی متولد کالیفرنیا است . تحصیلات خود را دانشگاه برکلی به پایان رساند و پس از آن چندین دکترای افتخاری از آن خود کرد .

کتاب صوتی رنج و سرمستی سرگذشت میکل آنژ پیکرتراش ایتالیایی نوشته ایروینگ استون

مشهور ترین آثار ایروینگ استون که همگی زندگینامه هستند عبارتند از:

متن و محتوای زندگینامه های ایروینگ استون بسیار روان و صمیمی است همچون یک رمان ماجرایی هیجان آور می باشد با این تفاوت که قهرمانان آن هری پاتر ها و سوپر من ها نیستند . قهرمانان زندگینامه های ایروینگ استون داروین ، فروید ، ون گوک ، میکل آنژ ، جک لندن ، جان نوبل و امثال آنها هستند که بیش از همه ما مردمان عادی اتفاقات معجزه آسا در زندگیشان رخ میدهد . هنر استون برجسته نشان دادن روح این افراد است نه شرح فعالیت های علمی یا هنری آنها

نقاشی سقف کلیسای سیستین اثر میکل آنژکل آنژ پیکرتراش ایتالیایی نوشته ایروینگ استون

نقاشی سقف کلیسای سیستین اثر میکل آنژ 

 

 

توضیح: فایل های صوتی mp3 در یک فایل با فرمت زیپ قرار گرفته و پس از دانلود با استفاده اپلیکیشن یا نرم افزار WinZip آنرا از حالت زیپ خارج کنید

 

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

 رمان های عاشقانه مشهور جهان که هر کسی باید بخواند

 رمان های عاشقانه مشهور جهان که هر کسی باید بخواند

بهترین رمان های عاشقانه جهان که هر کسی باید بخواند، به همراه کتاب صوتی رمان های عاشقانه مشهور جهان اگر علاقمند به مطالعه رمان های کلاسیک جهان خصوصا رمان های عاشقانه هستید، حداقل پنج شاهکار رمان های عاشقانه در ادبیات جهان را بایستی خوانده باشید!داستان های عاشقانه ای که در نوع خود بی نظیرند و هرگز آنها را فراموش نخواهید کرد. بهترین رمان های عاشقانه جهان 1- رمان عاشقانه غرور و تعصب رمان غرور و تعصب نوشته جین آستین با وجود گذشت بیش از دو قرن که از نگارش …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 9850 بازدید بدون دیدگاه