کتاب صوتی در ولایت هوا: تفننی در طنز نوشته هوشنگ گلشیری

کتاب صوتی در ولایت هوا: تفننی در طنز نوشته هوشنگ گلشیری

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی در ولایت هوا: تفننی در طنز اثر هوشنگ گلشیری نویسنده معاصر ایرانی و در باره جنی است که به سرزمین آدم‌ها احضار شده است

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 180 مگابایت
30,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی در ولایت هوا: تفننی در طنز نوشته هوشنگ گلشیری

کتاب صوتی در ولایت هوا: تفننی در طنز اثر هوشنگ گلشیری نویسنده معاصر ایرانی و در باره نی است که به سرزمین آدم‌ها احضار شده است

گلشیری را از تاثیرگذارترین داستان نویسان معاصر زبان فارسی دانسته‌اند که با نگارش رمان کوتاه شازده احتجاب در اواخر دهه چهل به شهرت فراوانی رسید.

گلشیری تلاش می‌‎کرد در زمینه‌های مختلف، از جمله داستان کوتاه، بلند، مقاله و… نثر خود را بیازماید و کتاب صوتی در ولایت هوا حاصل کوشش در طنزنویسی است

این کتاب اولین بار سال ۱۳۷۰ در سوئد منتشر شد، پس از آن انتشارات نیلوفر هم آن را چاپ کرد، اما انتشار آن ادامه پیدا نکرد.

داستان در مورد جنی است که به سرزمین آدم‌ها احضار شده است و از برخورد این جن و خانواده‌اش با آدم‌ها، موقعیت‌های خنده‌داری به وجود می‌آید که جالب توجه است.

گلشیری در این کتاب با چاشنی طنز به بیان افکار و عقاید قشر خاصی از مردم می‌پردازد.

کتاب صوتی در ولایت هوا به مدت 6:30 فایل صوتی mp3 آماده دانلود است

دانلود فایل pdf کتاب در ولایت هوا


کتاب صوتی در ولایت هوا: تفننی در طنز نوشته هوشنگ گلشیری
کتاب صوتی در ولایت هوا: تفننی در طنز نوشته هوشنگ گلشیری

از متن کتاب صوتی در ولایت هوا

پس از چهل روز و چهل شب رياضت بالاخره فهميد موفق شده است. نه در صدايی کرد و نه پرده تکانی خورد. سکه‌ی نور هم مثل يک سکه‌ی طلا هنوز بر موزائيک‌ها و حالا بر گوشه‌ی طرف راستِ اين پايين افتاده بود.

فقط بويی، مثل نخی نازک از ميان بوی عود و کندر می‌آمد، که انگار بوی چرم کهنه و خيس‌خورده بود و داشت نشت می‌کرد و مثل کلاف می‌شد و حتی ضخيم‌تر، که وقتی هم سر تکان می‌داد باز بود.

در نسخه آمده بود که درست جلو رويتان می‌ايستد، دو دست بر سينه، و به زبانی شکسته‌بسته، مثل کشيدن تيزی ريگی بر جام پنجره، می‌گويد:
«منم غلام حلقه به گوش شما. امر بفرماييد.»

اما ميرزا هر چه نگاه کرد جلو رويش کسی نبود. حتی پشت سر و دو طرفش هم نبود.

هوشنگ گلشیری نویسنده کتاب صوتی در ولایت هوا

هوشنگ گلشیری Houshang Golshiri در سال ۱۳۱۶ در شهر اصفهان و در خانواده‌ای سنتی و پرجمعیت به عنوان ششمین فرزند خانواده‌ به دنیا آمد.

پدرش کارگر شرکت نفت بود و در ایامی که هوشنگ کودک بود، برای سفری کاری به همراه خانواده به آبادان می‌روند که این سفر در داستان‌های گلشیری تأثیر بسیاری بر جای گذاشت

گلشیری از همان کودکی در مشاغل مختلفی مثل کارگری کارخانه‌، بازار، دکان رنگرزی، خرازی و قنادی و حتی به عنوان کارمند دفتر اسناد رسمی کار می‌کرد تا اینکه در سال۱۳۳۷ در آموزش‌وپرورش استخدام شد و شغل معلمی، شغل ثابت زندگی او شد.

او در سال ۱۳۳۸ برای تحصیل در رشتهٔ ادبیات فارسی را در دانشگاه اصفهان به این شهر بازگشت و در همین دوره بود که با انجمن ادبی صائب آشنا شد که در آینده هنری او بسیار موثر بود.

در سال ۱۳۳۹ گلشیری کار ادبی را با جمع‌آوری فولکلور مناطق اصفهان آغاز کرده و مدتی شعر می‌سرود. خیلی زود دریافت که در این زمینه استعدادی ندارد، بنابراین شعر را کناری گذاشت و به داستان نویسی روی آورد.

در آغاز دههٔ چهل، به اتهام عضویت در حزب توده روانهٔ زندان ساواک اصفهان و قزل قلعه تهران شد.

در سال ۴۸ خورشیدی گلشیری با انتشار رمان کوتاه شازده احتجاب در جامعه ادبی کشور شناخته شد و به شهرت فراوانی رسید. این کتاب را یکی از قوی‌ترین داستان‌های ایرانی خوانده‌اند.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه

 دیگر کتاب های نویسنده : هوشنگ گلشیری

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...